خداقوت دوستان
تیم فروش ما توی یک شرکت تولید تشک های طبی فعالیت میکنه. جدیدا تصمیم گرفتیم که به جای اکسل از نرم افزار سی آر ام استفاده کنیم. پرسشی که ذهنمون رو درگیر کرده اینه که نرم افزار سی آر ام مناسب شرکتمون رو چجوری باید انتخاب کنیم و تو این مسیر در نظر گرفتن استراتژی هایی که داریم هم مهمه یا نه؟
سلام و ارزوی موفقیت برای شما خانم اصلانی عزیز
اول باید ببینید که چرا به نرم افزار سی ار ام نیاز دارید و به این نگاه کنید که کجا های شرکت شما مشکلاتی وجود داره تا بتونید با نرم افزار سی ار ام اون مشکل رو برطرف کنید
در کنارش باید به فرایند های پشتیبانی و فروش خودتون توی استراتژی هایی که نوشتید نگاه کنید که دقیقا این مسیر ها چطور توی شرکت شما ترسیم شده و با توجه به اون ها به دنبال نرم افزار مورد نظر خودتون برید
سلام
اگه تصمیم گرفتید به جای اکسل از نرمافزار سی آر ام استفاده کنید، باید بدونید که این یه قدم هوشمندانه است که میتونه کارایی و سازماندهی تیم فروشتون رو حسابی بالا ببره. اما انتخاب یه سی آر ام مناسب نیاز به دقت داره تا هم نیازهای فعلی شرکتتون رو برطرف کنه و هم با استراتژیهای آیندهتون جور دربیاد. مراحل انتخاب سی آر ام به این صورته:
اول باید ببینید شرکتتون چه قابلیتهایی لازم داره. مثلاً مدیریت مشتریان، پیگیری سفارشات، یا گزارشدهی دقیق.
بررسی کنید که چه کارهایی رو قبلاً با اکسل انجام میدادید و حالا میخواید با سی آر ام بهتر انجام بدید. نکته بعد اینه که نرم افزار سی آر ام باید با استراتژیهای فروش، بازاریابی و خدمات مشتری شما همراستا باشه. اگه قراره فروش رو گسترش بدید یا خدماتتون رو بهتر کنید، سی آر امی رو انتخاب کنید که این امکانات رو داشته باشه. به آینده هم فکر کنید و مطمئن بشید که سی آر ام انتخابی قابلیت رشد و توسعه داره.
بعد در نظر گرفتن این نکات باید بدونید که از یه نرم افزار سی آر ام چه انتظاراتی باید داشت. اول از همه بنظر من رابط کاربری ساده است. بعد اون قابلیت یکپارچه سازیه که با بقیه ابزارهایی که دارین بتونه ادغام بشه. قابلیت سفارشی سازی داشته باشه تا شما دستتون برای اعمال تغییرات توی نرم افزار باز باشه. باید پلن های قیمتی متنوعی داشته باشه تا شما راحت بتونین انتخاب کنید و بخاطر هزینه ها و فراهم نبودن شرایط توی فشار نباشین. بعد از اینکه تصمیم گرفتین که کدوم شرکت نرم افزار مناسب شما رو ارائه میده و اصلا بدرد شما میخوره خدماتش یا نه، وقتشه برین تو کارش. باهاشون تماس بگیرین و به مشاوره داشته باشین یا توی سایتشون درخواست دمو ارسال کنید تا شرکت ها خودشون باهاتون تماس بگیرن. بعد از اینکه نسخه آزمایشی و دموی اون نرم افزار رو بررسی کردین، به راحتی میتونین مطمئن بشین که آیا این نرم افزار سی آر ام براتون مناسبه یا نه.
البته که در نظر گرفتن استراتژی های شرکتتون خیلی مهمه. استراتژیهای فروش و بازاریابی شما نقش مهمی در انتخاب سی آر ام دارن. اگه سی آر ام انتخابی با استراتژیهای شما همخوانی نداشته باشه، ممکنه باعث کند شدن فرآیندها یا حتی کاهش کارایی تیم فروش بشه. برای مثال، اگه استراتژی شما بر افزایش رضایت مشتری و خدمات پس از فروش متمرکز باشه، سی آر ام باید امکانات مناسبی برای مدیریت خدمات مشتری و پشتیبانی داشته باشه.
کلا انتخاب نرمافزار سی آر ام یک فرآیند مهمه که نیاز به بررسی دقیق داره. با توجه به نیازها، استراتژیها، بودجه و قابلیتهای مختلف نرمافزارها، بهترین انتخاب رو برای شرکتتون انجام بدید. سی آر ام مناسب میتونه به شما کمک کنه تا فرآیندهای فروش و خدمات مشتری رو بهبود بدید و در نهایت، موفقیت بیشتری رو برای شرکتتون به ارمغان بیارید.