سلام. برای طراحی یه تجربه کاربری خوب توی اپلیکیشن سفارش غذا چه مواردی رو باید در نظر بگیرم؟ یه سری برنامه خودم ریختم ولی گفتم قبلش نظر کاربرهای اپلیکیشن ها رو هم بپرسم. ممنون میشم راهنمایی کنید میتونه برای خودتون هم خوب باشه.
سلام. برای داشتن یه تجربه کاربری عالی توی اپلیکیشن سفارش غذا حتما باید به چند تا مورد اساسی توجه کرد. اول از همه، رابط کاربری ساده و جذاب خیلی مهمه. کاربرا دوست دارن توی سریع ترین زمان ممکن غذای مورد علاقشون رو پیدا کنن و سفارش بدن، پس یه ناوبری ساده ضروریه. مثلا دسته بندی غذاها رو واضح بذار باشه و از عکسای با کیفیت استفاده کن. نکته بعدی، فرآیند سفارش باید خیلی سرراست باشه؛ یعنی مراحلش پیچیده و گیج کننده نباشه. تعداد کلیکا رو برای رسیدن به مرحله پرداخت به حداقل برسون. همچنین اضافه کردن نظرات و امتیازدهی به غذاها، خیلی به تصمیم گیری کاربرا کمک می کنه. یه قابلیت خوب دیگه که خیلی از کاربرا دوست دارن، امکان شخصی سازی سفارشاست، مثلا انتخاب سس یا حذف مواد خاص. در نهایت، حتما امکان پشتیبانی سریع و در دسترس رو فراهم کن تا اگه مشکلی پیش اومد، کاربرا بتونن راحت و سریع حلش کنن. امیدوارم مفید باشه.
سلام. من به عنوان کسی که زیاد از اپلیکیشن سفارش غذا استفاده میکنم، چند تا نکته به ذهنم میرسه. یکی از موارد مهم اینه که فرآیند ثبت نام و ورود به اپلیکیشن باید خیلی راحت باشه. کاربرا خیلی وقتا عجله دارن و حوصله ندارن فرمای طولانی پر کنن. بهتره با یه ورود سریع مثل ورود با حساب گوگل یا اپل کار رو ساده کنی. همچنین یکی از چیزایی که خیلی به چشم میاد، ارائه پیشنهادای هوشمنده؛ مثلا بر اساس سفارشهای قبلی یا چیزایی که دوست دارم، یه سری غذاهای پیشنهادی بهم نشون بده. این کار خیلی تجربه کاربری رو شخصی میکنه و حس خوبی به کاربر میده. همینطور سیستم اطلاع رسانی درست و به موقع درباره وضعیت سفارش خیلی مهمه. خیلی از اپ ها توی این زمینه ضعیف عمل میکنن و نمیدونی غذات دقیقا کی میرسه. اضافه کردن یه بخش پیگیری زنده سفارش یا ارسال نوتیفیکیشن در مراحل مختلف (مثل تایید سفارش، آماده شدن، تحویل به پیک و غیره) خیلی کمک میکنه. موفق باشی!
سلام. من نظرم اینه که اول از همه باید به سرعت اپلیکیشن دقت کنی. چیزی که کاربرا رو اذیت میکنه اینه که اپلیکیشن کند باشه یا زمان زیادی برای لود شدن بگیره. الانا همه انتظار دارن همه چیز سریع باشه، مخصوصاً توی سفارش غذا که کاربر گشنشه. بهینه سازی اپلیکیشن برای عملکرد سریع و سبک خیلی میتونه به تجربه کاربری کمک کنه. علاوه بر این، اپلیکیشن باید حتماً واکنش گرا باشه؛ یعنی توی همه دستگاه ها از جمله موبایل و تبلت به درستی نمایش داده بشه. از طرفی بهتره که توی اپلیکیشن گزینه های پرداخت متنوع رو هم در نظر بگیری. بعضیا دوست دارن آنلاین پرداخت کنن، بعضیا نقدی، و بعضیا هم با کیف پول دیجیتال. هرچی گزینه ها بیشتر باشه، راحت تر میتونن انتخاب کنن. آخرین چیزی که به ذهنم میرسه، اینه که یه بخش پشتیبانی آنلاین یا چت زنده هم اضافه کنی که اگه مشکلی پیش اومد، کاربر سریع بتونه پیگیری کنه. این باعث میشه کاربرا احساس کنن همیشه پشتیبانی دارن و از اپلیکیشن راضی تر باشن.