0 تا 100 وبسایت اختصاصی | طراحی وبسایت

0 تا 100 وبسایت اختصاصی

در دنیای امروز، وبسایت به منزله ی ویترین و هویت یک کسب و کار در دنیای دیجیتال محسوب می شود. وبسایتی که به درستی طراحی و پیاده سازی شده باشد، می تواند به جذب مشتریان جدید، افزایش فروش و ارتقای برند شما کمک کند.
با وجود تنوع گزینه های موجود در زمینه طراحی وبسایت، وبسایت های اختصاصی به دلیل مزایای متعددی که ارائه می دهند، نظر بسیاری از صاحبان کسب و کار را به خود جلب کرده اند. در این مقاله قرار هست تمام موارد مربوط وبسایت اختصاصی را برای شما شرح دهیم و آن را با سایت های قالب آماده مقایسه کنیم بنابراین با ما همراه باشید!

 

وقتی می‌گوییم طراحی وبسایت اختصاصی از چه چیزی حرف میزنیم؟!

شما که در حال خواندن این مقاله هستید قطعا واژه‌های وبسایت اختصاصی و وبسایت به همراه قالب آماده را شنیده‌اید پس بیایید یک قدم به عقب تر برداریم و در ابتدا بررسی کنیم که سایت ها با قالب آماده چه منظوری را میرسانند؟


بسیاری از وبسایت های فروشگاهی از نظر امکانات و ابزارها قابلیت های یکسانی را ارائه می‌دهند و خدمات مشابهی را به مشتری‌های خود عرضه می‌کنند در نتیجه در طراحی این نوع سایت ها که پایه یکسانی دارند می‌توان از قالب های آماده استفاده کرد. پس اگر کسب و کار شما در این دسته از وبسایت های فروشگاهی قرار می گیرد قالب های آماده می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.
اما از طرفی گاهی اوقات یک کسب و کار می‌خواهد یک ایده کاملا جدید و نوآورانه را پیاده سازی کند و یا کسب و کار شما قرار است در مدت کوتاهی به رشد زیادی برسد در این موقعیت قالب های آماده نمی‌توانند نیاز های شما را پاسخگو باشند و پای سایت اختصاصی به میان باز می‌شود...!


سایت های اختصاصی برخلاف سایت های وردپرسی قالب آماده ندارند و از صفر تا صد به صورت سفارشی کد نویسی می‌شوند برای داشتن یک سایت اختصاصی گروه طراح سایت تمام قابلیت های فروشگاه و نیازهای آن را کد نویسی می‌کنند و سایتی را بالا می آورند که هیچ شرکت دیگری امکان دسترسی به کد های آن را ندارد.

مقایسه طراحی سایت اختصاصی با طراحی سایت وردپرسی:

اکنون که با مفهوم سایت وردپرسی و وبسایت اختصاصی آشنا شدید بیایید این دو را با همدیگر مقایسه کنیم:

1)    راحتی و سرعت نصب سایت:

اگر دانش کافی در رابطه با طراحی وبسایت نداشته باشید احتمالا شما هم فکر می کنید که پروسه بالا آوردن یک سایت بسیار سخت و پیچیده خواهد بود اما آیا واقعا اینطور است...؟
در حال حاضر به کمک سایت سازها بدون نوشتن حتی یک خط کد می‌توانید تنها با اضافه و کم کردن افزونه ها به قالب آماده سایت در کمترین زمان ممکن یک سایت فروشگاهی آماده برای خودتان داشته باشید این در حالی است که بالا آوردن این نوع سایت به هیچ دانشی از برنامه نویسی نیاز ندارد.
اما برای طراحی یک سایت تخصصی همانطور که در تعریف این نوع سایت اشاره شد نیاز هست که دانش کد نویسی و تخصص فنی نسبتا بالایی داشته باشید به طور کلی اگر به دنبال یک سایت ارزان قیمت و مبتدی هستید سایت های وردپرسی برای شما مناسب هستند.

2)    سفارشی سازی شده:

در سایت های اختصاصی دست شما برای طراحی، دیزاین و اضافه کردن قابلیت های خاص باز تر هست و شما می‌توانید هر ماژول و امکاناتی که بخواهید را روی سایت خود پیاده کنید اما در سایت ها با قالب های آماده و وردپرسی تعداد افزونه ها محدود هست و امکانات قالب های آماده محدود هستند اما در دنیای کدنویسی تنها محدودیت شما قوه تخیل و ایده پردازی شما هست!

3)    سئو:

یک سایت را برای خودتان بالا آوردید و همه چیز آماده است! اما هدف چی بود؟
بالا اومدن در موتور های جست و جو و بهینه‌کردن آن سئوی خوب تضمین خواهد کرد که سایت شما رتبه بالاتری در موتورهای جستجو کسب می‌کند؛ بنابراین ترافیک سایتتان افزایش می‌یابد. هر دو سایت‌های وردپرسی و اختصاصی به‌خوبی برای موتورهای جستجو بهینه می‌شوند. اما رویکرد این دو در این زمینه ممکن است متفاوت باشد. وردپرس قابلیت‌های سئوپسند مانند تگ‌های متا، URLهای به‌خوبی قالب‌بندی شده و موارد دیگر دارد. همچنین با استفاده از افزونه‌های متعدد می‌توانید سئوی سایت خود را بهتر کنید.


از طرف دیگر وبسایت اختصاصی به شما این اجازه را می دهد که به طور کامل بر روی سئو سایت خود کنترل داشته باشید.
در نتیجه در اینجا لزوماً نمی توان گفت یکی از دیگری بهتر است همه چیز بستگی به این دارد که چه چیزی برای تجارت شما بهترین است. اما وردپرس پیاده سازی بهینه سازی سئو بسیار آسان و ابزارها و ویژگی های مختلف سئو را ارائه می دهد که می توانید مدیریت کنید. در حالی که با وبسایت سفارشی باید وب سایت را بهینه کنید و هر ابزار سئو را خودتان پیاده سازی کنید.

4)    هزینه ها:

بزرگترین تفاوت این دو مدل طراحی سایت در بحث قیمت مطرح می‌شود قالب های آماده از شما هزینه و زمان کمتری خواهند گرفت البته که نرخ قیمتی در قالب ها نیز بسیار متفاوت است و بازه ای متغییر دارد اما در طراحی سایت اختصاصی به دلیل آنکه همه چیز از صفر تا صد نیاز سنجی می‌شود و دقیقا مطابق با نیازهای شما طراحی می‌شود هزینه و قیمت بیشتری برای شما خواهد داشت.

5)    امنیت:

یکی دیگر از تفاوت های بین این دو مدل طراحی سایت که برای بسیاری از صاحبین کسب و کار حائز اهمیت است بحث امنیت این دو مدل است. در قالب های آماده و وردپرس به دلیل آنکه سایت بتواند تمام مسائل مربوط به سایت را پوشش دهد کد ها از جاهای مختلفی جمع آوری شده اند و همچنین پس از یک مدتی که کسب و کار شما به رشد خوبی برسد احتمال هک شدن بالایی دارد از طرفی در طراحی سایت تخصصی امنیت بالاست و هیچکس بجز تیم برنامه نویسی شما به کدهای اصلی و پایه ای سایت شما دسترسی ندارد.

6)    سرعت: 

همانطور که اشاره شد وردپرس به دلیل آنکه بتواند تمام سایت را پوشش دهد کد های مختلفی در دل خود دارد که این باعث می‌شود که سرعت سایت شما پایین بیاید پس اگر فعالیت شما نیازمند سرعت بالا هست یک طراحی سایت تخصصی می‌تواند برای شما مفید واقع شود.

طراحی وبسایت رایگان چگونه امکان پذیر است؟

طراحی وبسایت اختصاصی چقدر هزینه بردار است؟

یکی از بزرگترین دغدغه های هر کارفرما قبل از پیاده کردن یک سایت برای برند خود بحث هزینه هاست!
متاسفانه نمی‌توان عدد دقیقی برای طراحی سایت ارائه کرد از کمترین قیمت تا قیمت های میلیاردی بسته به اهداف و ویژگی های سایت شما بستگی دارد اگر باز هم در رابطه با تعرفه های قیمتی نیاز به مشاوره داشتید می‌توانید با کارشناسان تیم کدالین در ارتباط باشید.

 

طراحی وبسایت اختصاصی چقدر زمان بر است؟

این مورد هم همانند مسئله های قیمتی به عوامل زیادی از جمله اهداف سایت، امکانات، ویژگی ها، ماژول ها و ... بستگی دارد در نتیجه پس از مشخص کردن تمام ویژگی هایی که سایت شما قرار هست داشته باشد و میزان سفارشی بودن آن می‌توان به طور دقیق گفت که چه میزان طول خواهد کشید.
یک سایت اختصاصی چه مواردی را برای شما تامین می کند؟

1)    طراحی منحصر به فرد و سفارشی:

عوامل بسیاری در طراحی سایت وجود دارد که به جذب بیشتر مخاطب کمک می‌کند. یکی از این موارد، دیزاین سایت است. طراحی گرافیک باید خاص و منحصر به فرد باشد و دسترسی آسانی را برای مخاطبان فراهم کند که این کار در طراحی وب سایت اختصاصی امکان پذیر است.
 استفاده از رنگ بندی مناسب با نوع تجارت شما و چیدمان صحیح المان ها می‌تواند تاثیر زیادی بر مخاطبان داشته باشد. 
به عبارتی یک سایت هر چقدر از نظر کدنویسی قوی باشد اما ظاهر زیبا نداشته باشد، نمی‌تواند مخاطبان زیادی را به خود جذب نماید، شاید در رابطه با تاثیر رنگ در طراحی سایت شنیده باشید که مربوط به گرافیک وب می‌شود؛ بنابراین یک طراحی سایت خلاقانه و جذاب زمانی امکان پذیر است که در کنار برنامه نویسی قوی، طراحی گرافیکی آن نیز خاص و چشمگیر باشد که در ساخت سایت اختصاصی چنین امکانی برای طراح و شما فراهم است.

2)    ایجاد امنیت:

امنیت یک اصل بسیار مهم در راه اندازی وب سایت ها محسوب می‌شود و همواره حفظ امنیت اطلاعات و اعتبار سایت مشتریان از دغدغه های طراحان سایت بوده است. طراحان همیشه تمام تلاش خود را می‌کنند تا تقریبا تمام راه های نفوذ به اطلاعات شخصی شما را بسته نگه دارند و این اطمینان را ایجاد کنند که سایت شما از لحاظ امنیتی در سطح بالایی قرار دارد و در معرض حمله قرار نخواهد گرفت.
 از آنجایی که در طراحی وب سایت اختصاصی تمامی کدنویسی ها از ابتدا انجام می‌شود، به همین جهت امنیت سایت تا حدود بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کند.

3)    طراحی یک سایت متناسب با بهینه سازی گوگل:

از آنجایی که طراحی سایت‌های اختصاصی با دیگر سایت‌ها تفاوت دارد برای اعمال سئو در این سایت‌ها نیز باید تفاوت‌هایی قائل شد. امکانات این سایت و قالب طراحی ‌سازی به صورت منحصربه فرد بوده و اعمال سئو نیز برای این ها متفاوت است. البته نگران نباشید موتور بهینه سازی گوگل متوجه اختصاصی بودن قالب سایت شما خواهد شد و این مورد بر سئو سایت شما نیز تاثیر میگذارد و آن را بهبود می‌بخشد.

 

آیا شما به یک وبسایت اختصاصی نیاز دارید؟

اکنون که کامل با سایت اختصاصی و سایت های با قالب آماده آشنا شدید چه نوع طراحی مناسب شما است؟ آیا نیازمند به یک طراحی اختصاصی و ویژگی های منحصر به فرد هستید؟ آیا یک قالب آماده پاسخ گو نیاز های شما خواهد بود؟

طراحی سایت اختصاصی مناسب کسانی است که ایده خاصی دارند و تاکنون قالب آماده ای در آن راستا ایجاد نشده است همچنین مناسب افرادی است که نیازمند به ویژگی های اختصاصی دارند که در افزونه های سایت های وردپرسی وجود ندارد. یکی دیگر از مواردی که در آن شما نیازمند به یک سایت اختصاصی هستید زمانی است که شما پیش‌بینی یک رشد زیاد برای سایت خود دارید و نرخ کلیک و بازدید سایت شما قرار است که در زمان کوتاهی افزایش زیادی داشته باشد، سایت با قالب آماده پاسخگو این مورد نیستند و شما باید یک وبسایت اختصاصی برای خود طراحی کنید.

 

جمع بندی مقاله طراحی وبسایت رایگان

اگر به دنبال یک وبسایت منحصر به فرد، امن و قابل ارتقا هستید که به طور کامل نیازهای شما را برآورده کند، وبسایت های اختصاصی بهترین گزینه برای شما هستند.با این حال، لازم به ذکر است که وبسایت های اختصاصی گران تر از وبسایت های مبتنی بر قالب های آماده هستند و زمان بیشتری برای طراحی و کدنویسی آنها نیاز است و ممکن است نیاز فروشگاهی شما با وبسایت های مبتنی بر قالب آماده پاسخ داده بشود. بنابراین، قبل از انتخاب نوع وبسایت، بودجه و نیازهای خود را به دقت بررسی کنید.
 

برچسب ها

نظرات (1)

کیفیت محتوا
روژینا بنده شاهی کاربر
2024/06/23 | 09:00

بسیار عالی و کاربردی

زهرا زرین کیا

مدیر 2024/06/23
امتیاز 5/5 تعداد نظرات 1

موضوعات مرتبط

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید