نرم افزار باشگاه مشتریان چیست؟ + بررسی 10 نرم افزار باشگاه مشتریان

تعریف دقیق نرم افزار باشگاه مشتریان چیست؟

در این مقاله قصد داریم در رابطه با نرم افزار باشگاه مشتریان بحث کنیم. در ابتدا به تعریفی از این نرم افزار پرداخته ایم تا شما بتوانید با ماهیت این ابزار پرکاربرد آشنا شوید و در ادامه مزایایی که چنین ابزاری به شما می دهد را بررسی کرده ایم. همچنین با تهیه لیستی از ویژگی های ضروری برای یک نرم افزار باشگاه مشتریان سعی کرده ایم تا شما را برای انتخاب نرم افزار مناسب کسب و کارتان از فروشگاه ها، رستوران ها و… گرفته تا شرکت های کوچک و بزرگ راهنمایی کنیم. امیدواریم که با مطالعه این مقاله به درک چیستی نرم افزار باشگاه مشتریان و کاربردهای آن دست یابید.

 

نرم افزار باشگاه مشتریان چیست؟

نرم افزار باشگاه وفاداری مشتریان به کسب و کارها کمک می کند تا برنامه های وفاداری مشتری و کمپین های اهدای جوایز را بسازند، مدیریت و ارزیابی کنند. سازمان‌ها می‌توانند از این نرم‌افزار برای پیگیری و ارائه مشوق‌هایی برای مشتریان مانند امتیاز، کوپن‌های تخفیف و نمونه‌ محصولات رایگان استفاده کنند. هدف نهایی به کارگیری این نرم افزار افزایش تعامل مشتری و ارزش خرید پس از گذشتن از صندوق فروش است.

 

چگونه مشتریان وفاداری را تعریف می کنند؟

در نظر گرفتن دیدگاه مصرف کننده در مورد اینکه چه چیزی را وفاداری به برندهای مورد علاقه‌شان تلقی می کنند، بسیار حائز اهمیت است. به خصوص اگر می خواهید بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان را برای خود انتخاب کنید.

 

وفاداری مشتری، مانند همه چیز، به طرز چشمگیری تکامل یافته است.

پائولا توماس 

 

مزایای نرم افزار باشگاه مشتریان

مزیت اصلی نرم افزار باشگاه مشتریان، قابلیت ردیابی همه عناصر برنامه وفاداری شما در یک پلتفرم واحد است. این مزایا عبارتند از:

 

  • اتوماسیون

 فرآیند ثبت نام برنامه وفاداری شما، اطلاع رسانی ایمیلی و سایر کارهای معمول می تواند بدون صرف زمان و درگیری با پروسه های پیچیده اجرا شود.

 

  • بررسی و تحلیل رفتار مشتریان

 می توانید داده های مشتریان را جمع آوری کنید و از آن اطلاعات برای اصلاح برنامه های فروش و پیش بینی عملکرد آینده خود استفاده کنید.

 

  • دیجیتالی شدن

 همه اطلاعات کاربر و جزئیات کمپین های پاداش دهی می توانند برای مشتریان و کارمندان شما به صورت آنلاین قابل دسترسی باشند.

 

ویژگی های کلیدی نرم افزار باشگاه مشتریان

 

  1. مدیریت کمپین‌ها

یک نرم افزار باشگاه مشتریان خوب، وظیفه دارد که مدیریت برنامه های وفاداری مشتری و پاداش دهی را برای کسب و کارها ساده سازی کند. به دنبال نرم افزاری باشید که به شما این آزادی را بدهد تا برنامه خود را بر اساس نیازهای کسب و کار خود سفارشی سازی کنید. چه در حال اجرای یک سیستم پاداش دهی مبتنی بر امتیاز باشید و چه از محصولات رایگان به مشتریان جدید هدیه دهید، باید بتوانید به راحتی جزئیات همه کمپین های خود را بررسی و تحلیل کنید.

 

  1. داشبورد

وقتی صحبت از نرم‌افزار باشگاه مشتریان به میان می‌آید، ویژگی‌های تجزیه و تحلیل داده ها و گزارش‌دهی بسیار ضروری است. یک داشبورد دقیق به شما امکان می دهد به داده هایی که برای بهبود پیشنهادات خود نیاز دارید دسترسی داشته باشید. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • معیارهای برنامه وفاداری، مانند مجموع عضویت مشتریان و نرخ پذیرش برنامه

  • تحلیل رفتار مصرف کننده، مانند دفعات خرید 

  • تجزیه و تحلیل عملکرد کمپین ها، مانند منشن ها و تعاملات در رسانه های اجتماعی

  • قابلیت های یکپارچه سازی، نرم افزار باشگاه مشتریان شما باید با سیستم عامل های موجود شما به خوبی ادغام شود؛ به خصوص CRM، CMS، POS و رسانه های اجتماعی شما

 

بیشتر بخوانید: باشگاه وفاداری مشتریان چه تفاوتی با نرم افزار سی آر ام دارد؟

 

  1. تجربه همه کاناله

مشتریان تقریبا در هر کانالی که امروزه قابل تصور است، حضور دارند. کلید توسعه یک استراتژی جامع همه‌کاناله، برقراری ارتباط با مشتریان در کانال‌هایی است که بیشتر از آنها استفاده می‌کنند.در اینجا باید در نظر داشت که داشتن نسخه موبایل نرم افزار باشگاه مشتریان برای شما یک مزیت ویژه به حساب می آید. زیرا کاربران باید بتوانند مستقیما از تلفن یا برنامه تلفن همراه خود به حساب امتیاز ها و جوایز خود دسترسی داشته باشند.

 

  1. سهولت در استفاده

در نهایت، مطمئن شوید که نرم‌افزاری که انتخاب کنید که فرآیند راه‌اندازی آسانی دارد و همچنین کار کردن با آن برای تیم شما دشوار نیست. در واقع درک اهمیت رابط کاربر پسند در اینجا بسیار ضروری است.

 

10 مورد از بهترین نرم افزار های باشگاه مشتریان خارجی

 

در اینجا لیستی از 10 نرم افزار باشگاه مشتریان خارجی را بررسی خواهیم کرد.

1. Kangaroo

نرم افزار باشگاه مشتریان: Kangaroo

Kangaroo همه ابزارهایی را که برای ایجاد یک برنامه وفاداری همه‌کاناله نیاز دارید، فراهم می‌کند تا مشتریان شما را جذب و حفظ کند و از این طریق کسب‌وکار شما را ارتقا و رشد می‌دهد. این نرم افزار کاملا قابل تنظیم است، بنابراین شما این توانایی را دارید که یک برنامه وفاداری شخصی سازی شده طراحی کنید و آن را به بهترین وجه متناسب با نیازهای کسب و کار خود تنظیم کنید.

نرم افزار باشگاه مشتریان Kangaroo 

امکانات برجسته:

  1. ابزارهای قدرتمند جذب و آگاهی از برند از جمله مدیریت ارجاعات، ماژول های مسابقه، اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی 

  2.  قرعه کشی جوایز شخصی سازی شده مشتری مانند امتیاز، پیشنهادات تخصصی و جوایز تبلیغاتی

  3. اتوماسیون ایمیل، پیامک، بازاریابی و تجربه مشتری

  4. داشبورد گزارش دهی قابل دسترس از طریق هر دستگاهی، با قابلیت هایی از جمله تحلیل رفتار مشتری و تحلیل عملکرد فروش

 

برای چه مشاغلی مناسب است؟ مشاغل محلی، بازرگانان، و خرده فروشان در هر اندازه

 

2. Fivestars

نرم افزار باشگاه مشتریان: Fivestars

Fivestars یک ابزار برنامه پاداش دهی پویا است که مورد اعتماد بیش از 12000 کسب و کار محلی برای جذب مشتری و ایجاد وفاداری به برند است. این پلتفرم یکپارچه اتوماسیون، پرداخت، بازاریابی، پاداش‌ها و تبلیغات انعطاف‌پذیر را ترکیب می‌کند تا مشتریان را با کسب‌وکار شما به طور مستمر در ارتباط و تعامل نگه دارد.

نرم افزار باشگاه مشتریان Fivestars

 

امکانات برجسته:

  1. ثبت‌نام‌های ساده و با استفاده از شماره تلفن (در فروشگاه یا از طریق برنامه تلفن همراه تسهیل می‌شود)

  2. راه اندازی کمپین خودکار برای جوایز با ادغام درون برنامه ای، پیامک و ایمیل

  3. تبلیغات هدفمند یکباره برای دستیابی به مشتریان با انگیزه در زمان مناسب

  4. بازخرید آسان پاداش از طریق سیستم POS یا دستگاه تبلت

 

برای چه مشاغلی مناسب است؟ مشاغل کوچک تا متوسط ​​خرده فروشی

 

3. Rybbon

نرم افزار باشگاه مشتریان: Rybbon

Rybbon یک نرم افزار همه کاره برای ارسال، ردیابی و مدیریت برنامه های پاداش دهی دیجیتال است. این ابزار مدیریت پاداش و پلتفرم هدیه دیجیتالی به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا فرآیند پاداش دهی خود را از برندهای محبوب مانند آمازون، DoorDash، Visa و Uber ساده‌تر کنند.

 

نرم افزار باشگاه مشتریان Rybbon

 

امکانات برجسته:

  1. کانال توزیع کارت هدیه الکترونیکی دیجیتال و پیش پرداخت برای مشتریان

  2. تنظیم برنامه پاداش دهی برای رفتارهای مصرف کننده مانند خرید و حمایت از برند به صورت آنلاین

  3. ایمیل ها و لندینگ پیج های قابل تنظیم برای منعکس کردن پیام برند شما

 

برای چه مشاغلی مناسب است؟ مشاغلی در هر اندازه که بر رشد متمرکز هستند

 

4. Smile.io

نرم افزار باشگاه مشتریان: Smile.io

Smile.io با بیش از 100000 برنامه پاداش فعال، 100 میلیون عضو شرکت کننده و 100 آژانس شریک، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان برنامه پاداش دهی در جهان است. آنها امتیازها، ارجاعات و برنامه‌های پاداش VIP را با کاربری آسان را ارائه می‌کنند و به برندهای تجارت الکترونیک کمک می‌کنند تا خریداران یکباره را به مشتریان تکراری تبدیل کنند.

نرم افزار باشگاه مشتریان Smile.io

 

امکانات برجسته:

  1. UX بصری بر اساس بازخورد فروشندگان و با در نظر گرفتن مشتریان طراحی شده است

  2. طراحی سفارشی سازی شده برای تناسب با ظاهر و احساس برند شما بدون نیاز به توسعه دهنده

  3. اشاره و یادآوری در محل برای تشویق مشتریان به تعامل با برنامه وفاداری شما

  4. امتیازات، ارجاع، یا تجربیات برنامه VIP در همه دستگاه‌ها، از جمله قابلیت‌های چند زبانه، اختصاصی و…

 

برای چه مشاغلی مناسب است؟ برند های تجارت الکترونیک در همه اندازه ها

 

5. Loyalzoo

نرم افزار باشگاه مشتریان: Loyalzoo

Loyalzoo ارائه خدمات وفاداری به صورت دیجیتالی و عضویت را برای کسب و کارهای خرده فروشی کوچک و متوسط ​​آسان و سریع می کند. این برنامه به صاحبان مشاغل اجازه می دهد تا برنامه های وفاداری را به صورت دیجیتالی بر روی یک سیستم POS بدون نیاز به کارت های وفاداری فیزیکی اجرا کنند.

نرم افزار باشگاه مشتریان Loyalzoo

 

امکانات برجسته:

  1. می توانید به سرعت مشتریان را با شماره تلفن یا آدرس ایمیل آنها ثبت کنید

  2. ابزارهای بازاریابی برای ارائه تبلیغات سفارشی ویژه هم در فروشگاه و هم به صورت آنلاین

  3. پیاده سازی نرم افزار در هر دستگاهی از جمله رایانه، تبلت، گوشی هوشمند و سیستم های POS

  4. ارزیابی هفتگی برای اندازه گیری عادات و روندهای خرید مشتری

 

برای چه مشاغلی مناسب است؟ خرده فروشان کوچک تا متوسط
 

6. Alyce

نرم افزار باشگاه مشتریان: Alyce

Alyce به کسب و کارها کمک می کند تا با ارائه هدایای شرکتی، روابط معناداری با مشتریان احتمالی، مشتریان فعلی و شرکای خود ایجاد کنند. نرم افزار باشگاه مشتریان آنها به صاحبان کسب‌وکار B2B کمک می‌کند تا هدیه های شخصی‌ سازی شده را در طول سفر مشتری، با کمک تحقیقات علاقه شخصی و توصیه‌های سرپرستان ارائه دهند.

نرم افزار باشگاه مشتریان Alyce

 

امکانات برجسته:

  1. سفارشی‌سازی محتوا از جمله لندینگ پیج ها و ویدیو ها برای ارائه محتوای مرتبط به مشتریان در طول پاداش دهی

  2. CTA های پس از ارائه هدیه برای ترغیب افراد بالقوه برای مرحله بعدی سفر خریدار پس از پذیرش هدیه شما

  3. فرصتی برای تشویق رفتارهای مفید مشتری مانند نوشتن نظرات یا شرکت در رویدادها

 

برای چه مشاغلی مناسب است؟ شرکت های B2B از کوچک تا بزرگ

 

7. Yotpo

نرم افزار باشگاه مشتریان: Yotpo

Yotpo به کسب و کارها ابزارهایی برای ارائه پاداش های سفارشی و برنامه های ارجاع برای ایجاد تجربیات مشتری عالی، از کشف برند تا خرید محصول را عرضه می کند. از این رو می‌توانید با استفاده از کمپین‌ها و پیشنهادات پاداش دهی، برنامه‌های مبتنی بر محتوای تولید شده توسط کاربر و تقسیم‌بندی پیشرفته مشتری، یک برنامه وفاداری طراحی کنید تا تعامل را به حداکثر برسانید.

نرم افزار باشگاه مشتریان Yotpo

 

امکانات برجسته:

  1. ابزارهای بازاریابی پیامکی که خریداران را با پیام های شخصی سازی شده برای ایجاد و بهبود تجربه مشتری ترغیب می کند

  2. ادغام محتوای تولید شده توسط کاربر با قابلیت نمایش نظرات، رتبه بندی ها و عکس های مشتری در سراسر وب سایت شما

  3. انواع کمپین های وفاداری قابل تنظیم برای پاداش دهی به مشتریان برای اقداماتی مانند خرید، بررسی، دنبال کردن رسانه های اجتماعی، و ارجاع به دوستان

  4. خدمات مشاوره ای عمیق برای کمک به سفارشی سازی برند و ادغام با فناوری های موجود شما

 

برای چه مشاغلی مناسب است؟ برندهای تجارت الکترونیکی که به جمع آوری و نمایش محتوای تولید شده توسط کاربر متکی هستند.

 

8. Annex Cloud

نرم افزار باشگاه مشتریان:  Annex Cloud

Annex Cloud یک پلتفرم وفاداری قوی مبتنی بر SaaS می باشد که برای رشد ساخته شده است و هر آنچه را که شرکت های جهانی برای تعامل، شناسایی و پاداش دادن به مشتریان در هر نقطه تماس نیاز دارند، در اختیار آنها قرار می دهد.

 

امکانات برجسته

  1. به شما قابلیت این را می دهد تا بتوانید اقدامات، پاداش‌ها و کمپین‌ها را مدیریت کنید.

  2. قابلیت چند قالبی برای تکثیر و سفارشی سازی آسان برنامه ها 

  3. اسکن رسید برای پرداختن به استراتژی بازاریابی DTC 

  4. موتور تبلیغاتی همه کاناله برای ارائه طیف وسیعی از جوایز که می‌توان در هر جایی که مشتریان با هم تعامل دارند آن را به دست آورد و بازخرید کرد.

 

برای چه مشاغلی مناسب است؟ شرکت های جهانی که به دنبال گسترش وفاداری در چندین منطقه و برند هستند.

 

9. TapMango

نرم افزار باشگاه مشتریان: TapMango

TapMango یک برنامه وفاداری مشتری قابل سفارشی سازی و پلتفرم سفارش آنلاین برای خرده فروشان است. این نرم افزار تمام ابزارهایی را که برای ایجاد یک تجربه وفاداری جامع از جمله بازاریابی پیامکی و ایمیل قدرتمند، سفارش از طریق تلفن همراه و گزینه های یکپارچه سازی برای POS موجود شما نیاز دارند، در اختیار کسب و کارها قرار می دهد.

نرم افزار باشگاه مشتریان TapMango

 

امکانات برجسته:

  1. برنامه وفاداری انعطاف پذیر که در آن مشتریان می توانند از راه های مختلف امتیاز کسب کنند

  2. پورتال بازاریابی که در آن می توانید به راحتی عملکرد تبلیغات یکباره یا کمپین های خودکار خود را مدیریت و نظارت کنید

  3. برنامه تلفن همراه که در آن مشتریان می توانند امتیازات، پیشنهادات و معاملات خود را پیگیری کنند

  4. کارت های هدیه وفاداری و برچسب های از پیش بارگذاری شده با پول، محصولات خاص و تخفیف برای استفاده در فروشگاه یا در رویدادها

 

برای چه مشاغلی مناسب است؟ شرکت های خرده فروشی کوچک و بزرگ در تمام صنایع

 

10.Postal.io

نرم افزار باشگاه مشتریان: Postal.io

پلتفرم وفاداری مشتری Postal.io به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا هدایایی را ارسال کنند و تجربیاتی را برای برقراری ارتباط با مشتری و ایجاد وفاداری عرضه کنند. Postal.io با ایجاد نقاط تماس معنادار در حساب‌های مشتریان شما، تضمین می‌کند که صاحبان کسب‌وکار درگیر مشارکت و حمایت از مشتری هستند و احتمال ریزش را کاهش می‌دهند.

 

نرم افزار باشگاه مشتریان Postal.io

 

امکانات برجسته:

  1. بازاری با بیش از 500 هدیه و تجربه منحصر به فرد

  2. مدیریت برنامه حمایت از مشتری

  3. ابزارهایی برای افزایش دسترسی به مشتریان از طریق هدیه های شخصی و نقاط تماس آفلاین

 

برای چه مشاغلی مناسب است؟ مشاغل در هر اندازه


 

جمع بندی از نرم افزار باشگاه مشتریان


نرم افزار باشگاه وفاداری مشتریان به کسب و کارها کمک می کند تا برنامه های وفاداری مشتری و کمپین های اهدای جوایز را بسازند، مدیریت و ارزیابی کنند. این ابزار دارای مزایای نظیر؛ اتوماسیون، بررسی و تحلیل رفتار مشتریان و دیجیتالی شدن می باشد که تماما به رشد و پیشرفت کسب و کار شما کمک می کند. علاوه بر اینها با بررسی ویژگی های این ابزار که شامل مدیریت کمپین‌ها، داشبورد، تجربه همه کاناله و سهولت در استفاده می شود می توانید دریابید که برای تهیه یک نرم افزار باشگاه مشتریان خوب باید چه قابلیت هایی را درنظر بگیرید تا اثرگذاری بهتری در عملکرد فروش و سایر روند های کسب و کار شما داشته باشد. همچنین با بررسی امکانات برجسته نرم افزار های باشگاه مشتریان خارجی می توانید قابلیت هایی که از این ابزار می خواهید را بررسی کنید.



 

در این مقاله با توجه به اهمیت باشگاه مشتریان برای هر نوع کسب و کاری، به ارائه تعریف و مزایا و ویژگی های آن پرداختیم. از این رو برای دریافت دمو و یا تهیه نرم افزار باشگاه مشتریان می توانید به وب سایت کدالین مراجعه کنید و چنانچه در این مورد سوالی دارید با ما در ارتباط باشید. خوشحال می شویم نظرات و دیدگاه های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 


 

برچسب ها

نظرات (2)

علیرضا داوودی کاربر
2024/06/24 | 12:45

جالب بود

علی اکبر صیادمنش کاربر
2024/07/03 | 08:56

یکی از کاربردی ترین نرم افزار هایی که میتونیم داشته باشیم همین نرم افزار باشگاه مشتریان هستش

ملیکا عروجی

مدیر 2024/06/24

موضوعات مرتبط

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید