عرض ادب و احترام
ما یه فروشگاه شیرینی و شکلات داریم. تصمیم گرفتیم که از یه برنامه وفاداری ایجاد و راه اندازی کنیم و از این طریق هم به حفظ مشتری هامون کمک کنم و هم جذب راحت تری داشته باشیم. سوالم اینه که نرم افزار سی آر ام تو این مسیر بیشتر به کارمون میاد یا باشگاه مشتریان؟ میشه یکی تفاوت هاشون رو بگه؟ هزینه کردن برای کدومشون بهتره؟ کلا برای همچین برنامه ها و رویدادهایی بهتره برای نرم افزار سی آر ام هزینه کنیم یا باشگاه مشتریان؟ چون احتمالا قرار ادامه دار باشه این روند، میخوام سیستماتیک پیش بره و رو برنامه باشه همه چیمون.
سلام و عرض ادب و احترام
این پاداش هایی که به مشتری هاتون میدید میتونه در بلند مدت باعث بشه تا افراد تبلیغ شرکت شما رو به صورت رایگان انجام بدن و به دوستان و اشنا های خودشون معرفی کنند تا بتونن اون پاداش رو از سمت شما دریافت کنن و به همین شکل این زنجیره بازاریابی دهان به دهان گسترده تر و گستره تر میشه
سلام! خب، برای فروشگاه شیرینی و شکلات شما، انتخاب بین نرمافزار CRM و باشگاه مشتریان بستگی به نیازها و اهداف شما داره. نرمافزار CRM به طور کلی برای مدیریت روابط با مشتریان و تحلیل دادهها استفاده میشه. یعنی میتونید اطلاعات مشتریان رو ثبت کنید، تعاملات رو پیگیری کنید، و از این طریق تصمیمات بهتری بگیرید. البته، CRM ابزارهای زیادی برای تحلیل و گزارشگیری داره، اما به طور خاص، برای برنامههای وفاداری و مدیریت پاداشهای مشتریان به اندازه باشگاه مشتریان مناسب نیست.
دقیقا، در حالی که نرمافزار سی آر ام کاراییهای زیادی داره، باشگاه مشتریان دقیقا برای برنامههای وفاداری طراحی شده. این سیستمها معمولا شامل ابزارهایی برای مدیریت امتیازها، پاداشها، و کمپینهای مخصوص وفاداری هستند. یعنی مشتریان میتونند امتیاز جمع کنن، تخفیفهای ویژه بگیرند، و از پیشنهادات خاص استفاده کنند. به طور کلی، باشگاه مشتریان تمرکز بیشتری بر روی جذب و نگهداری مشتریان با استفاده از پاداشها و تخفیفها داره.
آره پس، اگه هدف شما ایجاد و مدیریت یک برنامه وفاداری منظم و پیوسته است، شاید بهتر باشه روی باشگاه مشتریان سرمایهگذاری کنید. این سیستمها معمولا برای این منظور طراحی شدهاند و هزینهای که میکنید برای شما به صرفهتر خواهد بود. نرمافزارهای باشگاه مشتریان معمولا برای این مدل از برنامهها امکانات و ویژگیهای تخصصیتری دارن.
آره دوستمون خیلی حرفشون درسته. پس در نهایت، هر دوی این سیستمها میتونن مفید باشن، اما با توجه به نیاز خاص شما برای وفاداری و جذب مشتری، باشگاه مشتریان گزینه بهتری به نظر میاد. به خصوص اگر میخواهید برنامههای وفاداری شما سیستماتیک و پیوسته باشه.