نرم افزار سی آر ام SaaS چیست؟ + معرفی 5 مزایای آن

نرم سی آر ام SaaS چه مزایایی دارد؟

در این مقاله قصد داریم که در رابطه با موضوع نرم افزار سی آر ام SaaS مواردی نظیر تعریف سی آر ام و نرم افزار SaaS، نحوه عملکرد این نوع سی آر ام، مزایای سی آر ام SaaS، دلایلی که به شما نشان می دهد که چرا به این ابزار نیاز دارید و امکاناتی که یک نرم افزار سی آر ام خوب دارد را بررسی کنیم. با مطالعه این مقاله شما می توانید به درک قابلیت های یک نرم افزار سی آر ام مبتنی بر SaaS رسیده و در نهایت برای انتخاب نرم افزار مناسب کسب و کار خود تصمیم بگیرید.

 

نرم افزار سی آر ام مبتنی بر SaaS چیست؟

در ابتدا بیایید به تعریف سی آر ام بپردازیم. سی آر ام در اصل مخفف "customer relationship management" است به معنای مدیریت ارتباط با مشتری و در واقع به یک سیستم کامپیوتری اشاره دارد که برای کمک به کسب و کارها در نظر گرفته شده است. و این یک مفهوم ساده است که از رولودکس های قدیمی الهام گرفته است. از این ابزار برای سازماندهی اطلاعات تماس استفاده می شد تا تیم های فروش بتوانند به سرعت به مشتریان خود دسترسی داشته باشند و جزئیات مهم را ثبت کنند. امروزه سی آر ام این کار را انجام می دهد و حتی مفیدتر عمل می کند.

 

پلتفرم‌های سی آر ام به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا تعاملات خود را با مشتریان بالقوه و موجود مدیریت کنند. بنابراین آنها می توانند سطح عالی از مراقبت مشتری را ارائه دهند که باعث ایجاد اعتماد و بازگشت مشتریان می شود. بدون یک پلتفرم سی آر ام خوب، کسب‌وکارها مجبورند تمام اطلاعات مشتریان خود را به صورت دستی در فایل های اکسل وارد کنند. این یک کار وقت گیر و پر زحمت است و اغلب اوقات منجر به اشتباهات زیادی می شود. امروزه پلتفرم‌های سی آر ام به کسب‌وکارها به ارائه خدماتی کارآمد و قابل تکرار کمک می کنند. این کار را با ارائه ابزارهایی برای:

 

  • ثبت و تجزیه و تحلیل تعاملات با مشتریان

  • خودکارسازی ارسال ایمیل های بعدی به مشتریان بالقوه

  • به‌روزرسانی خودکار اطلاعات تماس جدید

  • ردیابی فعالیت مشتری در وب سایت ها و حساب های رسانه های اجتماعی

  • برقراری ارتباط از طریق چندین کانال، از جمله ایمیل و رسانه های اجتماعی

  • همکاری در بین تیم ها 

  • و …

 

اکنون که دریافتیم سی آر ام چیست؛ می توانیم درباره سی آر ام SaaS نیز بیشتر بدانیم. به طور سنتی، نرم افزار باید مستقیما روی سخت افزار شما مستقر و نصب می شد تا بتوانید از آن استفاده کنید. از این رو کسب و کارهایی که مایل به داشتن تمام مزایای سی آر ام هستند باید آن را مستقیما روی سرورها و رایانه های خود خریداری و نصب کنند. آنها علاوه بر خرید نرم افزار، باید سخت افزار، زیرساخت و تخصصی در حوزه آی تی برای نصب و نگهداری آن را نیز داشته باشند. اما به دلیل گسترش فناوری ابری، کسب‌وکارهای بیشتری به سمت روش‌های سریع‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر برای نصب و اجرای سی آر ام روی می‌آورند. SaaS، نرم افزاری است که از طریق اتصال به اینترنت در دسترس شما قرار می گیرد. بنابراین، سی آر ام مبتنی بر SaaS به جای اینکه مستقیما روی هر رایانه شخصی نصب شود، بر روی ابر عمل می کند، به این معنی که کاربران می توانند در هر کجا و با هر دستگاهی که به اینترنت دسترسی دارد از آن استفاده کنند. سی آر ام SaaS گاهی اوقات به عنوان سی آر ام ابری یا سی آر ام آنلاین نیز نامیده می شود.

 

نرم افزار سی آر ام مبتنی بر SaaS چگونه کار می کند؟

سی آر ام SaaS معمولا بر اساس طرح های اشتراکی فروخته می شود، نه به صورت خرید یک باره. هنگامی که یک شرکت اشتراک یک سی آر ام مبتنی بر SaaS را خریداری می کند، می تواند آن را در رایانه و در مرورگر اینترنت خود اجرا کند. در این حالت سرور و زیرساخت مورد نیاز برای پشتیبانی از نرم افزار همگی در خارج از سایت توسط فروشنده نگهداری می شوند. این پلتفرم‌ها معمولا دارای عناصر آموزشی برای کمک به تیم‌ها در یادگیری نحوه هدایت و سفارشی کردن نرم‌افزار خود هستند. سپس، همانطور که تیم ها در استفاده از پلتفرم بهتر می شوند و شرکت به رشد خود ادامه می دهد، می توانند هر زمان که بخواهند سی آر ام خود را ارتقا دهند. این به آنها امکان دسترسی به ویژگی های بیشتری را می دهد. همانطور که شرکت به استفاده از سی آر ام خود ادامه می‌دهد، فروشنده به‌روزرسانی‌های دوره‌ای، رفع اشکال‌ها و سایر کارهای تعمیر و نگهداری را ارائه می‌کند. در واقع همه این اقدامات به منظور حفظ نرم افزار در حال اجرا است.  علاوه بر اینها، بیشتر پلتفرم‌های سی آر ام SaaS یکپارچه‌سازی بومی و شخص ثالث را ارائه می‌کنند و به شرکت‌ها اجازه می‌دهند تا سی آر ام آنلاین خود را با سایر ابزارهای نرم‌افزاری خود متصل کنند.

 

چرا به نرم افزار سی آر ام مبتنی بر SaaS  نیاز داریم؟

این روزها داشتن یک نرم افزار سی آر ام برای هر کسب و کاری بسیار حیاتی و ضروری است. شرکت شما به راهی برای تعامل موثر با سرنخ ها و مشتریان، پیگیری فروش و مدیریت اطلاعات مشتری نیاز دارد. علاوه بر این، شما همچنین به روشی برای استفاده از همه این داده های کاربردی برای بهبود محصولات، خدمات و فرآیند فروش خود نیاز دارید. بدون سی آر ام، این وظایف بیش از حد وقت گیر می شود، مگر اینکه بخواهید ارتشی از پرسنل را برای انجام همه کارها استخدام کنید. نیاز خاصی که به سی آر ام SaaS وجود دارد، هم در نحوه استفاده و هم در نحوه نگهداری آن ناشی می‌شود. سی آر ام مبتنی بر SaaS تمام مزایای سی آر ام سنتی را دارد، اما به هزینه کمتری نیاز دارد. همچنین نیازی به داشتن یک تیم اختصاصی آی تی برای نگهداری و به روز رسانی منظم آن ندارد.

 

بیشتر بخوانید: SaaS چیست؟ 8 مزیت برتر نرم افزار به عنوان یک سرویس برای کسب و کار شما

 

مزایای سی آر ام مبتنی بر SaaS چیست؟

یک تجربه مشتری بد می تواند یک مشتری را برای همیشه از انجام معامله با شما منصرف کند. به همین دلیل، داشتن یک سی آر ام برای اطمینان از اینکه آن تجربیات مشتری بد تا حد امکان کاهش پیدا کند، بسیار ضروری است. علاوه بر این، داشتن یک سی آر ام مبتنی بر ابر به شما امکان می‌دهد فرآیند خود را از هر کجا که هستید انجام دهید و با ادامه کار تیم‌ها از راه دور، اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند. در اینجا برخی از مزایایی که شرکت ها می توانند انتظار داشته باشند را مشاهده کنید:

 

دسترسی کارآمدتر به مشتریان

مشتریان شما دیگر فقط از طریق تلفن با شما ارتباط برقرار نمی کنند. سی آر ام مبتنی بر SaaS اغلب با پشتیبانی مشتری چند کاناله همراه است. این به نمایندگان اجازه می‌دهد تا از طریق کانال‌های دلخواه خود، مانند پیام کوتاه و پیام‌رسانی رسانه‌های اجتماعی، با سرنخ‌ها و مشتریان تعامل داشته باشند. نمایندگان می توانند به راحتی در بین کانال ها ارتباط برقرار کنند و در جایی که راحت تر هستند به تعامل خود با مشتریان ادامه دهند. سپس می توانند تمام ارتباطات را روی یک پلتفرم ذخیره کنند تا سایر نمایندگان بتوانند به آنها دسترسی داشته باشند.

 

بهبود سازماندهی و کارایی

سازماندهی داده ها به شما کمک می کند تا با بهترین اطلاعات ممکن سریع تر عمل کنید. سی آر ام مبتنی بر SaaS جایگزین فایل های اکسل می شود و به نمایندگان یک پلتفرم واحد ارائه می دهد تا همه داده ها، سوابق و ارتباطات خود را در آن ذخیره کنند. هنگامی که یک نماینده یا مدیر نیاز به بازیابی سریع داده های مشتری دارد، می تواند به سادگی به پایگاه داده سی آر ام خود دسترسی داشته باشد و مطمئن باشد که اطلاعات دقیق و به روز هستند.

 

بهبود و ارتقا مطابق با فناوری روز 

فناوری دائما در حال به روز رسانی و بهبود است و سی آر ام شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. مزیت داشتن سی آر ام شما بر روی سرور مبتنی بر ابر این است که فروشنده کلیه تعمیرات و به روزرسانی ها را ارائه می دهد. نرم افزار شما با گذشت زمان بهتر می شود.

 

انعطاف پذیری بیشتر

سی آر ام مبتنی بر SaaS را می توان از هر نقطه از جهان، بر روی هر دستگاه سازگار با اتصال به اینترنت پیاده سازی کرد. با این نوع انعطاف پذیری، نمایندگان شما می توانند وظایف خود را بدون محدودیتی انجام دهند. یک سی آر ام مبتنی بر ابر برای کار در هر کجا که نمایندگان شما کار می کنند طراحی شده است و علاوه بر این به کسب و کارها انعطاف بیشتری در استخدام بهترین استعدادها را می دهد.

 

افزایش فروش

همه این مزایا به هدف نهایی یعنی رسیدن به افزایش فروش می‌انجامد. سی آر ام SaaS ابزاری مقرون به صرفه برای ساده کردن فرآیند فروش، کوتاه کردن چرخه فروش و بهبود روابط با مشتری است. همه اینها در کنار هم به معنای افزایش فروش، وفاداری بیشتر مشتری و فرصت بیشتر برای رشد است.

 

نرم افزار سی آر ام SaaS

 

نرم افزار سی آر ام مبتنی بر SaaS چه امکاناتی دارد؟

بدون این نوع سیستم، داده‌ها و جزئیات مشتری قطعا از بین می‌روند. نمایندگان شما تلاش خواهند کرد تا با وظایف و ارتباطات تکراری در چندین پلتفرم هماهنگی داشته باشند. هنگامی که مشتریان متوجه شوند که رقبا تجربیات بهتری را برای مشتری ارائه می دهند، خرید از شما را رها می کنند. در زیر برخی از متداول‌ترین امکاناتی که یک سی آر ام عالی در فضای ابری باید برای مبارزه با این مشکلات رایج شامل شود، آورده شده است.

 

امکاناتی برای یافتن مشتریان جدید

هدف از این امکانات این است که مطمئن شوید تیم شما تلاش خود را به سمت مشتریانی که احتمال خرید بیشتری دارند، معطوف می کند. سی آر ام ها به کسب و کارها کمک می کنند تا مشتریان احتمالی را به سرعت پیدا و سازماندهی کنند و در نهایت با آنها ارتباط برقرار کنند. علاوه بر اینها با کمک اتوماسیون ها، سی آر ام می تواند تضمین کند که جزئیات تماس و اولویت ها همیشه دقیق و به روز هستند. امکان یافتن مشتریان جدید شامل تولید سرنخ، امتیازدهی سرنخ، صلاحیت سرنخ، پرورش سرنخ ابزارهای ارتباطی چند کاناله است.

 

امکاناتی برای جذب مشتریان جدید

هنگامی که بهترین سرنخ های واجد شرایط را شناسایی کردید، تیم شما به امکاناتی نیاز دارد تا آنها را به طور یکپارچه در فرآیند خرید راهنمایی کند. سی آر ام به تیم‌های فروش کمک می‌کند تا سرنخ‌های خود را گام به گام از طریق فرآیندهای خود پیگیری کنند. این به آنها اجازه می دهد تا به هر طریقی بتوانند سریع پاسخ دهند و سرنخ ها را از طریق پایپ لاین جابه جا کنند. امکان جذب مشتریان جدید شامل مدیریت پایپ لاین، تقسیم‌بندی و مدیریت سرنخ، سیستم‌های اتوماسیون نیروی فروش، ابزارهایی برای ایجاد پروپوزال و ابزارهای مدیریت زمان‌ است.

 

امکاناتی برای حفظ مشتریان فعلی

ساختن یک برند موفق با فروش یک باره میسر نمی شود. هنگامی که یک مشتری جدید به دست آوردید، باید مطمئن شوید که آنها در کنار شما هستند. سی آر ام ها دید 360 درجه ای نسبت به تجربه مشتری ارائه می دهند و همچنین بینش هایی را که به شما امکان اصلاح فرآیند خود برای خدمات بهتر در آینده می دهد را عرضه می دارد. این همچنین شامل ارائه خدمات مناسب به مشتریان در صورتی که برای خریدهای خود به کمک نیاز دارند است. شما با استفاده از سی آر ام قابلیت حفظ مشتریان فعلی را دارید که شامل پورتال سلف سرویس، پایگاه دانش و نظرسنجی‌های خودکار است.

 

امکاناتی برای سازماندهی داده ها و تجزیه و تحلیل

شاید مهم ترین عملکرد هر نرم افزار سی آر ام SaaS جمع آوری، تجزیه و تحلیل و نمایش داده ها باشد. این امکانات به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا نگاهی عمیق به عملکرد خود داشته باشند. با آشکار کردن الگوها در فعالیت ها و میزان فروش، آنها می توانند به طور مداوم اقدامات خود را برای نتایج بهتر بهبود بخشند. امکانات داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها شامل گزارش‌های سی آر ام، پیش‌بینی فروش، داشبوردهای قابل تنظیم، معیارهای عملکردی و گزارش‌دهی خودکار است.

 

امکاناتی برای امنیت و انطباق

متخصصان امنیت در حوزه آی تی به شما خواهند گفت که هر چیزی که برای یک رایانه مفید است نشان دهنده یک نقطه ضعف بالقوه در امنیت آن است. بنابراین اگر کسب و کار شما اطلاعات حساس مشتری را مدیریت کند، این داده ها نیز آسیب پذیر می شوند. اما هنگامی که مالک سی آر ام نصبی خود هستید، تیم آی تی شما مسئول امنیت همه این داده ها است. اما با یک نرم افزار SaaS، داده های شما با رمزگذاری سرتاسری محافظت می شوند.

 

امکاناتی برای سفارشی سازی

اکثر پلتفرم‌ها دارای قابلیت سفارشی‌سازی هستند که به کاربران امکان می‌دهد از نرم‌افزار خود حداکثر استفاده را ببرند. از آنجایی که هیچ دو کسب و کاری مشابه نیستند، مهم است که بتوانید نحوه عملکرد ابزارهای خود را انتخاب کنید. بسیاری از پلتفرم‌ها ابزارهای سفارشی‌سازی مفیدی را ارائه می‌دهند و به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند تجربه شخصی‌سازی شده‌تری ایجاد کنند تا به ارتقای کسب و کار خود کمک کنند.


 

تفاوت بین سی آر ام نصبی و سی آر ام SaaS چیست؟

تفاوت اصلی این است که در سی آر ام نصبی، فاکتور خدمات را از دست می دهید. هنگامی که اشتراک یک سی آر ام SaaS را تهی می کنید، فروشنده امنیت، سازگاری، به روز رسانی و نگهداری را برای شما تضمین می کند. علاوه بر این هزینه شروع کار با سی آر ام SaaS بسیار کمتر است. زیرا سی آر ام نصبی مستلزم داشتن زیرساخت و سخت افزار برای میزبانی نرم افزار است. در حالی که هر کسی با کامپیوتر و سیستم عامل و اتصال اینترنت می تواند از سی آر ام SaaS استفاده کند.


 

جمع بندی از نرم افزار سی آر ام SaaS


سی آر ام به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است و در واقع به یک سیستم کامپیوتری اشاره دارد که برای کمک به کسب و کارها در نظر گرفته شده است. امروزه پلتفرم‌های سی آر ام به کسب‌وکارها برای ارائه خدماتی کارآمد و قابل تکرار کمک می کنند. SaaS نیز نرم افزاری است که از طریق اتصال به اینترنت در دسترس شما قرار می گیرد. بنابراین، سی آر ام مبتنی بر SaaS به جای اینکه مستقیما روی هر رایانه شخصی نصب شود، بر روی ابر عمل می کند، به این معنی که کاربران می توانند در هر کجا و با هر دستگاهی که به اینترنت دسترسی دارد از آن استفاده کنند. کسب و کار شما برای تعامل موثر با سرنخ ها و مشتریان، پیگیری فروش و مدیریت اطلاعات مشتری به سی آر ام SaaS نیاز دارد. غالبا سی آر ام های SaaS  دارای امکاناتی نظیر؛ قابلیت یافتن و جذب مشتری جدید، امکان حفظ مشتریان فعلی، قابلیت سازماندهی داده ها و تجزیه و تحلیل، امکان سفارشی سازی و… است. امیدواریم با مطالعه این مقاله با مفهوم سی آر ام SaaS آشنا شده باشید.


 

در این مقاله با توجه به اهمیت نرم افزار سی آر ام SaaS برای هر نوع کسب و کاری، به ارائه تعریف و مزایای کلیدی آن پرداختیم. از این رو برای تهیه نرم افزار سی آر ام رایگان می توانید به وبسایت کدالین مراجعه کنید و چنانچه در این مورد سوالی دارید با ما در ارتباط باشید. خوشحال می شویم نظرات و دیدگاه های خود را با ما به اشتراک بگذارید.



 

What is SaaS CRM? All Essential Things You Need to Know

What is a SaaS CRM, and do you need one?

What Is SaaS CRM? Do You Need It?

What is SaaS CRM and Who Needs It?



 

برچسب ها

نظرات (2)

کیفیت محتوا
علیرضا داوودی کاربر
2024/06/24 | 12:46

یک سوال داشتم خدمتتون میخواستم ببینم برای همه نرم افزار ها میشه این قابلیت رو فعال کرد؟

علی اکبر فدایی کاربر
2024/07/03 | 08:55

جالب بود نشنیده بودم تا حالا

ملیکا عروجی

مدیر 2024/06/22
امتیاز 5/5 تعداد نظرات 2

موضوعات مرتبط

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید