آیا طراحی وبسایت رایگان وجود دارد؟

آیا طراحی وبسایت رایگان وجود دارد؟

طراحی وبسایت رایگان همیشه می‌تواند یک شروع هیجان انگیز برای ورود به دنیای اینترنت باشد، ممکن است شما به دنبال اجرا یک ایده جدید باشید و بخواهید با صرف کمترین هزینه آن را آنلاین کنید.  در این مقاله تمام گزینه ها برای ساختن یک سایت کاملا رایگان و یا کم هزینه را بررسی می‌کنیم و به شما نشان می‌دهیم که چگونه ساخت یک وبسایت می‌تواند آسان و در عین حال رایگان باشد.

در این مقاله درمی یابیم که چگونه می‌توان ساخت یک وب‌سایت رایگان را شروع کرد، اما مهم است که به خاطر داشته باشید گاهی اوقات سازندگان وب‌سایت پولی گزینه بهتری برای استفاده حرفه‌ای هستند؛ پس قبل از آنکه به دنبال راه اندازی یک وبسایت رایگان باشید مطمئن شوید که آیا وبسایت های رایگان نیازهای شما را برطرف می‌کند یا خیر؟

با این حال، اگر ایده‌ای برای طراحی وب‌سایت دارید و می‌خواهید آن را بدون صرف هیچ هزینه‌ای بسازید.

 

آیا طراحی وبسایت رایگان وجود دارد؟

آیا طراحی وب سایت رایگان حقیقت دارد؟ حقیقت این است که طراحی سایت، با تمام امکانات و به صورت حرفه ای هزینه های بسیار سنگینی را در بر دارد. "طراحی وبسایت رایگان ماهانه به طور میانگین بیشتر از 1600 بار در گوگل سرچ می‌شود؛ البته باید در نظر داشت که دریافت خدمات رایگان، همیشه هیجان انگیز نیست؛ برای مثال اگر همین حالا به شما پیشنهاد یک سفر دو هفته ای به صورت کاملا رایگان به ترکیه را بدهیم، آیا شما این را قبول می‌کنید؟ در طراحی سایت نیز همین بحث مطرح است و در بسیاری از موارد کلمه وبسایت رایگان به منظور یک وبسایت کم هزینه است بنابراین سایتی که طراحی می شود باید از امکاناتی برخوردار باشد که بتواند چنین فضایی را در اختیار شما و مشتریانتان قرار دهد. با ظهور ابزارهایی مانند  CMS طراحی سایت با هزینه بسیار کم امکان پذیر شده است.
 اما متاسفانه این نوع طراحی ها معایب بسیار زیادی دارند. بنابراین کسانی که می خواهند کسب و کار خود را به صورت حرفه ای در دنیای دیجیتال مارکتینگ معرفی کنند، این محدودیت ها را نمی پذیرند. طراحی سایت با سایت سازها هزینه کمی برای شما در بر دارند اما دسترسی شما به بسیاری از آپشن ها و تغییرات محدود می شود. 

 

 حالا دیگر به خوبی می دانید که آیا طراحی وب سایت رایگان حقیقت دارد یا خیر؟ زیرا در این صورت شما تنها می توانید یک سایت بسیار ساده و غیر حرفه ای و با محدودیت های فراوان طراحی کنید؛ البته نه به صورت کاملا رایگان! بلکه با هزینه کم.
در موارد زیر می‌خواهیم تمام گزینه های مربوط به داشتن یک وبسایت رایگان را بررسی کنیم پس با ما همراه باشید...

 

اولین روش: با وردپرس وبسایت رایگان بسازید!

طراحی سایت رایگان با وردپرس امری است که امروزه بسیاری از افراد به دنبال یادگیری آن هستند و در هر سایتی در مورد آن می‌شنویم. کامل هم اشتباه نیست؛ چون نصب وردپرس رایگان است. اما تنها نصب آن رایگان است و وقتی وارد عمل می‌شوند هزینه های آن ظاهر می‌شود.
بسیاری از افراد با همین تصور که طراحی سایت با وردپرس رایگان است تصمیم می‌گیرند طراحی سایت خود را با وردپرس انجام دهند. اما وقتی وارد عمل می‌شوند و با هزینه‌های آن مواجه می‌شوند متوجه می‌شوند، برای طراحی سایت با وردپرس از همان شروع کار باید هزینه‌ای بابت خرید هاست و دامنه بپردازید.


اگر بخواهید یک دامنه مطمئن و یک فضای هاست که حداقل ترین نیاز یک سایت هست را داشته باشید، هزینه‌ای حدود 500 هزار تومان برای شما خواهد داشت. همچنین بسته به حجم اطلاعاتی که می‌خواهید روی سایت قرار دهید، باید میزان هاست بیشتری بخرید و نکته حائز اهمیت این است که این هزینه‌ها بصورت دوره‌ای تکرار می‌شود، نه اینکه فقط یک‌بار آن را بپردازید! این تنها بخشی از هزینه طراحی سایت با وردپرس است. اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود.


الان شما یک سایت با ظاهری خام، ساده و با حداقل امکانات دارید. بعد از نصب، به یک قالب برای ظاهر سایت و تعدادی افزونه (برای اضافه شدن قابلیت‌های مختلف به سایت) نیاز دارید. بعضی از این قالب‌ها و افزونه‌ها رایگان هستند؛ اما احتمالا همۀ این‌ها نیازتان را برطرف نمی‌کند و مجبورید از نسخه‌های پولی مثلا قالب سفارشی یا افزونه‌های غیررایگان استفاده کنید که هزینۀ قالب و افزونه از 50 هزارتومان شروع می‌شود تا چندین میلیون می‌رسد.
از طرف دیگر شما در هنگام کار با سایت، به احتمال زیاد با مشکلاتی روبرو می‌شوید، که گاهی برای حل آن مجبورید، هزینه کنید. مقدار این هزینه بسته به مشکلاتی که برایتان پیش آمده متفاوت است. اگر بخواهید مجموع این هزینه‌ها را در نظر بگیرید چیز کمی نمی‌شود. پس اگر هدفتان طراحی سایت کاملا رایگان است وردپرس به شما کمکی نمی‌کند.

 

طراحی سایت رایگان واقعیت دارد؟

 

دومین روش: با سایت سازها وبسایت رایگان بسازید!

سایت‌ ساز ابزاری است که امکان ساخت، ویرایش و مدیریت یک وب‌سایت را بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی خاصی برای شما فراهم می‌کند. هدف اصلی طراحی سایت ساز، آسان کردن فرآیند طراحی سایت برای کاربران بوده است. نکته مثبتی که در سایت سازها وجود دارد این است که نیازی به خرید دامنه و هاست به صورت جداگانه نیست؛ البته این امر به این معنی نیست که به طور کامل رایگان هستند و هر کدام از این هزینه ها در هر سایت سازی به نوعی  جبران می‌شوند. در ادامه بررسی خواهیم کرد...!

ویکس (WIX) :

سایت ساز Wix بر خلاف بیشتر سایت سازهای دیگرا روند جالبی را برای طراحی سایت خود استفاده کرده است و همین موضوع باعث شده است که بعد از شاپیفای در مقام دوم سایت سازهای پر کاربرد در دنیا قرار بگیرد. Wix  یک سازنده وب سایت قدرتمند و بدون کد است که مجهز به ابزارهای فروشگاهی است و می تواند به شما کمک کند چیزی به سادگی یک وبلاگ شخصی را به چیزی پیچیده برای کسب و کار آنلاین خود بسازید.
حالت پایه سایت سازهایی مانند Wix رایگان است؛ ولی برای استفاده از امکانات بیشتر باید پول پرداخت کنید.

وبلی (Weebly) : 

 Weebly  ارائه رایگان ابزارهای تجارت الکترونیک. Weebly یکی دیگر از قدیمی‌های صنعت سایت سازی است و تقریباً از نظر ویژگی‌ها و قیمت پایین با نمونه‌هایی همچون Wix برابری می‌کند. قالب‌های آن زیبا هستند، ویرایشگر سایت بدون اشکال است و بنابراین در لیست بهترین‌ها جای می‌گیرد.

موزلو (Mozello) :

Mozello   یک سایت ساز است که مستقیماً کسب و کار کوچک را هدف قرار داده است. مجموعه ویژگی‌های آن، اگرچه محدود است، اما برای هر کسی که می‌خواهد مشتریان جدیدی جذب کند عالی بوده و تقریباً همه قالب‌ها با موضوع فروشگاهی را شامل می‌شود. تنوع طراحی زیادی ندارد اما پلتفرم آن برای کاری که طراحی شده، خوب است.

 

سومین روش: وبسایت رایگان با گوگل

ایجاد وب سایت در سرویس گوگل خیلی سخت نیست و فقط به یک اکانت گوگل نیاز دارید که احتمالا از قبل آن را دارید. برای شروع کار، اول از همه به آدرس sites.google.com وارد شوید. اگر با اکانت جیمیل خودتان وارد شده باشید، مستقیما به صفحه ساخت سایت می‌روید؛ در غیر این صورت باید وارد حساب جیمیل شوید یا اگر حساب گوگل ندارید باید یکی بسازید.


مسلما هدف گوگل این نبوده که یک سایت خیلی خوب و کامل را به شما بدهد. آن هم بدون هزینه و بدون این که حتی تبلیغاتی در آن نمایش داده شود. گوگل این سرویس را برای ساخت سایت‌های بسیار ساده و به نوعی برای ارائه پروپوزال ایجاد کرده است. پس در نتیجه سرویس Google Sites اصلا برای راه‌اندازی یک کسب و کار و درآمدزایی مناسب نیست. سایت‌هایی که با گوگل می‌سازید فقط برای معرفی شما کاربرد دارند و هیچ قابلیت فروشگاهی خاصی ندارند.

 

جمع بندی مقاله طراحی وبسایت رایگان

سازندگان وب سایت رایگان راهی عالی برای شروع حضور آنلاین شما هستند. آنها به شما امکان می دهند محتوایی را به صورت آنلاین ایجاد، طراحی، ویرایش و منتشر کنید که می تواند کلیک ها را جلب کند، شهرت ایجاد کند و حتی فروش محصول را افزایش دهد.
همانطور که می توانید تصور کنید، با این حال، همانطور که می توانید تصور کنید، نقاط ضعفی نیز وجود دارد. سازندگان وب‌سایت رایگان دارای ویژگی‌های سفارشی‌سازی محدودی می باشند، دید ضعیفی دارند و عموماً به‌اندازه همتایان پولی خود کار نمی‌کنند.


در مجموع، دوام یک سازنده وب سایت رایگان تا حد زیادی به چیزی که شما به آن نیاز دارید بستگی دارد. در این راهنما، با انواع سازندگان وب سایت رایگان و اهمیت درک زمان مناسب برای انتقال به یک برنامه پولی آشنا شدید. اما مهم است که در مرحله اول مطمئن شوید که چه نوع وبسایتی نیاز دارید می‌توانید در هر مرحله از تیم کدالین مشاوره بگیرید! 
 

 

برچسب ها

نظرات (1)

کیفیت محتوا
روژینا بنده شاهی کاربر
2024/06/23 | 09:02

شرکتی رو میشناسید که اختصاصی هم بنویسه

زهرا زرین کیا

مدیر 2024/06/20
امتیاز 5/5 تعداد نظرات 1

موضوعات مرتبط

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید