مشتری از دست رفته را چطور به شرکت برگردونم؟

توسط علی رحیمی در 2024/07/06 | 15:19
علی رحیمی
علی رحیمی
کاربر
پست‌ها: 9
دوست دارد: 7
عضو از: 2024/07/06

سلام 

من مدیر بخش فروش یک شرکت تولید شیرینی و شکلات هستم. مشکلی که به تازگی برامون پیش اومده اینه که نرخ ریزش مشتری هامون بشدت داره افزایش پیدا میکنه با اینکه بخش تولید با همون کیفیت و با همون متریال همیشگی دارن کارشون رو انجام میدن و مطمئنم که قصوری از بخش تولید نیست. حدود یک ماه پیش ما تعدیل نیرو داشتیم و بنظرم این خیلی به شرکت صدمه زد و خیلی از مشتری هامون دیگه به اون صورت پیگیری نشدن و جزو مشتری های از دست رفته ما محسوب میشن دیگه. الان خیلی نیاز داریم که بتونیم این مشتری ها رو به شرکت برگردونیم و فروشمون رو بهتر کنیم. تو ذهنم هست که از نرم افزار سی آر ام استفاده کنیم و خیلی دو به شکم. اگه کسی تجربه ای از استفاده نرم افزار سی آر ام داشته میشه بگه؟ اصلا نرم افزار سی آر ام به حل این مشکل ما کمک میکنه یا باید بریم سراغ راه حل های دیگه؟

2024/07/06 | 15:19
2 دوست دارد
علی اکبر صیادمنش
علی اکبر صیادمنش
کاربر
پست‌ها: 8
دوست دارد: 16
عضو از: 2024/06/26
فکر میکنم اول باید ببینید مشکل دقیقا کجاست؟ یعنی چرا مشتریان دارن شما رو رها میکنند؟ بعد از اینا باید با توجه به موضوع رهاییشون نسخه ای براشون تجویز کرد اما اگر این مراحل رو طی کردید با نرم افزار های مدیریتی مثل نرم افزار سی ار ام و نرم افزار باشگاه مشتریان میتونید از این مشکلات هم جلوگیری کنید و با یک استراتژی درست باعث برگشت مشتریان خود بشید
2024/07/07 | 06:00
2 دوست دارد
عارف وطنی
عارف وطنی
کاربر
پست‌ها: 16
دوست دارد: 26
دنبال کنندگان: 1
عضو از: 2024/07/21

سلام! واقعاً مشکل شما قابل درکه و می‌تونم تصور کنم که چقدر این وضعیت می‌تونه آزاردهنده باشه. نرم‌افزارهای سی آر ام (CRM) می‌تونن توی این شرایط خیلی کمک‌کننده باشن. وقتی که نرخ ریزش مشتری‌ها بالا می‌ره، یکی از دلایل می‌تونه عدم پیگیری و ارتباط منظم با مشتری‌ها باشه. نرم‌افزار سی آر ام به شما این امکان رو می‌ده که همه اطلاعات مربوط به مشتری‌ها رو به‌طور منظم و سیستماتیک ثبت و پیگیری کنین.


با استفاده از سی آر ام، می‌تونین تاریخچه تعاملات با هر مشتری رو داشته باشین، بفهمین که چرا مشتری‌ها از شما جدا شدن و چه اقداماتی نیاز هست تا دوباره جلب رضایتشون کنین. این نرم‌افزارها معمولاً ابزارهای اتوماسیون بازاریابی و یادآورهایی دارن که به شما کمک می‌کنن پیگیری‌های لازم رو به‌موقع انجام بدین و از فراموش کردن مشتری‌ها جلوگیری کنین.

2024/08/26 | 12:27
2 دوست دارد
محمود علوی
محمود علوی
کاربر
پست‌ها: 13
دوست دارد: 23
عضو از: 2024/07/21
quote-right
پاسخ دادن به عارف وطنی

سلام! واقعاً مشکل ...

آره، دقیقاً. من هم تجربه مشابهی داشتم و واقعاً نرم‌افزار سی آر ام می‌تونه به حل مشکلات شما کمک کنه. در تجربه من، یکی از مزایای بزرگ سی آر ام اینه که می‌تونین کمپین‌های بازاریابی و استراتژی‌های پیگیری رو بر اساس داده‌های مشتری‌ها طراحی کنین. مثلاً می‌تونین تحلیل کنین که کدوم مشتری‌ها بیشتر در معرض خطر ریزش قرار دارن و با استفاده از کمپین‌های هدفمند دوباره اون‌ها رو جذب کنین.


برای استفاده از سی آر ام، پیشنهاد می‌کنم که به دنبال نرم‌افزاری باشین که قابلیت‌های پیشرفته‌ای برای تحلیل داده‌ها و پیگیری ارتباطات با مشتری‌ها داشته باشه. همچنین، بهتره قبل از خرید، از نسخه‌های آزمایشی استفاده کنین و ببینین که آیا واقعا به دردتون می‌خوره یا نه. با استفاده از سی آر ام، می‌تونین به‌طور مؤثری ارتباطات رو مدیریت کنین و تلاش کنین تا مشتری‌های از دست رفته رو دوباره جذب کنین.


2024/08/26 | 12:28
1 دوست دارد
گزارش

لطفاً به طور کوتاه و روشن درباره گزارش توضیح دهید.