نرم افزار باشگاه مشتریان چه مزایایی برای فروشگاه های پوشاک دارد؟

نرم افزار باشگاه مشتریان برای صنف پوشاک

در این مقاله قصد داریم به تفسیر دقیقی از نرم افزار باشگاه مشتریان برای صنف پوشاک، انواع فروشگاه های لباس و حتی بوتیک های کوچک و بزرگ بپردازیم. در ادامه با مراحل راه اندازی یک نرم افزار باشگاه مشتریان با مزایایی همچون؛ بهبود روابط با مشتری، افزایش وفاداری مشتری و بازاریابی مستقیم و تبلیغات آسان‌تر آشنا خواهید شد. شما با مطالعه این مقاله می توانید متوجه شوید که یک نرم افزار باشگاه مشتریان چه کاربردهایی برای فروشگاه شما دارد و چگونه می توانید نرم افزار مناسب کسب و کار خود را انتخاب کنید.

 

نرم افزار باشگاه مشتریان چیست؟

نرم افزار باشگاه مشتریان که به عنوان برنامه وفاداری نیز شناخته می‌شود، برنامه‌ای است که برای پاداش و حفظ مشتریان از طریق ارائه مزایا، تخفیف‌ها یا امتیازات انحصاری برای وفاداری آنها طراحی شده است. یک باشگاه مشتریان معمولا متعلق به یک تولید کننده، برند یا فروشگاه  است و هدف آن ایجاد ارتباط مستقیم با مشتریان فراتر از معاملات شخصی است.

 

مراحل راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان برای فروشگاه پوشاک

چه فروشگاه شما یک بوتیک کوچک باشد و چه یک فروشگاه لباس بزرگ، باشگاه مشتریان می‌تواند به شما کمک کند تا از رقبای خود پیشی بگیرید و یک پایگاه مشتری وفادار بسازید. برای این کار باید قدم به قدم پیش بروید و اقدامات خاصی را انجام دهید که در ادامه آنها را بررسی می کنیم.

 

1) اهداف فروشگاه خود را مشخص کنید

قبل از راه اندازی باشگاه مشتریان برای فروشگاه لباس مشخص کنید که چه انتظاری از آن دارید؛ امیدوارید به چه چیزی برسید و چه کسی را می‌خواهید مورد هدف قرار دهید. داشتن یک هدف برای ایجاد باشگاه مشتریان مختص فروشگاه شما باعث می‌شود تمام قدم‌های بعدی را منطقی‌تر بردارید. برای اینکه در مشخص کردن اهداف خود راحت‌تر باشید، پیشنهاد می‌کنیم به این دو سوال جواب دهید: آیا به دنبال افزایش وفاداری مشتری، افزایش فروش یا جمع آوری داده‌های مشتری هستید؟ مشتریان ایده‌آل شما چه کسانی هستند و چه چیزی برای آنها ارزشمند است؟

 

2) مدل عضویت مشتریان‌تان را انتخاب کنید

باشگاه مشتریان انواع متعددی دارد و شما باید بهترین گزینه را برای فروشگاه خود انتخاب کنید. اینکه کدام مدل از بقیه بهتر است، به هدف شما و نوع مخاطبین‌تان بستگی دارد. مشتریان همیشه حواس‌شان به شرایط باشگاه مشتریان برای فروشگاه شما است و مزایای آن را مورد بررسی قرار می دهند؛ بنابراین نمی‌توانید سرسری و بدون توجه هر مدل که شد را انتخاب کنید.

برای اینکه با انواع مختلف باشگاه مشتریان آشنا شوید، می توانید مقاله باشگاه مشتریان چیست و چه اهمیتی برای کسب و کار شما دارد؟ مطالعه کنید.

 

3) در مورد هدایا و جوایزی که ارائه می دهید، تصمیم بگیرید

بدون شک برای اینکه باشگاه مشتریان شما با ارائه برنامه های وفاداری شما نتایج درخشان و سودآوری را به همراه داشته باشد، باید هدایا و جوایز ویژه‌ای را به اعضای باشگاه خود ارائه دهید. این جوایز می‌تواند شامل موارد مختلفی همچون تخفیف‌های فصلی، ارسال رایگان و یا مواردی دیگر باشد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که مزایایی را ارائه می‌دهید که برای مخاطبان هدف شما جذاب باشد و با قابلیت های فروشگاه‌تان همخوانی داشته باشد.

 

4) فرآیند ثبت نام را ساده سازی کنید

پیوستن به باشگاه مشتریان فروشگاه‌تان را برای افراد آسان کنید. شما می‌توانید یک صفحه مخصوص در وب‌سایت خود ایجاد کنید، یک برگه ثبت نام در فروشگاه ارائه دهید، یا یک گزینه ثبت نام را هنگام پرداخت به مشتریان نشان دهید. با این کار در واقع به افراد اجازه می‌دهید که خیلی ساده در باشگاه مشتریان شما عضو شوند و در جریان جوایز و هدایایی که ارائه می دهد قرار بگیرند.
 

5) باشگاه مشتریان را تبلیغ کنید

از طریق ایمیل مارکتینگ، ارسال پیامک، رسانه‌های اجتماعی و تابلوهای اعلان در فروشگاه، اخبار باشگاه مشتریان خود را به اشتراک بگذارید. می توانید برای مشتریانی که به آن ملحق می‌شوند، انگیزه‌هایی مانند دریافت تخفیف ویژه ایجاد کنید. از این رو وقتی آنها ببینند که برای دریافت چنین تخفیفی فقط کافی‌ است که در باشگاه شما ثبت نام کنند، شک نکنید که این کار را می‌کنند. علاوه‌ براین، از هر روش دیگری برای ترغیب کردن آنها به ثبت نام در نرم افزار باشگاه مشتریان استفاده کنید و تبلیغات خود را به بهترین شیوه انجام دهید.

 

6) تعاملات خود را حفظ کنید

به طور منظم با اعضای باشگاه تعامل داشته باشید؛ برایشان ایمیل یا پیامک بفرستید و موجودی‌های جدید و تخفیف‌های ویژه را به آنها پیشنهاد دهید تا معجزه نرم افزار باشگاه مشتریان را ببینید. این مرحله آخرین مرحله راه‌ اندازی باشگاه مشتریان برای فروشگاه لباس شما و مهم‌ترین مرحله آن است. بنابراین اگر می‌خواهید به زودی چندین برابر تمام هزینه‌هایی که برای تبلیغات و راه‌ اندازی خرج کرده‌اید را بدست آورید، از تعامل مداوم غافل نشوید.

 

کاربردهای نرم افزار باشگاه مشتریان برای فروشگاه پوشاک

حال که با مراحل راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان برای فروشگاه پوشاک آشنا شدید به بررسی کاربرد های این نرم افزار در صنف پوشاک می‌پردازیم.

1) افزایش فروش

 

ایجاد انگیزه برای خرید بیشتر

باشگاه مشتریان با استفاده از سیستم امتیازدهی و پاداش، به مشتریان برای خریدهایشان امتیاز می‌دهد. این امتیازها می‌توانند به تخفیفات نقدی، هدایای رایگان یا خدمات ویژه تبدیل شوند. در نتیجه، مشتریان در ازای دریافت امتیاز بیشتر، به خرید بیشتر ترغیب می‌شوند.

 

تخفیفات و پیشنهادات ویژه

با استفاده از نرم افزار باشگاه مشتریان می‌توانید برای اعضای خود تخفیفات و پیشنهادات ویژه‌ای ارائه دهید. این پیشنهادات می‌توانند شامل تخفیف‌های درصدی یا قیمت‌های ثابت و هدایای نقدی یا ترکیبی از آنها باشند. ارائه تخفیفات و پیشنهادات ویژه، مشتریان را به خرید مجدد از فروشگاه شما تشویق می‌کند.

 

معرفی محصولات جدید

نرم افزار باشگاه مشتریان می‌تواند ابزاری برای معرفی محصولات جدید به مشتریان شما باشد. شما می‌توانید با ارائه اطلاعات و تصاویر جذاب از محصولات جدید در باشگاه مشتریان، مشتریان را به خرید این محصولات ترغیب کنید.

 

2) جذب مشتریان جدید

 

تبلیغات دهان به دهان

باشگاه مشتریان می‌تواند با تبدیل مشتریان فعلی به تبلیغ کنندگان برند، به جذب مشتریان جدید کمک کند. شما می‌توانید با ارائه مزایا و پاداش‌های ویژه به مشتریانی که دوستان و آشنایان خود را به عضویت در باشگاه مشتریان دعوت می‌کنند، از این روش برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید.

 

برنامه های ارجاع

نرم افزار باشگاه مشتریان می‌تواند با ارائه بازاریابی ارجاعی، به جذب مشتریان جدید از طریق مشتریان فعلی کمک کند. در این برنامه‌ها، به مشتریانی که دوستان و آشنایان خود را به عضویت در باشگاه مشتریان تشویق می‌کنند، امتیاز، تخفیف یا هدیه تعلق می‌گیرد. برای مثال نرم افزار باشگاه مشتریان کلوپ، مجهز به این قابلیت است. بنابراین فروشگاه می تواند با تنظیم شرایط مدنظر خود مشتریانش را به ارجاع ترغیب کند و در ازای آن جوایز و هدایایی را برای آنها در نظر بگیرد.

 

ایجاد حس انحصاری بودن

نرم افزار باشگاه مشتریان می‌تواند با ارائه مزایای ویژه به اعضای خود، حس انحصاری بودن را در آنها ایجاد کند. این مزایا می‌توانند شامل تخفیفات و پیشنهادات ویژه، خدمات VIP، یا دسترسی به محصولات و خدمات منحصر به فرد باشند. ایجاد حس انحصاری بودن، مشتریان را به عضویت در باشگاه مشتریان و خرید از فروشگاه شما ترغیب می‌کند. برخی از مزایای جذب مشتریان جدید شامل؛ افزایش فروش، افزایش سهم بازار، افزایش ترافیک فروشگاه و افزایش آگاهی از برند می شود.

 

3) حفظ مشتریان فعلی

 

ارتباط مستمر با مشتریان

نرم افزار باشگاه مشتریان می‌تواند با برقراری ارتباط مستمر با مشتریان، حس تعلق خاطر را در آنها ایجاد کند. این ارتباط می‌تواند از طریق ایمیل، پیام کوتاه، شبکه‌های اجتماعی یا سایر روش‌های ارتباطی برقرار شود.

 

شخصی سازی تجربه خرید

نرم افزار باشگاه مشتریان می‌تواند با ارائه پیشنهادات متناسب با نیاز هر مشتری، تجربه خرید را برای آنها شخصی‌سازی کند. این کار با استفاده از اطلاعاتی که از مشتریان در باشگاه جمع‌آوری می‌شود، مانند تاریخچه خرید، سلیقه و نیازهای آنها انجام می‌شود. به عنوان مثال شما می توانید با استفاده از نرم افزار کلوپ به تحلیل های پیشرفته ای از داده هایی که از مشتریان به دست آمده دسترسی داشته باشید. از این طریق شما قادر هستید با استفاده از تحلیل های اختصاصی از رفتار مشتریان و خرید‌های آنها، پیشنهادات شخصی سازی شده ای را به آنها ارائه دهید و در نهایت تجربه خرید‌شان را بهتر کنید.

 

افزایش رضایت و وفاداری

نرم افزار باشگاه مشتریان می‌تواند با ارائه خدمات و مزایای جذاب، در افزایش رضایت و وفاداری مشتریان بسیار تاثیر گذار باشد. این خدمات و مزایا می‌توانند شامل تخفیفات و پیشنهادات ویژه، برنامه‌های امتیازدهی و پاداش، خدمات VIP و سایر خدمات باشند.


 

مزایای راه اندازی باشگاه مشتریان فروشگاه پوشاک

 

1) بهبود روابط با مشتری

برنامه های وفاداری و پاداش‌دهی می توانند روابط مشتری با کسب و کار شما را از طرق مختلف بهبود ببخشند؛ به خصوص با ایجاد یک تجربه خرید مشتری محور و ایجاد وفاداری عاطفی. باشگاه مشتریان برای یک فروشگاه لباس باید به گونه‌ای طراحی شود که مشتریان احساس کنند در یک باشگاه مشتریان انحصاری هستند. اگر مشتریان از طریق عضویت در باشگاه مشتریان، پاداش یا تخفیفات قابل توجهی دریافت کنند، می توانید این تخفیفات را انحصاری کرده و موجب وفاداری عاطفی مشتریان به برند خود شوید. لازم به ذکر است که با تاکید بر وفاداری عاطفی، برندها می‌توانند روابط خود با مشتریان را بهبود ببخشند و همچنین حفظ و تعامل مشتری با برند خود را افزایش می دهند.

 

2) افزایش وفاداری مشتری

آیا می دانستید که جذب یک مشتری جدید پنج برابر بیشتر از حفظ یک مشتری موجود هزینه دارد؟ یکی از اهداف اصلی نرم افزار باشگاه مشتریان فروشگاه باشگاه مشتریان افزایش وفاداری مشتریان فعلی شما است. باشگاه مشتریان ابزاری است که مشتریان احساس ارتباط نزدیک‌تری با فروشگاه پوشاک ایجاد می کنند و این ارتباط نزدیک تاثیر به‌سزایی در افزایش وفاداری آنها دارد. مشتریانی که عضو باشگاه مشتریان می‌شوند، به دلیل علاقه و ارتباط نزدیک‌تری که با فروشگاه شما دارند، به احتمال زیاد در آینده نیز مجددا خریدار محصولات شما خواهند بود.

 

3) بازاریابی مستقیم و تبلیغات آسان‌تر

بسته به نوع نرم افزار باشگاه مشتریان که راه‌اندازی می‌کنید، برنامه های وفاداری این پتانسیل را دارند که بازاریابی مستقیم برای مشتریان شما را بسیار آسان‌تر و موفق‌تر کنند. به این صورت که مشتریانی که اعضای باشگاه مشتریان شما هستند ممکن است تجربیات خود را درباره فروشگاه شما با دوستان و آشنایان‌شان به اشتراک بگذارند؛ انجام این کار باعث می‌شود تعداد مشتریان جدید به دلیل توصیه‌ها و بازخوردهای مثبت افزایش یابد.

 

اهداف راه اندازی باشگاه مشتریان برای فروشگاه پوشاک

هدف اصلی راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان برای فروشگاه های لباس تقویت روابط قوی‌تر با مشتریان است که در نهایت منجر به افزایش وفاداری به فروشگاه، تکرار خرید و درآمد بیشتر می‌شود. از طریق راه اندازی باشگاه مشتریان برای یک فروشگاه لباس، می‌توانید حس وفاداری را در بین مشتریان خود ایجاد کنید و تجربه خرید جذاب‌تری را برای آنها فراهم کنید. یکی دیگر از اهداف ایجاد باشگاه مشتریان برای فروشگاه پوشاک جمع‌آوری داده‌های ارزشمند مشتری است. با جمع‌آوری اطلاعاتی مانند عادات خرید و ترجیحات مشتریان، می‌توانید نیازهای مشتریان خود را بهتر درک کنید. با این کار به راحتی می‌توانید فروش خود را تا حد چشم‌گیری بالا ببرید؛ چرا که می‌توانید بر اساس این داده‌ها پیشنهادات هدفمند‌تری را برای افراد ارسال کنید و به راحتی آنها را به خرید مجدد ترغیب کنید. مثلا وقتی در سبد خرید یکی از مشتریان شما همیشه یک تیشرت مردانه پیدا می‌شود، مطمئنا با دیدن پیامک تخفیف تیشرت مردانه به آن واکنش نشان می‌دهد.

 

۳ ایده خلاقانه برای تقویت تعامل با اعضای باشگاه مشتریان

افتتاح باشگاه مشتریان پوشاک اگر بدون خلاقیت همراه باشد، ممکن است نتایج چشم‌گیری به دنبال نداشته باشد. با توجه به اینکه مهم‌ترین عامل در موفقیت یک باشگاه، میزان تعامل افراد با آن است، باید روش‌های خلاقانه‌ و نوآورانه ای را برای برقراری تعامل با آنها پیاده‌سازی کنید. در ادامه سه ایده خلاقانه را به شما معرفی می‌کنیم.
 

1) یک برنامه عضویت طبقه بندی شده ایجاد کنید

یک برنامه عضویت طبقه بندی شده دارای سطوح مختلفی است که افراد با توجه به میزان تعامل‌شان با شما پاداش دریافت می‌کنند. مثلا اگر کسی هر ماه از شما لباس خریداری کند، می‌تواند در سطح بالاتری نسبت به کسی باشد که هر فصل یک بار از شما خرید می‌کند. با این کار می‌توانید افراد را به تعامل بیشتر با خود ترغیب کنید و به موفقیت باشگاه مشتریان برای فروشگاه خود امیدوار باشید.

 

2) از رسانه های اجتماعی برای تعامل با اعضا استفاده کنید

یک گروه اختصاصی در هر یک از رسانه هایی که تمایل دارید برای اعضای باشگاه مشتریان خود ایجاد کنید تا بتوانند با یکدیگر و برند شما ارتباط برقرار کنند. می‌توانید از این پلتفرم‌ها برای اشتراک‌گذاری محتوای ویژه برای اعضا و یا دریافت بازخورد از آنها نیز استفاده کنید.

 

3) برای تولد اعضا به آنها جایزه بدهید

نرم افزار باشگاه مشتریان برای فروشگاه پوشاک باید چیزی بیش از ارسال پیامک تخفیف باشد. اعضا باشگاه خود را با یک تخفیف چشم‌گیر مخصوص تولد یا هدیه رایگان غافلگیر کنید. این کار به آنها نشان می‌دهد که شما برای‌‌شان ارزش قائلید و به آنها اهمیت می‌دهید.

 

۲ تا از بهترین مدل های باشگاه مشتریان برای فروشگاه پوشاک

بهترین مدل باشگاه مشتریان برای فروشگاه پوشاک، آن مدلی است که تمام پتانسیل‌های شما را در نظر گرفته باشد و تمام اهداف‌تان را برآورده کند. به این ترتیب می توانید در هزینه راه اندازی باشگاه مشتریان برای فروشگاه لباس صرفه جویی کنید و به نتایج مطلوبی در فروش‌تان منجر می‌شود.

 

باشگاه مشتریان مبتنی بر امتیاز

همانطور که می‌دانید افراد عاشق امتیاز جمع کردن هستند. در این مدل از باشگاه مشتریان برای فروشگاه لباس افراد به ازای هر خرید امتیاز مشخصی را دریافت می‌کنند که می‌توانند از آن برای کسب جوایز مختلفی استفاده کنند. این جایزه‌ها ممکن است تخفیف روی خریدهای بعدی، ارسال رایگان یا هر چیز دیگری باشند.

 

باشگاه مشتریان مبتنی بر تعامل

یکی دیگر از بهترین مدل های باشگاه مشتریان برای فروشگاه لباس مدل باشگاه تعاملی است. در این مدل شما می‌توانید از پتانسیل‌های شبکه‌های اجتماعی مختلف (مانند استوری و پست در اینستاگرام) برای ارائه تخفیف و جایزه به مشتریان خود استفاده کنید. مثلا می‌توانید به ازای گذاشتن استوری از خریدشان به افراد تخفیف دهید. این کار باعث می‌شود هم خود اعضا برای استفاده از تخفیف تشویق شوند و هم افراد بیشتری فروشگاه شما را بشناسند که این خود باعث جذب مشتری جدید می‌شود.



 

جمع بندی از نرم افزار باشگاه مشتریان برای صنف پوشاک


نرم افزار باشگاه مشتریان که به عنوان برنامه وفاداری نیز شناخته می‌شود، برنامه‌ای است که برای پاداش و حفظ مشتریان از طریق ارائه مزایا، تخفیف‌ها یا امتیازات انحصاری برای وفاداری آنها طراحی شده است. شما برای اینکه بتوانید نرم افزار باشگاه مشتریان خود را راه اندازی کنید، ابتدا باید مراحلی را طی کنید که شامل؛ تعیین اهداف فروشگاهتان، انتخاب مدل عضویت مشتریان، تصمیم گیری درباره هدایا و جوایزی که ارائه می دهید، ساده‌سازی فرآیند ثبت نام، تبلیغ باشگاه مشتریان و حفظ تعاملات خود با مشتریان می باشد. برای اینکه بتوانید نرم افزار مناسب فروشگاه خود را انتخاب کنید باید با کاربردها و مزایای نرم افزار باشگاه مشتریان آشنا شوید. از این رو ما سعی کردیم در این مقاله کاربردهای این ابزار را در سه حوزه افزایش فروش، جذب مشتری و حفظ مشتریان بررسی کنیم. امیدواریم با خواندن این مقاله به درک درستی از نرم افزار باشگاه مشتریان برسید.


 

در این مقاله با توجه به اهمیت نرم افزار باشگاه مشتریان در فروشگاه های پوشاک، به ارائه تعریف و مزایا و مراحل راه اندازی آن پرداختیم. از این رو برای دریافت دمو و یا تهیه نرم افزار باشگاه مشتریان کلوپ می توانید به وبسایت کدالین مراجعه کنید و چنانچه در این مورد سوالی دارید با ما در ارتباط باشید. خوشحال می شویم نظرات و دیدگاه های خود را با ما به اشتراک بگذارید.




 

Top 6 Clothing Loyalty Programs: Improve for Customer …

Complete Guide to Customer Loyalty for Retail Clothing …

[2024] Fashion Loyalty Programs for Retail



 

برچسب ها

نظرات (3)

کیفیت محتوا
نیاز محمدسالاری کاربر
2024/07/03 | 08:51

البته اینم در نظر داشته باشیم که باشگاه مشتریان فقط برای یک صنف مشخص نیست و هر صنفی میتونه از این نرم افزار های باشگاه مشتریان استفاده کنه

علی اکبر صیادمنش کاربر
2024/07/03 | 08:55

قطعا استفاده کردن از سیستم های باشگاه مشتریان کمک خیلی بزرگی به شرکت و حتی خود مشتریان اون شرکت میشه

ایدین قلی پور کاربر
2024/07/17 | 13:16

مرسی از مقاله خوبتون، بسیار کمک کننده بود.

ملیکا عروجی

مدیر 2024/06/26
امتیاز 5/5 تعداد نظرات 3

موضوعات مرتبط

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید