چرا باید یک سایت وردپرسی طراحی کنیم؟

چرا باید یک سایت وردپرسی طراحی کنیم؟

سایت وردپرسی به عنوان محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) در جهان، به کاربران امکان می‌دهد تا به سادگی و بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی، سایت‌ وردپرسی مختلفی ایجاد کنند وبسایت های وردپرسی به سرعت به پلتفرم توسعه و مدیریت وب سایت پیشرو در اینترنت تبدیل شده اند به این دلیل که به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای رایگان و منبع باز (CMS)، استفاده از آن آسان، قابل تنظیم و نسبتاً مقرون به صرفه است.


اما آیا یک سایت وردپرسی بهترین گزینه برای شماست؟ در حالی که اکثر مردم ترجیح می دهند وب سایت های خود را بر روی وردپرس بسازند، برخی ترجیح می دهند وب سایت های خود را از ابتدا از طریق کدنویسی ایجاد کنند. در این مقاله، ما مزایا و معایب استفاده از وردپرس برای ایجاد وب سایت خود را در مقابل کدنویسی سایت از ابتدا بررسی خواهیم کرد. ما همچنین برخی از عواملی را که باید در هنگام انتخاب بین وردپرس و کدنویسی در نظر گرفته شود، بررسی خواهیم کرد.

 

طراحی سایت وردپرسی چرا انقدر امروزه زیاد شده است؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که به شما این امکان را می دهد از قالب ها و افزونه های آماده برای ایجاد یک وب سایت فروشگاهی، وبلاگ و ... استفاده کنید. وردپرس پر استفاده ترین سازنده وب سایت در جهان است و وب سایت های برخی از بزرگترین برندهای جهان را قدرتمند ساخته است. حالا اگر قصد دارید از وبسایت وردپرسی استفاده کنید و نمی‌دانید که چه تصمیمی بگیرید با کدالین همراه باشید...!
در جهان سایت سازهای زیادی وجود دارد، اما WordPress.org محبوب ترین آنهاست. در واقع 40 درصد کل اینترنت را تامین می کند! بسیاری از وبسایت های ایرانی مانند دیجیاتو، افق نیوز و وبسایت های خارجی مانند سایت شرکت مرسدس بنز و سایت والت دیزنی به وسیله وردپرس ساخته شده‌اند.


سایت وردپرسی نرم‌ افزاری رایگان، متن باز (Open Source) و تحت وب است که بر پایه زبان PHP و پایگاه داده MySQL  طراحی شده است. اگر بخواهیم به زبان ساده به معرفی این ابزار بپردازیم باید گفت که وردپرس یک سیستم سایت ساز است که با استفاده از آن می‌توان وب سایت‌های مختلفی را در کمترین زمان ایجاد کرد. اما آیا اینکه همه در جهان از وردپرس استفاده می‌کنند می‌تواند دلیل محکمی برای استفاده از وردپرس باشد؟؟

طراحی سایت با وردپرس
طراحی سایت وردپرسی به درد چه کسانی میخورد؟

اگر به یک وب سایت برای کسب و کار کوچک و متوسط خود نیاز دارید و می خواهید به تازگی وارد فضای اینترنت شوید، سایت وردپرسی می‌تواند برای شما مناسب باشد. اگر سایت شما ترافیک بالایی را تجربه نخواهد کرد به سراغ سایت وردپرسی بروید.
اما اگر یش بینی می‌کنید، که قرار است پیشرفت چشم‌گیری در فضای اینترنت داشته باشید از همین حالا به شما می‌گوییم یک سایت وردپرسی برای شما هزینه اضافه است چرا که پس از مدتی نیازمند به یک سایت اختصاصی خواهید بود. سایت وردپرسی در ترافیک بالا سرعت بسیار کمی دارند و همچنین امنیت آن ها تا حدودی پایین خواهد آمد.
پس در مرحله اول نوع کسب و کار و ایده خود را به درستی ترسیم کنید مهم تر از آن این است که یک چشم انداز مشخص و دقیق برای سایت خود داشته باشید تا تصمیم بگیرید که آیا سایت وردپرسی مناسب شما هست یا خیر؟

 

3 مزایای اصلی طراحی سایت وردپرسی:

1. سایت وردپرسی کاربر پسند است

سایت وردپرسی یک پلتفرم کاربر پسند است که هر کسی می تواند به راحتی آن را اداره کند. برای رسیدگی به آن نیازی به دانش فنی ندارید. سایت وردپرسی یک رابط غیرارادی است که راه اندازی و مدیریت وب سایت ها را آسان می کند. بسیاری از ویژگی های ساده مانند کشیدن و رها کردن برای ویرایش وجود دارد که این باعث می‌شود یک تازه کار هم به راحتی آن را بدون هیچ مشکلی مدیریت کند.

 

2.سایت وردپرسی انعطاف پذیر و قابل تنظیم

سایت وردپرسی طیف گسترده ای از قالب ها و افزونه ها را ارائه می دهد. می توانید از آنها برای شخصی سازی ظاهر و عملکرد وب سایت استفاده کنید. این بدان معنی است که می توانید یک وب سایت منحصر به فرد ایجاد کنید که نشان دهنده برند و نیازهای خاص شما باشد. می توانید آن را به یک وبلاگ خصوصی، فروشگاه تجارت الکترونیک، وبلاگ تجاری یا وب سایت وابسته تغییر دهید.

 

3. سایت وردپرسی سئو بهینه شده دارد

 سایت وردپرسی با در نظر گرفتن سئو طراحی شده است و همه ویژگی ها را بر اساس تقاضا توسعه داده است. می تواند به بهبود رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو کمک کند. این شامل تمام ویژگی‌هایی مانند بهینه‌سازی URL و توضیحات متا، کد تمیز، متا تگ‌ها، بهینه‌سازی سرعت و پاسخ‌گویی تلفن همراه است. همه این ویژگی ها به وب سایت کمک می کند تا رتبه بالاتری در صفحات نتایج موتورهای جستجو کسب کند.

 

3 معایب اصلی طراحی سایت وردپرسی:

 

1. خطر امنیت

 سایت  وردپرسی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند و دارای تهدیدات امنیتی مانند هک، بدافزار و سایر حملات هستند. برای کاهش این خطرات، مهم است که سایت وردپرسی خود را با آخرین وصله های امنیتی و افزونه ها به روز نگه دارید. متأسفانه، اگر سایبری ها حمله کنند منجر به از دست رفتن داده ها، خرابی وب سایت و سایر مسائل جدی شود.

2. عملکرد و سرعت 

سرعت بارگذاری سایت وردپرسی نسبت به سایت های اختصاصی کمتر است. اگر از تعداد زیادی افزونه یا سفارشی سازی استفاده می کنید، این اتفاق می افتد. این می تواند به طور مستقیم بر تجربه کاربر و سئو تأثیر بگذارد، زیرا سایت های کندتر در رتبه بندی موتورهای جستجو جریمه می شوند. سرعت عامل رتبه بندی مستقیم سئو و تجربه کاربر است. 

3. تعمیر و نگهداری و به روز رسانی 

سایت وردپرسی نیازمند به روز رسانی و نگهداری منظم دارد تا اطمینان حاصل شود که ایمن باقی می ماند و به خوبی اجرا می شود. این برای کسانی که با توسعه وب یا هاست وب آشنایی ندارند می تواند زمان بر و چالش برانگیز باشد. به روز رسانی ها به صورت منظم ارائه می شوند و مدیریت آن برای تازه کارها چالش برانگیز خواهد بود.

 

طراحی سایت وردپرسی فروشگاهی :

طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس می‌تواند برای تجارت الکترونیک استفاده شود اگر شما جزو مشاغل کوچکی هستید که به دنبال گسترش حضور آنلاین خود می‌باشید مطمئنا وردپرس می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. شما با ادغام افزونه های محبوب تجارت الکترونیک مانند WooCommerce، می توانید بدون زحمت وب سایت وردپرس خود را به یک فروشگاه آنلاین کاملاً کاربردی تبدیل کنید.

 

طراحی سایت وردپرسی یا طراحی وبسایت اختصاصی را انتخاب کنیم؟

در نهایت تصمیم در مورد استفاده از هرکدام از این‌ها بستگی به نیازها و الزامات خاص شما و میزان زمان و تلاش شما برای توسعه وب سایت خود دارد. اگر به تازگی شروع به کار کرده اید و به یک راه سریع و آسان برای ایجاد یک وب سایت ساده بدون کدنویسی نیاز دارید، وردپرس ممکن است انتخاب مناسبی باشد. اگر به کنترل کامل بر هر جنبه از سایت خود نیاز دارید یا به زمان بارگذاری سریعتر نیاز دارید، کدنویسی در و ایجاد وب سایت اختصاصی از ابتدا ممکن است گزینه بهتری باشد.

برای مطالعه بیشتر در رابطه با طراحی وبسایت اختصاصی  خواندن مقاله 0 تا 100 وبسایت اختصاصی | طراحی وبسایت پیشنهاد می‌شود.

 

برای طراحی یک سایت وردپرسی چه طور باید شروع کرد؟؟

اگر تصمیم دارید به سراغ وردپرس بروید، باید:
یک ارائه دهنده هاست وب  (Host ) را انتخاب کنید - توصیه می کنیم لیست بهترین ارائه دهندگان هاست وردپرس را بررسی کنید تا بهترین معامله را که در حد بودجه شما است را بیابید.
وردپرس را نصب کنید و شروع به ساختن وب سایت خود کنید. 

قالب ها و پلاگین ها – قالب ها فایل های پیش فرضی هستند که به وب سایت شما طرح و طرح بندی محتوای مورد نظر شما را می دهند، در حالی که افزونه ها قطعات نرم افزاری هستند که می توانید از آنها برای گسترش عملکرد سایت خود استفاده کنید.


پس از نصب وردپرس، باید یک قالب تنظیم کنید و چند افزونه برای وب سایت خود نصب کنید. شما می توانید هزاران قالب و افزونه را از دایرکتوری رسمی قالب وردپرس و مخزن افزونه ها مرور کنید.
اما اگر می‌خواهید از یک وب‌سایت اختصاصی استفاده کنید، باید قبل از شروع ساخت وب‌سایت خود، از یک تیم طراح سایت مجرب مشاوره بگیرید.

 

جمع بندی مقاله طراحی سایت وردپرسی

انتخاب بین طراحی سایت با وردپرس یا طراحی اختصاصی، به نیازها و الزامات شما بستگی دارد. اگر به دنبال راه‌اندازی سریع و آسان یک وب‌سایت ساده هستید، وردپرس می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اما اگر به دنبال کنترل کامل بر وب‌سایت خود هستید یا به سرعت بارگذاری سریع‌تر نیاز دارید، طراحی اختصاصی ممکن است انتخاب بهتری باشد.

نکات مهم:
• وردپرس یک CMS کاربرپسند، انعطاف‌پذیر و سئو (SEO) friendly است.
• معایبی مانند خطرات امنیتی، سرعت پایین‌تر و نیاز به به‌روزرسانی و نگهداری منظم نیز دارد.
• وردپرس برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط که به دنبال راه‌اندازی سریع یک وب‌سایت هستند، مناسب است.
• برای وب‌سایت‌های بزرگ‌تر یا پیچیده‌تر، طراحی اختصاصی ممکن است انتخاب بهتری باشد.

 

برچسب ها

نظرات (2)

کیفیت محتوا
علی اکبر فدایی کاربر
2024/06/28 | 08:10

وورد پرس واقعا برای مبتدی هاست اختصاصی داشتن خیلی بهتره همونطور که گفتید امنیت بالاتری هم داره

فاطمه خوش‌بیان کاربر
2024/07/14 | 13:21

ممنون مرسی، مقاله مفیدی.

زهرا زرین کیا

مدیر 2024/06/26
امتیاز 5/5 تعداد نظرات 2

موضوعات مرتبط

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید