طراحی وبسایت آموزشی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

طراحی وبسایت آموزشی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

با عبور از دوره بیماری کرونا بسیاری از مسائل در زندگی ما دچار تغییر شده است یکی از این مسائل شیوه‌ های آموزشی در سرتاسر دنیا است. در قرن ۲۱ که تکنولوژی در تمام بخش‌ های زندگی ما نفوذ کرده، روش‌ های نوین بسیاری در حوزه آموزش به وجود آمده است، دیگر مثل زمان‌ های گذشته لازم نیست در کلاس به صورت فیزیکی حضور داشته باشیم تا استاد دروس را به ما آموزش دهد.

 در دنیای امروز با پیشرفت روز افزون اینترنت، بستر آنلاین این امکان را برای همه فراهم می‌ کند تا از راه دور به تحصیل بپردازند. یکی از این روش‌ ها که به شما کمک می‌ کند دوره‌ های آموزشی خود را آنلاین به صورت مجازی برگزار کنید و به فروش برسانید داشتن یک وبسایت آموزشی است.
در این مقاله صفر تا صد طراحی یک وبسایت آموزشی را بررسی می‌کنیم و در نهایت این مقاله شما متوجه خواهید شد که آیا به یک بسایت آموزشی نیاز دارید یا خیر؟

 

طراحی سایت آموزشی چیست؟ 

در حال حاضر داشتن یک وبسایت آموزشی برای هر موسسه آموزشی مانند مدارس، دانشگاه و حتی معلمان خصوصی ضروری است بجز این موارد حتی کوچ های کسب و کار و افرادی که به دنبال برندینگ خود و سازمانشان هستند می‌توانند برای خود یک وب سایت آموزشی طراحی کنند و فعالیت‌ های خود را در آن جا انجام دهند. 

البته محتوای هر یک از این سایت‌ ها بدون شک متفاوت است اما قطعا حول محور آموزش می‌ چرخند. در حقیقت شما می‌ توانید با راه اندازی چنین وبسایت آموزشی برای خود، افراد و مخاطبانتان را از دوره های آموزشی‌تان آگاه کنید و آن ها را به فروش برسانید. با داشتن یک وبسایت آموزشی با یک تیر دو نشان بزنید، هم برندسازی خود را تقویت کنید و هم بیشتر از شعبه حضوری خود در وبسایت آنلاین‌تان فروش داشته باشید.
شاید شما هم مانند بسیاری از موسسات به فکر پدید آوردن یک شعبه جدید باشید اما در حال حاضر با هزینه های سنگین اجاره و سایر هزینه ها پدید آوردن یک شعبه جدید ایده منطقی نباشد؛ ما به شما پیشنهاد می‌کنیم اولین شعبه خود را به صورت آنلاین پیاده سازی کنید چه بسا که این شعبه از شعبه‌های حضوری شما سودآور تر باشد.

 

بخش های اصلی یک وبسایت آموزشی که تیم کدالین در اختیار شما می‌گذارد:

•    طراحی متناسب با فضای درسی و آموزشی شما
•    دسته بندی مشخص برای دروس
•    معرفی تمام دوره های شما چه آنلاین چه ویدیویی چه متنی
•    امکان اتصال به تمام  پلتفرم های برگزاری آنلاین از جمله گوگل میت، اسکای روم و ...
•    دادن گواهی نامه پس از پایان دوره
•    برگزاری امتحانات به صورت آنلاین
•    امکان پشتیبانی پس از دوره ها
•    ثبت نام و پرداخت شهریه به صورت آنلاین با درگاه پرداختی اختصاصی
•    زمان بندی شروع و اتمام دوره‌ها
•    معرفی اساتید و دانشجویان 
•    بارگزاری وبلاگ
•    بخش انجمن و تالار گفت‌وگو
•    بخش فروشگاه برای به فروش رساندن خدمات و محصولات

البته لازم به ذکر است که در تیم کدالین هیچ محدودیتی در به وجود آوردن ویژگی های جدید نیست و هر قابلیتی متناسب با اهداف شما می‌تواند پیاده سازی شود. 

طراحی وبسایت آموزشی چه ویژگی هایی دارد؟

هدف از طراحی یک وبسایت آموزشی چیست؟

 1) افزایش فروش 2) ایجاد اعتبار و برندسازی 
حالا ممکن است از خود بپرسید که داشتن یک وبسایت آموزشی چطور شما را به این دو هدف نزدیک می‌کند؟
افزایش فروش زمانی رخ می‌دهد که شما مخاطب های خود را پیدا کرده باشید و از آن مهم تر محصول و خدماتتان را به خوبی معرفی کرده باشید با داشتن یک وبگاه، شما به راحتی با یک سرچ در گوگل معرفی خواهید شد و افراد از برند و خدمات شما آگاه خواهند شد از طرف دیگر در این زمان داشتن یک وبسایت برای برندتان اعتبار شما را افزایش می دهد وبسایت به شما کمک می‌کند که در میان رقبا خود بهتر دیده شوید.

 

یک وبسایت آموزشی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

حال که با وبسایت آموزشی و اهداف آن آشنا شدید در اینجا به چند تا از ویژگی هایی که یک سایت باید داشته باشد اشاره خواهیم کرد:

1)    کاربر پسند بودن سایت آموزشی:

مسلم است که یکی از ویژگی های مورد نیاز سایت آموزشی این است که ساختار مناسبی داشته باشد. ناوبری یا همان نویگیشن سایت آموزشی شما باید به بهترین نحو ممکن ساخته شده باشد به این دلیل که کاربر شما تنها برای یادگیری یک مطلب وارد سایت شما نشده است و قرار هست که در سایت شما گشت و گذار کند اینجاست که اگر شما یک سایت سردرگم کننده داشته باشید تمام زحماتی که بابت محتوای سایتتان صرف کرده‌اید بی نتیجه خواهد ماند.
به طور مثال این موضوع را باید مد نظر داشته باشید که کاربر باید از هرکدام از صفحات سایت شما بتواند اطلاعات تماس با شما را ببیند و اگر ساختار سایت شما این اجازه را به او ندهد، احتمالا شما یک کاربر وفادار را از دست خواهید داد.

 

2)    ساده بودن سایت آموزشی:

با طراحی یک سایت پیچیده تنها خود و مخاطبانتان را سردرگم می کنید. یادتان نرود که کاربر برای شگفت زده شدن نیامده است، کاربر آمده است که چیزی یاد بگیرد. سعی کنید المان های داخل سایت شما قابل فهم و قابل خواندن باشند و اضافه کردن ویژگی های زیاد به سایتتان می تواند کاربران امروزی را خسته کند. 

 

3)    سایت آموزشی خود را ریسپانسیو کنید: 

 طراحی ریسپانسیو به زبان ساده یعنی سایت شما بر روی تمامی دستگاه ها از جمله اسمارتفون، لپ تاپ، دسکتاپ، تبلت و … بهترین عملکرد خودش را داشته باشد و نسخه های جداگانه و مخصوص برای هرکدام از آن ها طراحی شده باشد. ما بیشتر تمرکزمان معمولا روی نسخه دسکتاپ سایت است ولی باید بدانیم که بیش از 50 درصد کاربران وب با گوشی موبایل خود سایت ها را چک می کنند.

 

4)    سرعت بارگذاری سایت آموزشی را بالا ببرید: 

تصاویر را بهینه سازی کنید، حجم کد های صفحه را کم کنید، CSS و جاوا اسکریپت سایتتان را بهینه سازی کنید و کار های مختلف دیگر که یک سایت کم حجم و با سرعت بارگذاری بالا داشته باشید.


چه نیازی به داشتن یک وبسایت آموزشی هست؟

ممکن است در نگاه اول ایجاد کردن یک وبسایت آموزشی را اضافه‌کاری بدانید اما سخت در اشتباهید، در حال حاضر داشتن یک وبسایت آموزشی امری ضروری است و به کسب و کار شما اعتبار می‌بخشد و می‌تواند مخاطبان شما را به سمتتان بیاورد هنگامی که شما دوره ‌هایتان را از طریق سایت به صورت آنلاین برگزار می‌کنید تمام افراد از سرتاسر دنیا می‌توانند در آن شرکت کنند و دایره مخاطب هدف شما به شدت گسترش پیدا می‌کند علاوه بر این با داشتن یک وبسایت آموزشی می‌ توانید مجموعه خود را به دیگران معرفی کنید و باعث می‌شود بین افراد زیادی شناخته شوید.

 

شما اگر بتوانید تنها در چند کلمه کلیدی جزو رتبه برترهای گوگل باشید که این کار در کنار تیم کدالین امری شدنی است افراد با یک سرچ ساده در گوگل با شما آشنا می‌شوند و برند سازی شما به بهترین شکل ممکن اتفاق خواهد می‌افتد.
پس اگر آموزشگاه دارید به وجود آوردن یک وبسایت آموزشی را دست کم نگیرید!

 

جمع بندی مقاله طراحی وبسایت آموزشی:

در دنیای امروز که علم و دانش حرف اول را می زند، روش های یادگیری و آموزش نیز دستخوش تحولات عظیمی شده اند. دیگر خبری از کلاس های درس سنتی و حضوری نیست و روش های نوین و مدرنی مانند آموزش های آنلاین و مجازی رواج پیدا کرده اند. در این میان، داشتن یک وب سایت آموزشی می تواند به عنوان ابزاری قدرتمند برای هر موسسه آموزشی، معلم یا فردی که به دنبال اشتراک گذاری دانش و تخصص خود با دیگران است، عمل کند.

وب سایت آموزشی دروازه ای به سوی دنیای بی انتهای یادگیری است که نه تنها به شما امکان می دهد دانش خود را به مخاطبان سراسر دنیا ارائه دهید، بلکه فرصتی برای برندسازی و ارتقای اعتبار شما نیز فراهم می کند. با طراحی یک وب سایت آموزشی جذاب و کارآمد، می توانید به راحتی دوره های آموزشی خود را معرفی و به فروش برسانید، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و از نظرات و بازخوردهای آنها برای بهبود عملکرد خود استفاده کنید.


 

برچسب ها

نظرات (2)

کیفیت محتوا
علیرضا داوودی کاربر
2024/07/06 | 06:40

مفید و کاربردی بود

علی اکبر صیادمنش کاربر
2024/07/06 | 06:44

واقعا خوب بود مرسی

زهرا زرین کیا

مدیر 2024/07/03
امتیاز 5/5 تعداد نظرات 2

موضوعات مرتبط

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید