کدام از مشتری های شرکتم ارزشمند هستند؟

توسط عماد خلیلی در 2024/06/27 | 10:03
عماد خلیلی
عماد خلیلی
کاربر
پست‌ها: 4
دوست دارد: 5
عضو از: 2024/06/27

سلام وقتتون بخیر 

کدوم از مشتری های شرکت انتشار و فروش کتاب ارزشمند هستن؟ نرم افزار سی ار ام چطور میتونه تو شناسایی این دسته از مشتریان کمکمون کنه؟ و اصلا شناسایی مشتری هامون چه مشکلی رو برای ما حل میکنه؟ ما اکثر اوقات فروش هامون موفق نیستن و نمیتونیم بفهمیم که کدوم مشتری رو باید پیگیری کنیم و کدوم مشتری رو دیگه  سمتش نریم. از این بابت یکی از کارشناس فروش های شرکتمون پیشنهاد داد که از نرم افزار سی آر ام استفاده کنیم. این نرم افزار چقد به بهبود فروش ما کمک میکنه و چجوری باعث شناخت و دسته بندی مشتری هامون منجر میشه؟

2024/06/27 | 10:03
2 دوست دارد
ساناز فرهمنش
ساناز فرهمنش
کاربر
پست‌ها: 11
دوست دارد: 22
عضو از: 2024/06/26

سلام و ارزوی شادکامی 

اینکه کدوم مشتری براتون ارزشمنده باید ببینید مشتری در یک بازه زمانی مشخص چه مقدار خریده، در چه بازه زمانی خریده، چه محصولی خریده یا ارزش ریالی خریدی که داشته چقدر بوده یا اصلا اون مشتری شخص دیگه ای رو به برند شما معرفی کرده یا نه 

شناساییش هم میتونید با نرم افزار های مدیریت ارتباط با مشتری (crm) انجام بدید 

2024/06/28 | 07:46
2 دوست دارد
ماسال عبداله زاده
ماسال عبداله زاده
کاربر
پست‌ها: 6
دوست دارد: 2
عضو از: 2024/07/31

سلام


ببینید، وقتی صحبت از مشتری‌های ارزشمند میشه، منظور کساییه که همیشگی هستن و خریدای بزرگ و مداوم دارن. توی شرکت‌های نشر و فروش کتاب، این مشتری‌ها می‌تونن شامل کتاب‌فروشی‌های بزرگ، سازمان‌هایی که کتاب برای کارکنانشون می‌خرن یا حتی مشتری‌های شخصی که مرتب سفارش میدن، باشن. اما خب، پیدا کردن این دسته از مشتری‌ها کار آسونی نیست. اینجاست که سی‌آرام (CRM) می‌تونه خیلی بهتون کمک کنه.

سی‌ آر ام مثل یه دفترچه هوشمند می‌مونه که تمام اطلاعات مشتری‌ها رو توش ذخیره می‌کنه و کمک می‌کنه بفهمین کدوم مشتری‌ها به خریدای بعدی علاقه نشون میدن یا کدوم مشتری‌ها کمتر ازتون خرید کردن. این نرم‌افزار بهتون این امکان رو میده که الگوهای خرید مشتری‌ها رو بررسی کنین و بفهمین کی‌ها ارزش وقت و انرژی بیشتری دارن. وقتی اینو بفهمین، دیگه نیازی نیست زمانتون رو صرف مشتری‌هایی کنین که فقط یه بار خرید کردن و دیگه خبری ازشون نیست.

2024/08/26 | 07:12
2 دوست دارد
راحله سهرابی
راحله سهرابی
کاربر
پست‌ها: 11
دوست دارد: 9
عضو از: 2024/07/27
quote-right
پاسخ دادن به ماسال عبداله زاده

سلام


ببینید، وقتی صحبت از مشتری‌های ارزشمند میشه، منظور کساییه که همیشگی هستن و خریدای بزرگ و ...

آره دقیقاً، حرفتون درسته. این سی‌ آر ام واقعا می‌تونه توی شناخت مشتری‌ها کمک کنه. مثلا فرض کنین یه مشتری ازتون چند بار کتاب خریده ولی هر بار مبلغ خریدش کمتر از بقیه بوده. شاید این مشتری اولویت زیادی نداشته باشه. اما اگه یه مشتری هست که هر بار با شما تماس می‌گیره و خریدای بزرگ انجام میده، خب باید بیشتر بهش توجه کنین. سی‌ آر ام کمک می‌کنه این اطلاعات رو سریع و دقیق به دست بیارین.

حالا در مورد اینکه چقدر می‌تونه به بهبود فروشتون کمک کنه، باید بگم که خیلی زیاد. وقتی بدونین کدوم مشتری ارزش پیگیری داره، می‌تونین وقت و انرژی تیم فروشتون رو بهتر مدیریت کنین. اینطوری احتمال اینکه فروش‌های بیشتری داشته باشین و فروش‌هاتون موفق‌تر باشه، خیلی بیشتر میشه. سی‌ آر ام همچنین بهتون این امکان رو میده که مشتری‌ها رو دسته‌بندی کنین، مثلا مشتری‌های ثابت، مشتری‌های بالقوه و مشتری‌های کم‌فعالیت. این دسته‌بندی‌ها بهتون کمک می‌کنه که با هر کدوم از این گروه‌ها به روش درست ارتباط برقرار کنین و در نهایت فروشتون رو افزایش بدین.

راستی اگه دوست داشتین درباره نرم افزار سی آر ام بیشتر بدونید این مقاله جالبه: https://codalin.ir/blog/CRM

2024/08/26 | 07:14
1 دوست دارد
گزارش

لطفاً به طور کوتاه و روشن درباره گزارش توضیح دهید.