سرنخ سرد در فروش یعنی چی؟

توسط حامد شریفی در 2024/06/27 | 09:46
حامد شریفی
حامد شریفی
کاربر
پست‌ها: 2
دوست دارد: 1
عضو از: 2024/06/27

درود 

سرنخ سرد به چه معناست؟ چه کاربردی داره؟ میشه یه نمونه ازش مثال بزنید و بگید که چه ربطی به سی آر ام داره؟ چجوری شناخت سرنخ های سرد به بهبود فروشم کمک میکنه؟

2024/06/27 | 09:46
1 دوست دارد
سپیده هاشمی
سپیده هاشمی
کاربر
پست‌ها: 5
دوست دارد: 8
عضو از: 2024/06/26

درود فراوان 

سرنخ ها یا همون لید هامون میشه افرادی که هیچ تمایلی به همکاری با شرکت شما ندارند و علاقه ای هم ندارند 

2024/06/28 | 07:38
1 دوست دارد
فاطمه زرباف
فاطمه زرباف
کاربر
پست‌ها: 16
دوست دارد: 39
عضو از: 2024/07/25

سلام و عرض ادب.

سرنخ سرد (یا به انگلیسی cold lead) به مشتریان بالقوه‌ای اشاره داره که اطلاعاتی از اونها دارید، اما هنوز هیچ نشانه‌ای از علاقه یا آمادگی برای خرید نشون ندادن. این افراد ممکنه قبلا با کسب‌وکار شما تماس گرفته باشن یا شما اطلاعاتشون رو از یک منبع دیگه به دست آورده باشید، اما فعلا در مرحله‌ای نیستن که به خرید فکر کنن. سرنخ‌های سرد توی استراتژی‌های بازاریابی و فروش کاربرد دارن. این سرنخ‌ها معمولا در مراحل اولیه‌ی قیف فروش قرار دارن و نیاز به کار بیشتر برای پرورش و گرم کردن دارن تا به مرحله‌ای برسن که به خرید فکر کنن. 


برای مثال، فرض کنید که شما صاحب یک شرکت نرم‌افزاری هستید و لیستی از ایمیل‌های مدیران IT شرکت‌های مختلف دارید که از یک نمایشگاه یا رویداد جمع‌آوری کردید. این مدیران ممکنه به محصول شما علاقه‌ای نداشته باشن یا حتی نیاز به محصولتون رو هنوز حس نکرده باشن. اینها میشن سرنخ‌های سرد هستن. نرم‌افزار سی آر ام به شما کمک می‌کنه تا این سرنخ‌های سرد رو مدیریت کنید. اینجوری که این سرنخ‌ها رو وارد سیستم کنید، اطلاعات مربوط به اونا رو ذخیره کنید و برنامه‌های پرورش سرنخ رو برای گرم کردن این سرنخ‌ها اجرا کنید. مثلا می‌تونید کمپین‌های ایمیلی رو برای ارائه اطلاعات مفید و آگاهی‌بخشی درباره محصولتون ایجاد کنید تا به مرور زمان این سرنخ‌ها به سرنخ‌های ملایم یا گرم تبدیل بشن.


حالا شناخت سرنخ های سرد چه کمکی میکنه بهتون؟

شناخت و مدیریت سرنخ‌های سرد به شما این امکان رو می‌ده که منابع بازاریابی و فروش خودتون رو به درستی تخصیص بدید. به جای اینکه روی سرنخ‌های بی‌کیفیت یا نامرتبط وقت بگذارید، می‌تونید اونا رو به تدریج پرورش بدید و وقتی آماده‌تر شدن، تلاش‌های فروش رو بیشتر متمرکز کنید. با استفاده از سی آر ام، می‌تونید تشخیص بدید که کدوم سرنخ‌های سرد به مرور زمان به سرنخ‌های گرم تبدیل شدن و چه کسایی هنوز آماده نیستن. اینجوری می‌تونید از منابع بازاریابی و فروش خودتون بهینه‌تر استفاده کنید و در نهایت فروشتون رو افزایش بدید.


امیدوارم که این مطالب براتون مفید باشه. اگه میخواین درباره سی آر ام و قابلیت هاش بیشتر بدونین، میتونین این مقاله رو مطالعه کنین:  https://codalin.ir/blog/CRM

2024/08/20 | 15:50
1 دوست دارد
گزارش

لطفاً به طور کوتاه و روشن درباره گزارش توضیح دهید.