طراحی سایت پزشکی

طراحی سایت پزشکی

طراحی سایت پزشکی چه کمکی به شما می‌کند؟

اگر تا الان برای ورود به دنیای آنلاین، مقاومت کرده‌اید، بهتر است کم کم به آن فکر کنید، هر چه زودتر این تصمیم را بگیرید، از بقیه جلوتر می‌‌افتید و زودتر شناخته می‌شوید. چون 90 درصد سایت‌های پزشکی که می‌بینیم، تنها برای نوبت دهی آنلاین یا آدرس مطب، طراحی شده‌اند و هیچ فعالیتی در آن‌ نمی‌شود.

خب ببینیم، چرا این همه طراحی وب سایت پزشکی را به شما پیشنهاد می‌کنیم؟ فارغ از اینکه جراح زیبایی باشید، یا دندانپزشک، روانپزشک، متخصص پوست، روانشناس یا هر تخصص دیگر.  

طراحی سایت پزشکی به شما کمک می‌کند:

1. در حرفه خود شناخته شده‌تر و صاحب برند شخصی شوید

گاهی با وجود اینکه تعداد مراجعین مناسبی دارید، اما تمایل دارید، همه شما را به عنوان یک پزشک ماهر و کاربلد بشناسند. پس نیاز است برند خودتان را تقویت کنید. یعنی افراد شما را به عنوان فلان پزشکی که مثلا کارش را با دقت انجام می‌دهد، برخورد خوبی با مراجعین دارد، سابقه خوبی در کنفرانس‌های داخلی و خارجی دارد، بشناسند. یعنی همان چیزی که پشت سر  شما می‌گویند.

ممکن است همین الان هم این ویژگی‌ها را داشته باشید، اما بقیه اطلاعی از وجود شما ندارند. اینجاست که نیاز به داشتن یک رسانه احساس می‌شود. داشتن وب سایت نه تنها به معرفی شدن‌تان کمک می‌کند، بلکه اعتبار بالایی هم به شما می‌دهد. اعتباری که از ورودی گوگل به‎‌دست می‌آورید، ارزش زیادی خواهد داشت.

2. تخصص و مهارت‌تان را به دیگران نشان دهید

بیماری که تاکنون به شما مراجعه نکرده و تعریف شما را از بقیه‌ هم نشنیده است، از کجا باید بداند شما در دندانپزشکی مهارت دارید، جراحی‌های بینی شما چگونه بوده است؟!

جز این است که باید رسانه و بستری برای نشان دادن فراهم کنید؟! شک نکنید که سایت یکی از بهترین ابزارها برای این کار است. خب حتما سؤال‌تان این است چه چیزهایی باید در سایت‌تان بگذارید. اگر این چند مورد را در سایت‌تان داشته باشید، قطعا تأثیر فوق‌العاده آن را تا چند ماه دیگر می‌بینید:

  1. در درباره ما، توضیحات کامل و جذابی از خودتان بنویسید.
  2. نمونه کارهایی که برای مراجعین انجام داده‌اید؛ البته بیشتر در حوزه‌های زیبایی و دندانپزشکی مفید است. 
  3. بخشی از سایت را برای نظرات مراجعین راضی قرار دهید؛ چون تأثیر زیادی در تایید اجتماعی دارد. 
  4. محتوای مفید و به‌درد بخوری در قالب مقاله در بلاگ سایت منتشر کنید؛ گذاشتن اطلاعات رایگان در اختیار افراد معجزه می‌کند. 

3. خدمات‌تان را به افراد معرفی کنید

شاید یک پزشک پوست و زیبایی هستید، که روی مهارت‌های متفاوتی مانند، جراحی بینی، لیزر، لیفت و...تسلط دارید. ولی عموما شما را به عنوان یک جراح بینی می‌شناسند و از بقیه خدمات‌‌تان اطلاع ندارند. حالا اگر یک سایت داشته باشید، راحت می‌توانید مهارت‌ها و خدمات‌تان را در آن وارد کرده تا دیگران آن را ببینند.

کاربران بالقوه‌ای که سایت شما را دیده‌اند، با اطمینان از تخصص‌تان تصمیم می‌گیرند به شما مراجعه کنند. 

4. با بیماران‌تان ارتباط برقرار کنید و به سؤالات افراد پاسخ دهید 

گاهی مشکل بعضی از بیماران با یک سؤال جزیی حل می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست. با داشتن سایت، راحت می‌توانید به این سؤالات پاسخ دهید. شاید بگویید خب با این کار، دیگر چرا افراد باید به ما مراجعه کنند؟! اتفاقا نه تنها مراجعه می‌کنند؛ بلکه تصمیم می‌گیرند تا مدتی تحت نظر شما باشند و حتی به دیگران هم معرفی‌تان می‌کنند.

مثلا فرض کنید، روانپزشک هستید، یکی از کاربران سؤالی در مورد یک اختلال و درمان پذیری آن پرسیده است. دو جواب می‌توانید به او بدهید:

  • برای اطلاعات بیشتر به مطب مراجعه کنید.
  • فلان اختلال که این مشخصات و علائم را دارد، با اینکه درمان صددرصدی ندارد، اما ما توانسته‌ایم جلوی پیشرفت بیماری را بگیریم و علائم آن را تا 70% کاهش دهیم. هر چند خودتان هم باید همکاری کنید؛ اگر فکر می‌کنید آمادگی شروع درمان را پیدا کرده‌اید، روی کمک ما حساب کنید. 

به نظرتان کدام یکی حس بهتری در افراد ایجاد می‌کند؟! پس از دادن اطلاعات نترسید و در آن خساست به خرج ندهید، حتی اگر همین اطلاعات نیاز بیمار به شما را حل کنید. شاید الان به شما مراجعه نکند؛ اما همواره در ذهنش می‌مانید. 

پس بخشی از سایت را برای پاسخ به سؤال کاربران در نظر بگیرید و خودتان آن را مدیریت کنید؛ حتی شده روزی 10 دقیقه برای آن وقت بگذارید!

5. اطلاعات تماس و آدرس مطب را در اختیار افراد بگذارد

بعضی از افراد اسم شما را از دیگران شنیده‌اند، اما آدرس و شماره‌ای از شما ندارند. اولین کاری که می‌کنند، اوارد کردن اسم شما در نوار جستجوی گوگل است. حال اگر سایتی داشته باشید، راحت شما را پیدا کرده و به شما مراجعه می‌کنند. پس صفحه‌ای برای آدرس و شماره مطب یا خودتان را طراحی کنید. حتی می‌توانید، آدرس خود را در گوگل مپ هم ثبت کنید.

 

چرا طراحی سایت پزشکی مهم است؟

 

طراحی سایت پزشکی همانند طراحی وبسایت های دیگر ، یک ضرورت در زمینه پرشکی و درمانی محسوب می شود. با طراحی وب سایت حرفه ای ، روند درمان برای بیماران، پزشکان و کلینیک های درمانی با سرعت انجام می شود. پزشکان با استفاده از سایت می توانند با بیماران خود در ارتباط باشند و اطلاعات و مقالات پزشکی را در اختیار بیماران قرار دهند. یکی از سوالاتی که بسیاری از پزشکان با آن روبرو هستند این است که آیا به یک وب سایت پزشکی و حضور در دنیای مجازی نیاز دارند و یا حضور در بازار سنتی کفایت می‌کند؟! در این بخش چند دلیل مهم برای داشتن وب سایت پزشکی را با هم بررسی میکنیم.

با طراحی وبسایت برای خود اعتبار بخرید

یکی از دلایل اساسی که سبب اهمیت طراحی سایت پزشکی می‌شود، افزایش اعتبار و مطرح شدن پزشک میباشد. همان‌طور که می‌دانید، امروزه مراجعین و بیماران، بیش از پیش برای یافتن پزشک و خدمات پزشکی موردنظرشان در اینترنت جستجو می‌کنند. در این صورت شما با داشتن یک نمونه سایت پزشکی اعتبار جدیدی در میان پزشکان دیگر و بیماران به دست می‌آورید. به یاد داشته باشید که بدون داشتن وب‌سایت، بیماران زیادی به سمت رقیبانتان، که در حوزه پزشکی فعالند، خواهند رفت.

میسر شدن تعامل و ارتباط بیشتر با بیماران

از دیگر دلایلی که ساخت سایت پزشکی برای اکثر پزشکان و مراکز پزشکی توصیه شده، فراهم شدن زمینه برقراری ارتباط با بیماران و مراجعه کنندگان است. شما می‌توانید با طراحی سایت پزشکی و معرفی تخصص خود، ویدئوها، تصاویر و مطالب علمی مفید، با بیماران خود در ارتباط باشید و آن‌ها را از آخرین اخبار آگاه کنید. این کار اعتماد بیشتری برای شما کسب کرده و توجه بیماران به شما جلب می‌شود. بدین ترتیب، زمانی که او نیاز به پیدا کند، بدون شک نام شما اولین چیزی است که به ذهنش خطور می‌کند!

عدم محدودیت جغرافیایی

اگر شما یک پزشک هستید و تمایل دارید افراد در شهر های دیگر نیز شمارا بشناسند، باید بدانید که معرفی شدن شما نباید محدود به شهر خودتان باشد. به همین علت بهتر است تلاش کنید تا افراد بیشتری از مناطق مختلف با تخصص شما آشنا شوند و به شما دسترسی داشته باشند. با طراحی و ساخت سایت پزشکی می‌توانید گستره تبلیغات خود را توسعه دهید.

خدماتتان را به افراد معرفی کنید

شما میتوانید در زمینه ای که تخصص دارید نمونه کار های خود را برای نمایش در سایت بگذارید مثلا اگر دکتر دندانپزشک هستید نمونه هایی از ارتودنسی و یا کامپوزیت و لمینت دندان بیماران را بگذارید. همچنین میتوانید مهارت ها و خدماتی که ارائه میدهید را برای اطلاع افراد از آن در سایت بگذارید.

وجود وب‌سایت نشانه‌ای از مهارت شماست!

واقعیت این است که در جامعه ما داشتن وب‌سایت برای هر کسب و کاری، نشانه میزان مهارت آن حرفه است! در حقیقت، اگر نتوانید یا نخواهید برای خود یک وب‌سایت داشته باشید، آن‌گاه متوجه می‌شوید که بیماران شما تصور می‌کنند در حرفه خود ضعیف هستید! به همین دلیل اولین لازمه پیشرفت شما در شغلتان، ساخت سایت پزشکی است.

تبلیغات و بازاریابی مقرون به صرفه

برای این که سایت اختصاصی خود را داشته باشید، نیاز به سه مولفه اصلی دارید. این سه مولفه متشکل از: هاست، دامنه و طراحی وبسایت می‌باشد. به طور کلی در ابتدای راه، خرید هاست و دامنه هزینه زیادی ندارد و تنها نیاز به تمدید سالانه است. اما بیشترین بخش هزینه، صرف طراحی سایت می‌شود. خوب است بدانید که این هزینه نیز صرفا یک‌بار پرداخت می‌شود. بنابراین با یک هزینه منطقی و مقرون به صرفه، صاحب سایتی می‌شوید که منبع درآمدزایی شماست و از آن می‌توانید برای معرفی و تبلیغات حرفه و تخصص خود نیز بهره ببرید.

اطلاعات تماس و آدرس مطب را در اختیار افراد بگذارد

بعضی از افراد اسم شما را از دیگران شنیده‌اند، اما آدرس و شماره‌ای از شما ندارند. اولین کاری که می‌کنند، وارد کردن اسم شما در نوار جستجوی گوگل است. حال اگر سایتی داشته باشید، راحت شما را پیدا کرده و به شما مراجعه می‌کنند. پس صفحه‌ای برای آدرس و شماره مطب یا خودتان را طراحی کنید. حتی می‌توانید، آدرس خود را در گوگل مپ هم ثبت کنید.

 

امکانات ساخت سایت پزشکی

 

  • معرفی خدمات پزشکی
  • آدرس و اطلاعات تماس مطب
  • پنل رزرو آنلاین نوبت
  • معرفی کامل پزشک و سوابق آن
  • گالری یا آلبوم نمونه کارها
  • بلاگ با محتوای علمی پزشکی
  • امکان قرار دادن تعرفه خدمات
  • مدیریت اخبار
  • ارسال پیامک کوتاه به بیماران
  • امکان نظرسنجی برای ارائه خدمات بهتر به بیماران
  • تعریف انواع فرم ها 
  • پنل مدیریتی قوی و راحت (امکان بروز رسانی راحت اطلاعات سایت)
  • پنل ثبت نام آنلاین بیماران
  • سیستم پرداخت آنلاین
  • مشاوره آنلاین
  • لینک به شبکه‌های اجتماعی

 

انواع طراحی سایت پزشکی

طراحی سایت جراحی زیبایی

امروزه عمل های مختلف زیبایی طرفداران زیادی در سرتا سر جهان از جمله ایران پیدا کرده است. پزشکان زیادی در این حوزه فعالیت دارند و رقیبان زیادی برای جراحان زیبایی وجود دارد.با طراحی وبسایت جراحی زیبایی میتوانید نمونه کارها و عمل های خود را در سایت گذاشته تا افراد بتوانند از طریق سایت با کار شما آشنا شوند و دیگر نیازی نباشد برای دیدن نمونه کارها در مطب شما حضور پیدا کنند و باعث شلوغی مطب گردند.همچنین شما میتوانید مراقبت ها و اطلاعات مورد نیاز را از طریق سایت به بیماران خود اعلام کنید.همچنین با شما میتوانید امکان مشاوره آنلاین را برای بیماران خود در سایت بگذارید و به سوالات متداول آن ها پاسخ دهید که این کار باعث اعتماد سازی بیشتر میشود.

طراحی سایت دندانپزشکی

حرفه دندانپزشکی نیز شباهت‌هایی به حوزه زیبایی دارد. مثلا خدماتی مانند ایمپلنت، لمینت، ترمیم، بلیچینگ، روکش و...که همگی عملیات زیبایی محسوب می‌شوند، به ظرافت و دقت شما بستگی دارد. پس بیمار تا نمونه کارهای‌تان را نبیند، به راحتی اعتماد نمی‌کند؛ داشتن وب سایت این بستر را ایجاد می‌کند.مراجعه حضوری بیماران برای مشاوره، کم کم در حال کاهش است. تقریباً همه مصرف کنندگان امروزه از موتورهای جستجو برای یافتن دندانپزشکان خود استفاده می کنند. وب سایت شما فاصله بین افرادی که از اینترنت برای یافتن یک دندانپزشک جدید و شما استفاده می کنند را کاهش می دهد!عدم توسعه اینترنتی می تواند به شدت بر کسب و کار شما تأثیر بگذارد.

طراحی سایت متخصص

شما به عنوان یک پزشک متخصص با طراحی وبسایت متخصص خود میتوانید در میان انبوهی از متخصصان و پزشکان خود را به بیماران مطرح و شناخته کنید. به خود جلوه ی حرفه ای تر ببخشید و اعتماد بیماران را بیشتر به خود جلب کنید.همچنین میتوانید کار خود را با ساخت سایت پزشکب راحتتر کرده و اطلاع رسانی و ثبت نوبت و امکانات دیگر را از طریق سایت خود انجام دهید و از ازدحام جمعیت در مطب خود جلوگیری کنید.

طراحی سایت آزمایشگاهی

طراحی وب سایت آزمایشگاهی به منظور بهبود ارتباط بین مراجعه کنندگان و پزشکان متخصص، یکی از عوامل مهم امروزه است که برای کاربر این امکان را فراهم می سازد که بدون اتلاف وقت و انرژی به هدف خود برسد.آزمایشگاه به عنوان مکانی برای پژوهش ها و آزمایش های علمی یکی از مهم ترین بخش های پزشکی محسوب می شود؛ مهم ترین هدف طراحی سایت این موضوع است که، ارتباط بین بیمار و پزشک خود را آسان کند، تا پزشکان بتوانند به صورت دقیق و تخصصی به مشکل بیمار رسیدگی کنند، و دقیق ترین نتیجه را ارائه دهند.

طراحی سایت کلینیک

اگر شما صاحب یک کلینیک هستید برای آنکه توسط افراد بیشتری در قسمت های مختلف شهر خود شناخته شوید این کار را میتوانید از طریق طراحی سایت کلینیک انجام دهید. زیرا امروزه افراد قبل از انجام هر کاری و یا پیدا کردن آدرس و شماره ای ابتدا آن را در گوگل جستجو میکنند. همان طور که یک کلینیک با دیزاین زیبا به شما یک جلوه ی حرفه ای میدهد راه اندازی وب سایت نیز به همین گونه میباشد.برای معرفی خدمات کلینیک خود به افراد بیشتری نیاز به طراحی وبسایت کلینیک خواهید داشت. طراحی وب سایت برای کلینیک نه تنها به معرفی خدمات شما کمک می کند بلکه باعث افزایش مراجعه کننده ها و در نتیجه افزایش درآمد می شود. اگر هنوز برای کلینیک یا مطب خود سایتی ایجاد نکرده اید، اکنون وقت آن فرا رسیده است.

سایت یا اینستاگرام؟

شاید این سؤال را بپرسید، که مثلا برای من که پزشک زیبایی یا دندانپزشک هستم، بهتر نیست در همان اینستاگرام فعالیت کنم؟

جواب مثبت است...اما نه به این معنی که بخواهید بین سایت و اینستاگرام یکی را انتخاب کنید. چون نتیجه‌ای که هر یک از این دو برای‌تان دارد، با هم فرق می‌کند. افرادی که از هر کانال به سمت شما می‌آیند الزاما یکی نیستند. با اینکه افراد زیادی در اینستاگرام حضور دارند؛ اما باز هم برای استفاده از خدمات پزشکی در گوگل سرچ می‌کنند. حالا اگر شما را نبیند، این فرصت را از دست داده‌اید. 

قیمت طراحی سایت پزشکی

 

برخلاف تصور خیلی‌ها، ساخت سایت پزشکی فقط بالا آوردن و راه‌اندازی یک سری صفحات اینترنتی نیست. شما میخواهید تخصص و حرفه خود را در فضای مجازی به همگان نشان دهید. برای رسیدن به این هدف موارد زیادی چون طراحی زیبا و حرفه‌ای سایت، سرعت خوب و بالا، تجربه کاربری، طراحی استاندارد، کدنویسی اصولی و بسیاری از موارد دیگر باید اصولی و دقیق در نظر گرفته شده و پیاده‌سازی شود. به همین دلیل است که با انواع تعرفه سایت مواجه می‌شوید.عواملی مانند نوع سایت، امکانات و ماژول های مورد نیاز مشتری، روش های طراحی سایت، استفاده از سیستم های مدیریت آماده مانند وردپرس و یل کاملا اختصاصی در قیمت نهایی ساخت سایت پزشکی تاثیر دارد. شرکت کدالین با طراحی اختصاصی و حرفه ای  که از صفر تا صد آن توسط افراد متخصص نوشته شده با مناسب ترین قیمت شما را در رسیدن به هدفتان یاری میرساند.برای کسب اطلاعات و مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

جمع‌بندی مقاله طراحی سایت پزشکی

در هر زمینه‌ای که فعال باشید، برای بهتر بودن و ماندن، ناچارید دیر یا زود وارد فضای آنلاین شوید؛ حتی شما پزشکان عزیز! 

فارغ از اینکه همین الان از شرایطتان راضی هستید، یا تازه وارد این حرفه شده‌اید، داشتن یک سایت برای خود یا کلینیک‌تان، را به شما پیشنهاد می‌کنیم. چون داشتن سایت، در کنار اعتبار و شهرتی که پیدا می‌کنید، ورودی زیادی از موتورهای جستجو مانند گوگل به‌دست می‌آورید. آیا می‌دانستید، عبارتی مانند قیمت ایمپلنت دندان ماهانه بیش از 480 بار سرچ دارد؟ یا کلینیک پوست بیش از 170 بار؟ یا کلینیک زیبایی 320 سرچ؟

اینها را گفتیم تا باورتان شود، روزانه چه تعداد کاربر خدمات و تخصص شما را سرچ می‌کنند. همۀ این افراد می‌توانند مراجعین بعدی شما باشند. 

بعد از اینکه سایت‌تان را راه اندازی کردید، برای بالا آمدن آن در گوگل هم می‌توانید از مشاوره ما استفاده کنید. البته پیش از آن، سری به مقالات بازاریابی اینترنتی مانند سئوی سایت بزنید. 

برچسب ها

نظرات (1)

کیفیت محتوا
پارسا ایمانی کاربر
2024/08/04 | 12:35

مفید و کاربردی

زهرا زرین کیا

مدیر 2024/07/20
امتیاز 5/5 تعداد نظرات 1

موضوعات مرتبط

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید