چه معیارهایی برای سنجش موفقیت وب اپلیکیشن فروشگاهی وجود دارد؟

توسط مهران احمدی در 2024/12/14 | 13:09
مهران احمدی
مهران احمدی
کاربر
پست‌ها: 12
دوست دارد: 14
عضو از: 2024/07/31

سلام. من یک فروشگاه لوازم خانگی دارم و برای فروش محصولاتم از وب اپلیکیشن فروشگاهی استفاده می کنم می خواستم ببینم چه معیارهایی برای سنجش موفقیت این اپلیکیشن وجود داره؟

2024/12/14 | 13:09
3 دوست دارد
ملیسا اله یاری
ملیسا اله یاری
کاربر
پست‌ها: 7
دوست دارد: 6
عضو از: 2024/07/31

برای سنجش موفقیت یک وب اپلیکیشن فروشگاهی، باید به مجموعه‌ ای از معیارهای کمی و کیفی توجه کرد. برای ارزیابی نقاط قوت و ضعف باید این معیارها را بررسی کرد که به برخی از انها در اینجا اشاره کردم:

معیارهای کمی:

ترافیک وب‌ سایت که شامل: تعداد بازدیدکنندگان روزانه، هفتگی و ماهانه، منابع ترافیک (موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی، ارجاع و...) و صفحات پر بازدید می شود.

نرخ تبدیل که شامل نسبت بازدید کنندگانی که به مشتری تبدیل می‌شوند و نرخ تبدیل هر مرحله از قیف فروش (از بازدید تا خرید) می باشد.

میزان فروش و درآمد شامل میزان فروش در دوره‌ های مختلف، متوسط ارزش هر سفارش و نرخ رشد فروش می باشد.

میزان بازگشت سرمایه (ROI) نیز شامل مقایسه هزینه‌های سرمایه‌ گذاری با درآمد حاصل از آن می باشد.

معیارهای کیفی:

رضایت مشتری به این مفهوم: نظرات و بازخورد های مشتریان، امتیازدهی مشتریان به محصولات و خدمات و نرخ بازگشت کالا

میزان تعامل کاربران که شامل تعداد کامنت‌ها، لایک‌ها و اشتراک‌گذاری‌های محتوا در شبکه‌های اجتماعی و مشارکت کاربران در نظرسنجی‌ها و مسابقات می شود.

2024/12/14 | 13:10
3 دوست دارد
مهسا شیخی پژوه
مهسا شیخی پژوه
کاربر
پست‌ها: 14
دوست دارد: 22
عضو از: 2024/07/27
quote-right
پاسخ دادن به ملیسا اله یاری

برای سنجش ...

سلام وقتتون بخیر همانطور که ایشون گفتند برای سنجش موفقیت وب اپلیکیشن فروشگاهی باید معیارهایی را بررسی کرد که کمی و کیفی هستند. در تکمیل صحبت های این دوستمون من هم به چند معیار دیگه در اینجا اشاره کردم:

معیارهای کمی شامل:

نرخ پرش یعنی درصد بازدید کنندگانی که پس از مشاهده یک صفحه وب‌سایت، آن را ترک می‌کنند.

میزان زمان صرف شده در سایت: مدت زمانی که کاربران به طور متوسط در وب‌سایت سپری می‌کنند.

نرخ خرید مجدد: درصد مشتریانی که پس از خرید اول، مجدداً خرید می‌کنند.

نرخ افزودن به سبد خرید به مفهوم نسبت محصولاتی که به سبد خرید اضافه می‌شوند به تعداد کل بازدیدها، می باشد.

نرخ تکمیل خرید به منظور نسبت خریدهای تکمیل‌شده به تعداد محصولات افزوده شده به سبد خرید می باشند.

معیارهای کیفی:

میزان وفاداری مشتریان: تعداد مشتریان دائمی

بهبود رتبه در موتورهای جستجو (SEO) یعنی بهبود رتبه کلمات کلیدی هدف در نتایج جستجو

میزان شناخت برند به  منظور افزایش آگاهی از برند در بین مخاطبان هدف می باشد.

برای آشنایی بهتر با این موضوع بهتون پیشنهاد می کنم که مقاله رو  وب اپلیکیشن فروشگاهی (E-commerce Web Application) چیست؟  مطالعه کنید.

2024/12/14 | 13:13
1 دوست دارد
ثریا باقری
ثریا باقری
کاربر
پست‌ها: 16
دوست دارد: 30
عضو از: 2024/08/03

سلام. برای اندازه گیری این معیارهای کمی و کیفی که دوستان اشاره کردند باید از ابزارهایی استفاده کرد که شامل این موارد هستند:

Google Analytics: برای تحلیل ترافیک وب‌سایت و رفتار کاربران

Google Search Console: برای بررسی وضعیت وب‌سایت در نتایج جستجوی گوگل

نرم‌افزارهای تجزیه و تحلیل فروش: برای بررسی میزان فروش و درآمد

نرم‌افزارهای CRM: برای مدیریت ارتباط با مشتریان و اندازه‌گیری رضایت مشتری

ابزارهای نظرسنجی: برای جمع‌آوری نظرات و بازخوردهای مشتریان

2024/12/14 | 13:19
0 دوست دارد
گزارش

لطفاً به طور کوتاه و روشن درباره گزارش توضیح دهید.