منظور از گوش دادن اجتماعی چیه؟

توسط محمد بهروز در 2024/08/10 | 13:09
محمد بهروز
محمد بهروز
کاربر
پست‌ها: 17
دوست دارد: 20
عضو از: 2024/08/06

سلام من دانشجوام و دارم توی حوزه مارکتینگ تحقیق می‌کنم. چند باری به مبحث گوش دادن اجتماعی بر خوردم ولی هنوز نمیتونم درکش کنم. ممکنه یکی کمک کنه؟

2024/08/10 | 13:09
0 دوست دارد
محمد بهروز
محمد بهروز
کاربر
پست‌ها: 17
دوست دارد: 20
عضو از: 2024/08/06
سلام به شما. گوش دادن اجتماعی یه جور تکنیکیه که برندا و شرکت‌ها ازش استفاده می‌کنن تا بفهمن مردم توی شبکه‌های اجتماعی درباره‌شون چی می‌گن. مثلا اگه یه برند جدید یه محصول معرفی کنه، خیلی از آدم‌ها توی شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و توییتر درباره اون محصول حرف می‌زنن. برندا با گوش دادن اجتماعی، این صحبت‌ها رو دنبال می‌کنن تا بفهمن که نظر مردم چیه، آیا از محصول خوششون اومده یا نه، و حتی چه چیزهایی براشون مهمه.
2024/08/10 | 13:10
0 دوست دارد
زهرا میرسپاسی
زهرا میرسپاسی
کاربر
پست‌ها: 16
دوست دارد: 26
عضو از: 2024/08/06
quote-right
پاسخ دادن به محمد بهروز
سلام به شما. گوش دادن اجتماعی یه جور تکنیکیه که برندا و شرکت‌ها ازش استفاده می‌کنن تا بفهمن مردم توی شبکه‌های ...
و البته که این کار فقط به شنیدن حرف‌های مردم ختم نمی‌شه. مثلا فرض کن یه برند متوجه می‌شه که بیشتر مشتریاش دارن از یه مشکل خاص توی محصول شکایت می‌کنن. اینجا برند می‌تونه سریعا دست به کار بشه، مشکل رو حل کنه و حتی به مشتریا بگه که داره بهشون توجه می‌کنه. از طرف دیگه، اگه برند ببینه که یه رقبا داره خوب عمل می‌کنه و مردم ازش تعریف می‌کنن، می‌تونه بفهمه که چه کارهایی رو اون رقبا درست انجام داده و ازشون ایده بگیره.
2024/08/10 | 13:11
0 دوست دارد
الهه اصفهانی
الهه اصفهانی
کاربر
پست‌ها: 3
دوست دارد: 5
عضو از: 2024/08/05
سلام و عرض ادب. گوش دادن اجتماعی کمک می‌کنه که برندا توی جریان باشن و بتونن تصمیم‌های بهتری بگیرن. این‌طوری نه تنها از نیازهای مشتریا خبر دارن، بلکه همیشه یه قدم جلوتر از رقبا هستن و می‌تونن توی بازار بهتر عمل کنن. به نوعی مثل وقتی که توی جمعی نشستی و داری زیر زیرکی گوش می‌دی ببینی بقیه درباره چی حرف می‌زنن، فقط اینجا بحث در مورد شبکه‌های اجتماعی و کسب‌وکارهاست!
2024/08/10 | 13:11
0 دوست دارد
گزارش

لطفاً به طور کوتاه و روشن درباره گزارش توضیح دهید.