چرا باید رفتار مشتری رو شناسایی کنیم؟

توسط فرشاد عیلپور در 2024/08/09 | 17:48
فرشاد عیلپور
فرشاد عیلپور
کاربر
پست‌ها: 5
دوست دارد: 5
عضو از: 2024/08/07

سلام. به عنوان کسی که می‌خواد یه استارتاپ راه بندازه می‌خواستم راجع به رفتار مشتری یکم اطلاعات بدست بیارم. ممنون می‌شم همراهیم کنید.

2024/08/09 | 17:48
0 دوست دارد
محمدرضا کاشانی
محمدرضا کاشانی
کاربر
پست‌ها: 4
دوست دارد: 4
عضو از: 2024/08/06
سلام! به عنوان کسی که داره توی یه تیم نرم افزاری کار می‌کنه باید بهت بگم که شناخت رفتار مشتری‌ها در کسب‌وکار از اون چیزاییه که می‌تونه خیلی تفاوت‌ها رو رقم بزنه. وقتی شما بدونی که مشتری‌هات چه علاقه‌هایی دارن و چی توی خرید براشون مهمه، می‌تونی دقیقاً همون چیزی رو بهشون ارائه بدی که دنبالشن. این یعنی شما نه تنها نیازهای اونها رو برآورده می‌کنی، بلکه حتی می‌تونی توقعاتشون رو هم از چیزی که هست بالاتر ببری. یکی از اصلی‌ترین فواید شناخت رفتار مشتری، اینه که می‌تونی بهتر از هر کس دیگه‌ای نیازهاشون رو بفهمی. مثلاً وقتی بدونی مشتری‌هات چه چیزهایی رو بیشتر می‌پسندن و دنبال چه نوع محصول یا خدماتی هستن، می‌تونی سرویس و محصولاتی ارائه بدی که دقیقاً مطابق با سلیقه و نیاز اون‌ها باشه. این کار باعث می‌شه مشتری احساس کنه که واقعاً به فکرشونی و همین موضوع اعتماد و وفاداری بیشتری رو ایجاد می‌کنه.
2024/08/09 | 17:51
0 دوست دارد
زهرا میرسپاسی
زهرا میرسپاسی
کاربر
پست‌ها: 16
دوست دارد: 26
عضو از: 2024/08/06
quote-right
پاسخ دادن به محمدرضا کاشانی
سلام! به عنوان کسی که داره توی یه تیم نرم افزاری کار می‌کنه باید بهت بگم که شناخت رفتار مشتری‌ها در کسب‌وکار ...
اگر بخوام صحبت‌های ایشون رو کامل کنم باید اضافه کنم که وقتی بدونی مشتری‌هات چه زمانی و چرا خرید می‌کنن، می‌تونی تبلیغات و کمپین‌هایی راه بندازی که بیشترین تأثیر رو روی اون‌ها داشته باشه. به‌عبارت دیگه، تبلیغاتت دیگه شانسی نخواهد بود و دقیقاً متناسب با زمانی که مشتری نیاز به خرید داره، اون رو هدف قرار می‌ده. نتیجه؟ فروش بیشتر و مشتری‌های راضی‌تر. و زمانی که از رفتار مشتری‌هات آگاهی داشته باشی، می‌تونی محصولات و خدماتت رو دقیقاً براساس بازخوردهایی که از اون‌ها می‌گیری، بهبود بدی. مثلاً اگر ببینی که مشتری‌ها بیشتر از یک محصول خاص خوششون میاد و از یه محصول دیگه کمتر استقبال می‌کنن، می‌تونی تمرکزت رو بیشتر روی اون محصول محبوب بذاری و محصولاتی که کمتر مورد توجه هستن رو بهبود بدی یا حتی از دور خارج کنی.
2024/08/09 | 17:52
0 دوست دارد
مریم صدیقی
مریم صدیقی
کاربر
پست‌ها: 8
دوست دارد: 9
عضو از: 2024/08/05
سلام به شما. باید بگم که شناخت الگوهای خرید مشتری‌ها خیلی مهمه. وقتی شما بتونی از گذشته رفتارهای خرید مشتریات استفاده کنی و اون‌ها رو تحلیل کنی، می‌تونی رفتارهای آینده‌شون رو هم پیش‌بینی کنی. اینطوری می‌تونی برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشی و زودتر از رقیب‌هات وارد عمل بشی. یه مزیت دیگه اینه که با دونستن نیازها و رفتار مشتری‌ها، می‌تونی بودجه‌ت رو بهتر مدیریت کنی. این یعنی می‌تونی بفهمی که کجاها باید بیشتر هزینه کنی و کجاها می‌تونی هزینه‌هات رو کمتر کنی. در نتیجه، بدون اینکه پول‌های اضافی خرج کنی، بهترین بازدهی رو از سرمایه‌گذاری‌هات می‌گیری. در نهایت، وقتی نشون بدی که واقعاً مشتری‌هات برات مهم هستن و به خواسته‌هاشون توجه می‌کنی، اونا هم بیشتر بهت اعتماد می‌کنن. این اعتماد باعث می‌شه که نه تنها دوباره ازت خرید کنن، بلکه شما رو به بقیه هم معرفی کنن. اینجوری، علاوه بر حفظ مشتری‌های فعلی، می‌تونی مشتری‌های جدیدی هم جذب کنی و کسب‌وکارت رو گسترش بدی.
2024/08/09 | 17:53
0 دوست دارد
گزارش

لطفاً به طور کوتاه و روشن درباره گزارش توضیح دهید.