نرم افزار بازاریابی پیامکی (SMS marketing) چیست؟

تعریف دقیق نرم افزار بازاریابی پیامکی

در این مقاله قصد داریم درباره نرم افزار SMS marketing یا همان بازاریابی پیامکی و مزایایی که برای کسب و کار شما فراهم می کند، بحث کنیم. شما با مطالعه این مقاله می توانید با ماهیت این ابزار آشنا شوید و درباره تاریخچه آن اطلاعاتی کسب کنید. علاوه بر اینها ویژگی های اصلی و اختصاصی نرم افزار بازاریابی پیامکی  نیز مورد بحث قرار گرفته است و با بررسی امکانات این نوع نرم افزار، شما می توانید قابلیت هایی که از این ابزار انتظار دارید را مورد توجه قرار دهید. در این مقاله درباره اینکه نرم افزار بازاریابی پیامکی در چه مواردی و توسط چه کسانی استفاده می شود نیز مطالبی ارائه شده است. در نهایت امیدوارم با خواندن این مقاله بتوانید نرم افزار مناسب کسب و کار خود را انتخاب کنید و گامی در جهت بهبود رشد خود بردارید.

 

نرم افزار بازاریابی پیامکی چیست؟

نرم افزار بازاریابی پیامکی به کسب و کارها اجازه می دهد تا محصولات و خدمات خود را از طریق پیامک تبلیغ کنند. این ابزار برای کسب و کارها امکان این را فراهم می کند که پیام های شخصی شده را به مخاطبین خاص یا پیام های انبوه را به مجموعه بزرگی از مخاطبین ارسال کنند. همچنین می‌توان از آن برای ایجاد و نگهداری فهرست مخاطبین، برنامه‌ریزی پیام‌ها، تجزیه و تحلیل نرخ پاسخ و تولید گزارش استفاده کرد. این نرم‌افزار معمولا توانایی ایجاد و اجرای کمپین‌های بازاریابی پیامکی را ارائه می‌دهند.
 

بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی روشی مستقیم برای دستیابی به مشتریان از طریق ارسال پیامک های تبلیغاتی، معاملاتی یا اطلاعاتی است. این پیام ها به گیرندگانی می رسد که انتخاب کرده اند آنها را دریافت کنند. این ابزار قدرتمند بازاریابی موبایلی به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بتوانند فورا به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند، با آنها تعامل داشته باشند و فروش خود را افزایش دهند و روابط قوی با مشتری ایجاد کنند.

 

بازاریابی پیامکی چه مزایایی دارد؟

برندهایی که طرح های بازاریابی پیامکی را اجرا می کنند به سه دلیل اصلی این کار را انجام می دهند: افزایش آگاهی از برند، تعامل و فروش. ابزاری همچون ایمیل خیلی بیشتر از پیامک مورد استفاده قرار می گیرد؛ از این رو پیامک راهی عالی برای جلب توجه در زمانی و مکانی که می خواهید است. در ادامه بررسی می کنیم که چگونه استفاده از نرم افزار بازاریابی پیامکی و اس ام اس مارکتینگ می تواند به برند شما کمک کند تا سود و مزیت رقابتی خود را افزایش دهید.

 

1. کاهش هزینه ها

در مقایسه با سایر اشکال بازاریابی، پیامک‌ها یکی از ارزان‌ترین شکل‌های اطلاع رسانی هستند. علاوه بر این ارسال یک پیام متنی دارای یکی از بالاترین نرخ های بازگشت سرمایه (ROI) است - در واقع این یک مزیت برای بودجه شما و دستیابی به سود بالا محسوب می شود.

 

2. ارتباط مستقیم

کسب و کارها با استفاده از این کانال می توانند از طریق دستگاهی که توجه زیادی به آن می شود -تلفن همراه- به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند. این روش مستقیم به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد پیام‌های به‌موقع و شخصی‌سازی‌شده‌ای را ارسال کنند که احتمال دیدن و تعامل با آنها بیشتر از سایر انواع بازاریابی است.

 

3. ایده آل برای به روز رسانی های آنی

کمپین های بازاریابی پیامکی بلافاصله پس از ارسال، دریافت و تقریبا خوانده می شوند. پس جای تعجب نیست که اکثر پیامک ها در سه دقیقه اول خوانده می شوند. این امر باعث می شود کمپین های بازاریابی پیامکی برای پیشنهاداتی با محدودیت زمانی، بسیار مفید و کاربردی واقع شوند. حتی اگر تلفن همراه هنگام دریافت پیام شما نزدیک مخاطبان نباشد، بیشتر اعلان‌های متنی تا زمانی که پیام خوانده نشود روی صفحه باقی می‌مانند و از این طریق کسب و کار شما به یک پلتفرم ارتباطی عالی دسترسی دارد. 

 

4. نرخ باز کردن فوق العاده بالا

تقریبا 98٪ از تمام پیامک های تجاری توسط مشتریان خوانده می شود. این بیش از 9 عضو از هر 10 عضو در لیست مشترکان شما است. سطح بالای خوانایی به دلیل کوتاه و مختصر بودن پیامک است. همچنین گیرندگان تمایل دارند پیام هایی را که از طریق متن دریافت می کنند بر سایر رسانه ها اولویت دهند. بنابراین بهتر است پیام‌های خود را برای مشتریانتان ارزشمند و شخصی سازی کنید تا بتوانید نرخ تعامل بالاتری را دریافت کنید.


 

مزایای استفاده از نرم افزار بازاریابی پیامکی شامل چه مواردی است؟

تا به اینجا به تعریف دقیق نرم افزار بازاریابی پیامکی، اس ام اس مارکتینگ و بررسی مزایا آن پرداختیم. در ادامه مطالب با ما همراه باشید تا مزایایی که یک نرم افزار بازاریابی پیامکی خوب برای شما فراهم می کند را مورد بررسی قرار دهیم.

 

همه کاره بودن

بازاریابی پیامکی امکانات بی نهایتی را به صورت یکجا ارائه می دهد. در اینجا فقط چند مورد از راه هایی که مشاغل می توانند از آن استفاده کنند آورده شده است:

 

  • خوش آمدگویی به مشتریان جدید 

  • یادآوری صورتحساب های آینده را به مشتریان و ارائه روشی آسان برای پرداخت 

  •  تایید، لغو و برنامه ریزی مجدد قرار ملاقات ها 

  • ارائه تخفیف های انحصاری به مشتریان VIP 

  • توزیع نظرسنجی های بازخورد مشتریان 

  • ارائه پشتیبانی فنی

 

قابل تنظیم بودن

استفاده از نرم افزار بازاریابی پیامکی به شما این امکان را می دهد که با مشتریان بر اساس داده هایی که به دست آورده اید و ترجیحات شناخته شده آنها تعامل داشته باشید، مانند اینکه ترجیح می دهند نحوه ارتباطشان با شما چگونه باشد. هرچه بیشتر ارتباطات خود را مطابق با خواسته های مشتریان تنظیم کنید، تجربه آنها از برند شما مثبت تر خواهد بود.

 

جمع آوری مستقیم داده ها از کاربران

حفظ حریم خصوصی یکی از دغدغه‌های اصلی مصرف‌کنندگان است و برندها برای انطباق با محدودیت‌های جدید در اشتراک‌گذاری داده بین برنامه‌ها تلاش کرده‌اند. استفاده از نرم افزار بازاریابی پیامکی فرصت ارزشمندی برای جمع‌آوری مستقیم داده‌ها از کاربران را ارائه می‌دهد – این داده‌‌‌‌ها به طور مستقیم و توسط خود مشتری با یک برند به اشتراک گذاشته می شود–  از این رو می‌توانید از آن برای شخصی‌سازی بیشتر تجربه‌ مشتریان خود استفاده کنید.

 

مقرون به صرفه بودن

کمپین های پیامکی ارزان تر از انواع سنتی بازاریابی و تبلیغات هستند. با این حال، از آنجایی که آنها بسیار همه کاره و قابل تنظیم هستند، پتانسیل تولید ROI بسیار بالاتر را دارند. و به دلیل داده‌هایی که می‌توانید از بازاریابی پیامکی استخراج کنید، درک بسیار دقیق‌تری از عملکرد هر کمپین نسبت به چیزی مانند تبلیغات تلویزیونی که در آن هیچ راهی برای دانستن دقیق اقدامات مشتریان پس از مشاهده تبلیغات وجود ندارد، خواهید داشت.

 

جذاب بودن

مشتریان پیام‌های بازاریابی ارسال شده از طریق پیامک را جذاب می‌دانند، به‌ویژه زمانی که آن پیام‌ها برای گیرنده سفارشی سازی شده باشند. هنگامی که مشتری شماره تلفن همراه خود را به شما می دهد، نشان دهنده این است که او به شما اعتماد دارد، بنابراین استفاده مناسب از بازاریابی پیامکی یک فرصت بزرگ برای تقویت رضایت مشتری و تثبیت وفاداری به برند آنهاست.

 

نرم افزار بازاریابی پیامکی چه مزایایی دارد؟

 

نرم افزار بازاریابی پیامکی چه ویژگی هایی دارد؟

همه نرم افزار های بازاریابی پیامکی شامل ویژگی های پیام رسانی، ارسال پیامک انبوه و پاسخ خودکار هستند و اکثر آنها دارای ویژگی های مشترک مختلفی مانند هشدارها و اعلان ها، مدیریت تماس، گزارش و تجزیه و تحلیل و پیام رسانی دو طرفه هستند.

 

ویژگی های اصلی:

  • پیام کوتاه: از پیام های متنی برای دسترسی به مشتریان فعلی و بالقوه و تبلیغ فروش، رویدادها یا سایر کمپین های بازاریابی استفاده کنید. 

  • پیامک انبوه: همزمان برای چندین مشترک پیام ارسال کنید.

  • پاسخ های خودکار: عملکرد پاسخ خودکار را برای پیام های متنی دریافتی تنظیم کنید.

 

ویژگی های اختصاصی:

  • شخصی‌سازی پیام: ارتباطات پیامکی را با توجه به جمعیت‌شناسی، رفتار خرید یا زبان ترجیحی مخاطب و عوامل دیگر، تنظیم کنید. 

  • پیام‌های زمان‌بندی‌شده: پیام‌های متنی فردی یا انبوه را برنامه‌ریزی کنید تا در تاریخ و زمان تعیین شده ارسال شوند. 

  • مدیریت تماس: اطلاعات تماس مانند نام، آدرس، شماره تلفن و حساب رسانه اجتماعی را مدیریت، سازماندهی و ذخیره کنید. 

  • پیام‌رسانی دو طرفه: برای مشتریان پیام‌های متنی ارسال کنید و از آنها پاسخ دریافت کنید. 

  • هشدارها/اعلان ها: انواع مختلفی از هشدارها و اعلان ها را تنظیم کنید.

  • اتوماسیون بازاریابی پیامکی: گردش کار بازاریابی پیامکی را خودکار کنید و کمپین ها را بر اساس اقدامات مشتری راه اندازی کنید.

  • سیستم گزارش گیری: معیارهای مربوط به بازاریابی پیامکی مانند نرخ کلیک، نرخ پاسخ و هزینه خرید را مشاهده و پیگیری کنید.


 

نرم افزار بازاریابی پیامکی برای چه مواردی استفاده می شود؟

 

سفارشی‌سازی و آزمایش کمپین‌های متنی

کسب‌وکارها از نرم‌افزار بازاریابی پیامکی برای ایجاد و آزمایش جریان‌ها، تقسیم‌بندی مخاطبان خود و استفاده از قالب‌ها برای هدف قرار دادن لندینگ پیج‌های خاص استفاده می‌کنند.

 

درگیر کردن مشتریان

ارائه دهندگان خدمات مراقبت های بهداشتی، به عنوان مثال، از ابزارهای بازاریابی پیامکی برای ارسال یادآوری های قرار ملاقات خودکار، پیام های پیگیری و منابع آموزشی استفاده می کنند تا بیماران را درگیر و در تعامل با خود نگه دارند.

 

گزارش در مورد بررسی ها

گزارش بررسی در لحظه با یک ابزار بازاریابی پیامکی به کسب و کارها اجازه می دهد تا در پاسخ به بازخورد مشتریان اقدامات فوری انجام دهند.

 

چه کسانی از نرم افزار بازاریابی پیامکی استفاده می کنند؟

نرم افزار بازاریابی پیامکی معمولا در صنایع توسط بازاریابان، مدیران پروژه، متخصصان فروش، و نمایندگی های خدمات مشتری و پشتیبانی استفاده می شود. پنج بخش برتری که گزارش شده بودجه ای را برای بازاریابی پیامکی اختصاص داده اند، عبارتند از:

  • محصولات مصرفی

  • خدمات فناوری اطلاعات و کسب و کار

  • خدمات مالی

  • شرکت دارویی

  • تولیدی

 

با استفاده از نرم افزار بازاریابی پیامکی چه پیامک هایی را می توان ارسال کرد؟

بیایید به چند نمونه بازاریابی پیامکی بپردازیم که نشان می دهد چگونه بازاریابان تجارت الکترونیک با استفاده از نرم افزار بازاریابی پیامکی می توانند روابط بهتری با مشتریان و مشترکین خود ایجاد کنند.

 

1. خوش آمد گویی

همه انتظار یک ایمیل خوش آمدگویی را دارند، اما افزودن اس ام اس به این ترکیب می تواند فوق العاده باشد. اگر یک پیشنهاد تشویق کننده برای ثبت نام ارائه کردید، می توانید کد تخفیف یا لینک را از طریق پیامک ارسال کنید. در مرحله بعد، در صورتی که پیامک برای انجام فروش کافی نبود، آن پیامک را با ایمیل دیگری پیگیری کنید. همیشه عاقلانه است که ایمیلی ارسال کنید که جزئیات و تصاویر بیشتری را ارائه می دهد، به صورتی که هیچ یک از آنها در پیامک گنجانده نمی شود.

 

2. ارائه پیشنهادات ویژه با محدودیت زمانی

اگر یک تبلیغ ویژه دارید و می خواهید مطمئن شوید که مشتری شما از هر فرصتی برای مشارکت برخوردار است، پیامک یک راه حل عالی است. برای فروش و تبلیغات بهتر خود، کمی فوریت را در زبان بگنجانید. اگر به دنبال نوع متفاوتی از پیشنهاد هستید؟ از تخفیف صرف نظر کنید و با ترس از دست دادن (FOMO) بازی کنید.

fomo در اس ام اس مارکتینگ توسط نرم افزار بازاریابی پیامکی چیست؟

 

3. تایید سفارش و به روز رسانی حمل و نقل

بازاریابی پیامکی واقعا با تایید سفارش و به‌روزرسانی‌های ارسال می‌درخشد. مشتری شما نباید برای اطمینان از ثبت سفارش، دائما در حال بررسی ایمیل خود باشد. این یک ایده عالی است که پیامک های ارسالی شامل جزئیات ردیابی باشند.

 

4. خدمات مشتری

بازاریابی پیامکی فقط مربوط به فروش نیست. علاوه بر این می توانید از آنها برای رسیدگی فعالانه به مسائل قبل از تبدیل شدن به یک مشکل استفاده کنید. به عنوان مثال، فروشگاه Once Upon a Child به مشترکین پیامک خود در مورد دسترسی محدود آنها به دلیل کمبود نیروی انسانی هشدار داد. بازاریابی پیامکی می تواند به مشتریانی که در کسب و کار شما دچار مشکل هستند نیز کمک کند. از آنجایی که این کانال صمیمی تری برای مشترکین است، راهی عالی برای در جریان نگه داشتن مشتریان و نشان دادن جنبه انسانی برندتان است.

 

بیشتر بخوانید: خدمات مشتری چیست؟| معرفی 8 نوع از خدمات مشتری


 

5. فروش و تبلیغات با زمان محدود

منطقی است که بر یک رویداد جاری تمرکز کنید و متون مرتبطی که نشان دهنده برند شما می باشد را برای مخاطبین خود ارسال کنید. این مثال بازاریابی پیامکی از Mom Life Must Haves یک مورد عالی در این زمینه است. به جای اجازه دادن به تعطیلی شش ساعته فیس بوک و برنامه های آن که مانع از تلاش های بازاریابی آنها در روز شود، Mom Life باید به بهترین شکل ممکن از لحظه لحظه استفاده می کرد. بنابراین با ارسال یک پیامک به مشتریان خود در کنار اشاره به از دسترس خارج شدن فیس بوک، یک کد تخفیف نیز به آنها ارائه داد. البته که می بایست حواستان به رویدادهای جاری که انتخاب می کنید باشد. شاید بهتر باشد در مورد مسائل بالقوه بحث برانگیز ساکت بمانید - و خود را از انتقادها نجات دهید.

 

6. ارائه پیشنهادات شخصی سازی شده

به مشتریان نشان دهید که آنها برای شما بسیار ارزشمند هستند. مناسبت های قابل توجهی مانند تولد آنها را یادآور شوید، یا سالگرد یک سالگی عضویت آنها را تبریک بگویید. پیامک‌های شخصی‌سازی‌شده، به‌ویژه با لینک های داخلی، راه بسیار خوبی برای گسترش این امر هستند. با ارسال پیشنهادات چند روزه به طور مستقیم در پیامک های خود شروع کنید، یا از پیامک به عنوان تیزر استفاده کنید تا از گیرندگان بخواهید صندوق ورودی ایمیل خود را بررسی کنند.

 

7. تشکر و قدردانی

گاهی اوقات، بهترین راه برای جذب مشتری فقط گفتن "متشکرم" است. برای دستیابی به بهترین نتایج، مکالمات دو طرفه را برای کمپین های بازاریابی پیامکی خود فعال کنید. این کار مشتریان را درگیر می‌کند و ارتباطات معنی‌داری را به طور همزمان تقویت می‌کند. این یک موهبت برای آگاهی از برند و دستیابی به نتیجه نهایی برای شما است.

 

8. پیام های MMS

هنگامی که با اصول بازاریابی پیامکی آشنا شدید، زمان آن فرا می رسد که به سطح بعدی بروید، یعنی MMS.

MMS (خدمات پیام‌رسانی چندرسانه‌ای) نسخه پیشرفته‌ای از پیامک است که دارای تصاویر یا GIF های متحرک است. تعداد کاراکترها می تواند تا 1600 افزایش یابد، به این معنی که شما فرصت های بسیار بیشتری برای شگفت زده کردن و خوشحال کردن مشتریان خود دارید. MMS ابزاری عالی برای ایجاد پیام‌های قانع‌کننده‌ای است که با احساسات مخاطب درگیر می شود. تنها محدودیت، تخیل شماست – و همچنین تصاویر عالی که می توانید از آنها استفاده کنید.


 

بیشتر بخوانید: نرم افزار اتوماسیون بازاریابی (Marketing Automation) چیست؟


 

جمع بندی از نرم افزار بازاریابی پیامکی


نرم افزار بازاریابی پیامکی به کسب و کارها اجازه می دهد تا محصولات و خدمات خود را از طریق پیامک تبلیغ کنند.شما با استفاده از این نرم افزار می توانید به مزایایی همچون همه کاره بودن، قابل تنظیم بودن، جمع آوری مستقیم داده ها از کاربران، مقرون به صرفه بودن و جذاب بودن بازاریابی پیامکی دست پیدا کنید. علاوه بر اینها نرم افزار بازاریابی پیامکی دارای ویژگی هایی نظیر: پیام کوتاه و انبوه، پاسخ های خودکار، شخصی سازی و زمانبندی پیام‌ها، پیام رسانی دو طرفه و اتوماسیون بازاریابی پیامکی است. این ابزار کاربردی در مواردی مانند، سفارشی سازی و آزمایش پیام های متنی، درگیر کردن مشتریان و گزارش در مورد بررسی‌ها استفاده می شود.




 

در این مقاله با توجه به اهمیت نرم افزار بازاریابی پیامکی برای هر نوع کسب و کاری، به ارائه تعریف و مزایای کلیدی آن پرداختیم. از این رو برای تهیه نرم افزار اختصاصی مورد نیاز کسب و کار و سازمان خود می توانید به وبسایت کدالین مراجعه کنید و چنانچه در این مورد سوالی دارید با ما در ارتباط باشید. خوشحال می شویم نظرات و دیدگاه های خود را با ما به اشتراک بگذارید.














 

برچسب ها

نظرات (1)

کیفیت محتوا
مهدی کریمی کاربر
2024/07/30 | 09:21

بسیار عالی

ملیکا عروجی

مدیر 2024/07/25
امتیاز 5/5 تعداد نظرات 1

موضوعات مرتبط

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید