با سلام
لطفا بفرمایید مشتری وفادار کیست؟به چه کسی مشتری وفادار میگیم؟ مشتری وفادار چه ویژگی هایی داره؟ میشه یه نمونه از وفاداری مشتری رو برام مثال بزنید؟ چجوری میشه وفاداری مشتری رو افزایش داد و اصلا این بیشتر شدن وفاداری مشتری هامون به ما په کمکی میکنه؟
سلام، امیدوارم که حالتون خوب باشه.
تعریف مشتری وفادار به این صورته که کسی مشتری وفاداره که به صورت مداوم و طولانی مدت از محصولات یا خدمات شرکت یا حالا فروشگاه شما استفاده کنه، درواقع اون مشتری نسبت به شما یه احساس تعهد و اعتماد داره. حالا این مشتری ها علاوه بر اینکه خریدهاشون تکرار میشه، از برند شما هم دفاع میکنن و حتی شرکتتون یا فروشگاه و برندتون رو به دوست و آشنا هم معرفی میکنن.
خیلی ممنون از توضیحتون. فقط یه سوال از کجا بفهمیم یه مشتری وفاداره به ما و کسب و کارمون؟ یعنی این مدل مشتری ها کلا چه ویژگی دارن؟
خیلی ممنون از توضیحتون. فقط یه سوال از کجا بفهمیم یه مشتری وفاداره به ما و کسب و کارمون؟ یعنی این مدل مشتری ها ...
اتفاقا سوال به جایی بود. فراموش کردم راجبش صبحت کنم. ببینید مشتری ها وفاداری یک سری ویژگی های مشخصی دارن، مثل اینکه خریدهای مکرری انجام میدن، یعنی زود به زود میان و از خدمات یا محصولات شما استفاده میکنن و خرید انجان میدن. مثلا فرض کنید شما یه کافه دارید و یکی از مشتری هاتون تقریبا چند بار در هفته به صورت مکرر به کافه شما میاد و همون قهوه همیشگی رو سفارش میده، این یعنی به کافه شما وفاداره. حالا اگر این مشتری انتخابش همیشه کافه شما باشه و دیگه سمت کافه های رقیب شما نره، یعنی به برندتون تعهد داره. تعهد برند یکی دیگه از ویژگی های مشتری وفاداره. مشتری شما اگه شما رو به دوست و آشنا هم معرفی کنه، یا مثلا سری بعد که به کافهتون اومد دوستاش رو هم با خودش اورد یعنی به کافه شما وفاداره، توصیه به دیگران ویژگی سوم یه مشتری وفادار هست.
راستی من راجبه این موضوع که یه مشتری بره و با خودش مشتری های جدیدی بیاره، درواقع به دوستاش شما رو توصیه کنه یه مقاله خوندم خیلی مفید بود. درباه بازاریابی ارجاعی بود. اگه دوست داشتین بدونین که چجوری میتونین با بازاریابی ارجاعی مشتری های وفادارتون رو افزایش بدین، حتما بخونیدش. لینکش رو میزارم براتون:
https://codalin.ir/blog/Referral-marketing
حالا فکر کنید که مشتری شما اغلب بازخورد مثبتی نسبت به قهوه ها و کلا اقلام منوی شما دارن، این میشه ویژگی چهارم یک مشتری وفادار. یعنی بازخورد مثبت. مابقی ویژگی های مشتری وفادار به این صورته که این مشتری ها دیگه به افزایش قیمت های شما حساس نیستن چون به شما وفادارن. اونها حتی توو برنامه های شما هم شرکت میکنن، برای مثال اگه شما به برنامه وفاداری راه اندازی کنید، اونها اولین نفرایی هستن که توو برنامتون شرکت میکنن یا حتی اگه یه رویداد داخل کافهتون بزارید اونها حتما جزو نفراتی هستن که شرکت میکنن.
امیدوارم که توضیحاتم کافی باشن. اگه سوال دیگه هم داشتید بپرسید حتما پاسخ میدم.