نرم افزار (software) چیست؟
2024/07/27در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوعاتی در ارتباط با نرم افزار مدیریت موجودی بپردازیم. نرم افزار مدیریت موجودی در واقع وظیفه خودکار سازی مدیریت موجودی را برعهده دارد، از این جهت فرایند وظایف مربوط به ردیابی موثر موجودی، مدیریت مرتب سازی مجدد و به روز رسانی داده های حسابداری را تسهیل می کند. در این محتوا علاوه بر تعریف دقیق مفهوم این نرم افزار به ارزیابی مزایایی که برای کسب و کار شما فراهم می کند نیز می پردازیم. همچنین با معرفی قابلیت ها و ویژگی هایی که نرم افزار مدیریت موجودی دارد به شما در شناخت این نرم افزار کمک خواهیم کرد. ارزیابی انواع مختلف نرم افزار مدیریت موجودی می تواند در پروسه انتخاب ابزار مناسب برای شرکت و سازمانتان بسیار موثر باشد. در نهایت با ارائه توضیحاتی در رابطه با کسب و کارهایی که به این نرم افزار نیاز دارند و نکاتی که بایستی هنگام خرید نرم افزار مدیریت موجودی رعایت کنید، روند تصمیم گیری شما را برای خرید نرم افزار مدیریت موجودیتان تسهیل خواهیم کرد.
نرم افزار مدیریت موجودی، وظیفه خودکارسازی مدیریت موجودی را برعهده دارد، از این رو وظایف مورد نیاز برای ردیابی موثر موجودی، مدیریت مرتب سازی مجدد و به روز رسانی داده های حسابداری را ساده می کند. نرم افزار مدیریت موجودی شامل برنامه های کاربردی تجاری است که فروش محصول، خرید مواد و سایر فرآیندهای تولید را ردیابی، مدیریت و سازماندهی می کند. زمان زیادی از ردیابی موجودی کالا با مداد و کاغذ گذشته است. شرکتها اکنون میتوانند از سیستمهای مبتنی بر بارکد یا شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) استفاده کنند تا ببینند چه زمانی محمولهها وارد میشوند، مواد خام در کجا قرار دارند و چه زمانی محصولاتشان ارسال شده است. با استفاده از نرم افزار مدیریت موجودی، کسبوکارها زمان و تلاشهایی را که قبلا برای ردیابی اولیه انجام دادهاند کاهش میدهند و در عوض بر تحلیل، یافتن و کاهش ناکارآمدیها در مدل های مورد استفاده خود تمرکز میکنند.
مدیریت موجودی شما می تواند ساده باشد اگر تعداد و مقدار محصولات شما کم باشد. در این حالت می توانید آن را به صورت دستی انجام دهید یا از نرم افزارهایی مثل اکسل و یا گوگل شیت استفاده کنید. اما با رشد کسب و کار شما و شروع به کار با مقدار بیشتری از موجودی، همه چیز پیچیده تر می شود. این زمانی است که نرم افزار مدیریت موجودی می تواند برای کمک به شما مورد استفاده قرار گیرد. نرم افزار مدیریت موجودی دارای چندین مزیت برای ارائه است. واضح ترین مورد از نام این نرم افزار پیداست: به شما کمک می کند موجودی خود را مدیریت کنید. این شامل نظارت بر خرید و فروش موجودی، ذخیره سازی کارآمد آن، ردیابی موجودی، تایید سطح کافی موجودی و اطلاع دادن به کاربر در صورت کاهش بیش از حد سطح موجودی است. علاوه بر این، میتواند به خودکارسازی کارهایی که قبلا به صورت دستی انجام میشد، کمک کند، میزان دقت موجودی شما را بهبود بخشد، فضای ذخیرهسازی شما را سازماندهی کند و هزینههای شما را کاهش دهد. استفاده از این نرم افزار می تواند تغییر دهنده بازی باشد. بیایید در ادامه به بررسی دقیق تر مزایای این نرم افزار بیندازیم.
