طراحی اپلیکیشن سازمانی POS بهتره یا CRM؟

توسط محمد حسین در 2024/08/17 | 02:24
محمد حسین
محمد حسین
کاربر
پست‌ها: 2
دوست دارد: 2
عضو از: 2024/08/15

فروشگاه آنلاین من نزدیک ۱۰۰ نفر کارمند داره، از ادمین های شبکه اجتماعی گرفته تا بچه های بسته بندی و تحویل. می‌خواستم بدونم طراحی اپلیکیشن سازمانی POS بهتره یا CRM؟


2024/08/17 | 02:24
2 دوست دارد
مرجان معینی
مرجان معینی
کاربر
پست‌ها: 7
دوست دارد: 18
عضو از: 2024/08/12
ببین اپلیکیشن سازمانی POS یا همون سیستم نقطه فروش، برای مدیریت معاملات فروش طراحی شده. یعنی خلاصه بخوام بگم، یه صندوق پول دیجیتاله ولی خیلی دقیق تر و سریع تر! اپلیکیشن سازمانی POS مدرن،‌ ویژگی های پیشرفته‌ای مثل مدیریت موجودی، تطبیق کشوی نقدی و ردیابی فروش بهت ارائه میده. حتی گاهاً نکات بازاریابی یکپارچه هم در اختیارت میگذاره. در حالی که اپلیکیشن سازمانی CRM یا سیستم مدیریت ارتباط با مشتری روی ارباب رجوع تمرکز داره. یعنی پروفایل مشتری و سابقه خریدش رو حفظ میکنه و ارتباطات مشتری رو مدیریت می‌کنه و در برگزاری کمپین های فروش و بازاریابی به داد شما می‌رسه.‌ بخوام دقیق تر بگم، فرایند طراحی اپلیکیشن سازمانی CRM برای شخصی سازی انجام میشه. یتنی با ارزش ترین و وفادار ترین مشتری های شما رو شناسایی می‌کنه و به شما این امکان رو میده که کاربرانتون رو بر اساس ویژگی های خاصی تقسیم کنین و مخاطب های هدف مشخص داشته باشین و با توجه به اون گروه خاص ارباب رجوع بازاریابی انجام بدی! حالا با توجه به این مواردی که گفتم اگر قرار باشه بین POS و CRM در طراحی اپلیکیشن سازمانی، یکی رو انتخاب کنم، باید بگم که مقایسه‌ی این دو تا شبیه قیاس سیب و پرتقاله!‌ این دو تا اپلیکیشن عملکرد های متفاوتی دارن. اینطوری نیست که بشه یکی رو به عنوان جایگزین دیگری استفاده کرد. POS موتور فروش و تراکنش شماست‌در حالی که CRM موتور ارتباط با مشتری هست و نمی‌تونین بگین فقط به یکی اش نیاز دارین وقتی هر کدوم توی دو بخش مهم و اساسی فروشگاه ها نقش ایفا می‌کنن. ولی اگر فکر می‌کنی شرایط جوری که فقط می‌تونی یکی‌اش رو تهیه کنی، باید ببینی اولویتت چیه! مثلا اگه ساده سازی فرایند پرداخت، حفظ موجودی و عملکرد روزانه روان برات مهم تره، برو سراغ طراحی اپلیکیشن سازمانی POS. حالا اگر فکر می‌کنی حفظ مشتری، شخصی سازی روند بازاریابی و بهار کردن رابطه‌ات با مشتری اهمیتش بیشتره، پس از CRM استفاده کن. باز اگر فکر میکنی به تحقیق بیشتر احتیاج داری و مطمئن بشی کدوم بهتره، مقاله‌ی پایین رو بخون. https://codalin.ir/blog/Enterprise-App-design
2024/08/17 | 02:25
2 دوست دارد
مه لقا صابری
مه لقا صابری
کاربر
پست‌ها: 12
دوست دارد: 18
عضو از: 2024/08/12
عزیزم اینکه بیای این دو تا سیستم رو برای طراحی اپلیکیشن‌ سازمانی فروشگاهت با هم مقایسه کنی، خیلی کار اشتباهیه! حالا چرا؟ چون این دو تا بیشتر مکمل هم‌ان تا مقابل هم؛ و وقتی با هم استفاده بشن به تو برای رسیدن به یه هدف کمک زیادی می‌کنن. البته اینم بگم که سیستم های POS جدید، ویژگی های یه CRM داخلی رو دارن خودشون و نیاز به طراحی اپلیکیشن سازمانی جدا نیست. پس می‌تونین جفتش رو داشته باشین و برای رسیدن به هدفتون و افزایش فروش ازشون کمک بگیرین. حالا شاید برات سوال شده باشه که :اپلیکیشن سازمانی که سیستم POS هست و ویژگی های CRM داره، چطور کار می‌کنه؟» باید بهت بگم که: تو حوزه ردیابی مشتری، هر تراکنش مشتری رو نشون میده. خدمات قابل توجه تری به مشتری ارائه میده و امکان شخصی سازی بیشتری داره. با کارت های وفاداری، شما با دادن تخفیف، مشاری رو تشویق می‌کنین که بیشتر از شما خرید کنه و در نتیجه رابطه پایدار تری باهاش بسازین. با برگزار کردن کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی، با برنامه ریزی و به صورت استراتژیک می‌تونین با استفاده از دوره‌های اوج فروش، مشتری های بیشتری جذب کنین و با پیشنهاد‌ های خاص و فریبنده اون هارو تبدیل به مشاری ثابت خودتون کنین. از طرفی به کمک قابلیت CRM در طراحی اپلیکیشن سازمانی، میشه به مخاطب های هدف و ارباب رجوع پیامک و ایمیل تبلیغاتی هدفمند ارسال کرد تا از‌ جریان تخفیفات و کمپین ها با خبر بشه و رابطه نزدیک تری با شما داشته باشه.
2024/08/17 | 02:26
1 دوست دارد
گزارش

لطفاً به طور کوتاه و روشن درباره گزارش توضیح دهید.