سرنخ ملایم در بحث فروش یعنی چی؟

توسط الهام نیازی در 2024/06/27 | 09:58
الهام  نیازی
الهام نیازی
کاربر
پست‌ها: 3
دوست دارد: 5
عضو از: 2024/06/27

سلام و عرض ادب 

سرنخ ملایم یعنی چی؟ توی چه حوزه ای بیشتر کاربرد داره؟ ارتباطی به نرم افزار سی آر ام هم داره؟ چجوری میتونم سرنخ ملایم رو تشخیص بدم؟

2024/06/27 | 09:58
2 دوست دارد
سپیده هاشمی
سپیده هاشمی
کاربر
پست‌ها: 5
دوست دارد: 8
عضو از: 2024/06/26

سرنخ ملایم میشه مشتریان یا افرادی که شمارو دنبال میکنه مثلا شبکه های اجتماعیت رو داره و لایک میکنه ولی تا حالا ازتون خریدی نکرده 

2024/06/28 | 07:40
2 دوست دارد
ثریا باقری
ثریا باقری
کاربر
پست‌ها: 4
دوست دارد: 3
عضو از: 2024/08/03

سلام و عرض ادب

تعریف سرنخ ملایم به این صورت هستش: سرنخ ملایم (یا به انگلیسی soft lead) به مشتریان بالقوه‌ای گفته می‌شه که به محصول یا خدمات شما علاقه نشون دادن، ولی هنوز آمادگی کامل برای خرید ندارن. این افراد معمولا اطلاعات اولیه رو جمع‌آوری می‌کنن، مثل بررسی کردن وبسایت شما، دانلود یک مقاله یا شرکت در یک وبینار، اما هنوز تصمیم نهایی برای خرید نگرفتن. این مفهوم بیشتر در حوزه بازاریابی و فروش کاربرد داره، به‌خصوص در کسب‌وکارهایی که چرخه فروش طولانی‌تری دارن، مثل شرکت‌های نرم‌افزاری، خدمات حرفه‌ای، یا محصولات با قیمت بالا.


حالا پرسیدین که نرم افزار سی آر ام و سرنخ های ملایم چه ربطی به سی آر ام دارن؟ الان ربطش رو میگم.

نرم‌افزار سی آر ام دقیقا می‌تونه کمک کنه تا سرنخ‌های ملایم رو مدیریت و پیگیری کنید. در واقع سی آر ام به شما امکان می‌ده که این سرنخ‌ها رو در سیستم خودتون ثبت کنید، اطلاعات و تعاملاتشون رو دنبال کنید و با استفاده از ابزارهای بازاریابی مثل ایمیل مارکتینگ یا کمپین‌های شخصی‌سازی شده، به مرور زمان این سرنخ‌ها رو پرورش بدید تا به مشتریان واقعی (سرنخ‌های گرم یا hot leads) تبدیل بشن.

2024/08/20 | 14:41
2 دوست دارد
آناهیتا شاهی
آناهیتا شاهی
کاربر
پست‌ها: 6
دوست دارد: 9
عضو از: 2024/08/04

سلام. 

ببینید شما برای تشخیص این سرنخ ها هم میتونید اینجوری پیش برید:

تشخیص سرنخ ملایم معمولا با توجه به رفتارهای اونها انجام می‌شه. برخی از نشونه‌های سرنخ ملایم شامل:


1. ثبت‌نام برای دریافت خبرنامه یا دانلود محتوای وبسایت شما: کسی که به محتوای آموزشی یا اطلاعات شما علاقه نشون داده، ولی هنوز تماس نگرفته یا خریدی نکرده.


2. شرکت در وبینار یا رویداد آنلاین: افرادی که در رویدادهای شما شرکت می‌کنن ولی هنوز سوالات خرید یا قیمت‌گذاری رو مطرح نکردن.


3. مرور صفحات مختلف وبسایت: کسی که چندین صفحه از وبسایت شما رو بازدید کرده ولی هنوز اقدام به خرید نکرده.


4. پر کردن فرم‌های درخواست اطلاعات: افرادی که فرم‌های غیر تجاری یا فرم‌های درخواست اطلاعات بیشتر رو پر کردن، مثل درخواست دمو، اما هنوز در مراحل اولیه تصمیم‌گیری هستن.


اینا ویژگی های سرنخ های ملایم بودن که گفتم. شما می تونید با پیگیری این سرنخ‌های ملایم از طریق سی آر ام و ارائه اطلاعات و پیشنهادات متناسب با نیازها و علایق اونها، به مرور زمان اونا رو به سمت خرید هدایت کنید. بنابراین، نرم‌افزار سی آر ام ابزار خیلی خوبی برای مدیریت و تبدیل این سرنخ‌ها به مشتریان واقعی به حساب میاد. اگه دوست دارین درباره سی آر ام بیشتر بدونین من بهتون این مقاله رو پیشنهاد می کنم:  https://codalin.ir/blog/CRM

2024/08/20 | 15:48
0 دوست دارد
گزارش

لطفاً به طور کوتاه و روشن درباره گزارش توضیح دهید.