نرم افزار سی آر ام چه کاربردهایی برای کسب و کار شما دارد؟

کاربردهای نرم افزار سی آر ام چیست؟

داشتن نرم افزار سی آر ام برای هر کسب و کاری بسیار مهم است زیرا این نرم افزار به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا ارتباطات خود را با مشتریانشان بهبود بخشند و اطلاعات مشتریان را به طور موثر مدیریت کنند. این نرم افزارها برای هر نوع کسب و کاری مفید هستند، از شرکت‌های کوچک و استارتاپ‌ها گرفته تا شرکت‌های بزرگ. کاربردهای نرم افزار سی آر ام شامل مدیریت اطلاعات مشتری، برنامه‌ریزی تماس‌ها، پیگیری فروش، ارتباطات با مشتریان، تحلیل داده‌ها و پیش‌بینی رفتارهای مشتریان است. در کل، دانستن کاربردهای نرم افزار سی آر ام به کسب و کارها کمک می‌کند تا درباره نحوه بهبود روابط خود با مشتریان آگاهی پیدا کنند و به صورت موثرتر بازاریابی، فروش و خدمات مشتریان خود را مدیریت کنند.

 

نرم افزار سی آر ام چیست؟

نرم افزار CRM  یا همان customer relationship management به معنای "مدیریت ارتباط با مشتری" است و به شکل کلی از دسته نرم‌افزارهای مدیریتی است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا ارتباطات و تعاملات خود با مشتریان خود را بهبود بخشند. این نرم افزارها معمولا شامل ابزارها و قابلیت‌هایی برای مدیریت اطلاعات مشتری، برنامه‌ریزی تماس‌ها، پیگیری فروش، تحلیل داده‌ها و غیره هستند. استفاده از یک نرم افزار سی آر ام می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا در مدیریت روابط با مشتریان بهبود یابند و در نتیجه افزایش فروش و رضایت مشتریان به همراه داشته باشند.
 

چرا به نرم افزار سی آر ام نیاز داریم؟

یک نرم افزار سی آر ام به کسب و کارها کمک می کند تا جزئیات ارتباط مشتری را به روز نگه دارند، هر تعامل با مشتری را ردیابی کنند و حساب های مشتری را مدیریت کنند. این ابزار عملا برای کمک به کسب و کارها در بهبود روابط با مشتری و همچنین ارزش طول عمر مشتری (CLV) طراحی شده است. این امر به دلیل حجم گسترده ای از چنین داده هایی که کسب و کارها روزانه تولید می کنند حیاتی است. موضوع داده های مشتری چالشی را ایجاد می کند؛ از این رو نرم افزارهای سی آر ام برای رفع آن وجود دارند. هر بار که شخصی تلفن را برمی‌دارد و با مشتری صحبت می‌کند، برای ملاقات با یک مشتری بالقوه جدید جلسه ای برگزار می کند یا یک سرنخ امیدوارکننده را دنبال می‌کند، نکات جدید و بالقوه ارزشمندی را یاد می‌گیرد. به طور سنتی، همه این داده‌ها به رسانه‌های آنالوگ یا غیر مرتبط مانند نوت‌بوک یا لپ‌تاپ می‌رفتند یا بعضا تنها در ذهن مردم باقی می‌ماندند.
 

کسب و کار شما بدون سی آر ام ...

حل مشکلاتی از قبیل؛ گم شدن و فراموش شدن جزئیات یا عدم پیگیری یک جلسه یا مکالمه تلفنی را طبق وعده داده شده؛ با استفاده از یک نرم افزار سی آر ام بسیار آسان می شود. اگر انتخاب اینکه کدام سرنخ یا چشم‌انداز قابل تمرکز و پیگیری است مبتنی بر آمار و واقعیت باشد کارآمد تر از این است که بر حسب حدس و گمان پیش بینی شود. بدتر از آن، اگر فردی که به اطلاعات کلیدی مشتری دسترسی دارد آن شرکت را ترک کند، آنگاه تمام دانش او می تواند با او از در خارج  شود. یک سی آر ام به اطمینان شما از دقت و کارایی کمک می کند. هدف یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، رسیدگی به چالش هایی از این قبیل است. داده‌های مشتری را می‌گیرد و آن‌ها را به بینش مفید و کاربردی تبدیل می‌کند که می‌تواند یک کسب‌وکار را متحول کند. این به همه افراد در یک تجارت کمک می کند تا به راحتی سوابق را به روز کنند و به آخرین اطلاعات دسترسی داشته باشند. اگر سیستم مبتنی بر ابر است، آنها می توانند این کار را در هر کجا که هستند و با هر دستگاهی که در دسترس دارند، انجام دهند.

 

بیشتر بخوانید: نرم افزار سی آر ام (CRM) چیست؟ + 6 مزیت کاربردی آن

 

سیستم سی آر ام چه کاری انجام می دهد؟

یک سیستم سی آر ام اساسا یک مکان مرکزی را فراهم می کند که در آن کسب و کارها می توانند داده های مشتریان و مشتریان احتمالی خود را ذخیره کنند، تعاملات مشتری را ردیابی کنند و این اطلاعات را با همکاران خود به اشتراک بگذارند. این به کسب و کارها اجازه می دهد تا روابط خود را با مشتریان مدیریت کنند و به رشد کسب و کارشان کمک کنند. با وجود یک سیستم سی آر ام، هر سوال، هر درخواست خدمات، هر اولویت و هر جزئیات تماس قبلی در مورد هر مشتری فورا در دسترس است، به این معنی که هر تعامل جدید با آنها باید همیشه شخصی، مرتبط و به روز باشد. علاوه بر ردیابی هر تماس تلفنی، ایمیل ارسالی، برگزاری جلسه و پروپوزال ارائه شده، نرم افزارهای سی آر ام می‌توانند برای افزودن یادداشت‌ها، برنامه‌ریزی پیگیری‌ها و سازماندهی گام‌های بعدی که باید برداشته شوند، مورد استفاده قرار گیرند. این تضمین می‌کند که فرصت‌های بستن معاملات یا رشد حساب‌های مشتری از دست نخواهد رفت. با درک بهتر مشتریان، فرصت‌های فروش متقابل و افزایش فروش نیز شفاف تر می‌شوند و به سازمان‌ها فرصت بسیار بهتری برای برنده شدن معامله جدید خود با مشتریان فعلی را می‌دهند.

 

ویژگی های کلیدی یک سیستم سی آر ام

 

ویژگی های کلیدی یک سیستم سی آر ام معمولا عبارتند از:

 

مدیریت کاربران

این شامل همه اطلاعاتی می شود که شما از مشتریان خود دارید - از جزئیات تماس گرفته تا مکالمات خدماتی - از این طریق به راحتی برای دسترسی و به روز رسانی در دسترس است.
 

مدیریت سرنخ ها

این سیستم به کاربران امکان می‌دهد تا فعالیت‌ها، وظایف و اهداف پایپ لاین را از همه راه‌ها از مشتری تا تبدیل به راحتی دنبال کنند.

 

پیش بینی فروش

گزارش‌های پیش‌بینی فروش، فروشندگان را قادر می‌سازد تا دید بهتری نسبت به پایپ لاین خود داشته باشند، سرنخ‌ها را با دقت بیشتری واجد شرایط کنند و ببینند که چقدر به اهداف خود نزدیک هستند. مدیران فروش می توانند از گزارش ها برای ایجاد انگیزه و مدیریت افراد خود نیز استفاده کنند.

 

پیام رسانی فوری بین کارمندان

عملکرد پیام‌رسانی فوری به‌عنوان مثال برای پشتیبانی از فروش مستقیم یا تعامل خدماتی، پرسش و پاسخ سوالات یکدیگر را برای همکاران آسان‌تر می‌کند. مدیران می‌توانند کارمندان را در این زمینه بررسی کنند و کارمندان می‌توانند در صورت نیاز درخواست بازخورد فوری یا پشتیبانی کنند.

 

اشتراک گذاری فایل و محتوا

اعضای تیم می توانند اطلاعات را در یک مکان ذخیره شده در مرکز آپلود کنند و به راحتی و بلافاصله با همکاران خود به اشتراک بگذارند.

 

تجزیه و تحلیل مبتنی بر داشبورد

اطلاعات جمع‌آوری شده و در نمایشگرهای داشبورد به صورت معنادار و بصری ارائه می‌شوند که می‌توانند بر اساس اولویت‌های هر فرد سفارشی شوند.

 

پلتفرم‌های پیشرفته سی آر ام مبتنی بر ابر، مانند کلید، بسیار فراتر از این عملکرد اساسی هستند و می توانند با اتوماسیون بازاریابی و سیستم‌های خدمات مشتری یکپارچه شوند تا یک اکوسیستم کامل و مبتنی بر ابر برای داده‌های مشتری ارائه دهند.


 

نرم افزارهای سی آر ام برای جهانی در حال تغییر

همانطور که تکنولوژی تکامل می یابد، روش کار و ارتباط ما با مشتریان نیز تکامل می یابد. سیستم های پیشرفته فراتر از عملکرد آشکار سی آر ام هستند تا به پیشرفت هایی مانند کار از راه دور و هوش مصنوعی پاسخ دهند. سیستم‌های سی آر ام مبتنی بر ابر در اینجا عالی هستند زیرا می‌توانند با تبدیل شدن فناوری جدید به استاندارد، به روز شوند.

 

 

استفاده از هوش مصنوعی

برخی از سیستم‌های سی آر ام می‌توانند از هوش مصنوعی (AI) برای یادگیری از داده‌های موجود برای ارائه توصیه‌هایی بر اساس فرآیندهای شرکت استفاده کنند. به این ترتیب، سیستم به طور مداوم و به طور خودکار بهبود می یابد، هوشمندتر می شود و نیازهای مشتریان را هدف قرار می دهد.

 

سی آر ام با قابلیت موبایل برای کار از راه دور

برخی از سیستم‌های سی آر ام اکنون قابلیت‌های خود را بر روی تلفن همراه ارائه می‌کنند که به فروشندگان اجازه می‌دهد به اطلاعات کلیدی در هر کجا که هستند دسترسی داشته باشند و بلافاصله پس از جلسه در حالی که هنوز در میدان هستند، آن اطلاعات را به روز کنند، بنابراین کارکنان می‌توانند آخرین اطلاعات خود را قبل از آن پیگیری کنند. با سی آر ام تلفن همراه، می‌توان کل کسب‌وکار را از طریق تلفن راه‌اندازی کرد – بستن معاملات، خدمات رسانی به مشتریان و حتی ارائه کمپین‌های بازاریابی بدون اینکه در شرکت باشید. این قابلیت همچنین می‌تواند از انجام وظایف پشتیبانی کند و حتی به سازمان‌ها اجازه دهد تا فضای اداری مورد نیاز را کاهش دهند.

 

ادغام رسانه های اجتماعی

امروزه پلتفرم‌های سی آر ام می‌توانند به کسب‌وکارها کمک کنند تا از رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان منبع سرنخ‌های جدید، اطلاعات بالقوه و اطلاعات برای نمایندگی‌های خدمات مشتری، بهترین استفاده را ببرند. همه این جریان‌های جدید داده‌های اجتماعی با بقیه داده‌های موجود در مورد یک مشتری ادغام می‌شوند تا کامل‌ترین تصویر و مجموعه‌ای از بینش‌های عملی جدید را ارائه دهند.


 

جمع بندی


استفاده از نرم افزار سی آر ام به کسب و کارها کمک می کند تا کارآمدتر شوند، روابط با مشتریان خود را بهبود بخشند و CLV (ارزش طول عمر مشتری) خود را تقویت کنند. یک نرم افزار سی آر ام داده‌های مهم مشتری و مشتریان احتمالی را ذخیره می‌کند و به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا روابط کلیدی خود را بهتر مدیریت کنند. ویژگی های مهم یک نرم افزار سی آر ام شامل مدیریت ارتباط و سرنخ، پیش بینی فروش و تجزیه و تحلیل مبتنی بر داشبورد است.نرم افزارهای سی آر ام انعطاف پذیر و مقیاس پذیر هستند. کسب‌وکارها می‌توانند از هوش مصنوعی استفاده کنند، رسانه‌های اجتماعی را ادغام کنند و در هر کجا و در هر زمان از این نرم افزار استفاده کنند.


 

در این مقاله با توجه به اهمیت کاربردهای نرم افزار سی آر ام در هر نوع کسب و کاری، به ارائه تعاریف، مزایا و ویژگی های کلیدی آن پرداختیم. از این رو برای اطلاع بیشتر درمورد نرم افزار سی آر ام کلید می توانید بلاگ های دیگر ما را مطالعه کنید و چنانچه در این مورد سوالی دارید با ما در ارتباط باشید. خوشحال می شویم نظرات و دیدگاه های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

Top 7 Benefits of CRM Software for Growing Businesses

CRM Software Benefits for Small Businesses

6 Key Benefits Of CRM For Your Business

The 6 Biggest Benefits of CRM




















 

برچسب ها

نظرات (2)

کیفیت محتوا
علیرضا داوودی کاربر
2024/06/22 | 13:43

جامع و کاربردی بود

علی اکبر صیادمنش کاربر
2024/07/06 | 06:47

نداشتن یک نرم افزار سی ار ام قطعا امروزه یکی از بزرگترین مشکلات هر شرکت هستش

ملیکا عروجی

مدیر 2024/06/09
امتیاز 5/5 تعداد نظرات 2

موضوعات مرتبط

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید