نرم افزار (software) چیست؟
2024/07/27در این مقاله درباره تحلیل رفتار مشتری صحبت خواهیم کرد. تحلیل رفتار مشتری به معنی بررسی عادات خرید، ترجیحات و عوامل موثر بر تصمیمگیری مشتریان و شامل تحلیل فردی، روانشناختی و اجتماعی به صورت کمی و کیفی است. این تحلیل کمک میکند تا کسبوکارها به درک عمیقتری از نحوه خرید و تعامل مشتریان با محصولات یا خدمات دست یابند. با تحلیل رفتار مشترهایتان میتوانید نرخ ریزش مشتری را کاهش و میزان رضایت مشتریان را افزایش دهید. همچنین، این بررسی به شما کمک میکند تا عوامل خارجی تاثیر گذار را شناسایی کنید و تبلیغات خود را در راستای ترندها پیش ببرید تا تاثیرگذاری آن را افزایش دهید. در ادامه درباره تحلیل رفتار مشتری، عوامل موثر بر آن، تاثیر آن بر روی خدمات یا بازاریابی، انواع آن، نحوه تحلیل رفتار مشتری و اهمیت آن میپردازیم. امیدواریم این بلاگ به شما در جهت شناخت و یا بهبود تحلیل رفتار مشتری کمک کند.
تحلیل رفتار مشتری یک مشاهده کیفی و کمی از نحوه تعامل مشتریان با شرکت شما است. با تقسیم مشتریان به پرسونای خریدار بر اساس علایق مشترک آنها شروع کنید. سپس، هر گروه را در مرحله مربوطه در سفر مشتری مشاهده کنید تا ببینید چگونه شخصیت های مختلف با شرکت شما تعامل دارند. این تجزیه و تحلیل بینشی در مورد مواردی که روی مخاطبان شما تأثیر میگذارد و انگیزهها، اولویتها و روشهای تصمیمگیری مشتریان که در طول سفر خود در نظر میگیرند، میدهد. همچنین به شما کمک می کند تا درک کنید که مشتریان در مورد شرکت شما چه احساسی دارند.
رفتار مشتری به عادات خرید یک فرد، از جمله ترندهای اجتماعی و عوامل پس زمینه موثر بر تصمیم آنها برای خرید میگویند. کسب و کارها رفتار مشتری را مطالعه می کنند تا مخاطبان هدف خود را درک کرده و محصولات و خدمات جذاب تری را ارائه دهند. رفتار مشتری به شما نحوه خرید مشتری را نشان میدهد نه چیزی را که خریدار شده. این رفتار عواملی مانند تعداد دفعات خرید، ترجیحات در خرید یک محصول، و نحوه درک بازاریابی، فروش و پیشنهادات راجع به خدمات شما را مورد بررسی قرار میدهد. درک این جزییات به شما در ساختن ارتباط سازنده و لذت بخش با مشتریان کمک میکند.
سه عامل مختلف بر رفتار مشتری تأثیر میگذارد: فردی، روانی و اجتماعی.
رفتار مشتری به شدت تحت تاثیر شخصیت، پیشینه و تربیت آنهاست. برخی شوخ طبع و صمیمی هستند، برخی دیگر ساکت و جمع و جور و برخی در میان آنها قرار می گیرند. درک اینکه مشتری هدفتان در کدام یک از این بخشها قرار دارد برای فهمیدن رفتار مشتری حیاتی است.
پیشبینی پاسخهای روانشناختی میتواند چالشبرانگیز باشد، اما نقش مهمی در رفتار مشتری بازی میکند، زیرا واکنش یک فرد در یک موقعیت مبتنی بر ادراک و نگرشی است که میتواند هر روز متغیر باشد. مشتریان می توانند یک روز صبور و راضی باشند، اما روز بعد، آنها درباره یک موضوع به نماینده شما فشار میآورند. شما باید به تیم خود کمک کنید تا موقعیتهای استرس زا را خنثی و از ریزش مشتری احتمالی جلوگیری کنند.
ترندهای اجتماعی از عوامل تاثیرگذار خارجی هستند که مشتریان به آنها توجه میکنند، مانند توصیههای اطرافیان، هنجارهای اجتماعی یا مدها. برخی از این تأثیرات می توانند موقتی باشند، اما برخی دیگر می توانند مشتریان را برای همیشه تحت تاثیر قرار دهند. تا اینجا چند نمونه از عوامل موثر بر رفتار مشتری را مرور کردیم.
کسبوکارها زمان و منابع زیادی را در محصولات یا خدمات خود سرمایهگذاری میکنند. بنابراین، ضروری است که محصولاتی ارائه دهند که بتواند نیازهای مشتریان را برآورده کند، در غیر این صورت با ضررهای زیادی مواجه خواهند شد. برای اطمینان از اینکه محصولات و برندمان مورد پذیرش مصرفکنندگان قرار بگیرند، مهم است که ابتدا بدانیم مشتریان چه میخواهند و احتمالاً چه چیزی را خواهند خرید.
با تغییر استانداردهای زندگی، ترندها و فناوری، انتخابهای مصرفکنندگان نیز تغییر میکند. درک چگونگی تأثیر این عوامل بر عادات خرید مشتریان به سازمانها این امکان را میدهد تا پیامهای خود را بهدرستی طراحی کنند. بنابراین، داشتن اطلاعات در مورد رفتار خرید مصرفکنندگان میتواند به بازاریابان در دستیابی به اهدافشان کمک کننده باشد.
فروش محصولات و خدمات جدید به مشتریان فعلی آسانتر از پیدا کردن مشتریان جدید است. کارآفرینانی که قادر به حفظ مشتریان خود و ایجاد روابط قوی هستند، موفق به ایجاد وفاداری قوی به برند خود میشوند. مشتری وفادار میتواند به عنوان مروج کسبوکار شما عمل کرده و تبلیغات مثبت دهان به دهان ایجاد کند.
درک رفتار مشتری به پیدا کردن راههایی برای تقویت وفاداری مشتری کمک میکند که به نوبه خود منجر به افزایش فروش و تقویت برند میشود. تحلیل روندهای فروش میتواند در ارائه تخفیفها و پیشنهاد دادن محصولات و خدمات بهتر به مشتریان موثر باشد.
بیشتر بخوانید: وفاداری مشتری چیست؟
بررسی رفتار مشتری به شرکتها کمک میکند تا برای موجودی و مواد اولیه خود برنامهریزی کنند. در کسبوکارهای خدماتی، تیم مدیریت میتواند برای منابع انسانی خود بهتر برنامه بریزند. اگر کسبوکارها روند افزایش تقاضا برای محصولات خاصی را مشاهده کنند، احتمالاً سفارشهای خرید بیشتری به تأمینکنندگان خود ارسال میکنند. دادههای رفتار مصرفکننده میتواند به آنها در ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا کمک کند.
هدف یک شرکت همواره برآورده کردن نیازهای بازارهای خاص است. حتی اگر شرکت در بخشهای مختلف فعالیت کند، باید مشتریان بالقوه را در هر بخش مورد هدف قرار دهد. با شناخت خوب از مشتریان، میتوانید مکالمات بهتر و شانس بالاتری برای بستن قراردادها داشته باشید. شناخت مشتریان هدف، امکان تعریف واضحتر از اهداف بازار را فراهم میکند. آگاهی از رفتارهای مصرفکنندگان برا شناسایی مشتریان اصلی که مستقیماً به شرکت مراجعه میکنند، کمک کننده است. موجودی انبار باید با محصولاتی که نیازهای خریداران بالقوه را برآورده میکند، تأمین شود. به جای تلاشهای تصادفی و فروش به هر کسی، دانش درباره سلیقهها و نارضایتیهای مشتریان به تصمیمگیری هوشمندانهتر کمک میکند. این استراتژی شانس فروش بیشتر را افزایش میدهد.
مطالعه رفتار خرید مصرفکنندگان به درک بهتر بازار رقابتی کمک میکند. این امر به شما این امکان را میدهد تا طوری برای محصولات و خدمات خود برنامه ریزی کنید که مزایای رقابتی داشته باشد. سوالاتی که باید پاسخ آنها را بیابید عبارتند از:
- آیا مشتری در حال حاضر از برند رقیب استفاده میکند؟
- چه عواملی مصرفکننده را به خرید از رقیب سوق میدهد؟
- آیا مشتریان بالقوه از برندهای رقیب راضی هستند؟
- تفاوتهای میان محصولات شما و محصولات رقبای شما چیست؟
مخاطب ترجیح میدهد خدماتی را از کسبوکاری که از آن خرید میکند دریافت کند. بنابراین، بسته به مخاطبان خود، میتوانید کانالهای خدمات مشتری را طوری تنظیم کنید که با رفتار هر یک از گروههای مخاطب خود مطابقت داشته باشد. همچنین مطمئن شوید که به طور مکرر رسانههای اجتماعی و پیامهای ارسالی را بررسی میکنید.
رفتار مشتری تاثیر عمیقی بر استراتژیها و نتایج بازاریابی دارد. درک رفتار مشتریان، به بازاریابان این امکان را میدهد که کمپینهای خود را به طور دقیقتری طراحی کنند، مخاطبان هدف خود را بهتر شناسایی کرده و تجربهای شخصیسازی شده برای مشتریان ارائه دهند. انواع تاثیر رفتار مشتری در بازاریابی شامل:
تحقیق روی رفتار مصرفکننده به بازاریابان این امکان را میدهد تا بازارها را بر اساس رفتارهای مختلف تقسیمبندی کنند. با شناسایی این بخشها، بازاریابان میتوانند پیامها و استراتژیهای بازاریابی خود را به گونهای تغییر دهند که به طور مؤثرتری به هر گروه جمعیتی جذب شوند.
درک رفتار مصرفکننده میتواند به توسعه محصول نیز کمک کند. با تحلیل نیازها و سلیقه مشتریان، برندها میتوانند محصولاتی بسازند که نیازها و ترجیحات مصرفکنندگان را به نحوه بهتری برآورده کند. این کار منجر به افزایش فروش و رضایت مشتریان خواهد شد.
بازاریابان میتوانند از دادههای رفتار مصرفکننده برای تعیین قیمتی که مشتریان حاضرند برای یک محصول بپردازند استفاده و همچنین استراتژیهای قیمتگذاری که احتمالاً برای هر بخش بازار جذاب خواهد بود را شناسایی کنند.
تحقیق روی رفتار مصرفکننده در توسعه استراتژیهای برندینگ کمک میکند. بازاریابان با درک نگرشها و برداشتهای مصرفکنندگان از برند، میتوانند پیامها و استراتژیهایشان را به گونهای بچینند که با تفکر مصرفکنندگان همخوانی داشته باشد و وفاداری به برند را ایجاد کند.
رفتار مصرفکننده در بازاریابی اهمیت دارد زیرا توضیح میدهد که چگونه مصرفکنندگان تصمیم میگیرند چه محصولاتی را در چه زمانی و از چه کسی بخرند. با درک رفتار مصرفکننده، بازاریابان میتوانند استراتژیهای بازاریابی موثر تری پچینند که بتوانند مخاطبان مناسب را با پیام صحیح در زمان مناسب هدف قرار دهند.
رفتار مشتری را میتوان به چندین نوع مختلف دستهبندی کرد، که هر یک از این انواع به شرکتها و بازاریابان کمک میکنند تا نیازها و انتظارات مشتریان را بهتر بفهمند. این دستهبندیها شامل موارد زیر میشود:
رفتار خرید پیچیده زمانی مشاهده میشود که مصرفکنندگان میخواهند یک محصول گران قیمت را بخرند. در این معاملات نادر، مصرفکنندگان به شدت در فرآیند تصمیمگیری خرید دخیل هستند و قبل از سرمایهگذاری، به طور کامل تحقیق میکنند. مصرفکنندگان هنگام خرید یک محصول گرانقیمت یا محصولی که برایشان ناآشناست، رفتار بسیار متفاوتی دارند. وقتی ریسک خرید یک محصول بسیار بالا باشد، مصرفکننده با دوستان، خانواده و کارشناسان مشورت میکند تا تصمیم نهایی خود را بگیرد. در رفتار خرید پیچیده، خریدار یک فرآیند یادگیری را میگذراند. ابتدا باورهایی نسبت به محصول پیدا میکند، سپس نگرشهایی را توسعه میدهد و در نهایت تصمیم خرید خود را با دقت میگیرد. برای مشتریان با رفتار خرید پیچیده، بازاریابان باید درک عمیقی از محصولات داشته باشند. انتظار میرود که بتوانند به مصرفکننده در درک بهتر محصول کمک کنند. اینکه پیامهای تبلیغاتی چگونه طراحی شود تا باورها و نگرشهای خریدار را تحت تاثیر قرار دهد اهمیت دارد.
در رفتار خرید کاهشدهنده تضاد، درگیری مصرفکننده بسیار بالا است. این ممکن است به دلیل قیمتهای بالا و خریدهای نادر باشد. همچنین در این رفتار، علاوه بر انتخابهای محدود، تفاوتهای اندکی بین برندها وجود دارد. در این حالت، مصرفکننده محصولی را میخرد که به راحتی در دسترس است. مصرفکنندگان مجبور خواهند بود کالاهایی را بخرند که در تصمیم گیری آن انتخابهای زیادی ندارد و بنابراین تصمیمگیریشان محدود خواهد بود. بر اساس محصولات موجود، محدودیتهای زمانی یا بودجه، مصرفکنندگان بدون تحقیق زیاد برخی محصولات را خریداری میکنند.
رفتار خرید عادی زمانی نمایش داده میشود که مصرفکننده در تصمیمگیری هنگام خرید، درگیری کمی دارد. در این حالت، مصرفکننده تنها تفاوتهای کمی را بین برندها میبیند. هنگامی که مصرفکنندگان محصولاتی را میخرند که در روال روزانه خود استفاده میکنند، به آنها توجه زیادی ندارند که آیا برند مورد علاقه خود را خریداری میکنند یا محصولی را که در فروشگاه موجود است و یا محصولی که کمترین هزینه را دارد. در این نوع رفتار، مصرفکنندگان به سادگی اقدام به خرید میکنند و برند خاصی برای آنها اهمیت ندارد. آنها تحقیقات یا اطلاعات خاصی در مورد خرید این محصولات نیاز ندارند. رفتار خرید عادی تحت تأثیر رسانههای رادیو، تلویزیون و رسانههای چاپی است. علاوه بر این، مصرفکنندگان بر اساس آشنایی با برند محصول را میخرند. در نتیجه بازاریابان باید از تبلیغات تکراری استفاده کرده تا مصرف کننده را با برند آشنا کنند. به علاوه، برای تحریک مصرف کننده، بازاریابان باید از تکنیکهایی مانند تخفیف استفاده کنند. با استفاده از تبلیغات بصری، مصرفکنندگان بهراحتی نام برند را به یاد میآورند و میتوانند با برند ارتباط برقرار کنند.
در رفتار خرید تنوع طلب، درگیری مصرفکننده کم است و تفاوتهای قابل توجهی بین برندها وجود دارد. در این حالت، مصرفکنندگان معمولاً به تغییر برندی که از آن خرید میکنند میپردازند. هزینه تغییر محصولات پایین است و به همین دلیل، مصرفکنندگان گاهی به دلیل کنجکاوی یا خستگی، محصولات جدید را امتحان میکنند. این نوع خرید عمدتاً بهخاطر عدم رضایت نیست، بلکه بهدلیل تمایل به تنوع انجام میشود. برای جلب توجه این نوع مصرفکننده، برندها باید استراتژیهای متفاوتی را اتخاذ کنند. مدیر بازاریابی شرکت باید رفتار خرید عادی را با تأثیرگذاری بر فضای قفسهها ترغیب کند. قفسهها باید نسخههای مختلف و مرتبط از محصولات را به نمایش بگذارند. بازاریابان باید تبلیغات مکرر، قیمتهای پایینتر، تخفیفها، پیشنهادات ویژه، کوپنها و نمونههای رایگان ارائه دهند تا مصرفکنندگان را به سمت خرید محصول بکشانند.
تحلیل رفتار مشتری کمک میکند تا به درکی از نیازهای مشتری برسیم و بازاریابی مناسب تری انجام دهیم. از دلایل انجام این کار میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
تحلیل رفتار مشتری بسیار مهم است زیرا امروزه بیش از هر زمان دیگری، مشتریان انتظار دریافت محتوای بسیار شخصیسازی شده دارند. در واقع، یک نظرسنجی از Salesforce نشان داد که بیشتر مشتریان انتظار دارند شرکتها نیازها و انتظاراتشان را درک کنند. همچنین، بر اساس یک نظرسنجی از Redpoint Global، تعداد زیادی از پاسخدهندگان انتظار دارند کسبوکارها ترجیحات آنها را در نظر بگیرند و انتظاراتشان را برآورده کنند و عموم آنها نیز اظهار داشتند که احتمالاً فقط از برندهایی خرید خواهند کرد که آنها و نیازهایشان را بفهمند. بنابراین، به طور خلاصه، با تحلیل رفتار مشتری، شما نیازها و خواستههای مشتریان را مورد توجه قرار میدهید و این امر برای حفظ وفاداری و مشتریان کمک کننده است.
یکی دیگر از نیازهای کلیدی کسبوکار، توانایی پیشبینی ارزش کلی مشتری است. تحلیل رفتار مشتری این فرآیند را بهبود میبخشد و ویژگیهای مشتریان ایدهآل را شناسایی میکند. با هدف قرار دادن این پرسوناها، کسبوکار شما میتواند مشتریان وفادار به برند را زودتر از رقبا جذب کند.
اطلاعات بهدستآمده از تحلیل رفتار مشتری میتواند برای بهینهسازی کمپینهای بازاریابی استفاده شود. با این تحلیل، نه تنها میتوانید تمرکز خود را بر روی ارزشمندترین بخش مشتریان بگذارید، بلکه میتوانید آنها را در کانالهای ترجیحیشان درگیر کنید. این تحلیل همچنین به شما در انتشار محتوا در بهترین زمان برای تاثیر گذاری بیشتر کمک کننده است. علاوه بر این، میتوانید نقاطی که برای هر پرسونا مانع ایجاد میشود را شناسایی کرده و فرصتهای بیشتری برای فروش افزایشی و فروش جانبی ایجاد کنید.
حفظ مشتریان وفادار به اندازه جذب آن ها مهم است. گزارش Accenture نشان میدهد که حدود نیمی از مشتریان انتظار دارند که وقتی "مشتری خوبی" هستند، مورد توجه و شناخت از طرف برند قرار گیرند. حتی اگر آنها شرکت شما را دوست داشته باشند، در صورت عدم شناساییشان، ممکن است به دنبال گزینههای دیگری بگردند. تحلیل رفتار مشتری میتواند با شناسایی ویژگیهای خوب و بد مشتریان به تیم شما در کاهش ریزش مشتری کمک کند.
با توجه به اهمیت تحلیل رفتار مشتری، داشتن دانش درباره نحوه انجام آن نیز مهم است.
اولین گام در تحلیل رفتار مشتری، تقسیمبندی مخاطبان است. مدلهای کلیدی تقسیمبندی شامل تقسیمبندی جمعیتی (سن، جنسیت و..)، تقسیمبندی روانشناختی (شخصیت، ارزشها و..)، تقسیمبندی جغرافیایی (کشور، شهر و..) یا سایر عواملی مانند رفتارهای معمول، استفاده از محصول، کانالهای رسانهای ترجیحی و عادات خرید آنلاین است. همچنین باید ویژگیهای مشتریانی که برای کسبوکار شما بیشترین ارزش را دارند، شناسایی کنید. یکی از روشهای انجام این کار، تحلیل RFM است که مشخص میکند مشتریان شما چه زمانی و چه مقدار خرید میکنند.
هر مشتری دلیل منحصر به فردی برای انتخاب کسبوکار شما دارد و شناسایی آن بسیار مهم است. فراتر از محصول یا خدمات خود نگاه کنید و عوامل خارجی موثر بر تصمیم خرید مشتری را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، آیا این خرید به دلیل راحتی انجام شده است؟ یا آنها تصمیم آگاهانهای برای جستجوی برند شما گرفتهاند؟ خرید چقدر فوری بوده و چقدر میخواهند هزینه کنند؟
مهم است که اطلاعات را از منابع داخلی و خارجی استخراج کنید تا تصویری کامل از روندهای خرد و کلان مصرفکنندگان به دست آورید. سه دسته منابع داریم، منابع اولیه، ثانویه و شخص ثالث. برخی منابع ممکن است نسبت به دیگران بیشتر قابل دسترس باشند که به آنها منابع اولیه میگوییم. از درون شرکت، میتوانید آمارهایی مانند دادههای اشتراک وبلاگ، بینشهای رسانههای اجتماعی، و گزارشهای استفاده از محصول را استخراج کنید. منابع ثانویه میتوانند چیزهایی مانند نظرات مصرفکنندگان و تحلیلهای رقبا باشند. دادههای شخص ثالث آمارهای کلی در سراسر یک صنعت را نشان میدهد و میتوان فهمید که مختص به یک شرکت خاص نیستند. با ترکیب این سه، گسترهای وسیع از اطلاعات برای تحلیل رفتار مشتریان در اختیار خواهید داشت.
پس از جمعآوری دادهها، گام بعدی مقایسه دادههای کیفی با کمی است. برای انجام این کار، نقشه سفر مشتری خود را با استفاده از مجموعه دادهها به عنوان مرجع بررسی کنید. اینکه کدام پرسونا چه محصولی را، چه زمانی و از کجا خریداری کرده است را مورد بررسی قرار دهید. آیا برای خرید مجدد بازگشتهاند؟ با مقایسه این دو مجموعه داده با تجربه مشتری، میتوانید درک دقیقی از سفر مشتری خود به دست آورید. مقایسه دادهها به شما کمک میکند تا ترندهای تکراری را شناسایی کنید. به دنبال موانع رایجی باشید که در مراحل مختلف چرخه ظاهر میشوند و رفتارهای منحصر به فردی را که به نوع خاصی از مشتریان اختصاص دارند را بنویسید. همچنین رفتارهای برجسته مشتریان ارزشمند خود را بررسی کنید.
همانطور که قبلاً بحث شد، میتوانید از یافتههای خود برای بهینهسازی روش ارائه محتوا استفاده کنید. بهترین کانال ارائه برای هر پرسونا را انتخاب و از فرصتهایی که میتوانید تجربه مشتری را شخصیسازی کنید، بهرهبردارید. مشتریان را در طول تمام مراحل سفر مشتری پشتیبانی کنید و به موقع به موانع و مشکلات آنها پاسخ دهید. بینشهایی که از تحلیل رفتار مشتری به دست آوردهاید باید به شما ایده خوبی درباره بهروزرسانیهای لازم برای کمپینهای بازاریابی بدهد. قبل از اجرای تغییرات جدید، از تحلیل خود برای پیشبینی واکنش مشتریان به این تغییرات استفاده کنید. مشتریان موجودات عادتپذیری هستند و حتی برخی از آنان ممکن است در صورت بهبود شرایط، در برابر تغییرات مقاومت کنند. این دسته از مشتریان معمولاً وفادار تر هستند، بنابراین بسیار مهم است که آنها را نگه دارید. راههای مختلفی را برای معرفی تغییرات به این مشتریان در نظر بگیرید و به نظرات آنها گوش دهید.
پس از اینکه زمان کافی برای آزمایش تغییرات گذاشتید، احتمالاً میخواهید بدانید که آیا تغییرات شما موثر بودهاند یا خیر. از معیارهایی مانند نرخ تبدیل، هزینه جذب مشتری و ارزش طول عمر مشتری استفاده کنید تا متوجه تأثیر کمپینهای خود شوید. تحلیل این نتایج به طور مستمر از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا فناوریهای جدید، تحولات سیاسی و رویدادها بهطور مداوم بر نیازهای مشتریان تأثیر میگذارند. بازنگری مکرر تحلیلها تضمین میکند که روندهای جدید در سفر مشتری را بهدرستی تشخیص دهید.
به رفتار خرید یک فرد و تاثیر عوامل مختلف بر تصمیم آنها برای خرید یک محصول رفتار مشتری میگویند. عوامل مختلف موثر بر تحلیل رفتار مشتری شامل ویژگیهای فردی، پاسخهای روانشناختی و ترندهای اجتماعی برندها هستند. برندها برای درک مخاطبان خود و ارائه محصولات بهتر رفتارهای مشتری را تحلیل میکنند. از انواع رفتارهای مشتری میتوان به رفتار خرید پیچیده، کاهش دهنده تضاد، عادی و تنوع طلب اشاره کرد. تحلیل رفتار مشتری از اهمیت ویژهای برخوردار است زیرا موجب شخصی سازی محتوا، شناخت ارزش مشتری، بهینه سازی محتوا و کمپینها، حفظ مشتری، افزایش فروش، برنامه ریزی بهتر موجودی و تحقیق درباره رقبا میشود.
در این مقاله با توجه به اهمیت تحلیل رفتار مشتری و تاثیر آن روی پیشرفت در کسب و کار، به تعریف آن پرداختیم و مزایای کلیدی و کاربرد آن را توضیح دادیم. از این رو برای تهیه نرمافزار اختصاصی مورد نیاز برای کسبوکار یا سازمان خود جهت تحلیل رفتار مشتریهایتان میتوانید به وبسایت کدالین مراجعه کنید و چنانچه در این مورد سوالی دارید با ما در ارتباط باشید. خوشحال میشویم نظرات و دیدگاههای خود را با ما به اشتراک بگذارید.
Customer Behavior Analysis: What You Need to Know
A Beginner's Guide to Customer Behavior Analysis
How to Conduct a Customer Behavior Analysis
برچسب ها
نظرات (8)
ایا میشود با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان CRM رفتار های مشتریان رو تحلیل کرد؟
بسیار عالی
چطوری شخصیسازی محتوا میتونه به بهبود تحلیل رفتار مشتری و افزایش وفاداری مشتریان کمک کنه؟
تحلیل رفتار مشتری چطور میتونه به بهبود تجربه کاربری کمک کنه؟
تحلیل رفتار مشتری چطور میتونه به بهبود استراتژیهای بازاریابی و فروش کمک کنه؟
چطور میتونیم از تحلیل رفتار مشتری برای پیشبینی نیازهای آینده مشتریان استفاده کنیم؟
بسیار مفید بود👌
موضوعات مرتبط
پستهای اخیر
نرم افزار (software) چیست؟
2024/07/27نرم افزار سی آر ام (CRM) ...
2024/06/02طراحی وبسایت با هوش ...
2024/07/01عملکرد تیم فروش ...
2024/04/17برنامه وفاداری مشتری ...
2024/02/21
قطعا تحلیل رفتار مشتری باعث میشه تا بتونیم یک دید بهتری به مشتریانمون داشته باشیم و با توجه به خواسته ها و نیاز هایی که طی مذاکرتمون باهاشون داشتیم بتوانیم بهتر بهشون خدمت رسانی کنیم.
مرسی از نوشتن این وبلاگ