clv یعنی چی؟

توسط الناز تهرانی در 2024/06/22 | 13:57
الناز تهرانی
الناز تهرانی
کاربر
پست‌ها: 14
دوست دارد: 22
عضو از: 2024/06/22

سلام و عرض ادب 

دوستان من یه سوال داشتم. درباره نرم افزار سی آر ام و مفاهیم پایه فروش و مارکتینگ که تحقیق میکردم به موضوع clv برخورد کردم. میخواستم بدونم کسی اینحا هست که روان تر درباه clv توضیح بده؟ و اینکه آیا نرم افزار سی آر ام و clv به همدیگه مربوط میشن؟ یعنی سی آر ام کمک میکنه که clv یک شرکت بهبود پیدا کنه؟

2024/06/22 | 13:57
1 دوست دارد
علی اکبر فدایی
علی اکبر فدایی
کاربر
پست‌ها: 20
دوست دارد: 24
دنبال کنندگان: 2
عضو از: 2024/06/20

clv میشه customer life time valu  یا همون ارزش طول عمر مشتری.
خیلی ساده اگر بخوام بهتون توضیح بدم میشه اینکه یک مشتری در بازه زمانی مشخصی چقدر برای شرکت یا فروشگاه ما ارزش افرینی کرده.

هر چی این ارزش افرینی بیشتر باشه میتونم بگم که ما به عنوان کارفرما میتونیم روی مشتری سرمایه گذاری بیشتری کنیم .

2024/06/23 | 08:38
1 دوست دارد
ثریا باقری
ثریا باقری
کاربر
پست‌ها: 4
دوست دارد: 3
عضو از: 2024/08/03

سلام و وقت بخیر


تعریف این مفهوم به این صورته؛ CLV مخفف عبارت Customer Lifetime Value به معنی ارزش طول عمر مشتریه. این مفهوم به میزان کل درآمدی اشاره داره که شما از یک مشتری در طول مدت زمانی که با کسب‌وکار شما در ارتباطه، به دست میارید. به عبارت ساده‌تر، CLV یعنی پیش‌بینی کنید که هر مشتری در طول عمر خودش چقدر برای شما ارزش مالی داره.


فرض کنید یک مشتری به طور متوسط ماهانه 500هزارتومن برای خرید از شما هزینه می‌کنه و معمولا ۳ سال با شما می‌مونه. CLV این مشتری برابر میشه با:


500 هزارتومن × 12 ماه × 3 سال = 18 میلیون تومان


این عدد به شما کمک می‌کنه تا بهتر بفهمید چقدر باید برای جذب و حفظ این مشتری‌ها هزینه کنید و ارزش واقعی هر مشتری رو برای کسب‌وکار خودتون محاسبه کنید.



پرسیدین که نرم افزار سی آر ام چه ارتباطی با clv داره؛ ببینید درواقع نرم‌افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) و CLV به شدت به هم مرتبط هستن. سی آر ام به شما کمک می‌کنه که اطلاعات مشتری‌ها رو به صورت منظم و دقیق ثبت و مدیریت کنید. و CLV هم مزایایی که در ادامه میگم رو پوشش میده:


1. بهبود تجربه مشتری: با استفاده از نرم افزار سی آر ام، شما می‌تونید تجربه بهتری برای مشتری‌ها فراهم کنید، چون همه اطلاعات مربوط به مشتری‌ها (از جمله تاریخچه خرید، علاقه‌مندی‌ها و ارتباطات قبلی) در دسترس شماست. این باعث میشه مشتری‌ها بیشتر به شما وفادار بمونن و در نتیجه، CLV افزایش پیدا کنه.


2. هدف‌گیری دقیق‌تر: نرم افزار سی آر ام به شما کمک می‌کنه تا بر اساس داده‌های مشتری‌ها، پیشنهادات ویژه و هدفمندتری ارائه بدید. این هدف‌گیری دقیق‌تر باعث میشه که مشتری‌ها بیشتر خرید کنن و مدت بیشتری با شما بمونن.


3. افزایش نرخ حفظ و نگهداشت مشتری: نرم افزار سی آر ام ابزارهایی مثل یادآوری‌ها و پیگیری‌های خودکار داره که می‌تونن به شما کمک کنن تا مشتری‌های فعلی رو حفظ کنید. حفظ مشتری‌های فعلی معمولا ارزون‌تر و به صرفه‌تر از جذب مشتری‌های جدیده و این به بهبود CLV کمک می‌کنه.


4. تحلیل و گزارش‌دهی: نرم افزار سی آر ام ابزارهای تحلیل و گزارش‌دهی قوی داره که به شما کمک می‌کنه تا بفهمید کدوم مشتری‌ها ارزش بالاتری دارن و کدوم‌ها نیاز به توجه بیشتری دارن. این اطلاعات بهتون کمک می‌کنه که استراتژی‌های بازاریابی و فروش خودتون رو بهینه کنید و CLV رو افزایش بدید.


در آخر هم باید بگم که CLV یکی از مهم‌ترین شاخص‌های موفقیت در بازاریابی و فروشه و نرم‌افزار سی آر ام ابزاریه که به شما کمک می‌کنه این شاخص رو بهبود بدید. با استفاده از نرم افزار سی آر ام، شما می‌تونید مشتری‌ها رو بهتر بشناسید، ارتباطات قوی‌تری باهاشون برقرار کنید و در نتیجه، ارزش طول عمرشون (CLV) رو افزایش بدید. این به معنای سودآوری بیشتر و رشد پایدارتر برای کسب‌وکار هاست. اگه در این باره سوال دیگه ای داشتین میتوونین ازم بپرسین یا برای اطلاعات بیشتر درباره سی آر ام این مقاله رو مطالعه کنید:  https://codalin.ir/blog/CRM

2024/08/17 | 15:29
1 دوست دارد
گزارش

لطفاً به طور کوتاه و روشن درباره گزارش توضیح دهید.