این رو هم اضافه کنم که سر رشته زیادی از بازاریابی ندارم.
سلام به شما دوست عزیز. من کارم مارکتینگ یا به فول شما بازاریابیه.
اگر بخوام یه طوری توضیح بدم که متوج بشید باید اینجوریه بگم که گوش دادن اجتماعی میتونه خیلی به تحلیل رقبا کمک کنه. اول از همه، وقتی به نظرات و بازخوردهایی که درباره رقبا توی شبکههای اجتماعی منتشر میشه گوش میدیم، میتونیم بفهمیم که رقبای ما در چه زمینههایی موفق عمل کردن و کجاها مشکل دارن. این یعنی میتونیم نقاط قوت و ضعف رقبا رو شناسایی کنیم و از این اطلاعات برای بهتر کردن خودمون استفاده کنیم. همچنین، با بررسی استراتژیهای بازاریابی رقبا، مثل کمپینها و تبلیغاتشون، میتونیم بفهمیم که چه تکنیکهایی جواب داده و چه روشهایی موفق نبوده. این به ما کمک میکنه که از تجربیات رقبامون درس بگیریم و استراتژیهای بهتری طراحی کنیم. در کل، گوش دادن اجتماعی یه ابزار قدرتمند برای درک بهتر رقبا و تنظیم استراتژیهای موفقتر توی بازار هست. گوش دادن به گفتوگوهای آنلاین به ما این امکان رو میده که نرندهای جدید و نوآوریهایی که رقبامون معرفی میکنن رو زیر نظر داشته باشیم. اینطوری همیشه میدونیم که چه تغییراتی توی بازار در حال اتفاقه و میتونیم سریعتر به این تغییرات واکنش نشون بدیم. همچنین، با تحلیل واکنش مشتریها به اقداماتی که رقبا انجام میدن، میتونیم بفهمیم که چه چیزهایی مشتریها رو خوشحال میکنه و چه چیزهایی رو ناراحت. این اطلاعات میتونه به ما کمک کنه که در تعامل با مشتریهامون موفقتر باشیم. در نهایت، گوش دادن اجتماعی میتونه به ما نشون بده که رقبای ما از چه فرصتهایی استفاده میکنن و چه تهدیداتی ممکنه برای ما پیش بیاد. اینطوری میتونیم برای مقابله با تهدیدات و استفاده از فرصتها استراتژیهای بهتری طراحی کنیم.
امیدوارم کمک کننده ب.ده باشم ولی باز اگر لازم به مطالعه بیشتر داشتید به این لینک مراجعه کنید. https://codalin.ir/blog/social-listening