چجوری اطلاعات و داده‌های مربوط به پایپ‌ لاین فروش رو تحلیل میشه کرد؟

توسط عباس رجبی در 2024/08/27 | 13:02
عباس رجبی
عباس رجبی
کاربر
پست‌ها: 5
عضو از: 2024/07/07

سلام من کارآموز یه شرکت بازاریابیم و قصد دارم وارد کار فروش بشم. واسه همین دارم سعی میکنم یکم چیز میز درباره فروش و اینا بخونم. در رابطه با پایپ لاین فروش این سوال برام پیش اومد. اینکه چجوری اطلاعات مربوط به پایپ لاین فروش رو بدست میارن رو میفهمم ولی اینکه چطوری تحلیلش میکنن رو درک نمیکنم.

2024/08/27 | 13:02
0 دوست دارد
نسترن مولایی
نسترن مولایی
کاربر
پست‌ها: 11
دوست دارد: 14
عضو از: 2024/07/06
سلام! خیلی خوبه که داری خودت رو برای کار فروش آماده می‌کنی. یادگیری تحلیل داده‌های پایپ‌ لاین فروش یکی از مهارت‌های خیلی مهمه که بهت کمک می‌کنه توی این حوزه موفق‌تر بشی. تحلیل داده‌های پایپ‌ لاین فروش به این دلیل مهمه که بهت نشون می‌ده کجاها باید بیشتر تمرکز کنی و کدوم قسمت‌های فرآیند فروش نیاز به بهبود داره. اولین قدم توی تحلیل داده‌های پایپ‌ لاین اینه که بفهمی چطور لیدها از یک مرحله به مرحله بعدی حرکت می‌کنن. به بیان ساده‌تر، باید درصد لیدهایی که توی هر مرحله از پایپ‌لاین هستن و به مرحله بعدی منتقل می‌شن رو بررسی کنی. مثلاً اگه ببینی که بیشتر لیدها توی مرحله تماس اولیه گیر می‌کنن و به مراحل بعدی نمی‌رسن، شاید نیاز باشه که روش‌های ارتباطی یا استراتژی‌های پیگیری رو بهبود بدی. از طرف دیگه، اگه لیدها به خوبی به مرحله پیشنهاد می‌رسن اما توی این مرحله تبدیل به مشتری نمی‌شن، ممکنه نیاز باشه که شرایط پیشنهادات یا نحوه ارائه اون‌ها رو بهتر کنی. در نهایت، با این نوع تحلیل، می‌تونی نقاط ضعف و قوت توی فرآیند فروش رو شناسایی کنی و بهبودهایی انجام بدی که در نهایت به افزایش فروش و موفقیت بیشتر منجر می‌شه. این مهارت خیلی به دردت می‌خوره و بهت کمک می‌کنه توی کار فروش حرفه‌ای‌تر بشی.
2024/08/27 | 13:03
0 دوست دارد
همایون نظری
همایون نظری
کاربر
پست‌ها: 10
دوست دارد: 19
عضو از: 2024/07/06
یکی از کارهای مهمی که می‌تونی برای تحلیل داده‌های پایپ لاین فروش انجام بدی، اینه که ببینی هر لید چقدر توی هر مرحله از فرآیند فروش میمونه. مدت زمانی که یک لید در هر مرحله میمونه میتونه خیلی چیزها رو بهت بگه. فرض کن یه لید وارد مرحله پیشنهاد میشه. حالا اگه این لید برای مدت طولانی توی این مرحله بمونه و به مرحله بعدی نره، میتونه نشون دهنده وجود مشکل باشه. شاید این مدت زمان طولانی به این دلیل باشه که مشتریات درکی از پیشنهادهات ندارن یا شاید شرایط برای اون‌ ها جذابیت کافی نداره. اینجا باید بررسی کنی که آیا روش ارائه پیشنهادهات نیاز به بهبود داره؟ و آیا باید شرایط رو واضح‌تر و شفاف‌تر توضیح بدی؟ از طرفی، ممکنه به این نتیجه برسی که در برخی مراحل باید سرعت عمل بیشتری داشته باشی. مثلاً اگه میبینی که لیدها در مرحله تصمیم‌ گیری نهایی معطل میشن، شاید نیاز باشه بیشتر پیگیری کنی یا شرایط بهتری رو فراهم کنی تا سریع‌ تر تصمیم بگیرن. از طرف دیگه، ممکنه در مراحلی مثل برقراری ارتباط اولیه یا معرفی محصول، نیاز به زمان و دقت بیشتری باشه و عجله کار رو خراب کنه. با تحلیل زمان‌هایی که لیدها در هر مرحله میگذرونن، میتونی بفهمی کجاها باید بیشتر صبور باشی و کجاها نیاز به سرعت عمل بیشتری داری. این دیدگاه بهت کمک می‌کنه تا فرآیند فروشت رو بهتر کنی و در نهایت به افزایش نرخ تبدیل و فروش‌های موفق‌تر دست پیدا کنی.
2024/08/27 | 13:04
0 دوست دارد
فرامرز دوستی
فرامرز دوستی
کاربر
پست‌ها: 9
دوست دارد: 22
عضو از: 2024/07/06
سلام. اول بگم که خیلی خوبه که وارد کار فروش شدی. حالا راجع به سوالت. مقایسه پیش‌بینی‌های فروش با نتایج واقعی یکی از گام‌های کلیدی توی تحلیل پایپ‌ لاین فروش هستش که می‌تونه اطلاعات خیلی ارزشمندی بهت بده. وقتی پیش‌بینی‌های فروش رو با داده‌های واقعی مقایسه می‌کنی، می‌فهمی که چقدر پیش‌بینی‌هات دقیق بودن و آیا استراتژی‌های فعلی فروش جوابگو هستن یا نیاز به تغییر دارن. این کار بهت نشون می‌ده که کجاها انتظاراتت با واقعیت منطبق بوده و کجاها نیاز به بهبود یا بازنگری در روش‌ها و استراتژی‌ها داری. اگر تفاوت زیادی بین پیش‌بینی و نتیجه واقعی وجود داشته باشه، ممکنه نشونه‌ای باشه که باید توی مدل‌های پیش‌بینی یا حتی روش‌های فروش تجدیدنظر کنی. این نوع تحلیل کمک می‌کنه تا استراتژی‌های فروش رو دقیق‌تر و هدفمندتر کنی، و در نتیجه، تصمیمات بهتری برای بهینه‌سازی پایپ‌لاین فروش بگیری و در نهایت عملکرد کلی فروش رو ارتقا بدی. در کل حالا اینتوضیحات خیلی کوتاهی بود و خب اگه بازم سوالی داری بیا این مقاله رو بخون. خیلی جامعه و جواب سوالاتت رو میتونه بده: https://codalin.ir/blog/ales-pipeline
2024/08/27 | 13:05
0 دوست دارد
گزارش

لطفاً به طور کوتاه و روشن درباره گزارش توضیح دهید.