طراحی اپلیکیشن سازمانی | بررسی انواع و روش ساخت اپلیکیشن سازمانی

طراحی اپلیکیشن سازمانی

در این مقاله قرار است تعریف دقیقی از فرایند طراحی اپلیکیشن سازمانی داشته باشیم. مزایای طراحی اپلیکیشن سازمانی را بیان کرده و اهمیت طراحی اپلیکیشن سازمانی را بررسی می‌کنیم. سپس 8 نوع اصلی اپلیکیشن سازمانی را به تفصیل توضیح می‌دهیم و حالت ها استقرار برنامه را بیان می‌کنیم. علاوه بر این ها در رابطه با چگونگی طراحی اپلیکیشن سازمانی بحث کرده و چالش های این مسیر را به شما معرفی می‌کنیم. امید است با مطالعه‌ی این مقاله، به دانش جامعی در رابطه با مبحث طراحی اپلیکیشن سازمانی برسید و برای رشد و ارتقاء کسب و کار خود از آن ها استفاده کنید.

 

منظور از اپلیکیشن سازمانی چیست؟

اپلیکیشن سازمانی، یک پلتفرم سیستم نرم افزاری بزرگ است که معمولاً برای کار در یک محیط شرکتی طراحی می‌شود. نرم افزار سازمانی، سیستم های کامپیوتری را که تمام مراحل عملیات یک شرکت را اجرا می کنند، یکپارچه می کند. آنها گردش کار تعاونی را فعال می‌کنند و پیچیدگی پروژه های بزرگ را کاهش می‌دهند. اپلیکیشن های سازمانی طیف وسیعی از برنامه ها را شامل می‌شوند؛ از سیستم‌ های مدیریت محتوای ساده گرفته تا نرم‌افزار های مدیریتی بزرگ‌ که فرآیند های تجاری را خودکار می‌کنند. IBM و مایکروسافت مثال ها شناخته شده از شرکت‌ های نرم‌افزاری بزرگی هستند که این محصولات را تولید می‌کنند. 

اپلیکیشن سازمانی با استفاده از ابزار ها و فرآیند های مختلف برای ایجاد راه‌حل‌ هایی که نیاز های خاص یک سازمان را برآورده می‌کند، طراحی می شوند. این فرآیند با به دست آوردن درک دقیق از اهداف و سایر الزامات شرکت آغاز می‌شود. پس از شناسایی همه الزامات، توسعه دهندگان می‌توانند طراحی و ساخت اپلیکیشن را آغاز کنند. اپلیکیشن سازمانی برای پردازش متن درست، مدیریت پایگاه داده اینترنتی، بسته بندی فایل های تجاری، اداری و کمک به اداره یا مرکزی توسط طراح متخصص ساخته، تولید و عرضه می‌شوند. طراحی اپلیکیشن سازمانی شامل برنامه مدیریت مشتریان، مدیریت ارباب رجوع ها، برنامه مدیریت وظایف كاربران و كارمندان شرکت، برنامه درونی مدیریت صورت جلسات روسا، برنامه اتوماسیون ها و از جمله اتوماسیون نظم دهی بر تقسیم درست تغذیه و صد البته تقسیم درست حقوق می‌باشد.

 

طراحی اپلیکیشن سازمانی چه مزایایی دارد؟

با طراحی اپلیکیش سازمانی می‌توانید فعالیت ها و عملیات های سازمان خود  را به صورت آنلاین درآورده و با کاهش زمان و اتلاف هزینه، بهروه وری را بالا ببرید. از طرفی کارمندان سازمان نیز می‌توانند به صورت یکپارچه و منسجم تری کار کنند. از دیگر مزایای طراحی اپلیکیشن سازمانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

  • افزایش بهره وری: طراحی اپلیکیشن سازمانی موجب می‌شود تا عملیات های مختلف شرکت را به آسانی و بدون خطا انجام دهید. 

  • تجزیه و تحلیل داده‌ها و تصمیم‌گیری هوشمند: اپلیکیشن با  آنالیز سریع و بهره بردن از داده ها، به شما اطلاعات دسته بندی شده‌ای تحویل می دهد و یا حتی به کمک هوش مصنوعی آن ها را به سرعت تجزیه و تحلیل می کند.

