وقت همگی بخیر
دوستان کسی هست اینجا که بتونه راجبه سازوکار نرم افزار سی آر ام توضیحی بده؟ از کجا تا کجای فرایند فروش رو پوشش میده؟ اصن مایی که یه شرکت تولید لوازم خانگی داریم چجوری با نرم افزار سی آر ام میتونیم رضایت مشتری هامون جلب کنیم و علاوه بر این افزایش هم بدیم؟ این نرم افزار سی آر ام واقعا میتونه انقد نقش مهمی داشته باشه تو رضایتمندی مشتری هامون؟
خب وقتی اگر ندونیم مشتری چه محصول یا خدماتی رو از ما خریداری کرده یا اصلا چه مقداری خریده هیچ کمکی نمیتونه به ما بکنه
اما وقتی بدونیم میتونیم خیلی سریع تر و بر اساس نیاز و خواسته مشتری با هر شخص صحبت کنیم.
سی ار ام همه اطلاعات مشتریان رو داخلش میتونید ثبت کنید و با تکنیک های ریز مثل ایمیل مارکتینگ یا اس ام اس یا فرم های نظرسنجی سطح رضایتمندی مشتریانتون رو بیشتر کنید
سلام
ببینید، نرمافزار سی آر ام (CRM) یا همون مدیریت ارتباط با مشتری، یه ابزار خیلی کاربردیه که به شما کمک میکنه تا تمام مراحل تعامل با مشتریهاتون رو از اول تا آخر بهصورت منظم و بهینه مدیریت کنید. اگه بخوام ساده توضیح بدم، سی آر ام همهچیز رو از لحظهای که مشتری برای اولین بار با شرکت شما آشنا میشه، تا زمانی که خرید رو انجام میده و حتی بعد از خرید، پوشش میده.
حالا بذارید دقیقتر بگم که این نرمافزار از کجا تا کجای فرایند فروش رو پوشش میده. اول از همه، وقتی مشتریها به هر طریقی با شرکت شما تماس میگیرن، مثلاً از طریق سایت، تماس تلفنی یا حتی شبکههای اجتماعی، اطلاعاتشون وارد سیستم سی آر ام میشه. این اطلاعات شامل نام، شماره تماس، نوع درخواست و هر چیز دیگهای که برای شما مهمه، میشه. بعد، این نرمافزار به شما کمک میکنه تا این سرنخها رو پیگیری کنید. یعنی دیگه لازم نیست نگران این باشید که شاید فراموش کنید به کسی زنگ بزنید یا ایمیل بفرستید. از اینجا به بعد، سی آر ام توی فرایند فروش هم نقش کلیدی داره. مثلاً میتونید پیگیری کنید که مشتری در چه مرحلهای از خرید قرار داره. آیا هنوز در حال بررسی گزینههاست؟ آیا قیمتها رو مقایسه میکنه؟ یا حتی آیا داره تصمیم نهایی رو میگیره؟ سی آر ام به شما کمک میکنه که بر اساس این اطلاعات، اقدامات مناسبی انجام بدید و مشتری رو به خرید نهایی برسونید. مثلاً اگه مشتری هنوز مردده، میتونید یه تخفیف ویژه بهش پیشنهاد بدید یا اطلاعات بیشتری درباره محصول بهش بدید تا تصمیمگیری براش راحتتر بشه.
تازه این نرمافزار توی بخش خدمات پس از فروش هم کاربرد زیادی داره. بعد از اینکه مشتری خریدش رو انجام داد، شما میتونید از سی آر ام برای پیگیری رضایت مشتری استفاده کنید. مثلاً میتونید یادآورهایی تنظیم کنید تا بعد از چند هفته با مشتری تماس بگیرید و ازش بپرسید که آیا از محصول راضیه یا نه. اینجوری مشتری حس میکنه که شما واقعاً به رضایتش اهمیت میدید و همین باعث میشه که به برند شما وفادارتر بشه. این مقاله خیلی کاربردی بود، درباره نرم افزار سی آر امه:https://codalin.ir/blog/CRM
سلام. اینکه چطور میتونید با استفاده از سی آر ام، رضایت مشتریهاتون رو توی یه شرکت تولید لوازم خانگی افزایش بدید؟ رو الان براتون توضیح میدم. واقعیت اینه که وقتی صحبت از لوازم خانگی میشه، مشتریها اغلب به دنبال محصولاتی هستن که هم با کیفیت باشن و هم خدمات پس از فروش خوبی داشته باشن. سی آر ام توی این دو زمینه خیلی میتونه کمک کنه.
فرض کنید یکی از مشتریها از شما یه یخچال خریده. با استفاده از سی آر ام، شما میتونید تمام جزئیات این خرید رو ثبت کنید: تاریخ خرید، مدل یخچال، شرایط گارانتی و هر چیزی که بعداً ممکنه لازم بشه. بعداً اگه مشتری نیاز به پشتیبانی داشته باشه، مثلاً برای تعمیر یا سوالات فنی، شما به راحتی میتونید تمام اطلاعات مربوط به خریدش رو توی سی آر ام پیدا کنید و سریعاً بهش کمک کنید. اینجوری مشتری احساس میکنه که شما از همون اول تا آخر همراهش هستید و همیشه آمادهاید که بهش خدمات بدید.
سلام. اینکه چطور میتونید با ...
اوهوم علاوه بر این مثالی که دوستمون به خوبی توضیخ دادن. سی آر ام به شما اجازه میده که ارتباطات مداومی با مشتریهاتون داشته باشید. مثلاً میتونید هر چند وقت یه بار، پیشنهادات ویژهای رو به مشتریهای قدیمیتون ارسال کنید. فرض کنید میتونید به مشتریهایی که قبلاً از شما یخچال خریدن، تخفیف ویژهای برای خرید ماشین لباسشویی ارائه بدید. یا حتی میتونید بر اساس رفتار خرید مشتری، محصولات مشابهی که ممکنه به دردش بخوره رو بهش پیشنهاد بدید.
این اقدامات باعث میشه که مشتریها حس کنن شما همیشه به فکرشون هستید و میخواید بهترین تجربه رو براشون فراهم کنید. این حس ارزشمندی که به مشتریها میدید، نه تنها رضایتشون رو افزایش میده، بلکه باعث میشه که مشتریها به برند شما وفادارتر بشن و در آینده هم از شما خرید کنن.
خلاصه اینکه، سی آر ام واقعاً میتونه نقش مهمی توی رضایتمندی مشتریها ایفا کنه. این نرمافزار به شما کمک میکنه که ارتباطاتتون رو با مشتریها بهینه کنید، خدمات بهتری بهشون بدید و از همه مهمتر، باعث میشه که مشتریها به شما اعتماد کنن و از خریدشون راضی باشن. در نتیجه، این رضایت به افزایش فروش و موفقیت بیشتر کسبوکار شما منجر میشه.