طراحی وب سایت شرکتی | بررسی روش ساخت و قیمت طراحی وب سایت شرکتی

طراحی وب سایت شرکتی

در این مقاله سعی داریم تعریف کاملی از فرایند طراحی وب سایت شرکتی داشته باشیم. اهمیت طراحی وب سایت شرکتی در دنیای دیجیتال امروز بررسی کرده و مزایای آن را به صورت کامل شرح دهیم. سپس هدف صاحبان کسب و کار را از طراحی وب سایت شرکتی توضیح می دهیم. علاوه بر این ها اشاره ای کوتاه به روش طراحی وب سایت شرکتی خواهیم داشت و اصول و قواعدی که در طراحی وب سایت شرکتی باید مورد توجه قرار بگیرد را بیان می کنیم. انواع سبک طراحی وب سایت شرکتی را معرفی خواهیم کرد. در آخر قیمت و تعرفه ی طراحی وب سایت شرکتی و فاکتور های متغیر آن را بررسی خواهیم کرد تا با چشمی باز برای طراحی وب سایت شرکتی خود اقدام کنید. امید است با مطالعه ی این مطالب، کمکی در جهت رشد و ارتقاء کسب و کارتان کرده باشیم.

 

منظور از طراحی وب سایت شرکتی چیست؟

با توجه به ظهور اینترنت و جذب کاربران بسیاری که از این راه کالا و خدمات مورد نیاز خود را می یابند روش های کسب و کار و بازاریابی به طور کلی عوض شده است که شرکتی که نتواند در عرصه اینترنت حضوری قوی داشته باشد در این زمینه عقب خواهند ماند؛ از دلایل مهمی که شما باید هر چه سریع تر برای طراحی وب سایت شرکتی اقدام کنید شامل: فزونی روز به روز قیمت طراحی وب سایت شرکتی و اهمیت قدمت و سابقه‌ی وب سایت در دیده شدن آن است. از طرفی این روزها، افراد دیگر حوصله ماندن در ترافیک شهری و مسیرهای طولانی بین شهری را برای تامین محصولات و خدماتی که شرکت شما ارائه می‌دهد را ندارند. وقتی اقدام به طراحی وب سایت شرکتی می‌کنید، این افراد با جستجو در اینترنت به دنبال محصول و خدمات مورد نظر به وب‌ سایت شما خواهند رسید. وب سایت شرکتی که طراحی می کنید، یک کاتالوگ از محصولات و خدمات شرکت شما خواهد بود. همچنین طراحی وب سایت شرکتی موجب می شود که مجبور نباشید برای چاپ کاتالوگ و بروشور هزینه های گزاف صرف کنید و در نتیجه در حفظ محیط زیست نیز موثر خواهید بود.

 

طراحی وب سایت شرکتی چه اهمیتی دارد؟

سایت‌ های شرکتی با رویکرد‌ های مختلفی مثل معرفی شرکت، فروش محصولات به صورت آنلاین، پشتیبانی مشتریان فعلی و جذب مشتری جدید راه‌ اندازی می‌شوند. در چند سال گذشته، سایت‌ های شرکتی صرفا محدود به معرفی خودشان بودند؛ اما با به وجود آمدن امکان خرید آنلاین، شرکت‌ ها نیز با فروشگاه‌ های اینترنتی هم جهت شده و محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین در اختیار مشتری قرار می‌دهند. امروزه به دلیل آنلاین شدن اکثر کسب و کار ها، استفاده از بیلبورد های تبلیغاتی در سطح شهر بی فایده است و قدرت هر شرکتی در فضای آنلاین است؛ زیرا مشتری قبل از خرید هز محصولی آن را در اینترنت جستجو می کند و در صورتی که شما آن محصول یا خدمات را در بستر اینترنت عرضه کنید، احتمال اینکه مشتری به وب سایت شرکتی شما سر بزند و خریدی انجام بدهد خیلی بیشتر از است تا اینکه شاید نام شرکت شما در یکی از بیلبورد های پراکنده در سطح شهر دیده باشد.

 

مسئله دیگری که در تبلیغات اهمیت دارد، زمانی است که تامین کننده‌ های کمتری در کسب و کار آنلاین شما وجود داشته باشند. در این صورت شرکت شما می‌تواند با تمرکز روی بهینه سازی سایت و سئو در موتور های جستجو، شانس معرفی بیشتری را نسبت به روش سنتی برای شما داشته باشد. زمانی که سایت شرکتی خود را راه اندازی می‌کنید این امکان برای مشتریان و بازار هدف شما فراهم است که در هر ساعت از شبانه روز اطلاعات مورد نیاز را برای تهیه خدمات و محصولات شرکت شما در دسترس داشته باشند. از سوی دیگر به دلیل اینکه اطلاعات کاملی از محصولات یا خدمات در دسترس است، حس اعتماد بیشتری در مشتریان ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بازاریابی ارجاعی چیست؟ | معرفی 11 روش موثر برای دریافت ارجاع از مشتریان

 

طراحی وب سایت شرکتی چه مزایایی دارد؟

طراحی وب سایت شرکتی علاوه بر اینکه کسب و کار شرکت شما را آنلاین می‌کند، مزایای قابل توجه دیگری نیز دارد. تاثیر این مزایا در کسب و کارتان حتما نمود پیدا می کند. مزایای طراحی وب سایت شرکتی شامل:

 

●    فراهم کردن امکان خرید اینترنتی محصولات با قابلیت پرداخت آنلاین

●    عدم نیاز به صرف هزینه‌ های میلیونی برای بیلبورد های تبلیغاتی در سطح شهر یا تبلیغات تلویزیونی

●    توسعه فعالیت شرکت در سطح وسیع کشوری و حتی بین المللی

●    امکان معرفی نمایندگی‌ های شرکت و همچنین امکان ارسال آنلاین فرم برای دریافت نمایندگی

●    امکان ساخت سایت به صورت چند زبانه برای فعالیت در سطح بین المللی

●    معرفی دستاورد ها و تاریخچه شرکت

●    صرفه جویی در هزینه‌ ها و عدم نیاز به نیروی کار انسانی در بخش‌ های مختلف شرکت

●    درج گالری تصاویر محصولات و پروژه های انجام شده

 

هدف از طراحی وب سایت شرکتی چیست؟

در عصر رسانه های اجتماعی، وب سایت شرکتی خانه‌ای است برای یک تجارت آنلاین. وب سایت شرکتی اولین جایی است که مشتریان بالقوه برای آشنایی با برند، محصولات و خدمات شرکت به آن مراجعه می‌کنند. هدف اصلی از طراحی وب سایت شرکتی ایجاد شهرت، حمایت و ارتقای کل شرکت، برند، موسسه آموزشی یا سازمان غیر انتفاعی با ماموریت انتقال ارزش‌ و اطلاعات سودمند به جای ارائه خدمات یا محصولات، به تنهایی است. مهم ترین اهداف از طراحی وب سایت شرکتی عبارتند از:

طراحی وب سایت شرکتی چه اهدافی را دنبال می کند؟

 

1. معرفی کامل امکانات و خدمات

طراحی وب سایت شرکتی به منظور معرفی کالا و خدمات و با صرف هزینه زیادی صورت می پذیرد پس لازم است تا روند طراحی وب سایت شرکتی به درستی و به صورت حرفه ای انجام شود. وجود بخش هایی مانند صفحه اصلی، درباره ما و تماس با ما برای کلیه وب سایت ها الزامی است اما استفاده از سایر منو ها نظیر محصولات، خدمات، پروژه ها، گواهینامه ها، مشتریان، پرسش های متداول، گالری تصاویر، مقالات و …. اختیاری و به انتخاب شرکت می باشد. موردی که شرکت ها می بایست به آن توجه ویژه نمایند آن است که آماده سازی اطلاعات کافی و تولید اطلاعات مورد نیاز وب سایت، نقش اساسی در موفقیت وب سایت شرکتی خواهد داشت و بنابراین لازم است شرکت ها وقت صرف نموده و اطلاعات مورد نیاز وب سایت را جمع آوری نمایند؛ هر چه این اطلاعات کامل تر باشد تاثیر بیشتری در موفقیت وب سایت شرکتی خواهد داشت. در صورتی که کاربر با وب سایتی مواجه شود که اطلاعات کافی در آن وجود ندارد بدون شک آن وب سایت را ترک خواهد کرد و این اتفاق  به ضرر شما خواهد بود. در رابطه با طراحی وب سایت شرکتی جمله ای با این مضمون وجود دارد که «محتوا پادشاه است.» به این معنا که سایتی که محتوای کامل تر، مفید تر و با کیفیت تر در اختیار کاربران و مشتریان خود قرار دهد، رتبه بهتری در موتور های جستجو خواهد گرفت و موفقیت بیشتری نصیب آن وب سایت شرکتی خواهد شد؛ در حقیقت وجود محتوای کافی یکی از مهم ترین مسائل وب سایت ها می باشد.

 

2. ورود به عرصه آنلاین و رقابت با همکاران

وقتی هدف شما برای طراحی وب سایت شرکتی ورود به عرصه رقابت با وب سایت ها و شرکت های رقبا باشد، مطمئنا طراحی وب سایت شرکتیِ اختصاصی برای موفقیت کار شما لازم خواهد بود. طراحی بصری وب سایت شرکتی باید متناسب با نیازها و سلیقه‌ی  شما و نوع مشتریان تان و با نیم نگاهی به وب سایت های شرکتی موفق بازار طراحی شود. البته که یکی از اصول و قواعد در طراحی وب سایت شرکتی افزایش بازدید وب سایت و بهبود رتبه سئو وب سایت است که بر اساس نوع فعالیت شما به نحو مطلوب انجام می پذیرد. علاوه بر این ها با پیاده سازی امکانات و قابلیت های بیشتر در سمت و سوی رسیدن به مخاطبان و مشتریان بیشتر با طراحی وب سایت شرکتی اختصاصی قابلیت توسعه بالاتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: وفاداری به برند چیست و چه تفاوتی با وفاداری مشتری دارد؟

 

طراحی وب سایت شرکتی چه انواعی دارد؟

هر دسته بندی خاص شغلی، نیاز به طراحی وب سایت اختصاصی خود را دارد. در طراحی وب سایت شرکتی با کیفیت، می‌بایست مشتریان و مخاطبان این گروه شغلی در نظر گرفته شوند. زمانی طراحی وب سایت برای یک آرایشگاه زنانه مد نظر است و زمانی دیگر طراحی وب سایت برای یک شرکت صنعتی انجام می گردد؛ با توجه به مخاطبان و مشتریانِ این گروه های شغلی، طراحی می‌بایست متفاوت باشد و در ارائه مطالب وب سایت باید نیاز های مشتریان و مخاطب وب سایت نیز در نظر گرفته شود. همچنین امروزه سبک های جدید طراحی سایت شرکتی محبوبیت یافته اند که این سبک ها نسبت به قالب های قدیمی تر، بسیار کاربر پسند تر می باشند. زیرا ثابت شده که این گونه قالب ها وب سایت تاثیر بهتری بر روی کاربر دارند و کاربر حس و درک بهتری از مطالب وب سایت خواهد داشت. از طرفی این قالب ها به جای آنکه تمرکز کاربر را بر روی گرافیک وب سایت معطوف نمایند تمرکز وب سایت را بر روی مطالب وب سایت منتقل می نمایند و ارائه مطالب وب سایت به کاربر سریعتر و بهتر انجام می گردد. انواع این سبک وب سایت ها شرکتی عبارتند از:

 

  1. طراحی دو بعدی

در این نوع طراحی وب سایت شرکتی، تمرکز بر نحوه ارائه مطالب به کاربر معطوف می گردد. همچنین این نوع، سبک محتوا اول نیز نامیده می شود زیرا به جای تمرکز بر روی گرافیک های وب سایت بر روی بهترین روش ارائه مطالب به کاربر تمرکز شده است. ثابت شده این نوع طراحی احساس بهتری در کاربران ایجاد می نماید و باعث بالا رفتن اثربخشی وب سایت شرکتی بر کاربر می گردد.


 

  1. طراحی تک صفحه

در این نوع طراحی کاربر پس از کلیک بر روی منو های اصلی وب سایت به جای آنکه مانند سایت های عادی به صفحه دیگری منتقل گردد در همان صفحه اول سایت، به بخش مورد نظر هدایت می گردد و کاربر پس از رویت بخش مورد نظر در صفحه اول و خواندن اطلاعات اولیه در مورد آن منو، می تواند با کلیک به سایر صفحات وب سایت منتقل گردد. طراحی سایت تک صفحه تاثیر بسیار مثبتی بر روی موفقیت وب سایت دارد؛ زیرا اول از همه بسیار کاربر پسند می باشد و به جای آنکه کاربر منتظر لود صفحه جدید برای خواندن مطالب مورد نیاز خود بماند می تواند مطالب مورد نیاز خود را در همان صفحه اصلی و بدون انتظار، مطالعه نماید. همچنین طراحی وب سایت شرکتی به صورت تک صفحه باعث بالا رفتن مدت زمان ماندگاری کاربران در صفحه اصلی وب سایت می گردد و در نتیجه ی این اتفاق رنک وب سایت نیز بالا خواهد رفت.

 

  1. طراحی به سبک داستان گویی

کاربران و مشتریان وب سایت دوست دارند داستان و روایت شکل گیری یک مجموعه را بدانند تا با آن مجموعه ارتباط بهتری برقرار نمایند. در صورتی که شما بتوانید داستان شکل گیری مجموعه خود را به درستی به کاربر خود منتقل نمایید موجب درگیر نمودن عواطف و احساسات کاربر و مشتری خود خواهید شد که این مورد تاثیر بسیار مثبتی بر روی موفقیت وب سایت شرکتی و افزایش فروش شما خواهد داشت.

 

  1. انیمیشن سازی وب سایت

انیمیشن سازی وب سایت شرکتی باعث افزایش جذابیت جنبه بصری و پویایی قالب وب سایت شما می شود و وب سایت را از آن حالت خشک و بی روح خارج می نماید و و کاربر را ترغیب به ادامه فعالیت در وب سایت می نماید. البته قبلا هم در سایت ها انیمیشن سازی با استفاده از فلش انجام می گردید اما این کار هم اکنون با استفاده از HTML, CSS و کتابخانه های جاوا اسکریپت نظیر JQUERY و MOOTOOLS انجام می شود.

 

  1. طراحی سایت ریسپانسیو

امروزه با توجه به افزایش کاربرانی که از موبایل و تبلت برای جستجو در اینترنت استفاده می نمایند، وجود نسخه ای از وب سایت که قابلیت نمایش مناسب در موبایل و تبلت را داشته باشد لازم و ضروری است؛ زیرا کاربر باید بتواند به راحتی و بدون استفاده از اسکرول چپ و راست و بزرگنمایی سایت را مشاهده کند. طراحی سایت ریسپانسیو یکی از روش های مناسب سازی وب سایت هایت. با این روش می توان وب سایت را سازگار برای نمایش در موبایل و تبلت پیاده سازی نمود. همچنین مدتی است که موتور های جستجو نظیر گوگل، سایت ها را بر اساس وجود نسخه موبایلی نیز رنک دهی می نماید و سایتی که نسخه موبایلی داشته باشد رتبه بهتری در موتور جستجو خواهد گرفت. با توجه به موارد ذکر شده وجود نسخه موبایلی برای وب سایت لازم و ضروری است و بهترین روش سازگار سازی وب سایت برای موبایل و تبلت، ریسپانسیو کردن می باشد.

 

  1. سئو و بهینه سازی وب سایت

سئو و بهینه سازی وب سایت به مجموعه عملیاتی گفته می شود که رتبه وب سایت در موتور های جستجو را ارتقاء می دهد و وب سایت برای کلمات کلیدی مرتبط به زمینه فعالیت در صفحه جستجوی گوگل نمایش داده می شود. امروزه با توجه به افزایش سهم اینترنت در فروش کالا و خدمات و وجود کاربرانی که کالا و خدمات خود را در اینترنت جستجو و خریداری می نمایند، سئو و بهینه سازی وب سایت تاثیر بسیار مثبتی بر روی افزایش فروش شرکت ها خواهد داشت. در حقیقت سئو یکی از مقرون به صرفه ترین روش های تبلیغات برای شرکت ها است. در صورتی که صاحبان شرکت ها در این زمینه گام بردارند، آینده درخشانی در انتظارشان خواهد بود. با طراحی وب سایت شرکتی، پایه و اساس حضور خود در اینترنت را پایه گذاری نموده و از طریق خدمات سئو و بهینه سازی وب سایت شرکتی به افزایش فروش می رسید.

 

طراحی وب سایت شرکتی چطور انجام می شود؟

طراحی وب سایت شرکتی به صورت کلی از 7  گام اساسی تشکیل شده است، که بسیاری از این مراحل جزء لاینفک طراحی، ساخت و ارائه هر محصول یا خدماتی در بازار پر رقابت امروزی است. طراحی توسعه شامل مراحل زیر است:

 

  1. کشف و برنامه ریزی: نیازهای مشتری، مخاطبان هدف، اهداف تجاری و دامنه کلی پروژه طی تحقیقات به عمل آمده در بازار کار، شناسایی می شوند.

  2. Wireframing و Prototyping: وایرفریم هایی با کیفیت پایین یا نمونه های اولیه تعاملی برای تجسم ساختار وب سایت شرکتی و جریان کاربر ایجاد می شوند.

  3. طراحی بصری: در این مرحله طراحی عناصر بصری وب سایت شرکتی، ترکیب دستورالعمل های برندسازی و بهترین شیوه های رابط کاربری انجام می شود.

  4. توسعه: پیاده سازی طراحی وب سایت شرکتی در فضای وب و ادغام فن آوری های front-end و back-end در مرحله ی توسعه اتفاق می افتند.

  5. یکپارچه سازی محتوا (Content Integration): ترکیب و بهینه سازی محتوای وب سایت شرکتی موجب می شود تا از همسویی آن با عناصر طراحی و بهترین شیوه های سئو(SEO) اطمینان یابید.

  6. تست و راه‌اندازی: آزمایش‌ های کاملی برای حذف باگ‌ ها، مشکلات سازگاری (compatibility Issues)، و مشکلات کارایی (Usability problems) قبل از راه اندازی سایت انجام می شوند.

  7. تعمیر، نگهداری و به روزرسانی: ارائه پشتیبانی مداوم، نظارت و به روزرسانی های لازم برای حفظ امنیت، عملکرد و به روز نگه داشتن وب سایت بسیار مهم و حیاتی است.

بیشتر بخوانید: طراحی وب سایت با هوش مصنوعی چطور امکان پذیر است؟

 

اصول و قواعد طراحی وب سایت شرکتی چیست؟

امروزه حضور در اینترنت یک امر ضروری است. اهمیتی ندارد که چه خدماتی ارائه می دهید، زیرا برای اینکه بتوانید دامنه مخاطبین خود را افزایش دهید می بایست حتما در فضای مجازی حضور تاثیرگذار داشته باشید. شایان ذکر است که برای تاثیر گذاری بیشتر بر مخاطب، باید وب سایت شرکتی خود را به صورت حرفه ای، خلاقانه و مجذوب کننده طراحی کنید. برای میسر شد این امر لازم است اصول و قواعد طراحی وب سایت شرکتی را رعایت کنید. اصولی نظیر:

اصول و قواعد طراحی وب سایت شرکتی

 

  • هویت برند خود را به صورت واضح و روشن معرفی کنید: یک امر بسیار حیاتی و مهم برای هر شرکت و سازمان، معرفی واضح و قابل فهم آن برند است. یک هویت مشخص برای حوزه فعالیت خود انتخاب کنید و این هویت را در جزئیات وب سایت خود به رخ بکشید. تا مخاطبین‌تان بتوانند راحت تر با برندتان ارتباط برقرار کنند. به هیچ عنوان هویت بصری وب سایت‌تان را کوچک و بی اهمیت نشمارید زیرا یکی از مهم ترین اصول طراحی وب سایت شرکتی هویت بصری جذاب است.

  • هدف وب سایت شرکتی خود را مشخص کنید: توجه داشته باشید چه وب سایتی را طراحی می کنید و چه هدفی را از طراحی وب سایت شرکتی دنبال می کنید. پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا مخاطبانتان هدف و نحوه راه اندازی وب سایت‌تان را درک کنند.

  • به ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن طراحی وب سایت شرکتی اهمیت بدهید: تفاوت بسیار زیادی برای نمایش بین صفحه موبایل، تبلت و لپ تاپ و غیره وجود دارد با ریسپانسیو طراحی کردن وب سایت‌تان از کاربران تمام دستگاه ها به خوبی استقبال خواهید کرد.

  • اطلاعات تماس تان را در دسترس قرار دهید: اطلاعات تماس‌تان باید در دسترس کاربر باشد. فراموش نکنید که کاربر چند ثانیه بیشتر، وقت صرف پیدا کردن این اطلاعات نمی کند و اگر در دسترس نباشند به سرعت از سایت شما خارج شده و به وب سایت رقیبتان می رود.

 

هزینه ی طراحی وب سایت شرکتی چقدر است؟

برای طراحی وب سایت شرکتی یک قیمت مشخص وجود ندارد؛ به این دلیل که هزینه ی طراحی وب سایت شرکتی با توجه به ماژول ها و امکاناتی که دارد متغیر است. همچنین حضور تیم متخصص برای طراحی وب سایت شرکتی حرفه ای و زمان تحویل وب سایت نیز به قیمت نهایی طراحی وب سایت شرکتی تاثیر گذار است. اما به صورت کلی، تعرفه ی میانگین طراحی وب سایت شرکتی بین 50 تا 100 میلیون تومان است.

 

جمع بندی طراحی وب سایت شرکتی

دریافتیم که  طراحی وب سایت شرکتی، به فرایندی گفته می شود که شرکت ها، با طراحی یک وب سایت محصولات یا خدمات شرکت خود را به صورت یک کاتالوگ با اطلاعات کامل در اختیار مخاطبان و مشتریان احتمالی قرار می دهند و در نتیجه ی این فرایند به بیشتر دیده شدن شرکت و برند خود کمک می کنند. با آنلاین شدن فروشگاه ها، ارزش و اهمیت تبلیغات تلویزیونی و بیلبورد های تبلیغاتی شهر که قیمت های نجومی دارند کمتر شد. امروزه کافی است وب سایت شرکتی خود را طراحی کنید و با رعایت اصول سئوی گوگل، به راحتی و به صورت رایگان برای شرکت خود تبلیغ کنید. همچنین صرف هزینه کم، پشتیبانی آنلاین و 24 ساعته برای مشتریان، توسعه بین المللی محصولات و خدمات شرکت و …. از مزایای وب سایت شرکتی است که شما را مجاب می کند هر چه سریع تر برای طراحی وب سایت شرکتی اختصاصی خود اقدام کنید. به منظور ارتقاء بصری و محتوایی بهتر است از سبک های جدید طراحی وب سایت از جمله: انیمیشن سازی وب سایت، طراحی به سبک داستان گویی، طراحی تک صفحه و طراحی دو بعدی استفاده کنید. از طرفی دقت کنید که طراحی وب سایت شرکتی را طبق مراحلی که گفته شد انجام دهید و اصول و قوائد طراحی وب سایت شرکتی را رعایت کنید. در نهایت با صرف 50 الی 100 میلیون تومان، می توانید طراحی وب سایت شرکتی خود را به نحو احسن انجام دهید.

 

در صورتی که تصمیم به طراحی وب سایت شرکتی دارید یا برای انجام این فرایند نیازمند مشاوره هستید، به شما پیشنهاد می کنیم با کارشناسان تیم کدالین در تماس باشید. چنان چه از مطالعه‌ی این مقاله لذت بردید، آن را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید. مشتاق دریافت نظرات و سوالات شما هستیم

برچسب ها

نظرات (0)

کیفیت محتوا

مهسا ولی محمدی

مدیر 2024/08/10
امتیاز 5/5 تعداد نظرات 0

موضوعات مرتبط

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید