چطور میتوانم نیاز های مشتریانم رو پیدا کنم؟

توسط هانیه اصلانی در 2024/07/02 | 10:35
هانیه اصلانی
هانیه اصلانی
کاربر
پست‌ها: 5
دوست دارد: 10
دنبال کنندگان: 1
عضو از: 2024/07/02

سلام به همگی 

ما برای آموزش تیم فروشمون یه دغدغه بزرگ داریم. اون هم اینه که بچه هایی که تازه اومدن توی فیلد فروش خیلی گیج میشن و یه وقتایی نیاز مشتری هاشون رو متوجه نمیشن. این باعث میشه که به تارگتاشون نرسن و مشتری های از دست رفته زیادی هم داشته باشن. عملا همشون پنچر میشن آخر ماهی و خیلی سرخورده میشن. برای حل این مشکل ما قصد داریم که از یه ابزار قوی استفاده کنیم و در کنار آموزش هایی که داریم کمکشون کنیم که با استفاده از یه ابزار تخصصی بتونن نیاز مشتری هاشون بشناسن و بهتر پیگیریشون کنن. بنظر شما نرم افزاری هست توی این حوزه که بتونه به ما کمک کنه؟ من یه کم راجبه نرم افزار سی آر ام شنیدم ولی مطمئن نیستم که آیا واقعا این کربردی داره واسه حل مشکل ما یا نه.

2024/07/02 | 10:35
2 دوست دارد
علی اکبر فدایی
علی اکبر فدایی
کاربر
پست‌ها: 22
دوست دارد: 30
دنبال کنندگان: 2
عضو از: 2024/06/20
به نظرم چند راه وجود داره اونم اینکه با گزارش هایی که میده یا با محصولاتی که بیشتر از همه مشتریان خریداری کردند و یا نظرسنجی هایی که میتونید از مشتریانتون بگیرید میتونید این نیاز هارو متوجه بشید
2024/07/03 | 08:03
2 دوست دارد
ستار محدثی
ستار محدثی
کاربر
پست‌ها: 13
دوست دارد: 16
عضو از: 2024/07/21

سلام! خب، مشکلی که گفتین خیلی برای تیم‌های فروش آشناست. واقعاً آموزش و ابزارهای درست می‌تونن خیلی به حل این مشکلات کمک کنن. نرم‌افزار سی آر ام (CRM) می‌تونه توی این زمینه خیلی بهتون کمک کنه. چون هدف اصلی سی آر ام، مدیریت روابط با مشتری‌ها و بهبود فرآیند فروش هستش.


با استفاده از سی آر ام، شما می‌تونین اطلاعات دقیقی از مشتری‌ها و تعاملاتشون با تیم فروش جمع‌آوری کنین. مثلاً می‌تونین تاریخچه خریدها، نیازها و مشکلات قبلی مشتری‌ها رو ثبت کنین. این اطلاعات به فروشندگان تازه‌کار کمک می‌کنه که بهتر بفهمن مشتری‌ها چطور فکر می‌کنن و چه چیزهایی براشون مهمه. اینطوری، وقتی با مشتری جدیدی روبرو می‌شن، می‌تونن خیلی بهتر نیازهای اون رو تشخیص بدن و پیشنهادات بهتری ارائه بدن.

2024/08/26 | 12:23
2 دوست دارد
امیرحسین کرامتی
امیرحسین کرامتی
کاربر
پست‌ها: 13
دوست دارد: 14
عضو از: 2024/07/21
quote-right
پاسخ دادن به ستار محدثی

سلام! خب، مشکلی که ...

آره، کاملا اینی که شما میگین درسته درسته. سی آر ام هم برای آموزش و هم برای پیگیری نیازهای مشتری‌ها می‌تونه ابزار فوق‌العاده‌ای باشه. این نرم‌افزارها معمولاً داشبوردهایی دارن که به فروشندگان نشون میده کدوم مشتری‌ها نیاز به پیگیری بیشتری دارن و چه اقداماتی باید انجام بشه. مثلاً اگر مشتری یه بار از شما خرید کرده و دوباره برگشته، سی آر ام می‌تونه این رو به فروشنده نشون بده تا بتونه یه پیگیری مناسب انجام بده.


علاوه بر این، خیلی از نرم‌افزارهای سی آر ام امکان آموزش و تحلیل عملکرد رو هم دارن. یعنی می‌تونین تحلیل کنین که کدوم فروشنده بیشتر موفق بوده و چه روش‌هایی به کار برده، و این تجربه‌ها رو به سایر اعضای تیم آموزش بدین. اینطوری، تیم فروش شما هم بهتر می‌شناسن نیازهای مشتری‌ها رو و هم با روش‌های موفق فروش آشنا می‌شن. به نظرم، سرمایه‌گذاری روی سی آر ام می‌تونه یه راه حل خیلی کارآمد برای رفع مشکلات شما باشه. حتماً پیشنهاد می‌کنم با نسخه‌های آزمایشی نرم‌افزارها آشنا بشین تا ببینین کدوم یکی بیشتر به دردتون می‌خوره.

راستی اگه میخواین درباره نرم افزار سی آر ام اطلاعات بیشتری داشته باشین، میتونین این مقاله رو بخونید: https://codalin.ir/blog/CRM

2024/08/26 | 12:25
0 دوست دارد
گزارش

لطفاً به طور کوتاه و روشن درباره گزارش توضیح دهید.