از کجا بفهمم مشتریانمون از چه طریقی با ما اشنا شده اند؟

توسط ابراهیم سیامی در 2024/07/02 | 10:40
ابراهیم سیامی
ابراهیم سیامی
کاربر
پست‌ها: 5
دوست دارد: 9
عضو از: 2024/07/02

سلام و دورود فراوان

ما توی کارخونه تولید مبلمانمون توی واحد بازاریابی و فروشش دغدغه این رو داریم که مشتری هامون از چه طریقی با ما آشنا شدن و از کدوم کانال ما رو پیدا کردن. از این بابت میخواستم بدونم که ابزاری هست که بتونه به صورت سیستماتیک این کار رو برای ما تسهیل کنه؟ نرم افزارهای سی آر ام میتونن کمک کننده باشن؟ اگه بخوایم از نرم افزار سی آر ام استفاده کنیم، دقیقا باید چه قابلیتی داشته باشه؟ یعنی چجوری باید نیازمون رو مطرح کنیم؟

2024/07/02 | 10:40
1 دوست دارد
علی اکبر صیادمنش
علی اکبر صیادمنش
کاربر
پست‌ها: 8
دوست دارد: 16
عضو از: 2024/06/26

یکی از مشخص ترین وظایف نرم افزار های سی ار ام هستش که به شما این امکان رو بده که بفهمید مشتریان از چه طریقی با شما اشنا شدند یا حتی الان وضعیت اون مشتری چیه؟ 

هر مشتری که با شرکت شما اشنا میشه رو طریقه اشنایی و وضعیت و کلی اطلاعات دیگه رو میتونید از طریق نرم افزار های سی ار ام ثبت و گزارش تهیه کنید 

2024/07/03 | 08:42
2 دوست دارد
زینب عطایی
زینب عطایی
کاربر
پست‌ها: 13
دوست دارد: 22
عضو از: 2024/07/21

سلام! خیلی خوبه که دارین به دنبال راهی برای شفاف‌تر کردن مسیرهایی که مشتری‌ها با شما آشنا می‌شن، چون این موضوع می‌تونه خیلی به بهبود استراتژی‌های بازاریابی و فروش کمک کنه. بله، نرم‌افزارهای سی‌آرام (CRM) می‌تونن توی این زمینه خیلی کمک‌کننده باشن. یکی از قابلیت‌های اصلی سی‌آرام، جمع‌آوری و تحلیل داده‌های مشتری‌هاست. با استفاده از این نرم‌افزار، می‌تونین دقیقاً پیگیری کنین که مشتری‌ها از چه کانالی با شما تماس گرفتن یا خرید کردن.


مثلاً اگر مشتری‌ها از طریق تبلیغات آنلاین، نمایشگاه‌ها یا معرفی دوستان با شما آشنا شدن، سی‌آرام می‌تونه این اطلاعات رو جمع‌آوری کنه و به شما نشون بده. اینطوری می‌تونین بفهمین که کدوم کانال‌های بازاریابی بهترین عملکرد رو داشتن و بر اساس اون استراتژی‌های بازاریابیتون رو تغییر بدین.

2024/08/26 | 10:32
2 دوست دارد
زهرا شیخی زاده
زهرا شیخی زاده
کاربر
پست‌ها: 11
دوست دارد: 15
عضو از: 2024/07/21
quote-right
پاسخ دادن به زینب عطایی

سلام! خیلی خوبه که ...

آره، دقیقاً همینطوره که خانم عطایی میگن. برای این که از سی آر ام استفاده کنین و بتونین اطلاعات مورد نظر رو به‌دست بیارین، باید مشخصاً به دنبال نرم‌افزاری باشین که قابلیت‌های زیر رو داشته باشه:


پیگیری منابع مشتری: نرم‌افزار باید بتونه اطلاعاتی مثل نحوه آشنایی مشتری با شما (تبلیغات، نمایشگاه، معرفی دوستان و غیره) رو ثبت و تحلیل کنه.


گزارش‌گیری و تحلیل: ابزارهای تحلیلی که به شما کمک کنن تا داده‌های مشتری‌ها رو بررسی کنین و گزارش‌های کاربردی تولید کنین.


یکپارچگی با ابزارهای بازاریابی: اگر از ابزارهای بازاریابی دیجیتال یا CRM دیگری استفاده می‌کنین، نرم‌افزار باید بتونه به راحتی با این ابزارها ارتباط برقرار کنه.


برای مطرح کردن نیازها، پیشنهاد می‌کنم با تیم فروش و بازاریابی خودتون جلسه‌ای بذارین و دقیقاً بررسی کنین که چه اطلاعاتی براتون مهمه و چه گزارش‌هایی نیاز دارین. سپس با مشاوران نرم‌افزار سی آر ام تماس بگیرین و این نیازها رو مطرح کنین تا اون‌ها بتونن بهتون پیشنهادات مناسبی بدن. اینطوری می‌تونین از سی آر ام به بهترین شکل ممکن استفاده کنین و تصمیم‌های بهتری در بازاریابی و فروش بگیرین.


2024/08/26 | 12:22
1 دوست دارد
گزارش

لطفاً به طور کوتاه و روشن درباره گزارش توضیح دهید.