تفاوت سی ار ام با باشگاه مشتریان چیه؟

توسط رضا علی مردی در 2024/07/02 | 11:15
رضا علی مردی
رضا علی مردی
کاربر
پست‌ها: 5
دوست دارد: 4
عضو از: 2024/07/02

سلام به همگی

آقا ما چند روز پیش توی یه دورهمی بودیم که بحث شد سی آر ام بهترین نرم افزار مدیریتیه و بدرد همه سازمان ها و شرکت ها میخوره. یکی از دوستان گفت سی آر ام فقط بدرد شرکت ها و سازمان ها میخوره و برای سیتماتیک کردن کسب و کارهای کوچیک و فروشگاهی ابزاری مثل سی آر ام کاربردی نیست. من به ذهنم رسید که شاید نرم افزار باشگاه مشتریان مناسب این مدل کسب و کارها باشه و حتی هزینه های کمتری هم داشته باشه براشون. رفتم تحقیق کنم راجبه تفاوت های نرم افزار سی آر ام و باشگاه مشتریان که به سایت کدالین برخوردم. میخواستم بدونم که اینجا کسی هست که بدونه نرم افزار سی آر ام و باشگاه مشتریان چه فرقایی دارن و هر کدومشون مناسب چه کسب و کاری هستن؟

2024/07/02 | 11:15
2 دوست دارد
علی اکبر صیادمنش
علی اکبر صیادمنش
کاربر
پست‌ها: 8
دوست دارد: 16
عضو از: 2024/06/26

نرم افزار سی ار ام رو از اول مسیر فروش یعنی اشنایی  با شما و خرید محصول مورد نظر هستش و به عنوان پایگاهی برای ثبت اطلاعات هم میشه استفاده کرد ولی باشگاه مشتریان رو برای افزایش رضایتمندی مشتری های فعلی بیشتر کارایی داره

2024/07/03 | 08:36
2 دوست دارد
مجید یاری
مجید یاری
کاربر
پست‌ها: 11
دوست دارد: 10
عضو از: 2024/07/21

سلام به شما! خب، چه سوال خوبی پرسیدین. ببینین، سی‌آرام (CRM) و باشگاه مشتریان هر کدوم یه کاربرد خاص دارن. سی‌آرام بیشتر برای مدیریت روابط با مشتری‌ها و سازمان‌دهی فعالیت‌های فروش و بازاریابی به کار میره. یعنی اگه کسب و کارتون بخواد اطلاعات مشتری‌ها رو جمع کنه، پیگیری‌های فروش رو انجام بده، و با مشتری‌ها به صورت سیستماتیک ارتباط برقرار کنه، سی‌آرام خیلی می‌تونه مفید باشه.


اما حالا اینکه گفتین سی‌آرام فقط بدرد شرکت‌های بزرگ می‌خوره و برای کسب و کارهای کوچیک و فروشگاهی کاربردی نیست، کاملاً درست نیست. سی‌آرام می‌تونه به کسب و کارهای کوچیک هم کمک کنه، ولی شاید نیازی به همه امکانات پیچیده‌اش نداشته باشن. واسه همین، بعضی از این کسب و کارهای کوچیک ترجیح میدن به جای سی‌آرام، از ابزارهایی مثل باشگاه مشتریان استفاده کنن. باشگاه مشتریان بیشتر تمرکزش روی حفظ و تشویق مشتری‌های فعلیه؛ مثلاً با دادن تخفیف، امتیاز، یا پیشنهادهای ویژه به مشتری‌هایی که مرتب از شما خرید می‌کنن.

راستی من یه مقاله هم راجبه این موضوع خوندم: https://codalin.ir/blog/CRM-vs-customer-club

2024/08/26 | 10:16
2 دوست دارد
مرادی
مرادی
کاربر
پست‌ها: 7
دوست دارد: 1
عضو از: 2024/07/21
quote-right
پاسخ دادن به مجید یاری

سلام به شما! خب، چه ...

آره، دقیقا همینطوره. شناخت این سرنخ‌ها خیلی می‌تونه به تیم فروش و بازاریابیتون کمک کنه، مخصوصاً تو کسب و کارهایی مثل تولید و پخش لبنیات. وقتی بدونین کدوم سرنخ گرمه، تیم فروش می‌تونه زمان و انرژی بیشتری روی اون بگذاره و احتمال فروش رو بالا ببره. مثلاً اگه یه مشتری که قبلاً خرید کرده دوباره برمی‌گرده و می‌خواد بیشتر بدونه، می‌تونین زودتر باهاش ارتباط بگیرین و پیشنهادهای ویژه بهش بدین.


در مورد اینکه شناخت سرنخ‌ها فقط به کسب‌وکارهای B2C می‌خوره یا نه، باید بگم نه، اصلاً اینطور نیست. توی کسب‌وکارهای B2B هم همین قضیه خیلی مهمه. شما توی B2B هم باید بدونین کدوم مشتری‌های شرکتی بیشتر از بقیه علاقه نشون دادن یا پتانسیل همکاری بیشتری دارن. این اطلاعات می‌تونه باعث بشه قراردادهای بزرگ‌تری ببندین و روابط بهتری با مشتری‌های تجاری‌تون برقرار کنین. خلاصه، چه توی B2C چه B2B، شناخت سرنخ‌ها خیلی مفیده و می‌تونه تو رشد کسب‌وکارتون تاثیر زیادی بذاره.

2024/08/26 | 10:16
1 دوست دارد
گزارش

لطفاً به طور کوتاه و روشن درباره گزارش توضیح دهید.