یکی از بزرگترین مزایای استفاده از نرم افزار مدیریت موجودی این است که می توانید نرخ گردش موجودی خود را کنترل کنید. نرخ گردش موجودی یک KPI محبوب است که فرکانس فروش موجودی شما را اندازه گیری می کند. این شاخص نباید خیلی زیاد یا خیلی کم باشد، زیرا نسبت پایین به این معنی است که نمیتوانید خواستههای مشتری را برآورده کنید، و نسبت بالا به این معنی است که شما بیش از حد موجودی انبار کردهاید و محصولات اضافی در انبارتان باقی مانده است.
نرم افزار مدیریت موجودی می تواند با استفاده از پیش بینی و برنامه ریزی موجودی، نرخ گردش موجودی شما را بهبود بخشد. یک سیستم مدیریت موجودی، دادههای گذشته مربوط به فروش شما را در دورههای مختلف یک سال مالی و همچنین دادههای مربوط به روند خرید و تقاضای مشتریان فعلی را جمعآوری میکند تا گزارشهای دقیق موجودی را گردآوری کند و به شما امکان مدیریت و نظارت بهتری بر سهام خود بدهد. با این گزارشها، میتوانید تشخیص دهید که کدام یک از محصولات شما بیشترین و کمترین محبوبیت را دارند، کدام محصولات فصلی هستند و فقط در یک زمان خاص خریداری میشوند و چه مقدار از هر محصول را باید ذخیره کنید تا به راحتی تقاضای خود را برآورده کنید. اگر اطلاعاتی درباره تامین کنندگان خود اضافه کنید، حتی می توانید تصمیم بگیرید که کدام تامین کننده را با بهترین قیمت برای یک محصول استفاده کنید.
نرم افزار مدیریت موجودی می تواند فرآیندهای شما را با سازماندهی انبارتان ساده سازی کند. با یک انبار کوچک یا تعداد کمی SKU ( یک بارکد قابل اسکن که برای ایجاد تمایز بین محصولات مختلف به صورت لیبل روی محصول الصاق میشود.)، پیدا کردن سریع چیزی که به دنبال آن هستید بسیار آسان است. اما همه چیز با یک انبار بزرگتر یا SKU های بیشتر پیچیده تر خواهد شد - مکان یابی اقلام به این راحتی نیست و تشخیص اینکه چه مقدار از هر محصول در دسترس دارید دشوارتر می شود. نرم افزار مدیریت موجودی به شما امکان می دهد اطلاعات محصول، مانند SKU، موجودی انبار، مکان های ذخیره سازی و غیره را ذخیره کنید. این باعث می شود که موجودی خود را راحت تر پیدا کنید و مراقب میزان موجودی خود باشید که به نوبه خود باعث صرفه جویی در زمان و فضای ذخیره سازی می شود.
نرم افزار مدیریت موجودی می تواند شما را از هزینه های غیر ضروری نجات دهد. تعدادی از هزینههای موجودی به صورت متداول وجود دارند که میتوان به راحتی آنها را کاهش داد، مانند انباشت انبار که به فضای ذخیرهسازی اضافی نیاز دارد، خطای انسانی و انجام دیرهنگام یا نادرست سفارش که منجر به بازگشت کالا میشود. استفاده از نرم افزار مدیریت موجودی می تواند به هر یک از این مشکلات و مواردی از این قبیل پاسخ دهد. پیشبینی موجودی میتواند مشکل مازاد موجودی را حل کند و به شما بگوید که برای برآورده کردن تقاضای خود به چه مقدار موجودی نیاز دارید. استفاده از اتوماسیون برای کمک به کارهای مستعد خطا مانند ذخیرهسازی و تولید گزارشها میتواند خطای انسانی را کاهش دهد یا حتی به طور کامل آنها را حذف کند. داشتن یک رکورد و گزارش واقعی به صورت آنی از میزان موجودی انبار خود می تواند به شما کمک کند تا بفهمید کدام سفارش ها را می توانید به موقع و به درستی انجام دهید و شانس بازدهی را کاهش دهید.
تا اینجا با مزیت هایی که نرم افزار مدیریت موجودی برای کسب و کار شما فراهم می کند آشنا شدهاید. نرم افزار مدیریت موجودی، سیستمهایی هستند که توسط کسبوکارها استفاده میشوند تا از عملیاتهای مربوط به موجودی خود مطلع باشند. اگر میخواهید نرخ گردش موجودی خوبی را حفظ کنید، انبار خود را سازماندهی کنید، هزینههای غیرضروری را کاهش دهید و سهام خود را مدیریت کنید، سیستم مدیریت موجودی ابزار مهمی برای تجارت شما است. در ادامه چند ویژگی اصلی وجود دارد که می توانید در نرم افزار مدیریت موجودی پیدا کنید:
مدیریت موجودی قابلیتی است که موقعیت و مقدار اقلام شما را کنترل می کند. یک سیستم معمولی هر بار که یک محموله از انبار می رسد یا از انبار شما خارج می شود، سطح موجودی شما را به روز می کند. با استفاده از این ویژگی، میتوانید اطلاعاتی در لحظه و آنی در مورد مقدار موجودی که در انبار خود ذخیره میکنید و همچنین مکان فعلی آن را مشاهده کنید.
قابلیت مدیریت تامین به کاربر این امکان را میدهد که یک نقطه سفارش مجدد برای هر کالا وارد کند و همچنین در صورت کاهش قیمت آن محصولات، سفارشهای خرید ایجاد کند. نقطه سفارش مجدد به مقدار موجودی اشاره دارد که می خواهید برای یک محصول خاص در انبارتان باقی بماند تا هنگام سفارش برای پر کردن مجدد آن دسترسی سریعی داشته باشید. با استفاده از این ویژگی، میتوانید هر بار که محصولی کم میشود، بهطور خودکار سفارشها را ارسال کنید و از این طریق از وضعیت موجودی کالا جلوگیری کنید.
این ویژگی اطلاعات تامین کنندگان شما، از جمله نرخ هایی که ارائه می دهند را ذخیره می کند. با استفاده از این داده ها، می توانید تامین کنندگان مختلف و تخمین های آنها را مقایسه کنید و تامین کننده ای را انتخاب کنید که بهترین معامله را برای محصولی که می خواهید سفارش دهید ارائه می دهد.
ردیابی حمل و نقل برای بررسی مکان محموله هایی که برای مشتریان خود ارسال کرده اید استفاده می شود. این ویژگی در بین مشاغل تجارت الکترونیک که بیشتر فروش خود را ارسال می کنند بسیار محبوب است. اینکه بتوانید ببینید هر بسته دقیقا کجاست و به اشتراک گذاشتن این اطلاعات با مشتریانتان به برقراری ارتباط خوب، بهبود مسئولیت پذیری و کاهش سفارش های از دست رفته کمک می کند.
این ویژگی به شما گزارش های دقیقی از موجودی، فروش و عملیات شما می دهد تا به شما در تصمیم گیری های مهم کمک کند. گزارشهای موجودی معمولی شامل روند خرید و فروش، جزئیات موجودی، فعالیت و غیره است.
در انبارها معمولا هر کالایی را که ذخیره می کنند برای شناسایی آسان برچسب گذاری می کنند. یک گزینه محبوب در میان انبارهای بزرگتر استفاده از بارکد برای برچسب زدن اقلام و اسکنر بارکد برای ردیابی موجودی است. با اسکن بارکد محصول در هر بار جابهجایی، میتوانید موقعیت آن محصول را از لحظه ورود به انبارتان تا زمان ارسال به مشتری پیگیری کنید. بارکدها فقط برای اهداف مکان مورد استفاده قرار نمی گیرند، بلکه برای ذخیره اطلاعات دیگر درباره محصول، مانند ابعاد فیزیکی، سایر محصولات با همان SKU یا کیفیت های مشابه و اطلاعات تامین کننده نیز استفاده می شوند.
سیستم موجودی دائمی روشی برای ردیابی سطوح موجودی به صورت آنی و در لحظه است. این سیستم بهروزرسانی دائمی در مورد تعداد محصولات موجود، مقدار محصولات فروخته شده و موجودی باقیمانده ارائه می دهد. این سیستم برای کسب و کارهایی که تعداد زیادی محصول دارند مفید است، زیرا به جلوگیری از انباشت و کم فروشی کمک می کند.
نرم افزار سیستم مدیریت موجودی به موقع (Just In Time) روشی برای مدیریت موجودی است که هدف آن کاهش ضایعات و بهبود کارایی است. این سیستم تامین کنندگان را ملزم می کند تا محصولات را تنها در صورت نیاز تحویل دهند. در واقع این نرم افزار در صنعت تولید استفاده می شود، زیرا به کاهش مقدار موجودی نگهداری شده و هزینه های مرتبط نیز کمک می کند.
سیستم موجودی مقدار سفارش اقتصادی (Economic order quantity) روشی برای مدیریت موجودی است که هدف آن به حداقل رساندن هزینه کل موجودی است. این سیستم بر اساس عواملی مانند هزینه سفارش و نگهداری موجودی، تقاضا و زمان تحویل، مقدار بهینه موجودی برای سفارش را محاسبه می کند.
نرم افزار مدیریت موجودی برنامه ریزی مواد اولیه (Material requirements planning)، روشی برای مدیریت موجودی است که از نرم افزار کامپیوتری برای برنامه ریزی و مدیریت سطوح تولید و موجودی استفاده می کند. این سیستم عواملی مانند تقاضا، ظرفیت تولید و سطح موجودی را در نظر می گیرد تا اطمینان حاصل شود که مقدار صحیح موجودی در همه زمان ها در دسترس است.
نرم افزار مدیریت موجودی برای کسبوکارهایی مناسب است که در عملیات خود به مدیریت دقیق کالاها، مواد اولیه و محصولات نیاز دارند. این نرم افزار به بهینهسازی فرآیندهای مرتبط با موجودی، کاهش هزینهها، و جلوگیری از کمبود یا اضافه موجودی کمک میکند. در ادامه، انواع کسبوکارهایی که می توانند از این نرم افزار بهرهمند شوند، آورده شده است:
کسبوکارهای خردهفروشی که محصولات متنوعی را عرضه میکنند، باید موجودی انبارها را به طور دقیق مدیریت کنند. نرم افزار مدیریت موجودی میتواند به این فروشگاهها در پیگیری موجودی، پیشبینی تقاضا، سفارشگذاری مجدد و جلوگیری از کمبود کالا کمک کند. همچنین، این نرم افزار برای مدیریت چندین شعبه و انبار در زنجیرههای فروشگاهی بسیار کاربردی است.
تولیدکنندگان که مواد اولیه را برای ساخت محصولات استفاده میکنند، نیاز به مدیریت دقیق موجودی مواد اولیه، قطعات و محصولات نهایی دارند. این نرم افزار به آنها کمک میکند تا فرآیندهای تولید را بهینه کنند، مواد اولیه را به موقع تامین کنند و از توقفهای ناشی از کمبود مواد جلوگیری کنند. همچنین، این ابزار میتواند در برنامهریزی تولید و مدیریت چرخه تأمین نقش مؤثری ایفا کند.
بیشتر بخوانید: طراحی نرم افزار مدیریت انبار + بررسی قابلیت ها و انواع آن
شرکتهای پخش که مسئولیت توزیع محصولات به فروشگاهها و مشتریان را دارند، برای مدیریت موجودی انبارها و پیگیری سفارشات به نرم افزار مدیریت موجودی نیاز دارند. این کسبوکارها میتوانند با استفاده از این نرم افزار وضعیت موجودی هر انبار، وضعیت ارسال و تحویل کالاها و سفارشات مشتریان را کنترل کنند و فرآیند توزیع را بهبود بخشند.
