سرنخ گرم در بحث فروش و سی آر ام یعنی چی؟

توسط الهام نیازی در 2024/06/27 | 09:59
الهام  نیازی
الهام نیازی
کاربر
پست‌ها: 3
دوست دارد: 5
عضو از: 2024/06/27

سلام 

سرنخ گرم چیه؟ اصلا از کجا میتونیم مشخص کنیم که چه سرنخی گرمه یا نیست؟ ابزارهایی مثل سی آر ام تو این مسیر کمکون میکنن یا ابزار مناسب تری سراغ داره کسی؟ من شنیدم چند نوع سرنخ داریم، درسته این؟ چه سودی میرسونه به تیم فروش و بازایابی یه شرکت تولید و پخش لبنیات؟ و اینکه شناخت این سرنخ ها فقط مربوط به کسب و کارهای b2c هستش یا بدرد مایی که کسب و کارمون b2b هست هم میخوره؟

2024/06/27 | 09:59
2 دوست دارد
سپیده هاشمی
سپیده هاشمی
کاربر
پست‌ها: 5
دوست دارد: 8
عضو از: 2024/06/26

سرنخ گرم هم میشه افرادی که در مرحله اخر از خرید از شما قرار دارند 

من متاسفانه جایی رو نمیشناسم که مقاله ای در موردش نوشته باشه ولی پیج اینستاگرام کلید در موردش یه پست گذاشته بود تا جایی که دیده بودم 

2024/06/28 | 07:41
2 دوست دارد
مونا قاسمی
مونا قاسمی
کاربر
پست‌ها: 7
دوست دارد: 13
عضو از: 2024/07/21

سلام به شما! خب، سرنخ گرم یعنی مشتری یا کسی که خیلی به خرید از شما علاقه‌منده و تقریباً آماده‌ست که خرید کنه. اینطور بگم که وقتی کسی با شما تماس می‌گیره، اطلاعات می‌خواد یا حتی میاد سایتتون رو چند بار چک می‌کنه، احتمالاً یه سرنخ گرمه. ولی اینکه دقیقاً بفهمیم سرنخ گرمه یا نه، نیاز به ابزار داره. مثلاً سی‌آرام (CRM) می‌تونه خیلی تو این زمینه کمک کنه.


تو سی‌آرام می‌تونین اطلاعات مشتری‌ها رو جمع‌آوری کنین و رفتارهاشون رو تحلیل کنین. مثلاً ببینین کی‌ها بیشتر ازتون سوال می‌پرسن، کی‌ها دوباره میان سراغتون یا چه کسایی مرتب ایمیل‌هاتون رو باز می‌کنن. این نشونه‌ها می‌تونن بهتون بگن که چه کسی آمادگیش بیشتره و ارزش اینو داره که بیشتر پیگیرش باشین. شنیدم شما چند نوع سرنخ دارین؟ این کاملاً درسته. معمولاً سرنخ‌ها به سه دسته سرد، گرم و داغ تقسیم می‌شن. سردها کسایی هستن که هنوز تصمیم نگرفتن و شاید زیاد از شما خبر ندارن. داغ‌ها هم که مشخصه، آماده خریدن!

2024/08/26 | 10:13
2 دوست دارد
آرتین ولی اللهی
آرتین ولی اللهی
کاربر
پست‌ها: 7
دوست دارد: 4
عضو از: 2024/07/21
quote-right
پاسخ دادن به مونا قاسمی

سلام به شما! خب، ...

آره، دقیقا همینطوره. شناخت این سرنخ‌ها خیلی می‌تونه به تیم فروش و بازاریابیتون کمک کنه، مخصوصاً تو کسب و کارهایی مثل تولید و پخش لبنیات. وقتی بدونین کدوم سرنخ گرمه، تیم فروش می‌تونه زمان و انرژی بیشتری روی اون بگذاره و احتمال فروش رو بالا ببره. مثلاً اگه یه مشتری که قبلاً خرید کرده دوباره برمی‌گرده و می‌خواد بیشتر بدونه، می‌تونین زودتر باهاش ارتباط بگیرین و پیشنهادهای ویژه بهش بدین.


در مورد اینکه شناخت سرنخ‌ها فقط به کسب‌وکارهای B2C می‌خوره یا نه، باید بگم نه، اصلاً اینطور نیست. توی کسب‌وکارهای B2B هم همین قضیه خیلی مهمه. شما توی B2B هم باید بدونین کدوم مشتری‌های شرکتی بیشتر از بقیه علاقه نشون دادن یا پتانسیل همکاری بیشتری دارن. این اطلاعات می‌تونه باعث بشه قراردادهای بزرگ‌تری ببندین و روابط بهتری با مشتری‌های تجاری‌تون برقرار کنین. خلاصه، چه توی B2C چه B2B، شناخت سرنخ‌ها خیلی مفیده و می‌تونه تو رشد کسب‌وکارتون تاثیر زیادی بذاره.

2024/08/26 | 10:14
0 دوست دارد
گزارش

لطفاً به طور کوتاه و روشن درباره گزارش توضیح دهید.