  • مقیاس پذیری برای رشد کسب و کار: به کمک اپلیکیشن سازمانی، می‌توانید کسب و کار خود را به سرعت و با روش های کم هزینه تر رشد دهید. 

  • همکاری یکپارچه: ارتباطات و کار تیمی را در داخل و بین بخش ها تقویت می‌کند. به زبان دیگر، کارمندان به راحتی و با سر زدن به اپلیکیشن از اوضاع پروژه های در دست اقدام مطلع شوند.افزایش

  • رضایت مشتری: به کمک ابزار های مدیریت و تعامل اپلیکیشن سازمانی، خدمات بهتری به مشتری عرضه خواهید کرد.

 

طراحی اپلیکیشن سازمانی چه اهمیتی دارد؟

اپلیکیشن سازمانی به یکی از ابزار های ضروری در دنیای تجارت امروز تبدیل شده‌ است. توانایی این اپلیکیشن ها در ساده‌ سازی و خودکار سازی فرآیند های کسب‌ و کار، تسهیل تصمیم‌گیری آگاهانه، و افزایش تعامل با مشتری، در میان چیز های دیگر، به آن‌ ها نقش بسیار مهمی در هدایت کشتی‌ های کسب‌ و کار های مدرن می‌دهد. این ویژگی ها عبارتند از:

 

1. افزایش کارایی

با خودکار کردن کار های روزمره و ساده کردن فرآیند های تجاری پیچیده، برنامه های کاربردی سازمانی عملیات تجاری را سریعتر و کارآمدتر می‌کنند. به عنوان مثال، به جای ردیابی دستی موجودی و ثبت فاکتور ها، یک برنامه کاربردی سازمانی می‌تواند این فرآیند ها را خودکار کند و در زمان شما صرفه‌جویی کند و احتمال خطا های انسانی را به حداقل برساند. علاوه بر این، این برنامه ها امکان ارتباط و همکاری یکپارچه در بخش های مختلف را فراهم می‌کنند. اپلیکیشن سازمانی تمامی اطلاعات و داده های شما را تحت پوشش قرار می‌دهد، خواه برای اشتراک گذاری داده های بلادرنگ، دسترسی به اسناد مهم، یا حتی برنامه ریزی یک جلسه باشد. در اصل، آن ها به عنوان یک مرکز اطلاعات عمل می‌کنند که منجر به هماهنگی بیشتر و افزایش قابل توجه بهره وری می‌شود.

داده های بلادرنگ چه هستند؟

 

2. حمایت از فرآیندهای تصمیم گیری

تصمیم گیری آگاهانه مستلزم دسترسی آسان به اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده های تجاری است، چیزی که اپلیکیشن سازمانی در آن به خوبی عمل می‌کنند. اپلیکیشن های سازمانی مجهز به ابزار هایی هستند که می‌توانند حجم وسیعی از داده ها را از منابع مختلف در سازمان جمع آوری، ذخیره، مدیریت و تجزیه و تحلیل کنند. به کمک این اپلیکیشن ها، به راحتی می‌توانید گزارش های دقیق ایجاد کنید، الگوها را درک کرده، معیار های عملکرد را دنبال کنید و با چند کلیک از اطلاعات و داده ها بهره ببرید یا آن ها را تجزیه تحلیل کنید.

 

3. افزایش تعامل با مشتری

ارائه تجربیات شخصی می‌تواند به شما این امکان را بدهد که درک عمیقی راجب نیاز های مشتریان خود به دست آورید و این امکان را برای شما فراهم می‌کند که خدماتی مطابق با انتظارات آن ها ارائه دهید و در نتیجه تعامل با مشتریان را بالا ببرید. به عنوان مثال، یک اپلیکیشن سازمانی می‌تواند تعاملات مشتری، ترجیحات و الگو های خرید را ردیابی کند. چنین داده‌ هایی می‌توانند در ایجاد کمپین‌ های بازاریابی شخصی، توصیه محصولات مناسب یا ارائه راه‌ حل‌ های سفارشی ارزشمند باشند. وقتی مشتریان می‌بینند که شما نیاز های آن ها را درک می‌کنید و به آنها پاسخ می‌دهید، تعامل‌شان با برند شما به طور طبیعی افزایش می‌یابد. علاوه بر این، اپلیکیشن سازمانی می‌تواند تجربه مشتری را با ساده کردن عملیات خدمات مشتری بهبود ببخشد. اپلیکیشن سازمانی می‌تواند به خوبی با مشتری ارتباط برقرار کند و در نتیجه وفاداری مشتری را افرایش دهد. به طور خلاصه، اپلیکیشن سازمانی چیزی بیش از ابزار و برنامه است؛ در اصل رگ حیات کسب و کار های مدرن می‌باشند. با افزایش کارایی، کمک به تصمیم گیری و افزایش تعامل با مشتری، اپلیکیشن سازمانی به عنوان یک کاتالیزور برای رشد و موفقیت کسب و کار عمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: رضایت مشتری چیست؟ | بررسی تفاوت های رضایت و وفاداری مشتری

 

4. بهره وری و کارایی

گردش کار ساده در اپلیکیشن سازمانی برای کمک به کارکنان به منظور تکمیل سریع وظایف خود بسیار مهم است. اپلیکیشن های کاربردی که به خوبی طراحی شده‌اند، می‌توانند فرآیند های پیچیده را ساده کنند، مراحل لازم برای تکمیل یک کار را به حداقل برسانند و بازخورد عملی ارائه دهند که در نهایت منجر به افزایش بهره وری، کاهش خطا و بهبود کارایی در محل کار می‌شود. علاوه بر این، EA ها می توانند کارهای تکراری و وقت گیر را به صورت خودکار مدیریت کنند و در زمان و تلاش کاربران صرفه جویی کنند. به عنوان مثال، ورود خودکار داده ها، تولید گزارش یا ارسال اعلان ها می‌تواند باعث شود تا کاربران بر روی فعالیت های استراتژیک و ارزشمندتر تمرکز کنند.

 

5. انعطاف پذیری و مقیاس پذیری

اپلیکیشن سازمانی به راحتی نیاز های در حال تغییر کسب و کار، نیاز های کاربر و پیشرفت های تکنولوژیکی را با یکدیگر تطبیق می‌دهد و سعی می‌کنند با آن‌ ها سازگار شوند. انعطاف‌ پذیری طراحی اپلیکیشن سازمانی به شما امکان همکاری آسان با سایر سیستم‌ ها و فناوری‌ ها را می‌دهد. این قالبیت، شرکت ها را قادر می‌سازد تا با افزودن ویژگی ها، ماژول ها یا ادغام های جدید، بدون تلاش برای توسعه مجدد، عملکرد برنامه را گسترش دهند. این چابکی و سازگاری را در مواجهه با نیاز های در حال تغییر کسب و کار ارتقا می‌دهد. طراحی اپلیکیشن سازمانی انعطاف پذیر، می‌تواند از افزایش داده ها، کاربران و تراکنش های سازمان پشتیبانی کند. مقیاس‌ پذیری تضمین می‌کند که برنامه می‌تواند حجم‌ های کاری بزرگ‌تری را بدون در خطر بودن عملکرد یا تجربه کاربر انجام دهد و به شرکت‌ ها اجازه می‌دهد تا عملیات خود را بدون اختلال گسترش دهند.

 

6. امنیت

اپلیکیشن های سازمانی اطلاعات حساس از جمله جزئیات تجاری محرمانه و داده‌ های مالی و مشتری را مدیریت می‌کنند. حصول اطمینان از محافظت از داده ها برای حفظ اعتبار سازمان، حفظ اعتماد مشتری و رعایت مقررات حفاظت از داده ها بسیار مهم است. اپلیکیشن سازمانی که به خوبی طراحی شده باشد باید بهترین شیوه های امنیتی مانند احراز هویت کاربر، مجوز و رمزگذاری را برای محافظت از سازمان در برابر تهدیدات امنیتی در خود جای دهد. اطمینان حاصل کنید که طراحی برنامه با استاندارد ها و مقررات امنیتی مرتبط بسته به صنعت و موقعیت جغرافیایی شرکت مطابقت دارد.

 

انواع اپلیکیشن سازمانی کدام است؟

سازمان‌ هایی که اپلیکیشن‌ های سازمانی را پذیرفته‌اند، پیشرفت قابل‌توجهی در فرآیند های سازمانی و بهره‌ وری خود داشته‌اند. برای آشنایی بیشتر با اپلیکیشن های سازمانی، انواع مختلفی از این اپلیکیشن ها در زیر توضیح داده شده است.

 

سیستم های حسابداری و صورتحساب

نرم افزار حسابداری و صورتحساب، جریان نقدی را مدیریت می‌کند. این برنامه ها ارزش پولی و بودجه شرکت را پیگیری می‌کنند. بدون سیستم حسابداری یا صورتحساب، کسب‌ و کار ها برای پیگیری و ثبت هزینه‌ ها یا سودآوری خود دچار مشکل می‌شوند. مثال: Sage Intacct.

 

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

سیستم های CRM به شرکت ها این امکان را می‌دهند که اطلاعات مشتری ورودی را جمع آوری و مدیریت کنند. این امر به آن ها اجازه می‌دهد تا سرنخ (Lead) های ارتباطی با مشتریان را سازماندهی کنند و از حفظ آن ها اطمینان یابند. CRM دارای طیف وسیعی از عملکرد ها، از فعال کردن فروش تا دسترسی مشتریان به اطلاعات تجاری است. مثال: نیروی فروش.

 

نرم افزار نقطه فروش (POS)

نرم افزار POS معاملات مشتری را مدیریت و ثبت می کند. با ثبت این اطلاعات، کسب و کارها می توانند به درآمد و موجودی نظارت کنند. به طور معمول، خرده فروشان و بوتیک ها از راه حل های POS برای مدیریت کالا ها و خرید های خود در فروشگاه استفاده می‌کنند. مثال: Vend POS.

 

مدیریت زنجیره تامین (SCM)

راه حل های SCM شرکت ها را قادر می‌سازد تا فرآیند های داخلی و شرکای شخص ثالث را در سراسر زنجیره تامین خود مدیریت کنند. بنابراین، صاحبان مشاغل می‌توانند ارتباط مستقیمی بین تولید کنندگان، توزیع کنندگان و خرده فروشان داشته باشند تا ارتباط نادرست بین شرکت ها به حداقل برسد و دید زنجیره تامین را بهبود یابد. مثال: Oracle SCM.

 

برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)

شرکت ها از سیستم های ERP برای مدیریت و ادغام بخش های مهم تجارت خود استفاده می‌کنند. آنها با ادغام تمام فرآیندهای مورد نیاز برای اجرای شرکت های خود در یک سیستم واحد، به اجرای برنامه ریزی منابع کمک می‌کنند. برنامه‌ های ERP به بخش‌ های مختلف در شرکت‌ های بزرگتر کمک می‌کنند تا راحت‌تر با هم ارتباط برقرار کنند و اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. مثال: SAP ERP.

 

سیستم های هوش تجاری (BI)

برنامه‌ های هوش تجاری برای بازیابی، تجزیه و تحلیل، تبدیل و گزارش داده‌ ها طراحی شده‌اند. این سیستم به مدیران و کارگران کمک می کند تا تصمیمات تجاری آگاهانه بگیرند. مثال: قیف فروش.

 

سیستم های منابع انسانی (HR)

سیستم های منابع انسانی به اطلاعات کارکنان اجازه ذخیره، پردازش و گزارش می‌دهند. آنها در مورد برنامه ریزی کارکنان، درخواست های مرخصی، رویه های استخدام و آموزش اطلاعاتی را ذخیره، پیگیری و ارائه می‌دهند. مثال: ابعاد UKG.

 

مدیریت محتوای سازمانی (ECM)

سیستم های ECM به مدیریت محتوای سازمان، از جمله اسناد، سوابق، تصاویر و فایل های چند رسانه‌ای کمک می‌کنند. آنها ویژگی هایی مانند ضبط اسناد، ذخیره سازی، بازیابی، نسخه سازی و اتوماسیون گردش کار را برای بهبود مدیریت محتوا و همکاری ارائه می‌دهند. همچنین مدیریت محتوای سازمانی قابلیت مدیریت اسناد، مدیریت رکورد، جستجو، همکاری، گردش کار، تحول دیجیتال، امضای الکترونیکی و …. را نیز در اختیار سازمان قرار می‌دهد.

 

سیستم مدیریت خزانه داری (TMS)

TMS مانند مشاور مالی شرکت است. تمام وظایف خزانه داری مانند مدیریت پول نقد، برنامه ریزی مالی، مدیریت ریسک و غیره را بر عهده دارد. همچنین برای بهبود کارایی فرآیند مدیریت خزانه از طریق اتوماسیون نیز به کار گرفته می‌شود. خودکار سازی عملیات مالی، نقدینگی را بهبود می‌بخشد و در عین حال کنترل بر حساب‌ های بانکی، پایبندی به قوانین انطباق و مدیریت فعالیت‌ های مالی را افزایش می‌دهد. TMS به شما تضمین می‌دهد که دارایی‌ های مالی‌تان، به خوبی مدیریت شده و آماده استفاده در زمان‌ های مورد نیاز هستند.

 

مدل های استقرار برنامه های کاربردی سازمانی به چند حالت انجام می شود؟

اپلیکیشن های سازمانی فارق از نوع و کاربردشان، به چهار حالت کلی اسقرار می‌یابند. این حالات برای تمام دستگاه ها از جمله: تلفن همراه، لپتاپ، آی‌پد و ... در دسترس است و بسته به نیاز شما، طراحی و توسعه می‌یابد. 4 مدل اصلی استقرار اپلیکیشن های سازمانی به شرح زیر است:

1. در محل: در سرور های دستگاه نصب می‌شوند.

2. مبتنی بر ابر: بر روی زیرساخت ارائه‌ دهنده ابر قابل اعتماد میزبانی می‌شوند.

3. ترکیبی: هر دو حالت استقرار در محل و ابری ممکن است.

4. نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS): دسترسی به آن ها فقط از طریق اینترنت و میزبانی بر روی سرور های خارجی ممکن است.

 

طراحی اپلیکیشن سازمانی چگونه انجام می شود؟

طراحی اپلیکیشن سازمانی یکی از چالش های توسعه دهندگان است. به این دلیل که باید میان داده های سایر نرم افزار ها و داده های خود اپلیکیشن به صورت یکپارچه ارتباط برقرار کنند. از طرفی یک اپلیکیشن سازمانی باید حضور فعال تعداد زیادی کاربر به صورت همزمان را مدیریت کند و بدون هیچ گونه ایرادی اجرا شود. طراحی اپلیکیشن های سازمانی، چند مرحله‌ی مشترک دارند که این مراحل شامل:

 

ایجاد یک برنامه قابل تنظیم

شخصی‌ سازی و سفارشی‌ سازی به کاربران این امکان را می‌دهد که رابط، ویژگی‌ ها و تنظیمات برنامه را مطابق با نیاز های منحصر به فرد خود تنظیم کنند. قابلیت گردش کار، وظایف و ساده سازی منحصر به فرد اپلیکیشن ها به افراد کمک می‌کنند تا راحت تر کار کنند. تجربه کاربری شخصی شده می‌تواند بهره وری، تعامل و رضایت کاربر را افزایش دهد. شرکت ها اغلب دارای گروه های کاربری متنوع با اولویت ها، مهارت ها و الزامات متفاوت هستند. شخصی‌ سازی، اپلیکیشن را قادر می‌سازد تا با کاربران مختلف سازگار باشد و نیاز های آن‌ها را با توجه به الویت‌شان برآورده کند. مواردی که در شخصی سازی قابل تغییر است شامل ویژگی‌ هایی مانند تنظیمات اندازه فونت، طرح‌ های رنگی، گزینه‌ های زبان و تنظیمات دسترسی است که اپلیکیشن را برای طیف وسیع‌تری از کاربران در دسترس‌ می‌کند.

 

تنظیم مقیاس بندی

طرح‌بندی برنامه باید با اندازه‌ ها و جهت‌ های مختلف صفحه نمایش سازگار باشد. اطمینان حاصل کنید که محتوای برنامه و اجزای رابط کاربری می‌توانند بدون هم‌پوشانی یا قطع شدن، اندازه‌شان را طوری تغییر دهند که با صفحه‌ های مختلف مطابقت داشته باشد. طرح‌بندی‌های قابل تنظیم، تضمین می‌کنند که محتوای اپلیکیشن سازمانی به راحتی در دسترس و قابل استفاده در دستگاه‌ های مختلف است. مقیاس‌ بندی در طراحی اپلیکیشن سازمانی شامل بهینه‌ سازی عملکرد برنامه در دستگاه‌ های مختلف است. اندازه‌ های تصویر را بهبود ببخشید، انیمیشن‌ ها یا جلوه‌ های غیرضروری را کاهش دهید، و کد را تقویت کنید تا از عملکرد روان و سریع ابزار های مختلف، مانند قدرت پردازش کمتر یا پهنای باند محدود، مطمئن شوید.

 

طول عمر کافی

هر تیم طراحی اپلیکیشن سازمانی، طول عمر برنامه را در اولویت قرار می‌دهد. یکی از راه‌ های رسیدن به این نتیجه، توسعه یک طراحی کاربر محور است که تمام الزامات را برآورده می‌کند. رضایت و پذیرش کاربر از عوامل حیاتی برای موفقیت بلند مدت یک اپلیکیشن سازمانی هستند. برای به‌ روزرسانی و نگهداری برنامه‌ ها برنامه‌ریزی داشته باشید تا باگ‌ ها، مشکلات عملکرد و آسیب‌پذیری‌ های امنیتی را پیدا کنید. به‌روز ماندن با فناوری‌ها، چارچوب‌ ها و درک خطرات یا ضعف‌ های احتمالی در برنامه ضروری است. آپدیت های منظم کمک می‌کند برنامه در طول زمان مرتبط، ایمن و کاربردی بماند.

 

در مسیر طراحی اپلیکیشن سازمانی چه چالش هایی وجود دارد؟

توسعه اپلیکیشن سازمانی پیاده روی در پارک نیست. این یک کار پیچیده است و رویارویی با موانع تقریباً قطعی است. البته در نظر داشته باشید که اگر چه این چالش ها ممکن است دلهره آور به نظر برسند، اما به هیچ وجه غیر قابل حل نیستند. درک آنها اولین گام برای استراتژی و ایجاد یک برنامه سازمانی موفق است. برای کمک به شما در تهیه و ایجاد یک نقشه راه واضح و مشخص، بهتر است با برخی چالش های این مسیر آشنا شوید.

چالش های طراحی اپلیکیشن سازمانی چیست؟

 

مدیریت فرآیندهای تجاری پیچیده

یکی از دلایل اصلی روی آوردن شرکت ها به اپلیکیشن های سازمانی، رسیدگی به فرآیند های تجاری پیچیده و چند لایه است. با این وجود، تشریح دقیق این فرآیند ها در یک برنامه سازمانی می‌تواند کاری وقت گیر و زمان بر باشد. درک گردش کار دقیق و نقش های کاربران مختلف و انعکاس دقیق آن در یک برنامه کاربردی نیازمند زیرکی عمیق تجاری، مهارت فنی و یک رویکرد سازمان یافته است.

 

تضمین امنیت و حریم خصوصی داده ها

با تبدیل شدن داده های دیجیتال به طلای جدید، امنیت و حریم خصوصی افراد هرگز این چنین مورد اهمیت قرار نگرفته است. برنامه‌ هایی که اطلاعات حساس را مدیریت می‌کنند باید استاندارد های امنیتی سخت‌گیرانه‌ای را رعایت کنند تا نقض داده‌ ها عملاً غیرممکن شود و از انطباق با مقررات حفاظت از داده اطمینان حاصل شود. اجرای اقدامات امنیتی قوی بدون به خطر انداختن قابلیت استفاده، چالشی است که نیاز به تخصص و هوشیاری دارد.

 

ادغام با سیستم های موجود

اپلیکیشن سازمانی باید با سیستم ها، پایگاه های داده و دیگر برنامه های سازمانی موجود تعامل داشته باشد. فرآیند یکپارچه سازی می‌تواند پیچیده باشد، اغلب به توسعه API (رابط برنامه نویسی برنامه)، برخورد با سیستم های قدیمی، یا مدیریت فرمت های داده های متفاوت نیاز دارد. یکپارچه سازی برای جلوگیری از ناسازگاری داده ها بسیار مهم است.

 

حفظ عملکرد برنامه

عملکرد در اپلیکیشن های سازمانی یک امر کلیدی است. هنگامی که اپلیکیشن با مشکلاتی از قبیل: پاسخ آهسته یا خرابی های مکرر مواجه می‌شود، نتایجی مانند ناامیدی کاربر، کاهش بهره وری و در نهایت کاهش عملکرد تجاری را در بر خواهد داشت. اطمینان از عملکرد مطلوب برنامه، به ویژه در زمان اوج استفاده و با افزایش حجم داده ها، چالشی است که نیازمند برنامه ریزی دقیق، آزمایش و بهینه سازی است.

 

بررسی ضرب الاجل ها و بودجه ها

پروژه های توسعه برنامه، اغلب تحت فشار هستند تا در زمان بندی ها و بودجه های محدود ارائه شوند. ایجاد تعادل بین کیفیت، محدوده، زمان و هزینه‌ی یک پروژه نیاز به استراتژی های دقیق دارد. در اکثر پروژه ها به دلیل نبود برنامه ریزی، هزینه‌ی توسعه از بودجه‌ی کارفرما بیشتر شده و یا به دلایلی مثل به وجود آمدن ایرادات در دامنه یا سایر مسائل پیش بینی نشده، زمان زیادی از دست می‌رود.

 

برخورد با توسعه دهندگان بی تجربه

تخصص تیم توسعه، نقش مهمی در موفقیت پروژه طراحی اپلیکیشن سازمانی دارد. توسعه دهندگان بی تجربه ممکن است درک درستی از فرآیند های تجاری نداشته باشند، مقیاس پذیری برنامه را در نظر نگیرند یا به سادگی فاقد مهارت برای اجرای موفقیت آمیز پروژه باشند. یکی از راه حل های این چالش، همکاری با یک شرکت با تجربه نرم افزار و توسعه اپلیکیشن سازمانی مانند کدالین است. این شرکت با تیمی از توسعه دهندگان ماهر، می‌تواند تمام این چالش ها را پشت سر بگذارد و یک برنامه سازمانی موفق را ارائه دهد که نیاز های تجاری شما را برآورده کند.

 

جمع بندی طراحی اپلیکیشن سازمانی

اپلیکیشن سازمانی، یک پلتفرم سیستم نرم افزاری بزرگ است که معمولاً برای کار در یک محیط شرکتی طراحی می‌شود. نرم افزار سازمانی، سیستم های کامپیوتری را که تمام مراحل عملیات یک شرکت را اجرا می کنند، یکپارچه می کند. اپلیکیشن سازمانی با استفاده از ابزار ها و فرآیند های مختلف برای ایجاد راه‌حل‌ هایی که نیاز های خاص یک سازمان را برآورده می‌کند، طراحی می شوند. این فرآیند با به دست آوردن درک دقیق از اهداف و سایر الزامات شرکت آغاز می‌شود. طراحی اپلیکیشن سازمانی مزایایی از قبیل: همکاری یکپارچه، افزایش رضایت مشتری، مقیاس پذیری برای رشد کسب و کار، افزایش بهره وری دارد. با طراحی اپلیکیشن سازمانی، علاوه بر اینکه شما داده های کاربران و مشتریان را به صورت مرتب و یکپارچه در اختیار دارید، امکان بهره وری و تعامل بیشتر را در سازمان و با مشتری فراهم می‌کنید. رایج ترین و پرکاربردترین اپلیکیشن های سازمانی، TMS، ECM، HR، BI، SCM، ERP، POS و CRM هستند. از طرفی در فرایند طراحی اپلیکیشن سازمانی با چالش هایی مانند حفظ امنیت، در نظر داشتن بودجه و زمان، حفظ عملکرد برنامه، ادغام با سیستم های موجود و برخورد با توسعه دهندگان بی تجربه اتفاق می‌افتد که در صورت اطلاع داشتن از آن ها و داشتن برنامه ریزی دقیق، می‌توانید به راحتی آن ها را پشت سر بگذارید.

 

در صورتی که تصمیم به طراحی اپلیکیشن سازمانی دارید، برای انجام این فرایند نیازمند مشاوره هستید و همچنین برای اطلاع از قیمت و هزینه طراحی اپلیکیشن سازمانی به شما پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان تیم کدالین در تماس باشید. چنان چه از مطالعه‌ی این مقاله لذت بردید، آن را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید. مشتاق دریافت نظرات و سوالات شما هستیم.

برچسب ها

نظرات (0)

کیفیت محتوا

مهسا ولی محمدی

مدیر 2024/08/10
امتیاز 5/5 تعداد نظرات 0

موضوعات مرتبط

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید