سئو چیست؟ | بررسی تعریف و اصول SEO و بهینه سازی موتور جستجو

بررسی تعریف دقیق سئو

در این مقاله قصد داریم موضوعات مرتبط با مفهوم سئو و شیوه عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهیم. سئو یا همان بهینه سازی موتور جستجو مجموعه کاملی از فرایندها را شامل می شود که با استفاده از اصول و نکات آن می توان وبسایت و صفحات مد نظر خود را برای موتورهای جستجویی مانند گوگل بهینه سازی کرد و در نهایت به ترافیک ارگانیکی دست پیدا کرد. ما در این محتوا سعی می کنیم علاوه بر تعریف مفاهیم مرتبط با سئو (SEO) به بررسی ارکان اصلی و مهم آن نیز بپردازیم. شما نیز با خواندن این مطالب به درک درستی از استراتژی سئو، دلایل اهمیت و نحوه عملکرد آن می رسید. همچنین تفاوت سئوی ارگانیک و پولی نیز مورد بحث قرار می گیرد تا شما به دید واضح و روشنی نسبت به سازوکار بهینه سازی وبسایت خود برای موتورهای جستجو دست یابید. امیدواریم با مطالعه این بلاگ بتوانیم به شما در دستیابی به دانشی صحیح درباره سئو کمک کنیم.

 

سئو (SEO) چیست؟

سئو (search engine optimization) به معنای بهینه سازی موتور جستجو، مجموعه‌ای از فرآیندها است که به منظور بهبود دامنه دید یک وبسایت در موتورهای جستجو، مانند گوگل، با هدف دریافت ترافیک ارگانیک بیشتر انجام می‌شود. سئو در مورد برآوردن نیازهای جستجوی کاربران با ایجاد محتوای مرتبط و با کیفیت بالا و ارائه بهترین تجربه کاربری ممکن است. فعالیت های سئو می تواند هم در وبسایت و هم خارج از وبسایت انجام شود. به همین دلیل ممکن است اغلب سئو را به دو دسته «در صفحه» و «خارج از صفحه» تقسیم کنید. به طور کلی سئو در عمل شامل موارد زیر می شود:

  • تحقیق کلمات کلیدی (Keyword research)

  • تولید و بهینه سازی محتوا

  • بهینه سازی فنی

  • لینک سازی (Link building)

 

منظور از استراتژی سئو چه چیزی است؟

مانند هر چیزی که در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد، برای موفقیت در سئو هم به یک استراتژی برای بهبود فرایند پیاده سازی، پیگیری و بهینه سازی نیاز دارید. یک استراتژی سئو بر بهینه سازی محتوای شما برای کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجو - ترجیحا صفحه یا رنک یک - متمرکز است. در واقع هدف آن افزایش ترافیک ارگانیک است تا توسط مخاطبین مورد نظر خود پیدا شوید. علاوه بر این یک استراتژی سئو به شما کمک می کند تا در مسیر محتوای خود بمانید و به جای سرمایه گذاری زمان و پول برای محتوایی که کارایی ندارد، محتوای با کیفیتی را بر اساس عملکرد و هدف کاربران ایجاد خواهید کرد.

نکته اصلی: اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید یا در یک منطقه خاص فعالیت می کنید، سئوی محلی یک عنصر مهم برای ورود به استراتژی شما است. این به شما کمک می کند تا به راحتی توسط مردم منطقه خود پیدا شوید.

 

سه رکن اصلی در سئو شامل چه مواردی می شود؟

به‌عنوان یک دیجیتال مارکتر، دانستن اینکه چگونه می‌توانید برند، وبسایت یا شرکت خود را توسط جستجوگران پیدا کنید، یک مهارت اصلی محسوب می شود و درک اینکه چگونه سئو در حال رشد و پیشرفت است، شما را در صدر بازی نگه می‌دارد. در حالی که سئو اغلب به صورت جزئی تغییر می کند، اما باید در نظر داشت که در نهایت اصول کلیدی آن تغییر نمی کنند. ما می‌توانیم سئو را به سه مولفه یا رکن اصلی تقسیم کنیم. در ادامه به بررسی این ارکان خواهیم پرداخت:

 

1. بهینه سازی فنی - Technical SEO: بهینه سازی فنی فرآیند تکمیل فعالیت هایی در وبسایت شما است که برای بهبود سئو طراحی شده اند اما این موضوع به محتوا مرتبط نیست. چرا که اغلب در پشت صحنه اتفاق می افتد. یک مثال ساده از بهینه سازی فنی، ارسال سایت مپ وبسایت خود به گوگل است.

 

2. بهینه‌سازی روی صفحه - On-Page SEO: بهینه‌سازی روی صفحه فرآیندی است که از مرتبط بودن محتوای وب سایت شما اطمینان حاصل می‌کند و برای ارائه تجربه‌ای عالی برای کاربران شرایط را فراهم می کند. این شامل هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب در محتوای شما است و می تواند از طریق یک سیستم مدیریت محتوا انجام شود.

 

3. بهینه سازی خارج از صفحه - Off-Page SEO: بهینه سازی خارج از صفحه فرآیند افزایش رتبه وبسایت شما در موتورهای جستجو از طریق فعالیت های خارج از وبسایت. این تا حد زیادی توسط بک لینک هایِی با کیفیت بالا انجام می شود که به ایجاد شهرت وبسایت کمک می کند.

 

چرا سئو مهم است؟

هر روز، کاربران گوگل میلیاردها جستجو برای اطلاعات و یا خرید محصولات انجام می دهند. جای تعجب نیست که موتورهای جستجو معمولا یکی از بزرگترین منابع ترافیک وبسایت ها هستند. برای استفاده از پتانسیل این منبع ترافیک، باید در نتایج جستجوی برتر برای کلمات کلیدی هدف خود ظاهر شوید. پیوستگی بسیار ساده است - هر چه رتبه شما بالاتر باشد، افراد بیشتری از صفحه شما بازدید خواهند کرد. نتیجه ارگانیکی که رتبه 1 باشد نسبت به رتبه بندی صفحه‌ای در موقعیت شماره 10، 10 برابر بیشتر احتمال دارد که یک کلیک دریافت کند. بهینه سازی موتورهای جستجو نقش کلیدی در بهبود موقعیت های رتبه بندی شما دارد. رتبه بندی بهتر به معنای ترافیک بیشتر است و ترافیک بیشتر به معنای مشتریان جدید و افزایش آگاهی از برند است. به عبارت دیگر، نادیده گرفتن سئو به معنای نادیده گرفتن یکی از مهم ترین کانال های جذب ترافیک است و در واقع شما با این کار به طور کامل این فضا را به رقبای خود واگذار خواهید کرد.

 

سئو چگونه کار می کند؟

گوگل از فرآیندهای نسبتا پیچیده‌ای که به نام «الگوریتم‌ها» شناخته می‌شوند، برای رتبه‌بندی صفحات استفاده می‌کند. این الگوریتم‌ها تعداد زیادی از فاکتورهای رتبه‌بندی را مورد ارزیابی قرار می دهند تا تصمیم بگیرند که یک صفحه خاص در کجا باید رتبه‌بندی شود. نیازی نیست که بدانید الگوریتم های جستجو چگونه کار می کنند. (در واقع، هیچ کس با اطمینان 100٪ این کار را انجام نمی دهد.) با این حال، دانستن اصول اولیه می تواند به شما در درک بهتر نحوه عملکرد سئو و آنچه برای بهینه سازی صفحات شما برای رتبه بندی در گوگل نیاز است کمک کند.

اولین کاری که شما می بایست در سئو انجام دهید، این است که از ارائه محتوای مرتبط اطمینان حاصل کنید. چرا؟ زیرا متقابلا اولین وظیفه گوگل نیز نشان دادن نتایج مرتبط به کاربران است. زمانی که درباره نرم افزار سی آر ام مطلبی را سرچ می کنید، احتمالا نتایجی مرتبط با نرم افزار سی آر ام به شما نشان داده می شود تا نرم افزار حسابداری. این نکته همچنین درباره دستیابی به هدف جستجوی کاربر نیز صدق می کند- دلیل استفاده از یک جستجوی خاص.

 

انواع اهداف جستجو شامل چه مواردی می شوند؟

 

جستجوی اطلاعاتی

اغلب کسانی که به دنبال یادگیری مطلبی هستند، از کلیدواژه‌های جستجوی اطلاعاتی استفاده می کنند. قیف بالا، یعنی مصرف کنندگان بالقوه ای که هنوز تصمیم خود را نگرفته اند و تازه شروع به جستجوی اطلاعات کرده اند، بیشترین جستجوهای اطلاعاتی را انجام می دهند. جستجوهای اطلاعاتی اغلب موضوعات گسترده ای را پوشش می دهند. می‌توانید این پرسش‌ها را به‌عنوان نقاط شروع بالقوه در نظر بگیرید، و برخی از نقاط شروع/جستجوهای اطلاعاتی محبوب شامل توصیف کننده‌ها هستند، برای مثال:

  • چیست؟
  • چه زمانی؟

  • چطور؟/ چگونه؟

  • راهنما

  • نکات


 

بررسی نمونه های جستجوی اطلاعاتی در سئو

جستجوها همیشه می توانند از ساده (پروفسور سمیعی چند ساله است) تا پیچیده (ترکیب سیاهچاله ها) متغیر باشند. برای سوالات ساده تر، گوگل اغلب یک باکس پاسخ یا نمودار دانش را در SERP قرار می دهد تا به سرعت به شما پاسخ دهد.

 

جستجوی تجاری

اغلب کسانی که به دنبال سرمایه گذاری در چیزی هستند، از کلمات کلیدی جستجوی تجاری استفاده می کنند. در این حالت این افراد در مورد یک محصول یا خدمات خاص می دانند و می خواهند در مورد آن و سایر موارد مشابه آن اطلاعات بیشتری کسب کنند. نتایجی که برای جستجوهای تجاری ظاهر می‌شوند، اغلب موضوعات متعدد یا ویژگی‌های محصول را با جزئیات بیشتری پوشش می‌دهند. برای مثال نمونه‌هایی از جستجوها با هدف تجاری، عبارتند از:

  • بهترین 

  • مقایسه

 

بررسی نمونه ای از جستجوی تجاری در سئو

 

جستجوی تراکنشی

کلیدواژه‌هایی با هدف جستجوهای تراکنشی از طرف فردی می‌آیند که آماده عمل است! افرادی که یک جستجوی تراکنشی انجام می دهند، می دانند چه می خواهند و تقریبا آماده تبدیل شدن به مشتری هستند. این نمونه ها می‌توانند نشانه‌ای از یک جستجوی تراکنشی باشند:ارزان

  • رایگان

  • خرید 

  • سفارش

  • بررسی هزینه

 

بررسی نمونه ای از جستجوی تراکنشی

بسته به محصول یا خدماتی که شخص در جستجوی آن است، نتایج محلی می تواند در SERP ها برای جستجوهای تراکنشی رایج باشد. این امر به دلیل اینکه بهترین تجربه برای یک کاربر اتفاق بیفتد، صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: طراحی وبسایت کتابفروشی | بررسی بهترین وبسایت های کتابفروشی اینترنتی ایرانی

 

جستجوی هدفمند

اغلب افرادی که به دنبال چیز خاصی هستند (وبسایت، محصول، حساب رسانه های اجتماعی، آدرس، شماره تلفن، ساعت کاری و غیره) کلمات کلیدی هدفمند را سرچ و جستجو می کنند. این نوع از جستجو هیچ ساختار خاصی ندارد، به عنوان مثال فرد می تواند مستقیما به دنبال این موارد باشد:

  • نرم افزار سی آر ام کلید

  • رستوران شیلا

  • اپل

افرادی که جستجوهای هدفمند انجام می دهند ممکن است قصد خرید داشته باشند و یا صرفا برای وب گردی به جستجوی این موراد بپردازند. هر کسی می تواند در هر نقطه ای به دنبال یک نام تجاری باشد. هر کدام از مثال های آورده شده نشان می دهد که کسی که نرم افزار سی آر ام کلید را جستجو می‌کند، می‌تواند آماده خرید یک نرم افزار سی آر ام برای کسب و کار خود باشد، یا فقط بخواهد اطلاعات بیشتری در مورد نرم افزار سی آر ام بیابد. کسی که رستوران شیلا را جستجو می‌کند، می‌تواند بخواهد به نزدیک‌ترین شعبه این رستوران رانندگی کند، یا می‌تواند به این وبسایت مراجعه کند.

بعد از اینکه انواع جستجوها را بررسی کردیم، چگونه می توانید مطمئن شوید که صفحه شما هدفی را که پشت یک عبارت جستجو قرار دارد برآورده می‌کند؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که خوشبختانه گوگل تمام کارهای سخت را انجام می دهد. پس تنها کاری که باید انجام دهید این است که به نتایج جستجو نگاه کنید و آنچه را که می بینید تجزیه و تحلیل کنید. مواردی که برای ایجاد محتوای مرتبط باید در نظر بگیرید، عبارتند از:

  • ارتباط موضوعی: یکی از راه هایی که گوگل موضوع صفحه را تعیین می کند، نگاه کردن به کلمات کلیدی است که در صفحه ظاهر می شوند. صفحات خود را برای کلمات کلیدی بهینه کنید، اما از زیاده روی در آن خودداری کنید.

 

  • نوع محتوا: مطمئن شوید که صفحه شما نوع محتوای مناسبی را برای جستجو ارائه می کند، با مشاهده اینکه چه نوع نتایجی برای کلمه کلیدی رتبه بندی می شوند (به عنوان مثال، لندینگ پیج ها، صفحات محصول، پست های اطلاعاتی، نظرات و غیره)

 

  • تازگی محتوا: برخی از انواع موضوعات، مانند به روز رسانی اخبار یا بررسی محصول، به اطلاعات تازه و مرتبا به روز شده نیاز دارند. اگر عبارت مورد جستجو به زمان حساس است، باید مطمئن شوید که محتوای شما نیز به‌روز می‌ماند.

 

  • مکان: ممکن است گوگل نتایج مختلفی را بر اساس موقعیت مکانی جستجوگر ارائه دهد. اگر چنین است، باید استراتژی خود را بر این اساس تنظیم کنید (به عنوان مثال، اگر یک کسب و کار محلی دارید، بهترین شیوه های سئوی محلی را دنبال کنید).

 

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

هدف نهایی هر موتور جستجو این است که جستجوگران را از نتایجی که پیدا می کنند راضی کند. برای رسیدن به این هدف، موتورهای جستجو باید بهترین صفحات را پیدا کنند و آنها را به عنوان برترین نتایج جستجو ارائه دهید.

توجه: گوگل تنها موتور جستجو نیست. اما تا حد زیادی محبوب ترین موتور جستجو محسوب می شود. به همین دلیل است که بیشتر اوقات هنگامی که در مورد موتورهای جستجو صحبت می کنیم به گوگل اشاره می کنیم. علاوه بر این، اصول سئو در بیشتر موتورهای جستجو تقریبا مشابه است. گوگل برای یافتن و رتبه بندی محتوا از مراحل زیر استفاده می کند:

 

مرحله 1: خزیدن در موتورهای جستجو

اولین قدم خزیدن (Crawling) است. موتورهای جستجو خزنده های وب را برای یافتن صفحات جدید و ثبت اطلاعات در مورد آنها ارسال می کنند. ما گاهی اوقات این خزنده های وب را «عنکبوت»، «ربات» یا ربات گوگل می نامیم. هدف آنها کشف صفحات وب جدید موجود و بررسی دوره ای محتوای صفحاتی است که قبلا بازدید کرده اند تا ببینند آیا تغییر کرده اند یا به روز شده اند. موتورهای جستجو با دنبال کردن لینک‌هایی که قبلا کشف کرده اند، صفحات وب را می خزند و مورد بررسی قرار می دهند. بنابراین اگر وبلاگی دارید و از صفحه اصلی شما لینک داده شده است، وقتی یک موتور جستجو صفحه اصلی شما را بررسی می کند، سپس به دنبال لینک دیگری می گردد و ممکن است لینک پست وبلاگ جدید شما را نیز دنبال کند.

 

مرحله 2: ایندکس شدن توسط موتورهای جستجو

مرحله دوم ایندکس شدن یا همان Indexing است. فرایند ایندکس شدن زمانی است که یک موتور جستجو تصمیم می گیرد که از محتوایی که خزیده است استفاده کند یا خیر. اگر یک صفحه وب خزیده شده توسط یک موتور جستجو دارای صلاحیت باشد، به فهرست آن اضافه می شود. این شاخص در مرحله رتبه بندی نهایی نیز استفاده می گردد. هنگامی که یک صفحه وب یا قطعه ای از محتوا ایندکس می شود، در یک پایگاه داده و اصطلاحا دیتابیس ذخیره می شود و بعدا می توان آن را بازیابی کرد. اکثر صفحات وب که محتوای منحصر به فرد و ارزشمند ارائه می دهند در فهرست قرار می گیرند. یک صفحه وب ممکن است در فهرست قرار نگیرد اگر:

  • محتوای تکراری داشته باشد

  • محتوا کم ارزش یا هرزنامه باشد

  • قابل خزیدن نباشد

  • صفحه یا دامنه فاقد لینک‌‌های ورودی باشد

نکته کلیدی: می توانید صفحات فهرست شده خود را با تایپ "site:codalin.ir" در نوار جستجو بررسی کنید (به مثالی که در ادامه آورده ایم، توجه کنید). با این کار صفحاتی که در گوگل نمایش داده می شوند را به شما نشان می دهد. برای گزارش گیری دقیق‌تر می‌توانید به گزارشات سرچ کنسول گوگل نیز مراجعه کنید.

 

بررسی مراحل کار گوگل

 

مرحله 3: رتبه بندی موتورهای جستجو

مرحله سوم که مهمترین مرحله این پروسه به حساب می آید، رتبه بندی یا رنکینگ است. رتبه بندی تنها پس از تکمیل مراحل خزیدن و ایندکس شدن انجام می شود. بنابراین هنگامی که یک موتور جستجو وبسایت شما را می خزد و ایندکس می کند، وبسایت شما می تواند رتبه بندی شود. بیش از 200 سیگنال رتبه‌بندی وجود دارد که موتورهای جستجو برای مرتب‌سازی و رتبه‌بندی محتوا از آن‌ها استفاده می‌کنند و همه آنها در سه رکن سئو قرار می‌گیرند: بهینه‌سازی فنی، بهینه‌سازی درون صفحه و بهینه‌سازی خارج از صفحه. چند نمونه از سیگنال هایی که موتورهای جستجو برای رتبه بندی صفحات وب استفاده می کنند عبارتند از:

  • کلمه کلیدی در برچسب عنوان - اینکه آیا کلمه کلیدی یا مترادف آن در صفحه و در برچسب عنوان ذکر شده است یا خیر؟

  • سرعت بارگذاری – آیا صفحه وب به سرعت بارگیری می شود و سازگار با موبایل است؟

  • شهرت وبسایت - اینکه آیا این صفحه وب برای موضوع مورد جستجو معتبر در نظر گرفته می شود؟

  • بک لینک ها - کمیت و کیفیت بک لینک ها به یک صفحه وب چطور است؟

  • کیفیت و ارتباط محتوا - آیا محتوا برای مخاطبان هدف وبسایت ارزشمند و مرتبط است؟

  • سازگاری با موبایل - آیا صفحات، محتوا و تصاویر برای موبایل بهینه شده اند؟

 

تفاوت ها و شباهت های جستجوی پولی و ارگانیک چیست؟

در دنیای بازاریابی دیجیتال، شناخت تفاوت‌ها و شباهت‌های میان جستجوی پولی و ارگانیک از اهمیت بالایی برخوردار است. هر دو نوع جستجو نقش حیاتی در هدایت ترافیک به وب‌سایت‌ها ایفا می‌کنند، اما با روش‌ها و زمان‌بندی‌های مختلف. جستجوی پولی معمولا به عنوان روشی سریع‌تر و با پرداخت مستقیم شناخته می‌شود، در حالی که جستجوی ارگانیک به تلاش مداوم و بهینه‌سازی بلندمدت نیاز دارد. این دو نوع جستجو نه تنها از نظر مکان نمایش نتایج متفاوت هستند، بلکه در بازگشت سرمایه (ROI) و نحوه تولید ترافیک نیز تفاوت‌هایی دارند. در ادامه  به بررسی دقیق این تفاوت‌ها و اهمیت هر دو روش برای کسب‌وکارها می پردازیم.

 

تفاوت های جستجوی پولی و ارگانیک

  • موقعیت و جایگاه: اولین تفاوت این است که نتایج جستجوی پولی در بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو ظاهر می شوند و نتایج ارگانیک در زیر آنها ظاهر می شوند.

 

  •  زمان: تفاوت کلیدی دیگر بین جستجوی پولی و ارگانیک زمان است. با جستجوی پولی، می‌توانید به سرعت به نتایج برسید، در حالی که، با جستجوی ارگانیک، نتایج زمان بیشتری می‌برد - اغلب هفته‌ها، ماه‌ها و حتی سال‌ها. بنابراین باید بازی میان مدت و بلند مدت را با جستجوی ارگانیک انجام دهید.

 

  •  هزینه: همانطور که از نام آن پیداست، شما برای ترافیک جستجوی پولی، با پرداخت به ازای کلیک (PPC) بر اساس هزینه به ازای کلیک (CPC) پرداخت انجام می دهید. منظور این است که هر بار که کاربر روی تبلیغ شما کلیک می کند، شما بایستی هزینه ای را پرداخت کنید. بنابراین به جای تکیه بر ترافیک ارگانیک به وبسایت خود، با پرداخت هزینه به گوگل برای نمایش آگهی شما هنگامی که بازدیدکننده کلمه کلیدی شما را جستجو می کند، ترافیک صفحه خود را خریداری می کنید. برای جستجوی ارگانیک، ترافیک رایگان است، اگرچه نیاز به سرمایه گذاری منابع و زمان دارد.

بیشتر بخوانید: طراحی وب سایت با هوش مصنوعی چطور امکان پذیر است؟

 

  • نرخ بازگشت سرمایه (ROI): از نظر نرخ بازگشت سرمایه، اندازه گیری جستجوی پولی بسیار ساده تر است. این تا حدی به این دلیل است که گوگل داده های کلیدی بیشتری را ارائه می دهد که می توانید در Google Analytics به آنها دسترسی داشته باشید. با این حال، با جستجوی پولی، نرخ بازگشت سرمایه می تواند در طول زمان راکد یا کاهش یابد. با جستجوی ارگانیک، اندازه گیری نرخ بازگشت سرمایه کمی سخت تر است، اما اغلب با گذشت زمان بهبود می یابد. در طولانی مدت جستجوی ارگانیک می‌تواند بازده سرمایه‌گذاری بسیار خوبی را ارائه دهد.

 

  • سهم ترافیک: وقتی صحبت از سهم ترافیک به میان می آید، تحقیقات BrightEdge نشان می دهد که جستجوی ارگانیک مسئول 53٪ از کل ترافیک وبسایت است در حالی که 15٪ آن پولی است. بنابراین سهم عمده کلیک ها در واقع متعلق به نتایج ارگانیک است.

 

شباهت های جستجوی پولی و ارگانیک

  • تحقیق کلمات کلیدی: شما از یک موتور جستجو برای جستجوی پولی و ارگانیک استفاده می کنید و هر دو نیاز به وارد کردن یک کلمه کلیدی از طرف کاربر دارند. بنابراین باید برای جستجوی ارگانیک و جستجوی پولی تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید.

 

  • لندینگ پیج ها: هر دو نوع جستجو نیازمند ایجاد لندینگ پیج های عالی هستند. برای سئو، لندینگ پیج باید به وبسایت شما متصل باشد. بنابراین در جستجوی پولی، دقیقا همان لندینگ پیجی که برای ارگانیک استفاده می‌کنید، مورد استفاده قرار می گیرد.

 

  • ترافیک: ایجاد ترافیک هدف اصلی جستجوی پولی و ارگانیک است. مهمتر از همه، ترافیک جستجوی پولی و ارگانیک شامل هدف کاربر است. به این معنا که شخصی از گوگل سوالی می پرسد یا به دنبال اطلاعاتی است - ذهنیت فعالی دارد و در نتیجه احتمال بیشتری دارد که پس از یافتن این اطلاعات اقدامی انجام دهد.

 

جمع بندی از مقاله سئو

سئو (search engine optimization) به معنای بهینه سازی موتور جستجو، مجموعه‌ای از فرآیندها است که به منظور بهبود دامنه دید یک وبسایت در موتورهای جستجو، مانند گوگل، با هدف دریافت ترافیک ارگانیک بیشتر انجام می‌شود. سئو در مورد برآوردن نیازهای جستجوی کاربران با ایجاد محتوای مرتبط و با کیفیت بالا و ارائه بهترین تجربه کاربری ممکن است. ما می‌توانیم سئو را به سه مولفه یا رکن اصلی تقسیم کنیم، این شامل: بهینه سازی فنی، بهینه‌سازی روی صفحه، بهینه سازی خارج از صفحه. از دلایل اهمیت سئو می توان به این مورد اشاره کرد که موتورهای جستجو معمولا یکی از بزرگترین منابع ترافیک وبسایت ها هستند و  شما برای استفاده از پتانسیل این منبع ترافیک، باید در نتایج جستجوی برتر برای کلمات کلیدی هدف خود ظاهر شوید. در این مقاله انواع اهداف جستجو را نیز مورد بررسی قرار دادیم که آنها عبارتند از: جستجوی اطلاعاتی، جستجوی تجاری، جستجوی تراکنشی و جستجوی هدفمند. نحوه عملکرد موتورهای جستجو به طور کلی در سه مرحله خلاصه می شود. مرحله اول خزیدن یا همان کرالینگ، مرحله دوم ایندکسینگ و مرحله آخر رنکینگ و رتبه بندی است.

 

در این مقاله با توجه به اهمیت سئو برای هر کسب و کاری، به تعریف و بررسی مزایای آن پرداختیم. از این رو برای سفارش طراحی و کدنویسی انواع  وبسایت، نرم افزار، اپلیکیشن و ابزارهای مورد نیاز کسب‌و‌کار یا سازمان خود و انجام پروژه های سئو می‌توانید به وبسایت کدالین مراجعه کنید و چنانچه در این مورد سوالی دارید با ما در ارتباط باشید. خوشحال می‌شویم نظرات و دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.




 

 

 

برچسب ها

نظرات (0)

ملیکا عروجی

مدیر 2024/09/16

موضوعات مرتبط

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید