سلام
سرمایه گذاری روی نرم افزار سی آر ام چه فایده ای داره؟ چرا باید روی نرم افزار سی آر ام سرمایه گذاری کنیم؟ اصلا نرم افزار سی آر ام برای شرکت تولیدی و فروش کفش مناسب هستش؟ ما چجوری میتونیم برای بهبود فروش و بازاریابیمون از نرم افزار سی آر ام استفاده کنیم؟ من شنیدم هزینه زیادی باید برای نرم افزار سی آر ام صرف کنیم، برای شرکت ما می صرفه هزینه کنیم؟
درود بر شما محمد جان
شما زمانی که از نرم افزار سی ار ام استفاده نمیکنید اطلاعات مشتریانتون جایی ثبت نمیشه و نمتونید از این اطلاعات برای افزایش فروش خودتون استفاده کنی
اینکه چرا باید سرمایه گذاری کنید رو باید به شرکتتون نگاه کنید تا چه حد میخواید پیشرفت کنید و به مشتریان خودتون توجه کنید و باعث افزایش رضایتمندی هم کارکنان خودتون هم مشتریانتون بشید
سلام به شما! خب، در مورد اینکه چرا باید روی سیآرام (CRM) سرمایهگذاری کنین، باید بگم که این نرمافزار خیلی بیشتر از چیزی که فکر میکنین میتونه براتون فایده داشته باشه. فرض کنین شما یه شرکت تولیدی و فروش کفش دارین. با سیآرام میتونین تمام اطلاعات مشتریهاتون رو یه جا جمع کنین و بدونین کیها چه مدل کفشی رو دوست دارن، کیها مرتب ازتون خرید میکنن و کیها شاید نیاز به پیگیری بیشتری دارن.
این یعنی میتونین خیلی هدفمندتر به مشتریهاتون پیشنهاد بدین و حتی فروش ویژهها و تخفیفهاتون رو دقیقاً برای اونایی که علاقهمند هستن بفرستین. اینطوری احتمال فروش بیشتر میشه و مشتریهاتون هم احساس میکنن که شما دقیقاً نیازشون رو میفهمین. از طرف دیگه، سیآرام میتونه کمک کنه تا فرآیندهای داخلی شرکتتون رو هم بهتر مدیریت کنین. مثلاً پیگیری سفارشها، هماهنگی بین بخش فروش و تولید، و حتی مدیریت شکایات مشتریها خیلی راحتتر و دقیقتر میشه.
آره، حرفتون خیلی درسته. اما در مورد هزینهها، خب بله، سیآرام یه سرمایهگذاری محسوب میشه و اولش ممکنه یه مقدار هزینهبر باشه. ولی اگه درست و حسابی ازش استفاده کنین، این هزینهها به مرور زمان برمیگرده. مثلاً وقتی با سیآرام میتونین بهتر مشتریها رو پیگیری کنین و فروش بیشتری داشته باشین، در واقع دارین سود بیشتری هم کسب میکنین.
برای شرکت تولیدی و فروش کفش شما، سیآرام خیلی میتونه کمک کنه که مشتریها رو نگه دارین و حتی مشتریهای جدید جذب کنین. این نرمافزار بهتون کمک میکنه که بدونین هر مشتری چه مدلی از کفشها رو بیشتر میپسنده و چطور میتونین بهترین پیشنهادها رو بهش بدین. حتی میتونین کمپینهای بازاریابی خاصی طراحی کنین که دقیقاً مخاطب هدفتون رو جذب کنه. خلاصه، اگه به دید بلندمدت نگاه کنین، سرمایهگذاری روی سیآرام خیلی میصرفه، چون هم فروش رو بیشتر میکنه و هم ارتباط با مشتریها رو بهتر و قویتر میکنه.
راستی اگه درباره سی آر ام میخواستین بیشتر بدونین این مقاله کابردی بود بنظرم: https://codalin.ir/blog/CRM