سلام
تو کسب و کارهای کوچیک چطوری به فروش چند برابری برسیم ؟
سلام و وقتتون بخیر. اگه شما صاحب یه کسبوکار کوچیک هستین و میخواین به فروش چند برابری برسین، باید چند تا نکته رو توی کارتون رعایت کنین. اول از همه، باید بازارتون رو خوب بشناسین. یعنی بدونین دقیقا مشتریهاتون کیا هستن، چه چیزایی میخوان، و چه نیازهایی دارن. وقتی اینو بفهمین، میتونین محصولات یا خدماتتون رو دقیقا مطابق با اون نیازها ارائه بدین. اینطوری احتمال اینکه بیشتر بفروشین هم خیلی بیشتر میشه.
دومین نکته اینه که تبلیغاتتون رو هدفمند کنین. یعنی به جای اینکه تبلیغات رو واسه همه بفرستین، بیاین و تمرکزتون رو روی کسایی بذارین که احتمالا مشتری شما میشن. برای این کار میتونین از تبلیغات آنلاین استفاده کنین. شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام یا مثلا لینکدین ابزارهایی هستن که میتونین ازشون استفاده کنین.
یه چیز دیگه که خیلی مهمه، ارائه پیشنهادهای ویژه و تخفیفهای جذابه. مردم عاشق تخفیف و پیشنهادهای ویژهان. اگه بتونین هر از گاهی یه پیشنهاد خوب به مشتریهاتون بدین، اونا رو ترغیب میکنین که دوباره و دوباره ازتون خرید کنن. مثلا میتونین برای مشتریهای جدید یه تخفیف خاص بذارین یا برای خریدهای بعدی یه کد تخفیف به مشتریها بدین. اینطوری اونا انگیزه پیدا میکنن که بیشتر ازتون خرید کنن. کیفیت خدمات و محصولاتتون هم خیلی مهمه. اگه مشتریها از محصول یا خدمات شما راضی باشن، احتمال اینکه دوباره برگردن و ازتون خرید کنن خیلی بیشتر میشه. پس همیشه سعی کنین بهترین کیفیت رو ارائه بدین و اگه مشکلی پیش اومد، سریع حلش کنین. مشتریها قدر اینو میدونن و به این خاطر وفادارتر میشن.
اینا نکاتی بود که به ذهن من می رسید، امیدوارم که به کارتون بیاد.
سلام خانم فدایی جان. من چند تا نکته رو به صورتی تجربی یاد گرفتم و بنظرم توی کسب و کارهای کوچیک جوابگو هستش.
شما برای افزایش فروش باید سعی کنین که بیشتر دیده بشین. هر چقدر بیشتر توی چشم باشین، احتمال اینکه مشتریهای بیشتری جذب کنین، بیشتره. برای این کار من اول از طریق پیج اینستام شروع کردم و با یسری از بلاگرها و اینفلوئنسرها تبلیغات رفتم و پیجم در کل فعال بود. ولی خب این هزینه هاش خیلی زیاد بود برام، اگه کسب و کارتون نوپاس بیشتر رو تولید محتواتون تمرکز کنید. خلاصه که بعدا هم تصمیم گرفتم با چند تا از همکارا تعامل داشته باشم و با همکاری همدیگه تونستیم بهتر دیده بشیم که این خیلی بهمون کمک کرد.
علاوه بر اینها برخورد خوب با مشتریها رو هم اصلا نباید دست کم بگیرین. اگه با مشتریها رفتار خوبی داشته باشین، احتمال اینکه دوباره ازتون خرید کنن خیلی بیشتر میشه. مثلا وقتی کسی ازتون خرید میکنه، میتونین یه پیام تشکر براش بفرستین یا اگه مشکلی داشت، سریع بهش رسیدگی کنین. این چیزا به ظاهر کوچیکن ولی تاثیر زیادی روی وفاداری مشتریاتون دارن.
در کنار این نکاتی که تا حالا گفتم، اگه شما میخواین واقعا به فروش چند برابری برسین، باید همیشه در حال یادگیری و پیشرفت باشین. چون که بازار همیشه در حال تغییره و شما هم باید خودتون رو با این تغییرات تطبیق بدین. مثلا میتونین توی دورههای آموزشی مربوط به کارتون شرکت کنین، از تجربههای دیگران استفاده کنین یا حتی بازخورد و نظرات مشتریها رو جدی بگیرین و ازشون برای بهتر شدن استفاده کنین.
در نهایت، یکی از چیزایی که خیلی تونست به من کمک کنه، تهیه وبسایت فروشگاهی و نرم افزار باشگاه مشتریان بود. توی باشگاه مشتریان، شما میتونین مشتریهای وفادارتون رو تشویق کنین که بیشتر خرید کنن و در عوض بهشون امتیازهای خاص یا تخفیفهای ویژه بدین. این کار باعث میشه مشتریها حس کنن شما بهشون اهمیت میدین و انگیزهشون برای خرید دوباره بیشتر بشه. من این مقاله رو که خوندم فهمیدم چیزی که کسب و کارم برای پیشرفت نیاز داره، یه نرم افزار باشگاه مشتریانه! براتون لینکش رو این پایین میزارم.
لینک مقاله: https://codalin.ir/blog/customer-club-software
سلام ...
خواهش میکنم عزیزم. والا من پنج سالیه که تو حوزه فروش پوشاکم. نرم افزار باشگاه مشتریان هم شرکت کدالین طراحی و کدنویسیش رو انجام میده. اگه امکانات خاصی هم مدنظرتون باشه میتونن براتون طراحی و توسعه بدن. من استفاده کردم از نرم افزارشون و واقعا راضی بودم از کیفیت کارشون و پشتیبانیشون. اگه میخواستین تهیه کنین باهاشون تماس بگیرین راهنماییتون میکنن.
سلام و وقتتون بخیر. اگه شما صاحب یه کسبوکار کوچیک هستین و میخواین به فروش چند برابری ...
چه جالب منم تو حوزه پوشاک هستم. آها که اینطور، خیلی ممنونم از پیشنهاد و راهنماییتون.