فروشگاههای آنلاین که با تعداد زیادی از محصولات و مشتریان سروکار دارند، نیاز به سیستمی دقیق برای مدیریت موجودی، بهروزرسانی آنی انبار و پیشگیری از فروش بیش از موجودی دارند. نرم افزار مدیریت موجودی به این کسبوکارها کمک میکند تا موجودی فروشگاه آنلاین را بهروز نگهدارند، از انبارهای مختلف موجودی را پیگیری کنند و مشتریان را از موجود بودن محصولات مطلع کنند.
شرکتهای فعال در حوزه واردات و صادرات باید موجودی محصولات خود را در سطح بینالمللی مدیریت کنند. این کسبوکارها با چالشهایی مانند کنترل زمان تحویل و جلوگیری از مازاد یا کمبود موجودی مواجهاند. نرم افزار مدیریت موجودی به این شرکتها کمک میکند تا جریان کالاها را بهدقت کنترل کرده و هزینههای اضافی ناشی از نگهداری یا ارسال نامناسب را کاهش دهند.
برخی از کسبوکارهای خدماتی که با تجهیزات یا مواد مصرفی سروکار دارند (مانند تعمیرگاهها، خدمات فنی یا بیمارستانها) نیز به مدیریت دقیق موجودی نیاز دارند. این کسبوکارها باید اقلام مصرفی و تجهیزات خود را بهموقع تهیه و موجودی آنها را کنترل کنند تا خدماتشان به دلیل کمبود قطعات یا مواد دچار اختلال نشود.
شرکتهای لجستیک که مسئولیت ذخیره و ارسال کالاها را بر عهده دارند، برای مدیریت موجودی انبارها، بهینهسازی فضا و مدیریت تحویل کالاها نیاز به نرم افزار مدیریت موجودی دارند. این نرم افزار به آنها کمک میکند تا عملیات انبارداری را بهبود بخشند و جریان کالاها را به شکل بهینهتری مدیریت کنند.
بیشتر بخوانید: طراحی نرم افزار مدیریت لجستیک | راهنمای خرید و بررسی قابلیت های آن
شرکتهای فعال در حوزه تولید و توزیع دارو و محصولات بهداشتی باید موجودی محصولات حساس خود را با دقت بسیار بالا مدیریت کنند. نرم افزار مدیریت موجودی به این شرکتها کمک میکند تا محصولات را بر اساس تاریخ انقضا، شرایط نگهداری و الزامات قانونی کنترل کنند و از کمبودهای ناگهانی و تلفات ناشی از انقضای محصولات جلوگیری کنند.
کسبوکارهای فعال در صنعت غذا، از جمله رستورانها، نیاز به مدیریت دقیق موجودی مواد غذایی دارند. نرم افزار مدیریت موجودی میتواند به آنها در کنترل موجودی مواد اولیه، پیشگیری از هدررفت و زمانبندی سفارشهای جدید کمک کند تا مواد غذایی تازه و با کیفیت برای مشتریان فراهم شود.
کسبوکارهایی که به تولید و فروش محصولات صنایع دستی یا هنری مشغولاند، نیاز به مدیریت دقیق مواد اولیه دارند تا تولیدات خود را بهموقع و با کیفیت ارائه دهند. نرم افزار مدیریت موجودی به آنها کمک میکند تا مواد و ابزارهای مورد نیاز را مدیریت کرده و سفارشگذاری خود را بر اساس تقاضای بازار تنظیم کنند.
نرم افزار مدیریت موجودی برای تمامی کسبوکارهایی که نیاز به کنترل دقیق موجودی کالاها یا مواد اولیه دارند، مناسب است. از فروشگاههای کوچک خردهفروشی تا شرکتهای بزرگ تولیدی، هر کسبوکاری که با حجم قابل توجهی از محصولات و موجودی سر و کار دارد، میتواند از این نرم افزار بهرهمند شود تا بهرهوری و دقت در فرآیندهای خود را بهبود بخشد.
تولیدکنندگان تمایل دارند نیازهای پیشرفته تری داشته باشند زیرا باید مواد خام و کالاهای نهایی را دنبال کنند. بنابراین در این بخش قصد داریم به بررسی نکاتی که می بایست هنگام خرید نرم افزار مدیریت موجودی رعایت کنید بپردازیم:
تجزیه و تحلیل هزینه محصول: ابزارهای تجزیه و تحلیل هزینه محصول، مواد خام و کالاهای نهایی شما را ردیابی می کنند و هنگامی که به حداقل سطوح رسید، اجزای لازم را دوباره سفارش می دهند. آنها همچنین به پیش بینی هزینه های کار و عملیات، از جمله هزینه های خرید ماشین آلات و تعمیر و نگهداری کمک می کنند. به دنبال یک سیستم مدیریت موجودی باشید که بتواند صورتحساب مواد را با شرح این هزینه ها ایجاد کند.
پیش بینی: پیش بینی تقاضا یک تکنیک مدیریت موجودی است که در آن داده های تاریخی تولید و فروش را برای پیش بینی نیازهای مدیریت سفارش آینده خود تجزیه و تحلیل می کنید. یک ابزار پیش بینی می تواند به بهبود دقت این فرآیند کمک کند. نرم افزار با ویژگی پیشبینی، دادههای شما را تجزیه و تحلیل میکند تا نقاط بهینه ترتیببندی مجدد، توصیههای استخدام و حتی برنامههای تغییر مورد نیاز برای رسیدن به اهداف شما و ادامه رشد را تعیین کند.
ادغام تجارت الکترونیک: ابزارهای تجارت الکترونیک فقط برای خرده فروشان نیستند. امروزه تولیدکنندگان بیشتری مستقیماً به مصرف کنندگان می فروشند. یافتن نرم افزار مدیریت موجودی با یکپارچهسازی تجارت الکترونیک برای تولیدکنندگان ضروری است - حتی اگر در حال حاضر مستقیما به مشتریان آنلاین نمیفروشند - زیرا میتوانند از آن برای سادهسازی فروش به مشتریان خردهفروشی استفاده کنند. علاوه بر این، آنها به شما امکان می دهند کانال های فروش را در آینده گسترش دهید.
نرم افزار مدیریت موجودی، وظیفه خودکارسازی مدیریت موجودی را برعهده دارد، از این رو وظایف مورد نیاز برای ردیابی موثر موجودی، مدیریت مرتب سازی مجدد و به روز رسانی داده های حسابداری را ساده می کند. مدیریت موجودی شما می تواند ساده باشد اگر تعداد و مقدار محصولات شما کم باشد. در این حالت می توانید آن را به صورت دستی انجام دهید یا از نرم افزارهایی مثل اکسل و یا گوگل شیت استفاده کنید. اما با رشد کسب و کار شما و شروع به کار با مقدار بیشتری از موجودی، همه چیز پیچیده تر می شود. از این رو مزایایی که نرم افزار مدیریت موجودی شامل بهبود نرخ گردش موجودی، سازماندهی انبار و کاهش هزینه ها است. اگر میخواهید نرخ گردش موجودی خوبی را حفظ کنید، انبار خود را سازماندهی کنید، هزینههای غیرضروری را کاهش دهید و سهام خود را مدیریت کنید، سیستم مدیریت موجودی ابزار مهمی برای تجارت شما است. نرم افزار مدیریت موجودی دارای انواع مختلفی است، این نرم افزارها عبارتند از نرم افزار مدیریت موجودی دائمی، نرم افزار مدیریت موجودی به موقع (JIT)، نرم افزار مدیریت موجودی مقدار سفارش اقتصادی (EOQ) و نرم افزار مدیریت موجودی برنامه ریزی مواد اولیه (MRP). نرم افزار مدیریت موجودی برای کسبوکارهایی مناسب است که در عملیات خود به مدیریت دقیق کالاها، مواد اولیه و محصولات نیاز دارند. چراکه این نرم افزار به بهینهسازی فرآیندهای مرتبط با موجودی، کاهش هزینهها، و جلوگیری از کمبود یا اضافه موجودی کمک میکند. قبل از خرید نرم افزار مدیریت موجودی مناسب بهتر است نکاتی را نظیر تجزیه و تحلیل هزینه ها، پیش بینی نیازهای خود و ادغام با سایر ابزارهای تجارت الکترونیک در نظر بگیرید.
در این مقاله با توجه به اهمیت نرم افزار مدیریت موجودی در هر کسب و کاری، به تعریف و بررسی مزایای آن پرداختیم. از این رو برای سفارش طراحی و کدنویسی انواع وبسایت، نرم افزار، اپلیکیشن و ابزارهای مورد نیاز کسبوکار یا سازمان خود میتوانید به وبسایت کدالین مراجعه کنید و چنانچه در این مورد سوالی دارید با ما در ارتباط باشید. خوشحال میشویم نظرات و دیدگاههای خود را با ما به اشتراک بگذارید.
Inventory Management Software: How to Control Your …
The Best Inventory Management Software
برچسب ها
نظرات (3)
ممنونم از محتواهای خوبی که منتشر می کنین. به جای نرم افزار مدیریت موجودی از چه نرم افزارهای دیگه ای میشه استفاده کرد؟
سلام! خوشحالم که محتواها رو میپسندید. برای جایگزینی نرمافزار مدیریت موجودی، میتونید از نرمافزارهای ERP که مدیریت جامع کسبوکار رو فراهم میکنن، نرمافزارهای زنجیره تأمین برای بهبود مدیریت تأمین و توزیع یا نرمافزارهای CRM برای تمرکز روی فروش و ارتباط با مشتری استفاده کنید. انتخاب بستگی به نیازهای خاص شما داره. مقاله های مرتبط با هر کدوم از نرم افزارهایی که معرفی کردیم هم توی سایت موجود هست، خوشحال میشیم به اونها هم سری بزنید.
سلام ممنونم از مقاله عالیتون. من یه تجربه ای از استفاده این نرم افزار داشتم که خواستم باهاتون به اشتراک بگذارم. ما وقتی برای اولین بار این نرمافزار رو توی کسبوکارمون پیادهسازی کردیم، خیلی از دردسرهای دستی ثبت و پیگیری موجودیها کم شد. سرعت کار بالا رفت و خطاهای انسانی هم به شکل قابلتوجهی کاهش پیدا کرد. یکی از بهترین ویژگیهاش این بود که میشد موجودی رو در لحظه رصد کرد و بهموقع برای سفارش مواد جدید تصمیم گرفت. البته یکم زمان برد تا تمام تیم با سیستم جدید هماهنگ بشن، ولی بعد از اون، واقعا توی بهینهسازی فرآیندها کمک بزرگی کرد.
سپاس از توجهتون.
موضوعات مرتبط
پستهای اخیر
نرم افزار (software) چیست؟
2024/07/27نرم افزار سی آر ام (CRM) ...
2024/06/02طراحی وبسایت با هوش ...
2024/07/01عملکرد تیم فروش ...
2024/04/17برنامه وفاداری مشتری ...
2024/02/21
سلام خیلی ممنون از مقاله خوبتون. یه سوال داشتم در رابطه با طراحی این نرم افزار. بنظر شما طراحی نرم افزار مدیریت موجودی به صورت اختصاصی کار درستیه؟ می صرفه اصلا؟
سلام. خیلی خوشحالم که مقاله مورد توجهتون قرار گرفته. در مورد سوالتون، طراحی اختصاصی نرمافزار مدیریت موجودی بستگی به نیازها و ساختار کسبوکار شما داره. اگر کسبوکارتون ویژگیهای خاصی داره که نرمافزارهای آماده بازار نمیتونن به خوبی پوشش بدن، طراحی اختصاصی میتونه گزینه مناسبی باشه. اما باید به هزینه و زمان توسعه هم توجه کنید. طراحی اختصاصی معمولا زمانبرتر و پرهزینهتره. در عوض، به شما امکان میده تا تمام نیازها و فرآیندهای منحصر به فردتون رو در یک سیستم جامع بگنجونید. اگر کسبوکار کوچکی دارید و نیازهاتون معمولی هست، نرمافزارهای آماده با تنظیمات سفارشیسازی شده، میتونن گزینه بهتری از نظر اقتصادی باشن.