25 ویژگی کاربردی که هر نرم افزار سی آر ام باید داشته باشد.

ویژگی ها و امکانات نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان

با ویژگی ها و عملکرد مناسب، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) می تواند به شما در صرفه جویی در زمان و افزایش فروش با نظارت بر مشتریان بالقوه و مشتریان در طول چرخه عمر مشتری، از پرورش سرنخ ها تا بسته شدن فروش و در نهایت حفظ وفاداری مشتری، کمک کند. شما با دانستن ویژگی های کاربردی نرم افزار سی آر ام می توانید در انتخاب نرم افزار مناسب کسب و کارتان، بهبود عملکرد و کارایی سازمان خود، بهبود فرآیند های فروشتان و افزایش فروش خود موثر واقع شوید. از این رو در این مقاله ما 25 ویژگی ضروری سی آر ام را بیان خواهیم کرد.

 

ویژگی های کلیدی نرم افزار سی آر ام

نرم افزار سی آر ام از بسیاری جهات به کسب و کارها سود می رساند. با این حال، یافتن بهترین راه حل برای نیازهای شما زمان می برد. بسیاری از فروشندگان محصولات مختلفی را با ویژگی های گسترده ارائه می دهند. برخی حتی نرم افزارهای تخصصی را برای صنایع خاصی مانند مهمان نوازی و مراقبت های بهداشتی ارائه می دهند. در حالی که سازمان شما ممکن است از قابلیت های سی آر ام ویژه بهره مند شود، 25 ویژگی ضروری سی آر ام زیر می تواند به هر کسب و کاری کمک کند تا کارآمدتر عمل کند و روابط با مشتریان را در هر مرحله از چرخه عمر مشتری مدیریت کند.

 

1.مدیریت مخاطبین

مدیریت مخاطبین در قلب هر پلتفرم سی آر ام قرار دارد. مدیریت مخاطبین به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا اطلاعات دقیق در مورد مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی خود را به‌طور یکپارچه جمع‌آوری و سازماندهی کنند و به شما کمک می‌کند روابط محکمی ایجاد کنید و در حفظ مشتریان خود عملکرد بهتری داشته باشید. نمایه های مشتری می تواند شامل اطلاعات جمعیتی، ارتباطات رسانه های اجتماعی و تمام تعاملات مشتری، صرف نظر از بخش (فروش، خدمات مشتری و غیره) باشد. شما یک نمای کلی از پایپ لاین فروش 360 درجه به دست می آورید که به شما کمک می کند روابط خود را مدیریت کنید و بینش و بازخورد ارزشمندی را برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان در آینده به دست آورید.

نکته: مدیریت مخاطبین یک ویژگی حیاتی برای سی آر ام است. اطمینان حاصل کنید که یک راه ساده و کاربردی با تمام معیارهای لازم برای تعامل با مشتری انتخاب کرده اید.
 

 

2. اتوماسیون گردش کار

گردش کار سی آر ام به طور خودکار، می تواند زندگی شما را آسان تر کند. بنابراین به دنبال نرم‌افزاری باشید که به شما امکان می‌دهد قوانین سفارشی برای آن تنظیم کنید و با اتوماسیون نیروی فروش همراه باشد تا به شما و تیمتان کمک کند بهره‌وری بیشتری داشته باشید. با اتوماسیون گردش کار، نرم افزار سی آر ام شما می تواند به طور خودکار اقدامات خاصی را بر اساس محرک ها یا رویدادها انجام دهد، مانند موارد زیر:

  • هنگامی که یک مشتری بالقوه فرم آنلاین را پر می کند، نرم افزار سی آر ام به طور خودکار پیام را به نماینده یا بخش فروش مربوطه هدایت می کند.

  • هنگامی که نماینده فروش پیامی را دریافت می کند، نرم افزار سی آر ام می تواند به طور خودکار یک پاسخ از پیش تعیین شده را برای تایید پیام ارسال می کند.

  • فرض کنید یک سرنخ، مشتری بالقوه یا فرصت به پیام یا پیشنهاد شما پاسخ نمی دهد. در این صورت، نرم افزار سی آر ام به طور خودکار پس از یک زمان از پیش تعیین شده، مانند 48 ساعت یا دو روز کاری، پیام بعدی را ارسال می کند.

  • هنگامی که یک نماینده فروش با یک مخاطب تماس می گیرد یا پیام ارسال می کند، نرم افزار سی آر ام به طور خودکار ساعت ها را ثبت می کند و تمام ارتباطات را ردیابی می کند.

  • همانطور که نمایندگان فروش وظایف را کامل می کنند، نرم افزار سی آر ام به طور خودکار آنها را برای گزارش عملکرد به سرپرستان و مدیریت بالاتر گزارش می دهد.

 

آیا میدانستید؟

ویژگی‌های اتوماسیون گردش کار نیز زمان و کار را از کارهای خسته‌کننده فروش مانند پردازش سفارش، ردیابی سفارش و مدیریت موجودی حذف می‌کند.

 

3. اتوماسیون بازاریابی

فراتر از اتوماسیون فروش، به دنبال نرم افزار سی آر امی باشید که اقدامات بازاریابی را خودکار کند. اتوماسیون بازاریابی به شما کمک می کند تا با ارائه بینش های ارزشمند برای اطلاع رسانی پیام های شخصی مانند معاملات و کوپن ها، به طور موثر به مشتریان هدف بالقوه دست یابید. می‌توانید از فرم‌های وب‌سایت برای گرفتن خودکار اطلاعات ردیابی سرنخ و مشخصات مشتری استفاده کنید. تیم های فروش شما می توانند از این اطلاعات برای تبدیل موفقیت آمیز سرنخ های بیشتر استفاده کنند. داده های اتوماسیون بازاریابی همچنین می تواند به شما در تجزیه و تحلیل بازگشت سرمایه کمپین بازاریابی و برنامه ریزی اقدامات بازاریابی آینده کمک کند.

 

4. سفارشی سازی

هیچ دو کسب‌وکاری شبیه هم نیستند، بنابراین بهترین نرم‌افزار سی آر ام با ویژگی‌های سفارشی‌سازی، نیازهای منحصربه‌فرد کسب‌وکار شما را برآورده می‌کند. برخی از راه‌حل‌های سی آر ام برای شما امکان این را فراهم می کند که ویژگی‌هایی را در قالب خود انتخاب کنید. اغلب سی آر ام ها به شما اجازه می دهند فیلدهای مخاطب را اضافه کنید، عناصر داشبورد را انتخاب کنید و گزارش های سفارشی ایجاد کنید. در این بین بسیاری از سی آر ام ها گزینه های سفارشی سازی را با ماژول ها، پلاگین ها و سایر افزونه ها تقویت می کنند تا قابلیت های نرم افزار شما را گسترش دهند. اگر حتی نیاز به سفارشی سازی بیشتری دارید، بسیاری از فروشندگان سی آر ام گزینه های پیشرفته ای را با استفاده از رابط های برنامه نویسی برنامه (API) ارائه می دهند. API ها به توسعه دهندگان امکان دسترسی به مشخصات فنی و کدنویسی را برای سفارشی سازی نرم افزارهای پیشرفته تر می دهند. API ها همچنین به شما امکان می دهند نرم افزار را با راه حل های تجاری موجود شرکت خود ادغام کنید تا فرآیندها را ساده کنید. علاوه بر اینها باید در نظر داشت که سی آر ام کلید می تواند به طور کامل و از پایه، مطابق با نیازهای کسب و کار شما قابلیت های مورد نظر شما را پیاده سازی کند و در بهبود عملکرد شما موثر واقع شود.

 

5. حذف ویژگی های اضافی

یافتن یک راه حل سفارشی که ویژگی هایی را ارائه می دهد که تمام نیازهای کسب و کار شما را برآورده می کند ضروری است. اما حذف ویژگی های بسته ای که استفاده نمی کنید نیز مهم است. نرم افزار سی آر ام باید روشی یکپارچه برای مدیریت داده ها، روابط با مشتری و فروش ارائه دهد. شما باید بتوانید به وضوح بر روی اطلاعات مهم تمرکز کنید بدون اینکه درگیر ویژگی های نرم افزاری ناخواسته و اضافی شوید.

 

6. قابلیت یکپارچه سازی

اکثر برنامه های سی آر ام قابلیت یکپارچه سازی با نرم افزارهای شخص ثالث را را ارائه می دهند. انتخاب یک راه حل سی آر ام که با نرم افزار حیاتی کسب و کار شما ادغام شود، کلیدی است. به عنوان مثال، پلتفرم محبوب سی آر ام Salesforce بازار AppExchange خود را دارد، جایی که کاربران می توانند به راحتی Salesforce را به راه حل هایی مانند QuickBooks، Mailchimp و DocuSign متصل کنند. در اینجا چند نوع قابلیت ضروری یکپارچه سازی سی آر ام وجود دارد که می تواند زندگی شما را آسان تر کند:

  • نرم افزار سی آر ام را مستقیما از Outlook، Gmail یا سایر کلاینت های ایمیل اجرا کنید تا مجبور نباشید بین برنامه ها جابجا شوید.

  • به طور خودکار اطلاعات فروش و سفارش را با سیستم POS و نرم افزار حسابداری خود همگام کنید تا ورود دستی داده ها را حذف کنید.

  • به طور خودکار لیست های ایمیل بسازید و کمپین های بازاریابی ایمیلی را از نرم افزار بازاریابی ایمیلی یا نرم افزار سی آر ام خود راه اندازی کنید تا مجبور نباشید مسیر طولانی را طی کنید.

 

7. خدمات مشتری

بسیاری از کسب و کارها از سی آر ام برای خدمات مشتری استفاده می کنند. اگر خدمات مشتری اولویت اصلی است، به دنبال یک سی آر ام باشید که بتواند کارهای زیر را انجام دهد:

  • با هر آنچه که از اولین نقطه تماس به بعد باید بدانید، یک دید جامع 360 درجه به مشتری ارائه دهید.

  • ردیابی خودکار تمام نقاط ارتباطی، از کسب سرنخ گرفته تا بستن معامله و تاریخچه فروش.

  • همه حوادث، بازدیدهای وب سایت، تاریخچه خرید و سایر فعالیت ها را برای مراجعات بعدی ثبت کنید و همه تکرارها را در یک صفحه نگه دارید.

  • از نام مشتریان برای شخصی سازی تمام مکاتبات استفاده کنید.

  • برای هر حساب، مشتری و مشکلات حل شده، شماره های مرجع منحصر به فرد ارائه دهید.

  • به طور خودکار درخواست‌ها و پیام‌هایشان را به مشتریان ارسال کنید تا احساس نکنند نادیده گرفته شده‌اند.

  • از قالب‌های ایمیل از پیش ساخته و اسکریپت‌های تماس که به رایج‌ترین سوالات پاسخ می‌دهند، پشتیبانی کنید.

در برخی از نرم افزارهای سی آر ام مانند کلید؛ می توانید با تعریف فرم های نظرسنجی و ارسال آنها به مشتریان، این موارد را انجام دهید.

 

نکته کلیدی: خدمات نامطلوب به مشتریان یکی از دلایل اصلی این است که مشتریان برند شما را کنار می گذارند. سی آر ام ها می توانند به شما کمک کنند تا پاسخ های عالی و به موقع ارائه دهید و مشتریان خود را راضی نگه دارید و از رقبا دور نگه دارید.

 

8. مدیریت کارکنان

نرم افزار سی آر ام یک راه عالی برای ارزیابی و پیگیری عملکرد و فعالیت کارکنان است. نرم‌افزاری را انتخاب کنید که به کارمندان امکان ردیابی ساعت‌ها، وظایف، جلسات، شماره‌های فروش، اهداف و موارد دیگر را می‌دهد. این نرم افزار همچنین باید به سرپرستان و مدیر ارشد دسترسی به داشبوردها را برای مشاهده اهداف فردی کارکنان، وظایف تکمیل شده و سایر معیارهای بهره وری بدهد. این می‌تواند به مدیران کمک کند تا بررسی‌های عملکرد کارکنان را بنویسند، انگیزه ایجاد کنند و به کارکنان موفق پاداش دهند، کسانی را که در حال پسرفت هستند را شناسایی کنند و به حوزه‌های قابل بهبود بپردازند.

 

9. مدیریت وظایف

به دنبال یک نرم افزار سی آر ام باشید که فراتر از ردیابی عملکرد کارکنان باشد. نرم افزاری را پیدا کنید که به شما در مدیریت وظایف آنها نیز کمک کند. یک سیستم سی آر ام خوب می‌تواند تکالیف کار را بر اساس مجموعه مهارت‌ها، تجربه، حجم کاری و موقعیت مکانی یک کارمند خودکار کند.

 

10. رسانه های اجتماعی

از آنجایی که مشاغل بیشتر از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، یافتن یک سی آر ام با ویژگی های داخلی نظارت بر رسانه های اجتماعی بسیار مهم است. با مجموعه ویژگی های مناسب، تیم بازاریابی شما برای نظارت بر حساب های رسانه های اجتماعی شرکت شما نیازی به تغییر پلتفرم ها نخواهد داشت. برای مثال نرم افزار Salesforce نمونه های عالی از قابلیت های سی آر ام اجتماعی را ارائه می دهد. این به کاربران اجازه می دهد تا کارهای زیر را انجام دهند:

  • از طریق گوش دادن اجتماعی با آنچه مردم در مورد برند شما می گویند هماهنگ شوید.

  • نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها و منشن ها را نظارت کنید.

  • هر کانال رسانه های اجتماعی (فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و غیره) را بررسی کنید تا استراتژی رسانه های اجتماعی خود را سفارشی کنید.

  • در مورد اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند بینشی درست دریافت کنید.

  • برند خود را شناسایی کرده و از آن استفاده کنید.

  • وظایف روزانه پست کردن در حساب های رسانه های اجتماعی خود را مدیریت کنید.

 

11. مدیریت سرنخ ها

استفاده از نرم افزار سی آر ام برای مدیریت سرنخ ها به شما کمک می کند تا سرنخ ها و اقدامات آنها را در طول چرخه فروش شناسایی کنید. این ویژگی از امتیازدهی به سرنخ ها نیز پشتیبانی می‌کند و به شما امکان می‌دهد سرنخ‌ها را برای اعضای تیم مربوطه فیلتر کنید. سرنخ های مرده می توانند هفته ها یا ماه ها در یک سی آر ام بمانند. ویژگی‌های قوی مدیریت سرنخ به مدیران فروش کمک می‌کند تا نسبت به سرنخ‌ها آگاه باقی بمانند و بالقوه‌های بی‌صدا یا به ظاهر مرده را در بین نمایندگان مختلف برای تعامل مجدد توزیع کنند.

 

 

12. داده های زمان واقعی

شرکت شما برای اتخاذ تصمیمات صحیح به جدیدترین و دقیق ترین داده ها نیاز دارد. راه‌حل‌های خوب سی آر ام می‌توانند داده‌های در لحظه را جمع‌آوری کنند و گزارش‌ها و تحلیل های ارزشمندی را ارائه دهند. اینها تنها تعدادی از مزایای استخراج داده های در لحظه هستند:

 

  • تصمیمات بازاریابی آگاهانه تری در مورد قیمت پیشنهادی و قرار دادن تبلیغات آنلاین بگیرید.

  • یک عکس فوری از تقاضای بازار دریافت کنید تا برنامه بازاریابی خود را به روز کنید و نتایج بهتری به دست آورید.

  • شناسایی کنید که کدام محصولات و خدمات بیشترین درآمد را ایجاد می کنند و کدام کمترین درآمد را دارند.

 

13. تجزیه و تحلیل سی آر ام

تجزیه و تحلیل سی آر ام، همچنین به عنوان تجزیه و تحلیل مشتری شناخته می شود، بینش داده های مشتری را ارائه می دهد. این داده‌های مهم می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد محصولات، خدمات، بازاریابی و ارتباطات کلی که بین مشتریان توزیع می‌کنید تصمیم‌گیری بهتری بگیرید. به دنبال راه حل هایی باشید که معیارهای سی آر ام زیر را ارائه می کنند:

  • داده های تقسیم بندی مشتری را جمع آوری کنید.

  • داده‌های سود و زیان را پاک کنید تا به شما در تعیین ROI کمک کند.

  • تجزیه و تحلیل وب آموزنده که استفاده و رفتار مشتری از وب سایت شما را نشان می دهد.

 

14. گزارش‌گیری

سیستم گزارش گیری یک ویژگی استاندارد و مهم برای سی آر ام است. گزارش ها بینش های ارزشمندی را ایجاد می کنند که به تصمیم گیری کمک می کند. در اینجا چند نوع گزارش وجود دارد که سی آر ام شما باید ارائه دهد:

  • تعداد سرنخ هایی که در یک زمان خاص وارد می شوند.

  • تعداد فروش های ایجاد شده در یک زمان خاص را جمع آوری کند.

  • نشان دهد که کدام یک از نمایندگان فروش شما کدام سرنخ را تبدیل کرده‌اند.

  • تعداد تماس های خروجی انجام شده نشان دهد.

  • اثربخشی کمپین ایمیلی را ارائه دهد.

  • مرحله ای که در آن سرنخ های شما تبدیل می شوند و به شما کمک می کند فرصت هایی را برای تبدیل سرنخ ها در زمان کوتاه تری شناسایی کنید.

  • قابلیت های ارائه گزارش سی آر ام را در نظر بگیرید. شما گزارش هایی می خواهید که از نظر بصری جذاب و قابل درک باشند. و همچنین سهولت اشتراک گذاری در پلتفرم ها عامل دیگری است که باید در نظر گرفت.

 

سیستم گزارشگیری نرم افزار سی آر ام (crm)

 

15. مدیریت پایپ لاین

شما باید اطمینان حاصل کنید که اعضای تیم در تمام بخش ها می توانند به راحتی کل پایپ لاین فروش را تجسم کنند. ردیابی مشتریان در حین حرکت در طول پایپ لاین به بخش های مربوطه کمک می کند تا خدمات مناسب و به موقع ارائه دهند و به شما امکان می دهد مناطق مشکل را شناسایی کنید. شما می توانید به طور موثر به مسائل رسیدگی کنید تا از هر فرصتی بیشترین بهره را ببرید.

 

16. پیش بینی فروش

سی آر ام با ابزارهای پیش بینی فروش به شما کمک می کند تا فروش آینده را بر اساس داده های پایپ لاین فعلی خود پیش بینی کنید. ممکن است لازم باشد برنامه بازاریابی خود را بر اساس پیش بینی فروش تغییر دهید. به عنوان مثال، فرض کنید فکر می‌کردید فروشگاه اسباب‌بازی‌تان در تعطیلات پازل‌های زیادی می‌فروشد. با این حال، پیش‌بینی فروش نشان داد که لگوها محبوب‌تر خواهند بود. این دانش به شما کمک می کند تا کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی خود را مطابق با آن تنظیم کنید. پیش بینی فروش همچنین می تواند تغییرات بازار را برای کاهش ریسک های تجاری پیش بینی کند.

 

17. مدیریت ایمیل ها

ردیابی ایمیل ها از طریق صندوق ورودی سنتی می تواند گیج کننده و طاقت فرسا باشد. ضروری است که هر ایمیل فروش به سرعت دریافت و انتقال داده شود تا احتمال ایجاد درآمد افزایش یابد. ویژگی مدیریت ایمیل سی آر ام کمک می کند تا نمایندگان فروش شما سازماندهی شده و سازنده باشند. آنها می توانند خود را یکپارچه کنند و تقویم‌هایی برای برنامه‌ریزی قرار ملاقات‌ها و جذب مشتریان احتمالی ارائه دهند. یکی دیگر از ویژگی‌های عالی مدیریت ایمیل ها، قابلیت استفاد از قالب‌های آماده ایمیل است تا نمایندگان زمان کمتری را برای ساخت محتوای ایمیل‌ها صرف کنند.

 

18. سی آر ام نسخه موبایل

با توجه به اینکه اکثر ارائه دهندگان خدمات مبتنی بر ابر ارائه می دهند، کارمندان شما به احتمال زیاد از نرم افزار سی آر ام در رایانه ها و دستگاه های تلفن همراه خود استفاده خواهند کرد. بنابراین به دنبال نرم افزاری با یک برنامه تلفن همراه با استفاده آسان و با دسترسی به همه ویژگی ها و ابزارها باشید. راه حل سی آر ام تلفن همراه باید در همه دستگاه ها از جمله iOS و Android نیز کار کند. سی آر ام های تلفن همراه به شما امکان این را می‌دهند تا با دریافت اطلاعات ارزشمند هنگام ورود، اعلان هایی را تنظیم کنید تا در کمپین‌ها باقی بمانید. اعلان ها همچنین می‌توانند شما را از تعاملات جدید با مشتری مطلع کنند تا تیم شما بتواند در اسرع وقت پشتیبانی لازم را ارائه دهد.

 

19. مدیریت قیمت و سفارشات

یک نرم افزار سی آر ام می‌توانند با استفاده از الگوهایی برای تولید نقل قول‌های خودکار از اطلاعاتی که مستقیما از سرنخ گرفته می‌شوند، به رفع بسیاری از مشغله‌های وقت‌گیر ارسال قیمت به مشتریان بالقوه کمک کنند. پس از انجام فروش، می توانید از قالب های سفارشی و اتوماسیون نیز برای سرعت بخشیدن به فرآیند سفارش و تحویل استفاده کنید.

 

20. داشبورد

داشبورد سی آر ام یک مکان مرکزی است که در آن به راحتی می توانید تمام اطلاعات و داده های مرتبطی را که برای انجام معامله نیاز دارید، تجسم کنید. می‌توانید گزارش‌ها، داده‌های لحظه ای، اطلاعات سرنخ‌ها، پیش‌بینی‌ها، عملکرد کارکنان، تعاملات با مشتری و پایپ لاین فروش را ببینید. داشبورد سی آر ام شما باید قابل درک، کنترل و ساده باشد. همچنین باید به صورتی قابل تنظیم باشد که کارمندان بتوانند اطلاعات مرتبط با وظایف و نقش‌های خود را درج کنند.

 

21. ذخیره سازی و امنیت داده ها

امنیت داده ها یک ویژگی حیاتی در سی آر ام است. سی آر ام ها حاوی تعداد زیادی اطلاعات حساس مشتری، داده های فروش و اطلاعات مالی درباره شرکت شما هستند. شما باید ارائه‌دهنده‌ای را انتخاب کنید که چه مبتنی بر ابر باشد چه به صورت نصب در محل ارائه شود، امنیت قوی داشته باشد. یک نرم افزار خوب سی آر ام همچنین باید امکان کنترل امنیت داخلی با دسترسی مبتنی بر نقش کارکنان را فراهم کند. شما می توانید اطلاعات و ویژگی های خاص را به افراد خاصی در سازمان خود محدود کنید.

 

22. یکپارچه سازی چت

سی آر ام به اعضای تیم در سراسر بخش ها اجازه می دهد تا بدون زحمت به اطلاعات دسترسی داشته باشند و به اشتراک بگذارند. با این حال، آنها همچنین باید بتوانند از طریق یک برنامه چت یکپارچه با یکدیگر همکاری کنند. یک برنامه چت همچنین می تواند خدمات مشتری را در زمان واقعی ارائه دهد که کارمندان هر بخش می توانند در آن شرکت کنند.
 

آیا میدانستید؟

سیستم‌های چت زنده معمولا نمایندگان خدمات انسانی را برای رسیدگی به سوالات مشتری به هم متصل می‌کنند. با این حال، برخی از سیستم های چت از چت ربات های هوش مصنوعی برای رسیدگی به پرس و جوهای ساده استفاده می کنند.

 

23. قابلیت تست نرم افزار

یک سی آر ام باید شرایط تست را فراهم کند، جایی که می توانید تنظیمات و تغییراتی را در سیستم قبل از پیاده سازی انجام دهید. یک دمو از نرم افزار به توسعه دهندگان شما اجازه می دهد تا بدون اینکه خطری برای تاثیر گذاشتن بر داده های شما داشته باشند، با سیستم کار کنند. قابلیت تست سی آر ام همچنین به شما امکان می دهد تا توسعه دهندگان شخص ثالث را به یک فضای کاری جداگانه دعوت کنید بدون اینکه به آنها اجازه دسترسی به داده های حساس بدهید.

 

24. پشتیبانی و آموزش فروشنده

اگرچه از نظر فنی یک ویژگی سی آر ام نیست، سطح خدمات مشتری ارائه دهنده سی آر ام شما یکی دیگر از ملاحظات مهم است. خواه راه‌اندازی نرم‌افزار، آموزش کارمندان برای استفاده از ویژگی‌های آن، یا قرار دادن کسی برای عیب‌یابی مشکلات در صورت بروز، شما فروشنده‌ای می‌خواهید که فراتر از آن باشد. وقتی نوبت به پیاده سازی یک نرم افزار سی آر ام می رسد، به دنبال ارائه دهنده ای باشید که آموزش ها، فیلم ها یا جلسات آموزشی را به راحتی در دسترس قرار دهد. اطمینان حاصل کنید که به چت خدمات مشتری زنده، یک خط تلفن پشتیبانی 24/7 و انجمن ها دسترسی دارید تا به حل سریع هر مشکلی کمک کنید.

 

25. هوش مصنوعی

هوش مصنوعی (AI) کسب و کارها را متحول می کند و استفاده از سی آر ام نیز از این قاعده مستثنی نیست. بسیاری از ارائه‌دهندگان سی آر ام در حال پیاده‌سازی هوش مصنوعی در نرم‌افزار خود هستند تا به خودکارسازی وظایف، ارائه بینش‌های پیشرفته و کمک به اجرای روان‌تر کسب‌وکار شما کمک کنند. هوش مصنوعی مولد، مانند انیشتین GPT Salesforce، می‌تواند فرآیند خدمات مشتری را از طریق چت‌بات‌هایی که تصویر کاملی از مشتری دارند و می‌توانند احساسات آنها را تجزیه و تحلیل کرده و با پیام‌های شخصی‌سازی شده پاسخ مناسب دهند، بهبود بخشد. هوش مصنوعی همچنین می‌تواند تلاش‌های بازاریابی خودکار را برای کمک به هدایت مشتری از طریق پایپ لاین فروش شخصی‌سازی کند. از طریق یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی می‌تواند داده‌های پیچیده را در زمان واقعی نظارت و تجزیه و تحلیل کند، بینش‌های سریع و دقیقی ایجاد کند که می‌تواند تصمیمات شما را آگاه کند، به شما کمک می‌کند تا بهترین نحوه خرج کردن پول خود را تعیین کنید و فروش و تلاش‌های بازاریابی آینده را پیش‌بینی کنید.

 

نکته: هنگام انتخاب نرم افزار سی آر ام مناسب برای کسب و کار خود، اطمینان حاصل کنید که این پلتفرم به طور مداوم با مشاغل در صنعت شما کار می کند و راه حل مناسبی برای اندازه و تعداد کارمندان شرکت شما ارائه می دهد.

 

چرا باید روی نرم افزار سی آر ام سرمایه گذاری کنید؟

شما و تیم سخت کوشتان برای شروع و رشد کسب و کارتان زمان و انرژی صرف کرده اید. شما یک محصول یا خدمات منحصر به فرد و یک پایگاه مشتری وفادار ایجاد کرده اید و پایپ لاین فروش و برنامه های بازاریابی را توسعه داده اید. با این حال، همانطور که تجارت شما رشد می کند، انجام تمام این وظایف می تواند پیچیده و وقت گیر شود. نرم افزار سی آر ام می تواند به ساده سازی تمام فرآیندهای تجاری کمک کند تا به شما و تیم شما کمک کند تا شرکت خود را به سطح بعدی ببرید. آنچه شما از یک نرم افزار سی آر ام می خواهید به نیازهای خاص کسب و کار شما بستگی دارد، بنابراین با بخش های مختلف کسب و کار خود صحبت کنید تا مشخص کنید چه ویژگی هایی به بهترین وجه به آنها کمک می کند تا تجارت را کارآمدتر انجام دهند. سرمایه گذاری روی نرم افزار سی آر ام مناسب، عملکرد تیم شما را بهینه می کند، فروش و رضایت مشتری را افزایش می دهد و به شکوفایی کسب و کار شما کمک می کند.



 

جمع بندی


نرم افزار سی آر ام از بسیاری جهات به کسب و کارها سود می رساند. با این حال، یافتن بهترین راه حل برای نیازهای شما زمان می برد. از بارز ترین ویژگی های سی آر ام که در این مقاله به آن پرداختیم می توان به مدیریت کاربران که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا اطلاعات دقیق در مورد مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی خود را به‌طور یکپارچه جمع‌آوری و سازماندهی کنند، اتوماسیون های بازاریابی، فروش و گردش کار، مدیریت کارکنان که شامل عملکرد و وظایف آنها می شود، مدیریت سرنخ ها که فرآیند فروش شما را منسجم تر می کند، سیستم گزارش گیری با قابلیت آگاه سازی شما از بینش های ارزشمند و سهولت در تصمیم گیری، تجزیه و تحلیل ها که به شما در پیش بینی عملکرد فروش های آینده شما کمک می کند و سایر ویژگی های ضروری و کاربردی نظیر؛ قابلیت یکپارچه سازی، سی آر ام نسخه تلفن همراه، داشبود، هوش مصنوعی، مدیریت پایپ لاین و … اشاره کرد.

 

در این مقاله با توجه به اهمیت ویژگی های کاربردی نرم افزار سی آر ام در هر نوع کسب و کاری، به ارائه تعاریف و ویژگی های آن پرداختیم. از این رو برای اطلاع بیشتر درمورد نرم افزار سی آر ام کلید می توانید بلاگ های دیگر ما را مطالعه کنید و چنانچه در این مورد سوالی دارید با ما در ارتباط باشید. خوشحال می شویم نظرات و دیدگاه های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

The Most Important Features in CRM Software

Top CRM Features and Functionality List

9 CRM features you need for a successful customer ...

10 Must-Have CRM Features for Small Businesses | CO

 

برچسب ها

نظرات (2)

کیفیت محتوا
علیرضا داوودی کاربر
2024/06/22 | 13:43

امکانش هست فرق سفارشی سازی و اختصاصی رو توضیح بدید؟
ممنونم

ساناز رضایی کاربر
2024/06/26 | 14:28

خیلی از نرم افزار های سی ار ام برند خیلی از این ویژه گی ها رو ندارند
اگر کسی یک نرم افزار crm با تمام این ویژه گی هارو میشناسه لطفا معرفی کنه

ملیکا عروجی

مدیر 2024/06/11
امتیاز 5/5 تعداد نظرات 2

موضوعات مرتبط

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید