وب اپلیکیشن فروشگاهی چیست؟

بررسی تعریف دقیق وب اپلیکیشن فروشگاهی و مزیای کاربردی آن

در این مقاله قصد داریم به مفهوم وب اپلیکیشن فروشگاهی (E- commerce Web Application) بپردازیم. وب اپلیکیشن فروشگاهی، یک نرم افزار تحت وب است که امکان خرید و فروش آنلاین محصولات یا خدمات را برای کاربران فراهم می کند. این نوع اپلیکیشن با طراحی تعاملی و قابلیت دسترسی از طریق مرورگرها، تجربه ای مشابه اپلیکیشن های موبایل ارائه می دهد. ما در این محتوا سعی داریم علاوه بر بیان تعریفی دقیق از وب اپلیکیشن فروشگاهی، مزیت ها و ویژگی ها و انواع آن را مورد بررسی قرار دهیم و در نهایت نحوه سفارش یک وب اپلیکیشن فروشگاهی به صورت اختصاصی گفته می شود.

 

منظور از وب اپلیکیشن فروشگاهی چیست؟

وب اپلیکیشن فروشگاهی یک پلتفرم آنلاین یا برنامه تحت وب تخصصی است. برای تسهیل خرید و فروش آنلاین محصولات یا خدمات طراحی شده که به کسب‌ و کارها امکان می‌دهد محصولات یا خدمات خود را به‌ صورت مستقیم از طریق اینترنت به مشتریان بفروشند. برخلاف فروشگاه‌های فیزیکی قدیمی، وب اپلیکیشن فروشگاهی یک ویترین مجازی ارائه می‌دهد که شبانه روزی و در تمام روزهای هفته فعال است و دسترسی و راحتی را برای مشتریان در تمام دنیا ایجاد می کند و همچنین به بیزینس ها این فرصت را می‌دهد تراکنش‌ها، موجودی ها، تعامل با مشتریان و… ر را مدیریت کنند.

 

یک وب اپلیکیشن فروشگاهی چه مزیت هایی دارد؟

برای وب اپلیکیشن فروشگاهی که یک برنامه تحت وب است می توان مزایایی را نام برد که دلایلی برای استفاده از این سیستم نیز می باشند؛ که در اینجا به برخی از آنها اشاره شده است:

 

1. دسترسی جهانی

این پلتفرم به کسب‌ وکارها این امکان را می‌دهد که به مخاطبان گسترده تر و بیشتری دسترسی پیدا کنند و محدودیت‌های مرزی و جغرافیایی را از بین ببرند و به بیزینس ها کمک می کند که به مخاطبانی در سراسر جهان دسترسی داشته باشند.

 

2. صرفه جویی در هزینه

صرفه جویی کردن در هزینه ها باعث می شود که هزینه‌های عملیاتی و اجرایی در مقایسه با فروشگاه‌های فیزیکی کاهش پیدا کند و از هزینه های غیر ضروری جلوگیری شود.

 

3. فعالیت 24/7

مشتریان در هر زمانی از شبانه روز که بخواهند می توانند خرید کنند و باعث می شود که فرصت های فروش محصولات برای کسب و کار ها افزایش پیدا کند.

 

4. شخصی سازی

شخصی سازی و اختصاصی کردن وب اپلیکیشن فروشگاهی با استفاده از تحلیل داده‌ها و پیشنهادات بر مبنای هوش مصنوعی، تجربه خرید خاصی برای هر کاربر ایجاد می کند.

 

5. مقیاس پذیری

به‌ راحتی با نیازهای رو به رشد بیزینس ها چه بوسیله افزودن محصولات جدید و چه ارتقای توان سرور در زمان اوج مصرف، سازگار پیدا می کند.

 

6. بینش لحظه ای

برای بهینه کردن استراتژی های تجاری، داده‌های اجرایی را در مورد رفتار مشتریان، موجودی و روند فروش ارائه می‌دهد.

 

ویژگی‌های کلیدی یک وب اپلیکیشن فروشگاهی به چه صورت است؟

یک وب اپلیکیشن فروشگاهی امکانات گوناگونی را برای ایجاد یک تجربه خرید آنلاین بدون مشکل و کارآمد تامین می‌کند. این قابلیت ها به مشتریان کمک می‌کنند خرید راحت تری داشته باشند و همچنین به کسب‌ و کارها در مدیریت عملیات خود کمک می‌کنند. این ویژگی‌ها در کنار هم، وب اپلیکیشن‌های فروشگاهی را به ابزاری قدرتمند برای افزایش فروش آنلاین و بهبود رضایت مشتریان تبدیل می‌کنند که در اینجا به قابلیت های کلیدی آن اشاره شده است:

 

1. کاتالوگ محصولات

نمایش لیست کاملی از محصولات یا خدمات ارائه‌ شده شامل: توضیحات دقیق و کامل، عکس های با کیفیت، قیمت‌ها و مشخصات محصولات و همچنین امکان دسته‌ بندی و برچسب‌ گذاری برای جستجوی راحت تر.

 

2. سبد خرید

به کاربران اجازه می‌دهد چند محصول را افزوده، انتخاب‌های خود را مشاهده و تعداد محصولات را قبل از خرید ویرایش و هزینه کل را مشاهده کنند و مراحل تسویه حساب را به صورت یکپارچه انجام دهند، نمایش هزینه کل، مالیات و هزینه ارسال به‌ صورت لحظه‌ای و ذخیره جزئیات سبد خرید برای بازدیدهای آینده.

 

3. درگاه پرداخت امن

ترکیب با ارائه‌ دهندگان پرداخت مانند زرین پال، نوینو پی، آقای پرداخت و... یا گزینه‌های محلی، پشتیبانی از روش‌های پرداخت متنوع مانند کارت‌های اعتباری/بانکی، کیف پول‌های دیجیتال و UPI و حفاظت از داده‌ها از طریق رمزگذاری SSL و رعایت استانداردهای امنیتی PCI.

 

4. احراز هویت کاربران

امکان ایجاد حساب کاربری، ورود/خروج و بازیابی رمز عبور، ارائه تجربه شخصی‌سازی‌ شده با ذخیره تنظیمات کاربر و تاریخچه سفارش‌ها و ایجاد بخش خرید به‌ صورت مهمان برای کسانی که نمی‌خواهند ثبت‌ نام کنند.

 

5. قابلیت جستجو و فیلتر کردن

جستجوی پیشرفته با پشتیبانی از کلمات کلیدی و پیشنهادات خودکار، فیلتر کردن بر اساس دسته‌بندی، برند، محدوده قیمت، امتیازدهی یا موجودی کالا و کمک به کاربران برای یافتن سریع‌ تر محصولات مورد نظر.

 

6. سیستم مدیریت سفارش

خودکارسازی مراحل ثبت سفارش، تایید و پیگیری، فرستادن اعلان‌ها برای به‌ روزرسانی وضعیت سفارش، ارائه دسترسی به سفارش‌های گذشته برای مشتریان و مدیران، به کسب‌ و کارها کمک می‌کند سفارش‌های مشتریان، حمل‌ و نقل و تحویل سفارش را مدیریت کنند و ابزارهایی برای ردیابی سفارشات، مدیریت بازگشت و رسیدگی به سوالات مشتری.

 

7. واکنش‌ گرایی موبایلی

بهینه‌ سازی کامل برای استفاده در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها، اطمینان از آسان بودن روند استفاده، صرف‌ نظر از اندازه صفحه نمایش و طراحی بر مبنای موبایل برای تجربه بهتر در دستگاه‌های کوچک‌ تر از کامپیوترها.

 

8. سیستم نظرات و امتیازات

امکان ثبت نظرات و امتیازات توسط مشتریان، کمک به ایجاد اعتماد بوسیله نمایش بازخورد کاربران، تشویق به شفافیت و بهبود کشف محصولات و به مشتریان این امکان را میدهد که نظرات خود را ارسال کرده و محصولات را رتبه‌ بندی کنند و به دیگران در تصمیم‌ گیری آگاهانه کمک کنید.

 

9. داشبورد مدیریت

یک رابط  برای مدیریت موجودی، سفارش‌ها و داده‌های مشتریان، ارائه تحلیل‌های فروش، گزارش‌های درآمد، بینش‌های مشتریان و رفتار کاربران و امکان انجام فعالیت‌های تبلیغاتی مانند تخفیف‌ها یا کدهای کوپن.

 

10. پشتیبانی از چند زبان و چند ارز

پشتیبانی از زبان‌ها و ارزهای مختلف برای پاسخگویی به نیازهای مخاطبان جهانی که شامل تبدیل خودکار ارز و محلی‌ سازی می باشد.

 

11. ابزارهای بازاریابی

ارسال اعلان‌های ایمیلی و پیامکی برای تبلیغات، سبدهای خرید به اتمام نرسیده و به‌ روزرسانی سفارش‌ها، ترکیب با پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی برای اشتراک‌ گذاری آسان و تبلیغات و طراحی سازگار با موتورهای جستجو (SEO-friendly) برای بهتر دیده شدن در نتایج جستجو.

 

12. مدیریت موجودی

به‌ روزرسانی موجودی به‌ صورت لحظه‌ای برای جلوگیری از فروش بیش‌ از حد و ارسال هشدار برای موجودی کم به منظور کمک به تأمین مجدد کالاها.

 

13. پشتیبانی از مشتریان

قابلیت چت زنده برای کمک فوری به مشتریان، صفحات پشتیبانی اختصاصی شامل سوالات متداول و فرم‌های تماس و استفاده از چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای پاسخگویی شبانه روزی به سوالات.

 

14. رابط کاربری (UI)

طراحی رابط کاربری(UI) به گونه ای است که مورد قبول کاربران و ساده باشد و مشتریان بتوانند به راحتی در اپلیکیشن جا به جا شوند و عناصر اصلی آن شامل عکس های محصولات، فیلترهای دسته بندی و دسترسی آسان به سبد خرید می باشند.

ویژگی‌های یک وب اپلیکیشن فروشگاهی به چه صورت است؟

 

انواع مختلف وب اپلیکیشن فروشگاهی چیست؟

وب اپلیکیشن های فروشگاهی را می توان به 3 دسته تقسیم کرد که در ادامه به آنها پرداخته شده است:

 

1. وب اپلیکیشن فروشگاهی بیزینس به مصرف کننده (B2C).

یک وب اپلیکیشن فروشگاهی B2C مانند یک فروشگاه خرده‌ فروشی مجازی است که محصولاتی که برای فروش هستنند را فهرست، سبد خرید را مدیریت، معاملات را انجام می‌دهند و محصولات را ارسال می‌کنند. به عنوان مثال می توان به Shopee، Amazon، Ebay، Allegro و … اشاره کرد.

 

2. وب اپلیکیشن های فروشگاهی مصرف کننده به مصرف کننده (C2C)

وب اپلیکیشن های فروشگاهی C2C تراکنش‌های بین مصرف‌کنندگان را راحت تر و به عنوان واسطه‌ای برای پرداخت‌ها و حل اختلاف عمل می‌کنند. eBay یک نمونه بارز است که ویژگی مانند پیوند با رسانه های اجتماعی برای بازاریابی رقابتی را ارائه می دهد. نمونه‌های دیگر مانند:  Facebook Marketplace ، Craigslist، Etsy، OLX.

 

3. وب اپلیکیشن های فروشگاهی بیزینس به بیزینس (B2B)

وب اپلیکیشن فروشگاهی B2B نیازهای منحصربه‌ فرد کسب‌ و کارهایی را که به سایر کسب‌ و کارها می‌فروشند، برآورده می‌کنند، که اغلب شامل روابط مداوم و مذاکرات مفصل است. ویژگی هایی مانند چت و اعلان های فشار ضروری هستند. علی بابا یک نمونه پیشرو است که بازاری را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان کوچک برای فروش بین المللی فراهم می کند. نمونه‌هایی دیگر مانند: BigCommerce، Adobe Commerce ، WooCommerce.
وب اپلیکیشن فروشگاهی تنها یک فروشگاه آنلاین نیست؛ بلکه یک ابزار قدرتمند است که فرآیندها را ساده و میان کسب‌ و کارها و مشتریان ارتباط ایجاد می کند و همینطور باعث بهبود تجربه خرید می شود. در اینجا می توان نمونه هایی معروف از وب اپلیکیشن های فروشگاهی را بدین صورت بیان کرد:

  • Amazon: یک پلتفرم جامع که میلیون‌ها محصول را در سراسر جهان ارائه می‌دهد.

  •  eBay: بازاری برای محصولات نو و دست دوم با امکان حراج.

  •  Shopify: یک راه‌حل قابل تنظیم برای کسب‌وکارها جهت ایجاد وب اپلیکیشن فروشگاهی خود.

 

چگونه بصورت اختصاصی یک وب اپلیکیشن فروشگاهی سفارش دهیم؟

برای اینکه مطمئن شوید که محصول نهایی با نیازها و اهداف  بیزینس شما منطبق است، شامل چندین مرحله مهم می باشد که در ادامه درباره این فرآیند توضیحی ارائه شده. با دنبال کردن این مراحل، می‌توانید یک وب اپلیکیشن فروشگاهی اختصاصی مطابق با نیازهای خاص بیزینس خود سفارش دهید و یک پلتفرم قوی برای افزایش فروش آنلاین و بهبود تجربه مشتریان ایجاد کنید.

 

1. مشخص کردن نیازهای کسب‌ وکار خود

قبل از مراجعه به یک توسعه‌ دهنده یا شرکت طراحی، با نیازهای کسب و کار خود آشنا باشید، بدین صورت که:

  • مخاطبان هدف: مشتریان هدف خود و دستگاه های مورد استفاده آنها را بشناسید

  • ویژگی‌های کلیدی: لیستی از ویژگی‌های ضروری مانند کاتالوگ محصولات، درگاه‌های پرداخت، احراز هویت کاربران و غیره تهیه کنید.  

  • ویژگی گسترش‌ پذیری: بررسی کنید که برنامه از رشد آینده کسب‌ و کار پشتیبانی کند.  

  • ترجیحات طراحی: به برندینگ، ترکیب رنگ‌ها و اولویت‌های رابط کاربری خود فکر کنید.  

 

2. تحقیق درباره توسعه‌ دهندگان یا شرکت‌های طراحی

بعد از اینکه نیازهای بیزینس خود را مشخص کردید، نوبت به تحقیق در مورد توسعه دهندگان می رسد که به این صورت می توان بیان کرد:

  • به دنبال توسعه‌ دهندگان یا شرکت‌هایی با تجربه در ارائه راهکارهای فروشگاهی باشید.  

  • برای بررسی کیفیت پروژه های قبلی، نمونه کارهای آن ها را بررسی کنید.

  • برای مطمئن شدن، نظرات و بازخوردهای مشتریان قبلی را بخوانید 

  • اطمینان پیدا کنید که تیم توسعه‌ دهنده، با فناوری‌های مرتبط با پروژه شما آشنا باشد.  

 

3. به اشتراک گذاشتن دیدگاه ها و اهداف

پس از انتخاب یک توسعه‌ دهنده، جلسه‌ای برای توضیح اهداف خود برگزار کنید و در آن جلسه این موارد را مورد بررسی قرار دهید:

  • توضیحی دقیق از ویژگی‌ها و عملکردهایی که نیاز دارید ارائه دهید.  

  • اهداف کسب‌ و کار خود را بیان کنید و توضیح دهید که این اپلیکیشن چگونه به تحقق آن‌ها کمک می‌کند.  

  • نمونه وب‌ سایت‌ها یا اپلیکیشن هایی که به نظرتان خوب است را به اشتراک بگذارید.  

  • پیشنهادات تیم توسعه‌ دهنده را بر اساس نیازهای خود بشنوید. 

 

4. برنامه‌ ریزی بودجه

یک بودجه شفاف برای پروژه تعیین کنید بدین صورت که:  

  • از توسعه ‌دهنده یا شرکت، تخمینی از هزینه پروژه دریافت کنید.  

  • مشخص کنید که هزینه شامل چه مواردی است (طراحی، توسعه، تست، پشتیبانی).  

  • درباره ساختار پرداخت تصمیم بگیرید (پیش‌پرداخت، پرداخت در مراحل مختلف، یا پس از تحویل).  

 

5. بررسی پیشنهاد پروژه

توسعه‌ دهنده یک پیشنهاد پروژه ارائه خواهد کرد، پیشنهاد را با دقت بررسی کرده و قبل از امضا بازخورد خود را ارائه دهید. که این پیشنهادات  میتواند شامل موارد زیر باشد:  

  • محدوده و زمان‌بندی پروژه.  

  • فناوری‌ها و ابزارهایی که قرار است استفاده شوند  

  • مراحل و تحویل‌ها.  

  • جزئیات هزینه‌ها.  

 

6. فرآیند توسعه

فرآیند توسعه معمولاً شامل مراحلی که در اینحا آورده شده، می باشد:  

  • جمع‌آوری نیازمندی‌ها: نهایی کردن ویژگی‌ها، طراحی و عملکرد.  

  • طراحی UI/UX: ایجاد طرح‌های اولیه و ماکاپ‌ها برای تایید شما.  

  • توسعه: کدنویسی بخش‌های فرانت‌اند و بک‌اند و ادغام API ها.  

  • تست: مطمئن شدن از ارزیابی و عملکرد صحیح برنامه.  

  • راه‌اندازی: ایجاد اپلیکیشن روی سرور یا پلتفرم انتخابی شما.  

 

7. ارتباط و ارائه بازخورد

در طول پروژه بصورت پویا مشارکت داشته باشید بدین صورت که:

  • جلسات منظم با تیم توسعه داشته باشید.  

  • نسخه‌های اولیه یا نمونه‌ها را بررسی و آزمایش کنید.  

  • بازخورد سازنده ارائه دهید تا پروژه به مسیر صحیح خود ادامه دهد.  

 

8. پشتیبانی و نگهداری پس از راه‌ اندازی

پس از راه‌ اندازی اپلیکیشن، پشتیبانی پی در پی ضروری می یاشد به این شکل که:  

  • مطمئن شوید که توسعه‌ دهنده یک برنامه نگهداری برای رفع اشکالات و به‌ روزرسانی‌ ها ارائه می‌دهد.  

  • درخواست آموزش یا مستندات برای مدیریت اپلیکیشن داشته باشید.  

  • اضافه کردن ویژگی‌های جدید را مبتنی بر نظرات مشتریان و رشد کسب‌ و کار را مورد توجه قرار دهید.  

 

9. توافقات قانونی و مالکیت

قبل از نهایی کردن قرارداد این عوامل را مورد توجه قرار دهید:  

  • مطمئن شوید که مالکیت کامل وب اپلیکیشن به شما داده می شود.  

  • اگر اطلاعات مهم بیزینس درگیر است، یک توافق‌ نامه عدم افشا (NDA) امضا کنید.  

  • تأیید کنید که کد منبع و مستندات به شما تحویل داده می‌شود.  

چگونه بصورت اختصاصی یک وب اپلیکیشن فروشگاهی سفارش دهیم؟

 

بهترین وب اپلیکیشن های فروشگاهی ایرانی و بین المللی کدامند؟

برای اینکه بتوان یک وب اپلیکیشن فروشگاهی خوب و مورد پسند کاربران تهیه کرد، بهتر است که نمونه های برتر آن را مورد ارزیابی قرار داد. در ادامه برخی از وب اپلیکیشن های فروشگاهی خوب ایرانی و بین المللی آورده شده است. این وب اپلیکیشن های فروشگاهی به دلیل ویژگی های خلاقانه و جدید، طراحی های کاربر محور و توانایی پاسخگویی به نیازهای گوناگون مشتریان و مشاغل به عنوان برترین ها این موضوع شناخته شده اند.

 

1- وب اپلیکیشن های فروشگاهی ایرانی

برای این نوع اپلیکیشن ها در ایران می توان به این موارد اشاره کرد:

 

1. دیجی کالا

دیجیکالا یکی از بزرگترین بازارهای آنلاین در ایران با ارائه طیف وسیعی از محصولات از لوازم الکترونیکی گرفته تا کالاهای خانگی، ویژگی های آن شامل کاتالوگ محصولات قوی، نظرات کاربران، گزینه های تحویل سریع و روش های پرداخت متعدد است و برای رابط کاربر پسند و سیستم مدیریت سفارش کارآمد شناخته شده است.

 

2. اسنپ مارکت

اسنپ مارکت یک فروشگاه خوار و بارفروشی آنلاین که محصولات تازه و ملزومات روزمره را درب منزل تحویل می دهد، با سیستم اسنپ ترکیب می شود و گزینه های مناسب خرید و ردیابی را ارائه می دهد و شامل ویژگی هایی مانند تبلیغات شخصی و به روز رسانی موجودی در زمان واقعی است.

 

3. بامیلو

بامیلو یک بازار آنلاین محبوب در ایران بود که به ارائه محصولات متنوع، قیمت رقابتی و فروش فلش معروف بود و بر خدمات مشتری و رضایت کاربر از طریق سیاست‌های بازگشت انعطاف‌پذیر و گزینه‌های پرداخت مختلف تمرکز داشت.

 

2- وب اپلیکیشن های فروشگاهی بین المللی

برای این نوع اپلیکیشن ها در در سراسر جهان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1. آمازون

آمازون بزرگترین پلتفرم فروشگاهی جهان که میلیون ها محصول را در دسته های مختلف ارائه می دهد، ویژگی های آن شامل توصیه های شخصی، ارسال سریع (از طریق آمازون پرایم) و یک موتور جستجوی قدرتمند است و برای دسترسی جهانی، خدمات مشتری قابل اعتماد، و شبکه تدارکات پیشرفته شناخته شده است.

 

2. ای بی

ای بی یک بازار جهانی که به کاربران امکان خرید و فروش اقلام جدید یا دست دوم را از طریق حراج یا فروش مستقیم می دهد، ویژگی هایی مانند مناقصه، رتبه بندی فروشنده و محافظت از خریدار را ارائه می دهد و معروف به مدل حراج منحصر به فرد و طیف متنوع محصولات می باشد.

 

3. علی بابا

یک پلتفرم پیشرو فروشگاهی چینی که بر معاملات B2B تمرکز دارد، دسترسی کسب و کارها به تولید کنندگان و تامین کنندگان در سراسر جهان را فراهم می کند و ویژگی های آن شامل سفارش انبوه، سیستم های پرداخت امن و خدمات تضمین بیزینس است.

 

4. اتسی

اتسی بستری برای خرید و فروش کالاهای دست ساز، قدیمی و منحصر به فرد، تمرکز بر مشاغل کوچک و فروشندگان مستقل، ارائه گزینه های سفارشی سازی و یک جامعه قوی است و به خاطر جذابیت بازار و تاکید بر خلاقیت معروف می باشد.

 

جمع بندی از مقاله وب اپلیکیشن فروشگاهی

وب اپلیکیشن فروشگاهی یک پلتفرم آنلاین یا برنامه تحت وب تخصصی است که برای تسهیل خرید و فروش آنلاین محصولات یا خدمات طراحی شده است و به کسب‌  و کارها امکان می‌دهد محصولات یا خدمات خود را به‌ صورت مستقیم از طریق اینترنت به مشتریان بفروشند. این نوع اپلیکیشن با طراحی تعاملی و قابلیت دسترسی از طریق مرورگرها، تجربه ای مشابه اپلیکیشن های موبایل ارائه می دهد. وب اپلیکیشن فروشگاهی به کسب و کارها کمک می کند تا بطور گسترده تر به مشتریان دسترسی داشته باشند و فرآیند خرید را ساده تر و سریع تر کنند. از مزایای این نوع اپلیکیشن می توان به صرفه جویی در هزینه، دسترسی جهانی، فعالیت شبانه روزی، شخصی سازی، مقیاس پذیری و بینش لحظه ای اشاره کرد. برای ویژگی ها و قابلیت های وب اپلیکیشن های فروشگاهی می توان؛ کاتالوگ محصولات، سبد خرید، درگاه پرداخت امن، قابلیت جستجو و فیلتر کردن، احراز هویت کاربران، سیستم مدیریت سفارش، واکنش‌ گرایی موبایلی، سیستم نظرات و امتیازات، داشبورد مدیریت، پشتیبانی از چند زبان و چند ارز، پشتیبانی از مشتریان، رابط کاربری آسان و… را بیان نمود. وب اپلیکیشن های فروشگاهی انواع مختلفی از جمله؛ وب اپلیکیشن B2B، B2C  و C2C را شامل می شوند و در نهایت برای سفارش اختصاصی آن، مواردی مانند: مشخص کردن نیازهای کسب‌ و کار خود، تحقیق درباره توسعه‌ دهندگان، به اشتراک گذاشتن دیدگاه ها و اهداف، برنامه‌ ریزی بودجه، بررسی پیشنهاد پروژه، فرآیند توسعه، ارتباط و ارائه بازخورد، پشتیبانی و نگهداری پس از راه‌ اندازی و توافقات قانونی و مالکیت  را باید مورد توجه قرار داد.

 

در این مقاله با توجه به اهمیت وب اپلیکیشن فروشگاهی در هر کسب و کاری، به تعریف و بررسی مزیت های آن پرداختیم. از این رو برای سفارش طراحی و کدنویسی انواع وب سایت، نرم افزار، اپلیکیشن و ابزارهای مورد نیاز کسب و کار یا سازمان خود می توانید به وبسایت کدالین مراجعه کنید و چنانچه در این مورد سوالی دارید با ما در ارتباط باشید. خوشحال می شویم نظرات و دیدگاه های خود را ما به اشتراک بگذارید.

 

برای اطلاعات بیشتر درباره وب اپلیکیشن فرروشگاهی

وب اپلیکیشن فروشگاهی چه مشکلاتی را حل می‌کند؟

چه معیارهایی برای سنجش موفقیت وب اپلیکیشن فروشگاهی وجود دارد؟

در وب اپلیکیشن فروشگاهی چه نوع پشتیبانی هایی برای کاربران فراهم می شود؟

برچسب ها

نظرات (4)

رضا فراهانی کاربر
2024/12/14 | 12:14

سلام من یه فروشگاه پوشاک دارم. میخواستم بدونم وب اپلیکیشن فروشگاهی چه فایده ای داره که برم برای بیزینس خودم تهیه کنم. ممنون میشم که راهنماییم کنید.

مریم حاتمی کارمندان
2024/12/14 | 12:17

سلام. استفاده از وب اپلیکیشن های فروشگاهی امروزه خیلی رایج شده و مزیت های زیادی هم دارند که برخی از این مزایا شامل دسترسی جهانی، صرفه اقتصادی، فعالیت به صورت شبانه روزی، امکان شخصی سازی کردن و… اشاره کرد که برای آشنایی بیشتر با این اپلیکیشن ها مطالعه این مقاله را بهتون پیشنهاد می کنم.

آناهیتا شاهی کاربر
2024/12/14 | 12:15

آیا امکان این وجود داره که یک وب اپلیکیشن فروشگاهی را به صورت اختصاصی برای خودم سفارش بدم؟ اگر همچین امکانی هست میشه لطفا بگید به چه صورت هست.

مریم حاتمی کارمندان
2024/12/14 | 12:17

سلام. بله همچین امکانی برای این اپلیکیشن ها وجود دارد و حتی یکی از مزیت های آنها بشمار می رود که شامل فرآیندی می باشد که مراحل این فرآیند شامل این موارد می باشد: مشخص کردن نیازهای کسب‌ وکار خود، تحقیق درباره توسعه‌ دهندگان یا شرکت‌های طراحی، به اشتراک گذاشتن دیدگاه ها و اهداف، برنامه‌ ریزی بودجه، بررسی پیشنهاد پروژه، فرآیند توسعه، ارتباط و ارائه بازخورد، پشتیبانی و نگهداری پس از راه‌ اندازی و توافقات قانونی و مالکیت.

امیرحسین مردانی کاربر
2024/12/14 | 12:16

سلام وقتتون بخیر. میشه بگید استفاده از وب اپلیکیشن فروشگاهی چه قابلیت ها و امکاناتی را برام فراهم می کنه؟

مریم حاتمی کارمندان
2024/12/14 | 12:18

سلام وقت شما هم بخیر. برای این نوع اپلیکیشن ها ویژگی های زیادی وجود دارد که از جمله آنها می توان به این موارد اشاره کرد: کاتالوگ محصولات، سبد خرید، درگاه پرداخت امن، سیستم مدیریت سفارش، رابط کاربری (UI)، پشتیبانی از مشتریان، مدیریت موجودی و … . برای مطالعه بیشتر می توانید به همین بلاگ رجوع کنید.

زهرا موسوی کاربر
2024/12/14 | 12:16

وب اپلیکیشن فروشگاهی چطوری باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود؟

مریم حاتمی کارمندان
2024/12/14 | 12:18

فروشگاه های فیزیکی با توجه به شرایطی که دارند سختی ها و هزینه های زیادی هم به همراه داند ولی وب اپلیکیشن های فروشگاهی به نسبت هزینه های عملیاتی و اجرایی کمتری دارند و همینطور با استفاده از این اپلیکیشن ها از هزینه های غیر ضروری کاسته می شود.

مریم حاتمی

نویسنده 2024/12/14

موضوعات مرتبط

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید