طراحی وبسایت کتابفروشی | بررسی بهترین وبسایت های کتابفروشی اینترنتی ایرانی

وبسایت کتابفروشی

در این مقاله قرار است وبسایت کتابفروشی را تعریف کرده و بهترین و معروف ترین های وبسایت کتابفروشی ایرانی را بررسی کنیم. سپس به مزایای طراحی وبسایت کتابفروشی اشاره خواهیم کرد و هر مزیت وبسایت کتابفروشی را به طور مختصر توضیح می‌دهیم. علاوه بر اینها، امکانات وبسایت کتابفروشی را به صورت کامل شرح می‌دهیم و ضرورت وجود هر کدام را نیز خواهیم گفت. همچنین روش طراحی وبسایت کتابفروشی را بسط خواهیم داد و بهترین ساختار توصیه شده برای طراحی وبسایت کتابفروشی را بیان می‌کنیم. در نهایت، قیمت طراحی وبسایت کتابفروشی را در 3 سبک ساده، حرفه‌ای و اختصاصی مطرح می‌کنیم. امید است که مطالعه‌ی این مقاله، به رشد و پیشرفت شغلی شما و طراحی وبسایت کتابفروشی اختصاصی و کسب سود بیشتر منجر شود.

 

وبسایت کتابفروشی چیست؟

وبسایت کتابفروشی یک موسسه تجاری است که در فروش کتاب تخصص دارد. این کتاب ها شامل تمام موارد چاپی می‌شوند، از رمان‌ها و زندگی‌نامه‌ها گرفته تا کتاب‌های درسی دانشگاهی و کتاب‌های راهنمای تخصصی. وبسایت های کتابفروشی، می‌توانند مستقل و بخشی از یک زنجیره باشند و اغلب به عنوان مراکز فرهنگی مهم در جوامع خود عمل می‌کنند و فضایی را برای اعلام رویدادهای ادبی، امضای کتاب و بحث های باشگاه کتاب ارائه می‌دهند. وبسایت های کتابفروشی، چیزی بیش از یک فروشگاه هستند. آنها نهادهای فرهنگی جامعه می‌باشند که حیات فکری و اجتماعی جوامع خود را غنی کرده و فضای حیاتی را برای تبادل دانش و ترویج فرهنگ ادبی فراهم می‌کنند. توسعه یک وبسایت کتابفروشی، فقط یک پیشرفت دیجیتالی نیست، بلکه یک تحول استراتژیک است که می‌تواند به طور قابل توجهی دامنه و اثربخشی تجارت را افزایش دهد. یک وبسایت کتابفروشی با طراحی خوب و کاربردی، می‌تواند تجربه خریدی راحت و غنی را به مشتریان خود ارائه دهد که از هر کجا و در هر زمان قابل دسترسی است.

 

یک کاتالوگ آنلاین مرور و کشف کتاب‌ ها و نویسندگان جدید را آسان می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد براساس دسته‌های مد نظرشان کتاب ها را فیلتر کنند، نظرات را بخوانند و توصیه‌های شخصی سازی شده دریافت کنند. علاوه بر این، وبسایت کتابفروشی می‌تواند ابزار قدرتمندی برای تعامل با مشتریان از طریق وبلاگ ها، بررسی ها و لیست های توصیه ها باشد و جامعه‌ای از خوانندگان پرشور را ایجاد کند. از نقطه نظر تجاری، وبسایت کتابفروشی قابلیت‌های تجزیه و تحلیل داده و بازاریابی دیجیتال ارزشمندی را ارائه می‌کند و به کتابفروشی اجازه می‌دهد تا به طور موثرتری با روند بازار و ترجیحات مشتری سازگار شود. همچنین فرصت هایی برای اجرای تبلیغات، رویدادهای آنلاین و برنامه های وفاداری ارائه می‌دهد، که می‌تواند فروش را افزایش دهد و حفظ مشتری را آسان تر کند. در نهایت، در دنیای دیجیتالی فزاینده، حضور آنلاین به یک ضرورت حیاتی برای هر کسب و کاری تبدیل شده است. برای کتابفروشی‌ها، یک وبسایت فقط گسترش فروشگاه‌ فیزیکی آنها نیست، بلکه ابزاری ضروری برای ارتباط و موفقیت مداوم آنها را در عصر دیجیتال تضمین می‌کند. با سرمایه گذاری در یک وبسایت کتابفروشی قوی و کاربر محور، کتابفروشی ها علاوه بر رشد و پیشرفت، می‌توانند کتاب ها و خوانندگان را بیشتر از قبل به یکدیگر متصل کنند.

 

نمونه های معروف وبسایت کتابفروشی ایرانی کدام است؟

امروزه با دیجیتال شدن اکثر کسب و کارها، وبسایت های کتابفروشی بسیاری در سرتاسر جهان طراحی شده و بسیار مورد استقبال مخاطبان کتابخوان قرار گرفته‌اند. اگر به موضوع کتاب و کتابخوانی علاقمند باشید و اخبار آن را دنبال کنید، متوجه خواهید شد که تعداد زیادی وبسایت کتابفروشی ایرانی نیز در این عرصه حضور دارند. شما نیز می‌توانید با بررسی این وبسایت های کتابفروشی، از آنها الهام گرفته و در طراحی وبسایت خود از آن ایده ها استفاده کنید. معروف ترین نمونه های وبسایت کتابفروشی ایرانی، به شرح زیر است:

 

فیدیبو

فروشگاه کتاب فیدیبو، یک وبسایت کتابفروشی زیر مجموعه دیجی کالا است. فیدیبو در در دسته بندی های: کتاب های انگلیسی، کتاب های رایگان فارسی، مجلات، میکروبوک، داستان و رمان، شعر، تبلیغات و بازاریابی، روانشناسی، مدیریت و … کتاب های خود را عرضه می‌کند. وبسایت کتابفروشی آنلاین فیدیبو، علاوه بر کتاب های چاپی، کتاب های صوتی جالب و جذابی را هم با قیمت های مناسب در اختیار کاربران می‌گذارد. بنابراین اگر وقت نمی‌کنید که کتاب های چاپی را مطالعه کنید، کتاب صوتی برای شما جایگزین خوبی است.

 

شهر کتاب آنلاین

اگر کلمه خرید آنلاین کتاب را در موتور جستجوگر گوگل سرچ کنید، اولین وبسایت کتابفروشی که مشاهده می‌کنید "شهر کتاب آنلاین" خواهد بود. وبسایت کتابفروشی "شهر کتاب آنلاین" رتبه الکسای 549 در ایران و رتبه الکسای 20818 در جهان دارد و این نشان دهنده‌ی بهترین بودن این وبسایت کتابفروشی، برای خرید اینترنتی کتاب می‌باشد. وبسایت کتابفروشی "شهر کتاب آنلاین" در دسته بندی های مختلفی کتاب‌ های خود را عرضه می‌کند، این دسته بندی ها عبارتند از: کتاب های عمومی، کتاب های فرهنگی، کتب خارجی، کتاب های دانشگاهی، کتاب های کمک آموزشی، کتاب های آموزش زبان خارجی، کتب مخصوص کودک و نوجوان و غیره. یک نکته جالب درباره وبسایت کتابفروشی "شهر کتاب آنلاین" این است که وقتی به آن مراجعه می‌کنید، در قسمت موارد مثبت آن آمده است که شما در هر نقطه جهان که باشید، می‌توانید از این وبسایت کتاب تهیه کنید و درب منزل خود، آن را تحویل بگیرید. علاوه بر اینها، وبسایت کتابفروشی "شهر کتاب آنلاین"، کتاب های جدید و مختلف را در قسمت وبلاگ خود معرفی می‌کند. همچنین می‌توانید نوشت افزار و لوازم التحریر مورد نیاز خود را نیز از این وبسایت کتابفروشی تهیه کنید.

 

30 بوک

سومین وبسایت کتابفروشی که می‌توانید از آن کتاب های خود را به صورت آنلاین خریداری کنید، وبسایت 30 بوک است. وبسایت کتابفروشی 30بوک در اواسط سال ۱۳۹۳ توسط چند جوان با انگیزه، راه اندازی شده است. رتبه الکسای وبسایت 30بوک در ایران 396 است و همچنین رتبه آن در جهان 15627 می باشد. در این وبسایت کتابفروشی، علاوه بر کتاب، بازی های فکری و تابلوهای هنری نیز به فروش می‌رسد. دسته بندی های اصلی وبسایت کتابفروشی 30بوک عبارتند از: کتابهای عمومی، کتاب های کمک درسی، زبان خارجه کودک و نوجوان، کالاهای فرهنگی و بازی و اسباب بازی و غیره. یکی از منوهای جالب این وبسایت، منوی محبوب ترین ها است؛ با کلیک روی آن می‌توانید به محبوب ترین کتاب ها دسترسی داشته باشید و کتاب مد نظرتان را به راحتی از میان آن ها انتخاب کنید. جالب اینجاست که این وبسایت کتابفروشی، همیشه تخفیف های جالبی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. بنابراین می‌توانید از این تخفیف ها استفاده کنید و کتاب هایی که نیاز دارید را به صورت اینترنتی خرید کنید و در درب منزل خود آن را تحویل بگیرید.

 

مزایای طراحی وبسایت کتابفروشی چیست؟

ایجاد یک وبسایت برای یک کتابفروشی دارای مزایای کلیدی متعددی است که می‌تواند دید و دسترسی کسب‌وکار فروش کتاب را در بازار مدرن تغییر دهد. به این صورت که با معرفی کتابفروشی شما به افراد مختلف در سطح ملی، تعداد مشتریان بالقوه شما افزایش یافته و دسترسی افراد کتابخوان برای خرید کتاب و لوازم جانبی آن بیشتر خواهد شد. به طور خلاصه، یک وبسایت کتابفروشی نه تنها برای رقابت موثر در یک بازار دیجیتالی فزاینده حیاتی است، بلکه مزایای متعددی نیز ارائه می‌دهد که می‌تواند به طور قابل توجهی عملیات تجاری و رضایت مشتری را بهبود بخشد. در اینجا برخی از دلایل اصلی که مزایا و اهمیت طراحی وبسایت کتابفروشی را شرح می‌دهد، آورده شده است:

مزایای طراحی وبسایت کتابفروشی

 

گسترش دسترسی به بازار

یک وبسایت، به یک کتابفروشی اجازه می‌دهد تا به مخاطبان بسیار گسترده تری (فراتر از مکان فیزیکی‌اش) دسترسی پیدا کند. این امر به ویژه در عصری که مصرف کنندگان، راحتی خرید آنلاین را ترجیح می‌دهند، بسیار مهم است. یک کتابفروشی با آنلاین بودن، می‌تواند به مشتریانی از شهرها یا حتی کشورهای مختلف، خدمات ارائه دهد و مشتریان بالقوه خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

 

فروش مستمر

به کمک یک وبسایت کتابفروشی، صاحبان کسب و کار می‌توانند به صورت 24/7 (7 روز در هفته، به صورت 24 ساعت) کار کنند و همچنین برای مشتریان این امکان را فراهم می‌کند تا در هر زمانی از شبانه روز، کتاب خریداری کنند. این ویژگی نه تنها موجب راحتی در خرید برای مشتریان می‌شود، بلکه فرصت‌های فروش را نیز افزایش خواهد داد، بدون اینکه محدود به ساعات کار یک فروشگاه فیزیکی باشد.

 

بهبود تجربه مشتری

یک وبسایت با طراحی خوب می‌تواند تجربه کاربری غنی و رضایت بخشی را به مشتریان ارائه دهد. کاربران می‌توانند به راحتی کتاب‌های خاص را جستجو کنند، توصیه‌های شخصی‌سازی  شده دریافت کنند و به نظرات و رتبه‌بندی‌های سایر خوانندگان دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، امکان فیلتر کردن بر اساس دسته‌ها، نویسندگان یا رتبه‌بندی، تجربه خرید افراد را کارآمدتر و لذت‌بخش‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: باشگاه مشتریان چیست و چه اهمیتی برای کسب و کار شما دارد؟

 

فرصت های بازاریابی

وبسایت کتابفروشی ابزاری قدرتمند برای بازاریابی دیجیتال است. این امر به کتابفروشی‌ها اجازه می‌دهد تا از استراتژی هایی مانند سئو، بازاریابی محتوا و کمپین های رسانه های اجتماعی را برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر استفاده کنند. علاوه بر این، کتابفروشی‌ها  می‌توانند از بازاریابی ایمیلی استفاده کنند تا مشتریان را از انتشارات جدید، رویدادها و پیشنهادات ویژه مطلع کنند. همچنین به کمک وبسایت کتابفروشی، به راحتی می‌توانند اعلان رویدادها، مراسم امضای کتاب و همخوانی ها را به اطلاع کاربران برسانند.

 

تجزیه و تحلیل داده ها

وبسایت کتابفروشی به شما اجازه می‌دهد تا داده‌های مربوط به رفتار مشتری، ترجیحات خرید و روند مرور را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنید. این داده‌ها برای بهینه سازی استراتژی بازاریابی، تنظیم موجودی کتاب بر اساس تقاضا و بهبود تجربه کلی کاربر بسیار ارزشمند هستند.

 

کاهش هزینه

نگهداری یک وبسایت کتابفروشی در دراز مدت، بسیار راحت تر و مقرون به صرفه تر از راه اندازی یک فروشگاه کتابفروشی با استفاده از آجر و ملات است. به خصوص اینکه ممکن است هزینه های دیگری مانند: اجاره، اثاثه، ملزومات و حقوق کارکنان نیز اضافه شود. علاوه بر این، یک وبسایت کتابفروشی می‌تواند به کاهش موجودی اضافی با امکان مدیریت پویاتر ارائه کتاب، کمک کند.

 

خدمات اضافی

یک وبسایت کتابفروشی می‌تواند بستر مناسبی برای ارائه خدمات اضافی مانند: باشگاه‌های کتاب، کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی نویسندگان باشد. این خدمات نه تنها عرضه های فرهنگی کتابفروشی را غنی می‌کند، بلکه جامعه‌ای از خوانندگان را به کتابفروشی وفادار می‌سازد.

 

امکانات وبسایت کتابفروشی چه می‌باشد؟

وبسایت های کتابفروشی، امکانات و خدمات مشخصی دارند که موجب جلب توجه کاربران و مخاطبان کتابخوان می‌شود. اگر سری به وبسایت های کتابفروشی فعال در بازار دیجیتال زده باشید، متوجه خواهید شد که در یک وبسایت کتابفروشی، علاوه بر معرفی و فروش کتاب ها، خدماتی مانند: خدمات مشاوره، فروش محصولات مکمل کتاب و معرفی نویسندگان و کتاب های تازه منتشر شده نیز، ارائه می‌شود. به صورت کلی امکاناتی که ممکن است در یک وبسایت کتابفروشی به چشم‌تان بخورد، شامل موارد زیر است:

امکانات طراحی وبسایت کتابفروشی

 

  1. فروش کتاب: وظیفه اصلی یک وبسایت کتابفروشی، دسترسی مشتریان به کتاب های متنوع در قالب های مختلف، از جمله کتاب های جدید، دست دوم و گاهی الکترونیکی و کتاب های صوتی است.

 

  1. تشویق به مطالعه و آموزش: وبسایت کتابفروشی، نقش مهمی در ترویج مطالعه و آموزش در جامعه دارد. آنها اغلب میزبان رویدادهایی مانند کتابخوانی، کارگاه های نویسندگی و سایر برنامه های آموزشی هستند که عشق به خواندن و یادگیری مداوم را تقویت می‌کنند.

 

  1. فضای جامعه: بسیاری از وبسایت های کتابفروشی، به عنوان محل ملاقات افرادی با علایق مشابه عمل می‌کنند. آنها فضایی را ارائه می‌دهند که در آن خوانندگان می‌توانند به تبادل نظر و گفتگو درباره موضوعات مختلف مرتبط با کتاب و فرهنگ، بپردازند.

 

  1. خدمات مشاوره: کارمندان وبسایت کتابفروشی اغلب دانش گسترده‌ای در مورد کتاب دارند و می‌توانند توصیه های شخصی سازی شده به مشتریان ارائه دهند و برای یافتن کتاب هایی متناسب با علایق و نیاز های افراد، به آنها کمک کنند.

 

  1. محصولات مکمل: بسیاری از وبسایت های کتابفروشی علاوه بر کتاب، محصولات مکمل دیگری مانند مجلات، روزنامه، لوازم التحریر، بازی ها و هدایا را به فروش می‌رسانند. این امر نه تنها به جذب طیف وسیع تری از مشتریان کمک می‌کند، بلکه سودآوری کسب و کار را نیز افزایش خواهد داد.

 

طراحی وبسایت کتابفروشی چگونه انجام می‌شود؟

برای یک وبسایت کتابفروشی، طراحی ساختار نویگیشن بصری و کارآمد، بسیار حائز اهمیت است. به این دلیل که موجب می‌شود کاربران بتوانند به سرعت آنچه می‌خواهند را پیدا کنند و تجربه خرید آنلاین خوبی داشته باشند. بنابراین لازم است در طراحی وبسایت کتابفروشی خود، ساختار نویگیشن توصیه شده برای وبسایت کتابفروشی را پیاده سازی کرده و تا بهترین نتیجه را بگیرید. ساختار توصیه شده برای طراحی وبسایت کتابفروشی به شرح زیر است:

 

  1. صفحه اصلی: یک نمای کلی بصری و پویا از وبسایت کتابفروشی ارائه می‌دهد، که نسخه های جدید، پرفروش ترین ها و تبلیغات فعلی را مورد توجه بیشتر کاربران قرار می‌دهد.

 

  1. دسته بندی کتاب ها: داستانی، غیر داستانی، کودکانه و دانشگاهی، دسته بندی های کاملاً تعریف شده‌ای هستند که به کاربران کمک می‌کند مستقیماً ژانرها یا انواع کتاب های مورد نظر خود را به آسانی پیدا کنند.

 

  1. جستجوی پیشرفته: شامل فیلترهایی مانند نویسنده، قیمت، تاریخ انتشار و رتبه‌ بندی کتاب ها است که موجب تسهیل فرایند جستجوی های خاص می‌شود.

 

  1. توصیه ها: صفحه‌ی توصیه ها شامل پرفروش ترین ها کتاب های وبسایت کتابفروشی، جدیدترین عناوین اضافه شده به کاتالوگ کتاب ها، توصیه های شخصی سازی شده بر اساس ترجیحات اعضای تیم کتابفروشی می‌باشد.

 

  1. رویدادها و فعالیت ها: این بخش وبسایت کتابفروشی، به جهت اطلاع رسانی در مورد رویدادهای آینده، مانند امضای کتاب، راه اندازی و کارگاه های آموزشی، باشگاه کتاب و جزئیات مربوط به نحوه‌ی عضویت در آن است.

 

  1. وبلاگ: بخش وبلاگ در وبسایت کتابفروشی از مهم ترین صفحات وبسایت به شمار می‌رود. به این دلیل که با استفاده از وبلاگ و مقاله های مرتبط با موضوع کتاب می‌توان به بیشتر دیده شدن وبسایت کتابفروشی کمک شایانی کرد. مواردی که در بخش وبلاگ وبسایت کتابفروشی منتشر می‌شود شامل: پست‌های ادبیات، نقد کتاب، مصاحبه با نویسنده و موارد دیگر است که می‌تواند به مشتریان در کشف کتاب‌ها و نویسندگان جدید کمک کند.

بیشتر بخوانید: طراحی وبسایت آموزشی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

 

  1. درباره ما: در صفحه‌ی درباره‌ی ما وبسایت کتابفروشی، بهتر است در رابطه با تاریخچه کتابفروشی و اعضای تیم کتابفروشی، اطلاعاتی در اختیار کاربران قرار دهید. دلیل اهمیت استفاده از این صفحه، ایجاد پیوند شخصی بیشتر و آشنایی با ماموریت ها و ارزش های وبسایت کتابفروشی است.

 

  1. خدمات مشتریان: در این بخش وبسایت کتابفروشی می‌توانید به سوالات متداول مشتریان پاسخ بدهید، اطلاعات تماس و آدرس فروشگاهی فیزیکی خود را قرار دهید. همچنین بهتر است قابلیت نمای سبد خرید را نیز برای کاربران خود طراحی کنید تا بتوانند موارد اضافه شده را بررسی کنند و یا آن ها را حذف کنند. علاوه بر این ها، خوب است شرایط پرداخت ایمن و شفاف را برای مشتریان فراهم کنید.

 

قیمت طراحی وبسایت کتابفروشی چقدر است؟

قیمت و هزینه طراحی وبسایت کتابفروشی وابسته به عوامل متعددی مانند: پیچیدگی طراحی، سیستم مدیریت محتوا (CMS)، طراحی واکنشگرا، کارکرد تجارت الکترونیک و غیره است. با در نظر گرفتن هر یک از این موارد، هزینه طراحی وبسایت کتابفروشی می‌تواند متغیر باشد. ارتباط واضح با یک شرکت طراحی وبسایت کتابفروشی حرفه‌ای یا تیم توسعه، ضروری است تا اطمینان حاصل شود که همه الزامات درک شده و در طرح پیشنهادی پروژه لحاظ خواهند شد. برای مثال هزینه طراحی یک وبسایت کتابفروشی ساده با ویژگی های استاندارد، طراحی تمیز و عملکردهای ضروری، می‌تواند از 20 تا 40 میلیون تومان متغیر باشد. همچنین یک وبسایت کتابفروشی با ویژگی های بیشتر با قابلیت های اضافی مانند: حساب های کاربری، موتور های توصیه کتاب و طراحی پیشرفته می‌تواند از 40 تا 80 میلیون تومان متغیر باشد. در حالی که برای طراحی یک وبسایت کتابفروشی اختصاصی، که بسیار سفارشی با ویژگی های منحصر به فرد، قابلیت های پیشرفته تجارت الکترونیک و طراحی پیچیده توسعه یابد، هزینه طراحی وبسایت کتابفروشی می‌تواند از 80 میلیون تومان فراتر رفته و حتی بسته به پیچیدگی های کد نویسی آن به 100 میلیون تومان نیز برسد. توجه به این نکته مهم است که اینها تخمین‌های تقریبی هستند و هزینه واقعی توسعه وبسایت کتابفروشی ممکن است بر اساس نیازهای خاص شما و نرخ‌هایی که توسط متخصصان طراحی وبسایت یا آژانس‌هایی که انتخاب می‌کنید، متفاوت باشد.

 

جمع بندی طراحی وبسایت کتابفروشی

در این مقاله دریافتیم که وبسایت کتابفروشی با طراحی خوب و کاربردی، می‌تواند تجربه خریدی راحت و غنی را به مشتریان خود ارائه دهد که از هر کجا و در هر زمان قابل دسترسی است. یک کاتالوگ آنلاین مرور و کشف کتاب‌ ها و نویسندگان جدید را آسان می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد براساس دسته‌های مد نظرشان کتاب ها را فیلتر کنند، نظرات را بخوانند و توصیه‌های شخصی سازی شده دریافت کنند. وبسایت های کتابفروشی معروف ایرانی شامل: فیدیبو، شهر کتاب آنلاین و سی بوک می‌باشند. ایجاد یک وبسایت برای یک کتابفروشی دارای مزایای کلیدی متعددی است که می‌تواند دید و دسترسی کسب‌وکار فروش کتاب را در بازار مدرن تغییر دهد. همچنین گسترش دسترسی به بازار، فروش مستمر، بهبود تجربه مشتری، فرصت های بازاریابی، تجزیه و تحلیل داده ها و کاهش هزینه ها از دیگر مزایای طراحی وبسایت کتابفروشی است. وبسایت های کتابفروشی، امکانات و خدمات مشخصی دارند که موجب جلب توجه کاربران و مخاطبان کتابخوان می‌شود. در یک وبسایت کتابفروشی، علاوه بر معرفی و فروش کتاب ها، خدماتی مانند: خدمات مشاوره، فروش محصولات مکمل کتاب و معرفی نویسندگان و کتاب های تازه منتشر شده نیز ارائه می‌شود. هزینه طراحی یک وبسایت کتابفروشی اختصاصی، بین 20 تا 100 میلیون تومان است و این قیمت با توجه به ویژگی های وبسایت کتابفروشی، متغیر است.

 

چنانچه پس از مطالعه‌ی این مقاله، تمایل به طراحی وبسایت کتابفروشی دارید یا می‌خواهید در این زمینه مشاوره بگیرید، با کارشناسان تیم کدالین در ارتباط باشید. در صورتی که از مطالعه‌ی این مقاله لذت بردید، آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. مشتاق پاسخگویی به نظرات ارزشمند شما عزیزان هستیم.

 

اطلاعات بیشتر در رابطه با طراحی وبسایت کتابفروشی

انواع وبسایت کتابفروشی کدام است؟

برای ارتقاء و بهتر کردن وبسایت کتابفروشی چه کاری باید انجام بدم؟

چرا طراحی وبسایت کتابفروشی خوب بیشتر از فروشگاه کتاب اینستاگرامی اهمیت دارد؟


 

 

برچسب ها

نظرات (5)

کیفیت محتوا
امید رحمانی کاربر
2024/09/01 | 06:10

سلام. چه مقاله ی خوبی نوشتین! من اگر بخوام توی وبسایت فقط راجع به نقد کتاب ها بنویسم هم میتونم از وبسایت کتابفروشی استفاده کنم؟

مهسا ولی محمدی کارمندان
2024/09/01 | 06:15

سلام امید جان، وقت بخیر! بله که می‌تونین. وبسایت های نقد کتاب، مثل وبسایت کتابفروشی، فروشندگان مستقیم نیستن و بیشتر روی ارائه نظرات، توصیه ها و بحث های ادبی و حتی گردهمایی های کتابخوانی تمرکز می‌کنند. البته وبسایت های نقد کتاب می‌تونن در آخر معرفی یا نقد یک کتاب، لینک خرید اون کتاب در وبسایت کتابفروشی رو قرار بدن تا علاوه بر سرگرمی، درآمد هم داشته باشند.

نوید صالحی کاربر
2024/09/01 | 06:10

سلام خداقوت! امکانش هست که وبسایت کتابفروشی رو به صورت چند زبانه طراحی کرد؟

مهسا ولی محمدی کارمندان
2024/09/01 | 06:16

سلام نوید جان، ممنونم که مقاله وبسایت کتابفروشی رو مطالعه‌ کردین! از اون جایی که بسیاری از کسب و کارها فعالیت شون به ایران محدود نمی شود، طراحی وبسایت کتابفروشی چند زبانه یکی از اقداماتی است که برای این دسته از کسب و کارها باید انجام شود. شما هم می‌تونین وبسایت تون رو به هر زبان دیگری که تمایل داشتین، طراحی کنین.

محمد حسین کاربر
2024/09/01 | 06:12

اهمیت سئو وبسایت کتابفروشی چیه؟ اصلا لزومی داره که سئو توی وبسایت کتابفروشی هم پیاده بشه؟

مهسا ولی محمدی کارمندان
2024/09/01 | 06:17

سلام محمد حسین جان، وقتتون بخیر! بله سئو در طراحی وبسایت کتابفروشی بسیار موثر و حیاتی است. اگر وبسایتی سئو نشود و تولید محتوای اصولی نداشته باشد، در نتایج گوگل نمایش داده نمی‌شود. حتی اگر وبسایت کتابفروشی امکانات خاص از جمله طراحی زیبا را دارا باشد. دلیل طراحی وبسایت کتابفروشی، بیشتر دیده شدن فروشگاه و بازدید از وبسایت شماست. اگر در فرایند طراحی وبسایت کتابفروشی، از سئو استفاده نکنید، آنگاه فقط هزینه خود را هدر داده اید. سئو وبسایت کتابفروشی، اگر اصولی و درست باشد و بر اساس الگوریتم های گوگل انجام شود، می‌تواند علاوه بر جذب بازدید کننده، آنها را به مشتری تبدیل کند.

سپیده باقرزاده کاربر
2024/09/01 | 06:12

سلام توی طراحی وبسایت کتابفروشی، استفاده از کدوم سیستم مدیریت محتوا (CMS) به صرفه تر هست؟

مهسا ولی محمدی کارمندان
2024/09/01 | 06:19

سلام سپیده جان، روزت بخیر! در طراحی وبسایت کتابفروشی عوامل مختلفی به قیمت طراحی وبسایت کتابفروشی موثر هست که یکی از این عوامل، CMS انتخابی شماست. عموما گفته میشه که CMS محبوبی مثل Wordpress، به صرفه تر هست. به این دلیل که پشتیبانی خوبی دارند و فرایند طراحی وبسایت کتابفروشی مبلغی ،حدود 5 تا 10 میلیون هزینه می‌بره. اما اگر نظر من رو بخواین بهتون پیشنهاد می‌کنم برای رضایت بیشتر کاربر ها و امنیت وبسایت کتابفروشی تون هم که شده، طراحی وبسایت کتابفروشی اختصاصی انجام بدین.

Sina کاربر
2024/09/01 | 06:13

یه وبسایت کتابفروشی میتونه به اعتبار کسب و کار من اضافه کنه؟

مهسا ولی محمدی کارمندان
2024/09/01 | 06:19

سلام سینا جان، روزتون بخیر! بزارین براتون یک مثال ملموس بزنم. قدیم تر ها وقتی کسی کت شلوار شیک می‌پوشید، اعتبار فرد بیشتر می‌شد. امروزه نیز اعتبار صنفی شما به داشتن یک وبسایت کتابفروشی بستگی دارد، در صورتی که روی کارت ویزیت، کاتالوگ و برشورتون شما آدرس وبسایتتون درج بشه، متوجه می‌شوید که چقد دید مخاطب فرق خواهد کرد. به این دلیل که افراد معتقدند که طراحی وبسایت کتابفروشی بسیار عمل قابل توجه و مهمی است.

مهسا ولی محمدی

مدیر 2024/08/31
امتیاز 5/5 تعداد نظرات 5

موضوعات مرتبط

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید