چرا به نرم افزار سی آر ام نیاز دارید؟ | 4 دلیل برای استفاده از سی آر ام

بررسی دلایل استفاده از نرم افزار سی آر ام

نرم افزار سی آر ام برای هر کسب و کاری اهمیت بسیاری دارد زیرا به سازمان‌ها کمک می‌کند تا ارتباطات خود با مشتریان را بهبود بخشند، اطلاعات مشتریان را به صورت موثر مدیریت کنند، فعالیت های فروش خود را سازماندهی کنند، داده های مشتریان خود را تحلیل کنند و از این طریق الگوهای رفتاری آنان را شناسایی کنند. صرف نظر از اندازه سازمان و صنعت مورد نظر شما، داده ها برای هر  کسب و کاری بسیار ارزشمند هستند. چه شناسایی سرنخ‌های فروش، مدیریت اطلاعات مشتری موجود، یا توانایی ارزیابی عملکرد خود را در نظر داشته باشید، داده‌ها می‌توانند در افزایش سود شما تفاوت ایجاد کنند. مشکل داده ها این است که مدیریت صحیح و استفاده از آن می تواند بسیار دشوار باشد.

 

چرا باید از سی آر ام استفاده کنیم؟

آیا در فرآیند فروش و حفظ روابط با مشتریان خود غرق شده اید؟ اگر چنین است، وقت آن رسیده است که روی نرم افزاری سرمایه گذاری کنید که می تواند به شما در مدیریت مشتریان و افزایش فروش برای کسب و کارتان کمک کند. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (سی آر ام) به شما کمک می کند تا روابط با سرنخ ها و مشتریان خود را مدیریت کنید. این نوع برنامه اطلاعات مربوط به این سرنخ ها را ذخیره می کند و به شما امکان می دهد فرآیند فروش خود را بهتر مدیریت کنید. اما آیا واقعا به سی آر ام نیاز دارید؟ بله، و ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چرا!

 

آیا به سی آر ام نیاز دارید؟

بله؛ اگر به سرنخ ها تکیه می کنید یا چرخه فروش طولانی دارید، به نرم افزار سی آر ام برای مدیریت مشتریان خود و ارائه یک تجربه فروش یکپارچه نیاز دارید. یک سی آر ام برای مشاغل در هر اندازه ای عالی است زیرا به تیم شما کمک می کند ارتباطات و مدیریت رهبری ساده تر شود تا فروش بیشتری برای شرکت شما رقم بخورد.

 

چرا به سی آر ام نیاز دارم؟ 4 دلیل مهم برای استفاده از سی آر ام 

اکنون که پاسخ دادیم، "آیا به سی آر ام نیاز دارید؟" احتمالا از خود می پرسید: "چرا به سی آر ام نیاز دارم؟" چرا داده های مشتری خود را با ابزارهای دیگر مانند پلتفرم های منابع سازمانی مدیریت نمی کنید؟ بیایید به چهار دلیل برای استفاده از سی آر ام نگاه کنیم:

 

1. شما بیشتر از آنچه که می توانید سرنخ دارید

پایگاه داده سی آر ام می تواند به شما در مدیریت بسیاری از مشتریان بالقوه کمک کند. اگر متوجه شدید که کسب و کار شما در حال رونق است و از طریق چیزی مانند بازاریابی دیجیتال تعداد زیادی سرنخ به دست می آورید، به نرم افزار سی آر ام برای کمک به مدیریت سرنخ های خود نیاز دارید.

 

شما نمی خواهید سرنخ ها در این فرآیند گم شوند تنها به این دلیل که تیم فروش شما میان این اطلاعات سردرگم است. اگر برنامه اختصاصی برای ردیابی سرنخ‌ها ندارید، بنابراین برخی از آنها می توانند به راحتی از بین بروند. سی آر ام با امکان مدیریت اطلاعات سرنخ در یک مکان به کسب و کارها کمک می کند.

 

2. شما سرنخ هایی دارید که به طرق مختلف با شما تماس می گیرند

چرا از مدیریت سی آر ام استفاده کنیم؟ زیرا سی آر ام به شما کمک می کند تا نحوه تماس سرنخ هایتان با کسب و کارتان را پیگیری کنید. اگر چندین نقطه تماس در فرآیند فروش خود دارید، به نرم افزار سی آر ام نیاز دارید. افراد ممکن است از طریق ایمیل، تلفن و موارد دیگر با کسب و کار شما تماس بگیرند. همگام شدن با این نقاط تماس متفاوت برای هر لید می تواند چالش برانگیز باشد. با نرم افزار سی آر ام، می توانید نقاط تماس هر سرنخ را ردیابی کنید. این به شما کمک می کند تا زمان تعامل مردم با کسب و کارتان و نحوه تعامل آنها با آن را نظارت کنید. شما سابقه ای از همه این تعاملات خواهید داشت، بنابراین می توانید برای نحوه انتقال این سرنخ ها به سمت تبدیل بهتر برنامه ریزی کنید.

 

3. می خواهید داده ها را پیگیری کنید

داده های فراوانی در مورد سرنخ های شما وجود دارد که در دسترس کسب و کار شما هستند. ردیابی و ثبت این داده‌ها ضروری است زیرا می‌تواند به شما کمک کند تا مشتریان بالقوه خود را بشناسید و آنها را به مشتریان کسب‌وکار خود تبدیل کنید. برای جمع آوری و سازماندهی این داده ها به نرم افزار سی آر ام نیاز دارید. بدون پلتفرم سی آر ام، شما باید تمام اطلاعات را به تنهایی ثبت کنید، که این می تواند منجر به خطا در مستندسازی یا شکاف در اطلاعات شود. این می تواند منجر به ایجاد  نمایه های ناقص شود که ارائه اطلاعات صحیح به مخاطبان را برای شما دشوارتر می کند. به‌علاوه، ردیابی خودکار داده‌ها، تشخیص کارآمدی کمپین‌های بازاریابی را برای شما آسان‌تر می‌کند. می‌توانید جمع‌آوری این داده‌ها را بررسی کنید تا ببینید چگونه مشتریان بالقوه برای کسب‌وکار شما به مشتریان تبدیل می‌شوند. برخی از نرم افزارهای سی آر ام می توانند داده‌های بازاریابی را با بهترین شیوه‌های مدیریت پیشرو ترکیب کنند تا به شما کمک کنند داده‌های فروش و بازاریابی خود را با هم پیوند دهید. می توانید هر نقطه تماس را از سرنخ های خود ردیابی کنید و مسیر تبدیل را بهتر درک کنید.

 

4. فرآیند فروش طولانی دارید

اگر هنوز نمی‌دانید که آیا به سی آر ام نیاز دارید، فرآیند فروش خود را در نظر بگیرید. برای شرکت هایی که فرآیند فروش طولانی تری دارند، نرم افزار سی آر ام ضروری است. وقتی برای فروش محصولات یا خدمات شما زمان می برد، به یاد نمی آورید که هر مشتری در چرخه فروش کجاست. چرخه فروش شامل این مراحل است:

  • جستجو برای سرنخ ها

  • تماس با سرنخ های بالقوه

  • دورنمای بررسی

  • ارائه محصول/خدمت شما

  • رفع اعتراض مشتری

  • بستن معامله فروش

 

برای مثال، اگر چرخه شما 12 تا 18 ماه طول می کشد، مدت زیادی است که باید به یاد بیاورید که مشتریان بالقوه در چه موقعیتی قرار دارند و آخرین بار چگونه با آنها تماس گرفته اید. بدون این اطلاعات، ممکن است یک مرحله ضروری در چرخه را نادیده بگیرید یا اطلاعات تکراری را در اختیار آنها قرار دهید.

 

سی آر ام به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا ردیابی کنند که مشتریان بالقوه در چه نقطه‌ای در چرخه فروش قرار دارند، بنابراین می‌توانند اطلاعات مناسب را در زمان مناسب ارائه دهند. اگر می‌خواهید تجربیات سرنخ‌هایتان را بهبود ببخشید، روی نرم‌افزار سی آر ام سرمایه‌گذاری کنید تا به مدیریت داده‌های مشتریانتان کمک کند.

 

4 مزیت سی آر ام

جدای از دلایلی که چرا به سی آر ام نیاز دارید، استفاده از نرم افزار سی آر ام مزایای زیادی دارد. بیایید ببینیم که چگونه سی آر ام به کسب و کارها کمک می کند تا فرآیندهای مدیریت و فروش خود را بهبود بخشند:

 

1. نرم افزار سی آر ام تصویر کاملی از مشتری شما ارائه می دهد

یکی از مهمترین مزایای سی آر ام این است که به شما امکان می دهد دید کاملی از مشتریان خود داشته باشید. می توانید داده های فراوانی را ردیابی کنید که به شما کمک می کند مخاطبان خود را بهتر بشناسید. نرم افزار سی آر ام به شما این امکان را می دهد تا عادات خرید مخاطبان خود و نحوه ارتباط آنها با شرکت شما را درک کنید. وقتی این اطلاعات را بدانید، می توانید تجربه بهتری را برای مخاطبان خود فراهم کنید. اگر می دانید مخاطبان شما چگونه با کسب و کار شما ارتباط برقرار می کنند، می توانید محتوای مناسب را در زمان مناسب ارائه دهید. ردیابی این داده ها به شما امکان می دهد تا سرنخ های ناموفق را از افراد واجد شرایط حذف کنید. علاوه بر این، نرم افزار سی آر ام شما به شما کمک می کند تا بفهمید مخاطبان شما از کسب و کار شما چه می خواهند. اگر عادات خرید آنها را می‌دانید و داده‌هایی برای پشتیبان‌گیری دارید، می‌توانید اطلاعات مرتبط با علایق آن‌ها را ارائه دهید. یکی از مهم‌ترین مزایای نرم‌افزار سی آر ام این است که به شما امکان می‌دهد تصویر کاملی از مشتری بالقوه خود ثبت کنید تا بتوانید اقدامات مناسب را برای حرکت آنها به سمت فروش انجام دهید.

 

2. نرم افزار سی آر ام داده های شما را در یک مکان ذخیره می کند

شما به سی آر ام نیاز دارید زیرا داده های شما را در یک مکان نگه می دارد. شما می توانید داده های زیادی از مخاطبان خود جمع آوری کنید و چیزهای زیادی در مورد آنها بیاموزید. اگر مکان متمرکزی برای ذخیره آن ندارید، به راحتی می توانید آن داده ها را فراموش کنید یا در مکان های مختلف ذخیره کنید. نرم افزار سی آر ام از جستجوی داده های مربوط به همان مشتری جلوگیری می کند. تمام اطلاعات را در یک مکان جمع‌آوری می‌کند، بنابراین برای یافتن اطلاعات در مورد مشتریان احتمالی نیازی به جستجوی گنج ندارید. سی آر ام به کسب و کارها کمک می کند تا تیم فروش خود را نیز بهتر تجهیز کنند. وقتی از نرم‌افزار سی آر ام استفاده می‌کنید، تیم فروش شما می‌تواند بدون اینکه بفهمد آخرین تماس با مشتریان احتمالی چگونه بوده است، از همان جایی که متوقف شده است، ادامه دهد. با تمام داده ها در یک مکان، تیم فروش شما می تواند تعیین کند که آیا باید یک سوال را حل کند یا دوباره با مشتری تماس بگیرد. با داده های خود در یک مکان، در زمان مناسب با اطلاعات صحیح به مشتریان احتمالی دسترسی خواهید داشت.

 

3. نرم افزار سی آر ام تیم فروش شما را منسجم می کند

یکی از مهمترین مزایای نرم افزار سی آر ام این است که به متحد کردن تیم فروش شما کمک می کند. چه تیم فروش شما 10 نفره باشد یا 100 نفره، این امر چالش برانگیز است که مطمئن شوید همه در یک جا هستند و اطلاعات یکسانی دارند. باید به افراد برای ایمیل زدن یا صحبت حضوری اعتماد کنید تا اعضای تیم را سریع‌تر کنید. این نه تنها زمان را تلف می کند، بلکه می تواند منجر به اطلاعات نادرست در میان تیم فروش شما شود. اطلاعات ممکن است از دست بروند، که این می تواند باعث سردرگمی و پیگیری های ناکارآمد شود. اما با یک سی آر ام، لازم نیست نگران این سناریوها باشید. نرم افزار سی آر ام تمام داده های شما را در یک مکان قرار می دهد. همه اطلاعات یکسانی را می بینند که تضمین می کند که کل تیم فروش شما در یک جا قرار گرفته است. این به شما کمک می کند تیم فروش منسجم تری داشته باشید که به طور موثرتری در تبدیل مشتریان بالقوه به فروش کار می کند.

 

4. نرم افزار سی آر ام در وقت شما صرفه جویی می کند

اگر می‌پرسید «آیا به سی آر ام نیاز دارم»، پاسخ مثبت است و بزرگترین دلیل این است که در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند. به قول معروف وقت طلا است. اگر در تلاش برای جمع‌آوری داده‌ها از منابع مختلف و برقراری ارتباط بین فروشندگان وقت خود را تلف می‌کنید، فرصت‌های فروش را از دست می‌دهید. سی آر ام به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا وظایفی مانند جمع‌آوری داده‌ها را خودکار کنند تا زمان خود را برای این کارها تلف نکنند. می توانید کارهایی مانند ارسال ایمیل و ضبط تماس ها را خودکار کنید تا در وقت خود صرفه جویی کنید. این زمان صرفه جویی شده به تیم فروش شما اجازه می دهد تا انرژی بیشتری را صرف جذب مشتریان بالقوه و ایجاد روابط با آنها کند. اگر می‌خواهید تیم فروش خود را قادر کنید زمان بیشتری را برای جذب مشتری بالقوه صرف کنند، روی نرم‌افزار سی آر ام سرمایه‌گذاری کنید.

 

بیشتر بخوانید: نرم افزار سی آر ام چه کاربردهایی برای کسب و کار شما دارد؟


 

جمع بندی


نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (سی آر ام) به شما کمک می کند تا روابط با سرنخ ها و مشتریان خود را مدیریت کنید. این نوع برنامه اطلاعات مربوط به این سرنخ ها را ذخیره می کند و به شما امکان می دهد فرآیند فروش خود را بهتر مدیریت کنید. سی آر ام به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا ردیابی کنند که مشتریان بالقوه در چه نقطه‌ای در چرخه فروش قرار دارند، بنابراین می‌توانند اطلاعات مناسب را در زمان مناسب ارائه دهند. اگر می‌خواهید تجربیات سرنخ‌هایتان را بهبود ببخشید، روی نرم‌افزار سی آر ام سرمایه‌گذاری کنید تا به مدیریت داده‌های مشتریانتان کمک کند. این ابزار مزایای بسیاری را برای کسب و کار شما فراهم می کند که شامل؛ ارائه تصویر کاملی از مشتریان شما، ذخیره سازی داده ها در یک مکان، انسجام تیم فروش و صرفه جویی در زمان شما.


 

در این مقاله با توجه به اهمیت نرم افزار سی آر ام در هر نوع کسب و کاری، به ارائه تعاریف، مزایا و دلایلی که به نرم افزار سی آر ام نیاز دارید، پرداختیم. از این رو برای اطلاع بیشتر درمورد نرم افزار سی آر ام کلید می توانید بلاگ های دیگر ما را مطالعه کنید و چنانچه در این مورد سوالی دارید با ما در ارتباط باشید. خوشحال می شویم نظرات و دیدگاه های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

7 signs you need a CRM system (Customer Relationship …

Why does a small business require CRM software and it …

Does your business need a CRM?

Do I Need a CRM System?


 

برچسب ها

نظرات (2)

کیفیت محتوا
علیرضا داوودی کاربر
2024/06/22 | 13:44

سی ار ام به درد شرکت های تولیدی، خدماتی هم میخوره؟!

حدیثه قربانی کاربر
2024/06/23 | 15:44

مطلب بسیار مفیدی بود
من تجربه کار با crm رو دارم
خیلی کمک میکنه

ملیکا عروجی

مدیر 2024/06/10
امتیاز 5/5 تعداد نظرات 2

موضوعات مرتبط

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید