هزینه طراحی و توسعه اپلیکیشن آگهی چیان؟

توسط سارا مقصودی در 2024/09/26 | 12:27
سارا مقصودی
سارا مقصودی
کاربر
پست‌ها: 12
دوست دارد: 32
عضو از: 2024/08/12

سلام و درود. بخوایم یه اپلیکیشن آگهی درست کنیم و توسعه بدیم، حداقل هزینه ای که باید بکنیم چقدره؟ چقدر بودجه اولیه باید داشته باشم و هزینه پشتیبانیش چجوریه؟

2024/09/26 | 12:27
2 دوست دارد
مه لقا صابری
مه لقا صابری
کاربر
پست‌ها: 20
دوست دارد: 38
عضو از: 2024/08/12

سلام عزیز.

اگه بخوای یه اپلیکیشن آگهی راه بندازی، از همون اول باید بدونی که طراحی و توسعه این مدل اپلیکیشن‌ ها مرحله به مرحله هست و نیاز به برنامه‌ ریزی دقیق داره. اول از همه باید ایده و هدف اپلیکیشن رو مشخص کنی. باید بدونی که دقیقاً چه نوع آگهی‌ هایی رو می‌ خوای پوشش بدی (مثلاً املاک، خودرو، کارهای خدماتی یا عمومی) و جامعه هدفت کیان. بعد که هدف مشخص شد، باید بری سراغ طراحی وایرفریم‌ ها و رابط کاربری. این مرحله خیلی مهمه چون اولین چیزی که کاربرا باهاش ارتباط برقرار می‌کنن، طراحی بصری و تجربه کاربریه. اینجا باید حواست باشه که همه‌ چیز ساده و قابل فهم باشه. بعد از طراحی، وارد فاز توسعه فنی می‌ شی. تو این مرحله تیم توسعه‌ دهنده، بخش‌ های مختلف اپلیکیشن رو می‌ نویسه. اپلیکیشن آگهی معمولاً به پایگاه‌ داده قوی نیاز داره تا اطلاعات آگهی‌ ها رو به‌ درستی مدیریت کنن. از طرفی باید سیستم مدیریت آگهی‌ ها رو پیاده کنی که آگهی‌ ها بتونن به‌ راحتی ثبت، ویرایش و مدیریت بشن. همچنین یه بک‌ اند قدرتمند هم باید داشته باشی که بتونه پردازش‌ های سنگین رو هندل کنه. بعدش می‌ رسی به آزمایش و تست. اینجا باید همه قسمت‌ ها رو تست کنی که مطمئن بشی اپلیکیشن بدون باگ و مشکله.

در مورد هزینه هم، باید بگم که این کاملاً بستگی به پیچیدگی اپلیکیشن داره. اما اگه یه اپلیکیشن آگهی متوسط بخوای طراحی کنی، هزینه‌ها معمولاً از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان شروع می‌شه. البته این هزینه فقط برای مراحل طراحی و توسعه‌ ست. بعد از اون، باید هزینه‌های پشتیبانی و بروزرسانی‌ های دوره‌ ای رو هم در نظر بگیری. هر چی اپلیکیشن بیشتر رشد کنه، نیاز به سرورهای قوی‌ تر و همچنین تیم پشتیبانی برای رفع مشکلات بیشتر می‌ شه. اینم باید بدونی که هزینه‌ های پشتیبانی به طور ماهانه یا سالانه هست و معمولاً چیزی حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد هزینه اولیه رو در بر می‌ گیره.


2024/09/26 | 12:32
1 دوست دارد
مائده حاتمی
مائده حاتمی
کاربر
پست‌ها: 24
دوست دارد: 43
عضو از: 2024/08/07

ببین، وقتی میخوای یه اپلیکیشن آگهی درست کنی، داستان از همون اول پیچیده میشه. اول باید رو بازار تحقیق داشته باشی. باید ببینی رقیب‌ هات چه شکلی کار میکنن، اپلیکیشنای مشابه مثل دیوار یا شیپور چه امکاناتی دارن و چجوری می‌ تونی یه چیزی متفاوت ارائه بدی. بعد که تو ذهن خودت یه نقشه کلی داشتی، میری سراغ طراحی اولیه اینجا باید دقیقاً مشخص کنی که اپلیکیشن چه بخش‌ ها و چه صفحاتی داره چطور کاربرا با آگهی‌ ها تعامل میکنن و چطوری می‌ تونن آگهی بزنن. هر چی این مرحله رو با جزئیات بیشتری بری جلو، مراحل بعدی راحت‌ تر می‌شه. حالا که طراحی آماده شد، باید کدنویسی و توسعه فنی شروع شه. اینجا لازمه که یه تیم حرفه‌ ای داشته باشی که بتونه هم بک‌ اند (پشت صحنه اپلیکیشن) و هم فرانت‌اند (اون چیزی که کاربر می‌ بینه) رو به خوبی پیاده‌ سازی کنه. البته بستگی داره که بخوای اپلیکیشن رو برای چه پلتفرم‌ هایی بسازی (اندروید، iOS یا وب). هر چی تعداد پلتفرم‌ ها بیشتر باشه، هزینه‌ ها و زمان توسعه هم بیشتر می‌ شه. بعدش که ساختی، باید حتماً یه فاز تست و دیباگ قوی داشته باشی. این یعنی چند بار اپلیکیشن رو با کاربران واقعی تست کنی تا ببینی باگ و مشکل کجاهاست و بعد اصلاح کنی. در مورد هزینه، بهت بگم که اگه یه تیم درست و حسابی استخدام کنی و بخوای از صفر تا صد اپلیکیشن رو پیاده کنی، هزینه‌ ها بستگی به جزئیات داره، ولی معمولاً برای یه اپلیکیشن آگهی کامل و کاربردی چیزی حدود ۷۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان باید در نظر بگیری. این شامل طراحی، توسعه و تست می‌ شه. تازه، هزینه‌ های پشتیبانی فنی و بروزرسانی رو هم باید اضافه کنی که ماهانه یه مبلغی در نظر میگیرن. پس یه پولی رو هم برای پشتیبانی کنار بذار تا توی آینده اذیت نشی. 

2024/09/26 | 12:33
0 دوست دارد
گزارش

لطفاً به طور کوتاه و روشن درباره گزارش توضیح دهید.