علم فروش چیست ؟

توسط ملینا فدایی در 2024/07/25 | 11:25
ملینا فدایی
ملینا فدایی
کاربر
پست‌ها: 14
دوست دارد: 16
عضو از: 2024/07/25

سلام 

علم فروش چیست ؟

اموختن علم فروش چه کمکی به کسب و کار ما میکنه ؟

2024/07/25 | 11:25
3 دوست دارد
الهه اصفهانی
الهه اصفهانی
کاربر
پست‌ها: 3
دوست دارد: 5
عضو از: 2024/08/05

فروش در واقع یه نوع ارتباط بین شما و مشتری‌هاست که توش شما سعی می‌کنین نیاز یا خواسته‌ای رو توی ذهن مشتری پیدا کنین و بهشون نشون بدین که محصول یا خدماتی که دارین دقیقا همون چیزیه که نیاز دارن. این ارتباط می‌تونه خیلی ساده یا پیچیده باشه، ولی همیشه یه چیز توی فروش ثابت می‌مونه: شما باید بتونین اعتماد مشتری رو جلب کنین و بهشون حس خوبی از خریدشون بدین. وقتی از فروش صحبت می‌کنیم، ممکنه بعضی‌ها فکر کنن که فقط بحث پول درآوردن وسطه. اما حقیقت اینه که فروش خیلی بیشتر از اینهاست. توی فروش، شما نه تنها دارین یه کالا یا خدمات رو به مشتری می‌فروشین، بلکه دارین یه تجربه بهشون ارائه می‌دین. این تجربه می‌تونه شامل چیزایی مثل نحوه برخورد شما با مشتری، اطلاعاتی که بهشون می‌دین، و حتی احساس اطمینانی که بهشون منتقل می‌کنین، باشه.


یکی از نکات کلیدی توی فروش اینه که بدونین مشتری‌ها چی می‌خوان. برای اینکه بفهمین چی توی ذهن مشتری می‌گذره، باید بتونین خوب گوش بدین. وقتی با مشتری صحبت می‌کنین، به جای اینکه فقط از محصولتون تعریف کنین، سعی کنین بیشتر به حرف‌های اونا گوش بدین. اینطوری می‌تونین بفهمین که دقیقا دنبال چی هستن و بعدش راحت‌تر می‌تونین بهشون کمک کنین تا تصمیم به خرید بگیرن.


یکی دیگه از اصول فروش اینه که باید بتونین یه رابطه‌ی خوب با مشتری برقرار کنین. مردم دوست دارن از کسایی خرید کنن که بهشون اعتماد دارن و احساس راحتی می‌کنن. اگه شما بتونین با مشتری‌ها صمیمی باشین جوری که حس کنن واقعا براشون اهمیت قائلین، احتمال اینکه از شما خرید کنن خیلی بیشتر می‌شه. تو این رابطه، شما نباید فقط به فکر یه فروش باشید، بلکه باید به فکر یه رابطه‌ی بلندمدت با مشتری باشین. این یعنی باید بعد از فروش هم پیگیر مشتری باشین و ببینین آیا از محصول یا خدمات راضی هستن یا نه.

2024/08/12 | 07:36
3 دوست دارد
علی فرد
علی فرد
کاربر
پست‌ها: 3
دوست دارد: 3
عضو از: 2024/08/05

سلام دوست عزیز، علاوه بر نکاتی این دوستمون گفتن من یه چیزای دیگه ای هم به ذهنم اومد که خدمتتون عرض میکنم.

شما توی فروش باید بتونین به مشتری نشون بدین که محصول یا خدماتی که دارین ارائه می‌دین، واقعا براشون ارزش داره. این یعنی باید مزایای محصولتون رو به صورت واضح توضیح بدین و بهشون نشون بدین که چرا این محصول بهتر از بقیه گزینه‌هاست. البته اینجا باید خیلی حواستون باشه که صادق باشین و چیزایی که می‌گین واقعا درست باشه. اگه مشتری حس کنه که شما دارین یه چیزی رو بیش از حد بزرگ‌نمایی می‌کنین یا واقعیت رو نمی‌گین، ممکنه اعتمادش رو به شما از دست بده و دیگه ازتون خرید نکنه.


اگه بخوایم روراست باشیم، فروش یه جور بازی اعتماد و ارتباطه. شما باید بتونین توی این بازی مشتری رو قانع کنین که چیزی که دارین بهش می‌فروشین، دقیقا همون چیزیه که لازم داره. این کار به مهارت، صبر و حوصله نیاز داره. باید همیشه به خاطر داشته باشین که توی فروش هیچ چیزی یه شبه اتفاق نمی‌افته. ممکنه مشتری توی اولین برخورد با شما خرید نکنه، ولی اگه شما پیگیر باشین و رابطه‌تون رو با مشتری نگه دارین، احتمال اینکه بالاخره ازتون خرید کنه خیلی زیاده. راستی من یه مقاله راجبه حفظ مشتری هم خوندم خیلی جالب بود، پیشنهاد میکنم شما هم بخونیدش: https://codalin.ir/blog/customer-retention


نکته آخرم اینکه فروش یه فرایند پویاست که همیشه در حال تغییره. شما باید بتونین خودتون رو با نیازهای جدید مشتری‌ها و تغییرات بازار تطبیق بدین. اگه این اصول رو توی فروش رعایت کنین، نه تنها می‌تونین فروش‌های موفقی داشته باشین، بلکه می‌تونین روابط قوی و بلندمدتی با مشتری‌هاتون بسازین که توی بلندمدت به نفع شما و مشتری‌ها خواهد بود.


امیدوارم که براتون کارامد باشه این نکات.

2024/08/12 | 07:38
2 دوست دارد
ملینا فدایی
ملینا فدایی
کاربر
پست‌ها: 14
دوست دارد: 16
عضو از: 2024/07/25
quote-right
پاسخ دادن به الهه اصفهانی

فروش در واقع یه نوع ارتباط بین شما و مشتری‌هاست که توش شما سعی می‌کنین نیاز یا خواسته‌ای رو توی ذهن مشتری ...

مرسی، ممنونم از توضیحاتتون
2024/08/12 | 07:39
1 دوست دارد
ملینا فدایی
ملینا فدایی
کاربر
پست‌ها: 14
دوست دارد: 16
عضو از: 2024/07/25
quote-right
پاسخ دادن به علی فرد

سلام دوست عزیز، ...

ممنونم از توضیحاتتون. فقط یه سوال چجوری میتونم با مشتری هام روابط بلندمدتی داشته باشم و درواقع اونا رو به کسب و کار خودم وفادار کنم ؟

2024/08/12 | 07:41
1 دوست دارد
علی فرد
علی فرد
کاربر
پست‌ها: 3
دوست دارد: 3
عضو از: 2024/08/05
quote-right
پاسخ دادن به ملینا فدایی

ممنونم از توضیحاتتون. فقط یه سوال چجوری میتونم با مشتری هام روابط بلندمدتی داشته باشم و درواقع اونا رو به کسب ...

چه سوال جالبی پرسیدین. الان بهتون توضیح میدم. ببینین برای اینکه بتونین با مشتری‌هاتون روابط بلندمدت داشته باشین و اونا رو به کسب‌وکار خودتون وفادار کنین، باید چند تا کار اساسی انجام بدین. اول از همه، باید اعتمادسازی کنین. یعنی مشتری‌ها حس کنن شما همیشه بهترین رو براشون می‌خواین و می‌تونن روی خدمات و محصولاتتون حساب کنن. بعدش، باید ارتباطات رو نگه دارین. یعنی بعد از فروش، مشتری رو فراموش نکنین. باهاشون در ارتباط باشین، نظرسنجی کنین، و بهشون پیشنهادهای ویژه بدین.


یه راه دیگه که خیلی کمک می‌کنه، استفاده از نرم افزار باشگاه مشتریانه. اینجوری می‌تونین مشتری‌هاتون رو توی یه محیط دوستانه جمع کنین و بهشون امتیازهای خاص بدین، تخفیف‌های ویژه ارائه بدین، یا ازشون بابت خریدهاشون قدردانی کنین. این باعث می‌شه مشتری حس کنه توی یه جمع خاص قرار داره و انگیزه‌ش برای برگشتن به شما بیشتر می‌شه.


حالا اگه می‌خواین بدونین چجوری می‌تونین از نرم افزار باشگاه مشتریان استفاده کنین و روابط قوی‌تری با مشتری‌هاتون بسازین، پیشنهاد می‌کنم حتما این مقاله رو درباره نرم افزار باشگاه مشتریان بخونین. توی اون مقاله می‌تونین کلی ایده و نکته خوب پیدا کنین که بهتون کمک می‌کنه مشتری‌هاتون رو برای همیشه وفادار نگه دارین. 


لینک مقاله: https://codalin.ir/blog/customer-club-software


2024/08/12 | 07:51
1 دوست دارد
گزارش

لطفاً به طور کوتاه و روشن درباره گزارش توضیح دهید.