پایگاه مشتری چیست و نحوه ساخت آن چگونه است؟

تعریف دقیق پایگاه مشتری

پایگاه مشتری به دلیل اینکه اطلاعات آن به کسب و کارها کمک می‌کند تا مشتریان خود را بهتر بشناسد و خدمات و محصولات خود را بر اساس نیازهای آن‌ها بهبود دهد بسیار حائز اهمیت است. پایگاه مشتری برای صنایع خدماتی، خرده فروشی، عمده فروشی، فعالیت‌های آنلاین و آفلاین، شرکت‌های تولیدی و هر کسب و کاری که به فهم بهتر مشتریان خود و بهبود روابط با آنها نیاز دارد، کاربردی است. پایگاه مشتری مجموعه‌ای از اطلاعاتی است درباره مشتریان شامل نام، آدرس، شماره تماس، سابقه خرید، نظرات و ترجیحات آنها تا کسب و کارها بتوانند بهترین خدمات را ارائه دهند و روابط مثبتی با مشتریان برقرار کند. 

 

پایگاه مشتری چیست؟

پایگاه مشتری شما گروهی از افرادی است که به طور مکرر محصولات شرکت شما را خریداری می کنند یا از خدمات سازمان شما استفاده می کنند. این مشتریان اغلب با کسب و کار شما درگیر می شوند و بیشترین ارزش مالی را برای شرکت شما فراهم می کنند. بسته به صنعت، پایگاه مشتری شما می تواند یک گروه خاص یا یک مخاطب هدف بر اساس شخصیت خریدار باشد. شناسایی پایگاه مشتری بسیار ضروری است زیرا این افراد برای کسب و کار شما بسیار ارزشمند هستند. آنها بیشتر از همه، محصولات شما را می خرند و به شرکت شما برای رسیدن به اهدافشان کمک می کنند. شناخت این مشتریان به تیم های بازاریابی، فروش و خدمات مشتری شما کمک می کند تا یک رابطه سازنده با پایگاه مشتری شما ایجاد کنند. در پایگاه مشتریان شما زیرمجموعه ای از مشتریان وجود دارد که به آنها پایگاه مشتری نصب شده شما گفته می شود. این مشتریان در نقطه خاصی از سفر مشتری هستند که آنها را از بقیه افراد در پایگاه مشتری شما متمایز می کند.

 

پایگاه مشتری در مقابل پایگاه نصب شده

پایگاه نصب شده به گروهی از مشتریان در پایگاه مشتریان شما اشاره دارد که به طور فعال از محصولات شما استفاده می کنند. برخلاف پایگاه مشتری، این گروه افرادی را که اخیرا خریدی انجام نداده اند یا با پیشنهادات کسب و کار شما درگیر نیستند، مستثنی می شود. شناسایی این مشتریان به شرکت شما کمک می کند تا خدمات به موقع را برای بهبود حفظ و نگهداری ارائه دهد. برای مثال، پایگاه مشتری  شما می تواند شامل هر کسی باشد که یکی از ابزارها یا  خدمات شما را خریداری یا استفاده کرده باشد. با این حال، پایگاه نصب شده فقط شامل مشتریانی است که در حال حاضر از محصولات شما در گردش کار روزانه خود استفاده می کنند. شما می توانید با برجسته کردن این بخش از پایگاه مشتریان خود، پیشنهادات بازاریابی، فروش و خدمات مشتری خود را متناسب با نیازهای خاص کاربران فعال شخصی‌سازی کنید. در حالی که جذب سرنخ برای ایجاد پایگاه مشتری ضروری است، برای ایجاد پایگاه نصب شده شما کافی نیست. اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان موفق باشد، موثرترین راه را برای ایجاد تعادل بین جذب سرنخ و حفظ مشتری تعریف کنید تا هم پایگاه مشتری و هم پایگاه نصب شده شما رشد کند. اکنون که می توانید پایگاه مشتری و پایگاه نصب شده خود را شناسایی کنید، احتمالا به این فکر می کنید که چگونه یکی را ایجاد کنید، رشد دهید و حفظ کنید.

 

چگونه یک پایگاه مشتری بسازیم؟

در اینجا چند راه ساده وجود دارد که می توانید از پایه شروع به ایجاد پایگاه مشتری خود کنید.

 

1. از برند خود در رسانه های اجتماعی آگاهی ایجاد کنید.

رسانه‌های اجتماعی راهی کم‌هزینه و حتی ارزان را برای انتشار اخبار کسب‌وکار و شروع به ایجاد پایگاه مشتری به شما پیشنهاد می‌کنند. می توانید به سرعت با مخاطبان خود در پلتفرم هایی مانند فیس بوک، لینکدین و اینستاگرام ارتباط برقرار کنید و حتی برای جذب افراد بیشتر هدایا و جوایزی را ارائه دهید.

 

2. با سایر مشاغل شریک شوید.

اگر یک کسب‌وکار نسبتا جدید با پایگاه مشتری تقریبا موجود هستید، شراکت با سایر مشاغل یک راه مطمئن برای ایجاد پایگاه مشتری شما است. باید در ازای پایگاه مشتری گسترده‌تری که می‌خواهید، از آن استفاده کنید تا این شراکت کارآمد باشد و بتوانید چیزی ارزشمند ارائه دهید. به عنوان مثال، اگر دوربین‌های قابل حمل می‌فروشید، می‌توانید یک کمپین بازاریابی مشترک با یک مارک تجاری در فضای باز یا تناسب اندام اجرا کنید تا به مشتریان خود کمک کنید تا ماجراجویی‌ها، پیاده‌روی‌ها یا تمرینات خود را در فضای باز ثبت کنند.

 

3. کمپین های بازاریابی ایمیلی را اجرا کنید.

ایمیل یکی از موثرترین راه‌هایی است که کسب‌وکارها می‌توانند پایگاه مشتریان خود را شروع کنند. برخلاف رسانه های اجتماعی، افرادی که در لیست ایمیل شما قرار دارند از قبل به محصولات و خدمات شما علاقه مند هستند. بنابراین کمپین‌های بازاریابی ایمیلی ایجاد کنید که به شما کمک می‌کند این سرنخ‌ها را تا زمانی که به مشتری تبدیل شوند، پرورش دهید.

 

چگونه پایگاه مشتری خود را گسترش دهیم؟

در حالی که تیم های بازاریابی و فروش نقش مهمی در جذب مشتریان شما ایفا می کنند، تیم های خدمات مشتری با ایجاد یک تجربه مشتری لذت بخش، پایگاه مشتری شما را رشد داده و حفظ می کنند. این تلاش باعث می‌شود مشتریان برای خرید بیشتر بازگردند و فرصت‌هایی برای فروش و فروش متقابل ایجاد کنند. در زیر چند روش آورده شده تا تیم خدمات مشتری شما بتواند برای رشد و حفظ پایگاه مشتری خود از آنها استفاده کند.

 

1. خدمات عالی به مشتریان ارائه دهید.

این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما بسیاری از شرکت ها در ارائه خدمات استثنایی به مشتریان شکست می خورند. در واقع، مطالعه ای از Invoca نشان داد که ۷۶٪ از مصرف کنندگان به دلیل تجربه ضعیف خدمات مشتری، تجارت با یک برند را متوقف می کنند. مشتریان انتظارات بسیاری دارند و حتی یک گام اشتباه توسط شرکت شما می تواند منجر به ریزش شود. تعامل با مشتریان نیازمند یا ناراضی نباید به عنوان یک کار طاقت فرسا تلقی شود، زیرا تیم شما باید به آنها به عنوان فرصتی برای رشد پایگاه مشتریان خود نگاه کند. در عوض، به سرعت به شکایات مشتریان پاسخ دهید تا شانس این مشتریان برای خرید مجدد محصولات شما افزایش یابد. خدمات مشتری نیز تاثیر مهمی در حفظ مشتری دارد. مطالعات نشان می‌دهد که ۶۳ درصد از مصرف‌کنندگان برای دریافت خدمات مشتری بهتر، هزینه بیشتری را برای یک محصول یا خدمات می‌پردازند. بنابراین به طور طبیعی، این فشار بیشتری بر تیم خدمات مشتری شما وارد می کند تا درخواست مشتری را برآورده کند و این کار را به سرعت انجام دهد.

 

بیشتر بخوانید: خدمات مشتری چیست؟| معرفی 8 نوع از خدمات مشتری

 

2. به حمایت از مشتری توجه کنید.

جذب مشتریان جدید برای کسب و کار شما می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص زمانی که آنها هرگز نام محصول یا خدمات شما را نشنیده باشند. علاوه بر این، مشتریان نسبت به تبلیغات شک دارند و اکثر آنها صرفا تحت تاثیر تلاش های بازاریابی شما قرار نخواهند گرفت. در عوض، آنها باید احساس کنند که شرکت شما با اهداف آنها هماهنگ است و روی آنها سرمایه گذاری می کند. یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد اعتماد با سرنخ‌های جدید، استفاده از حامیان مشتری است. این حامیان مشتری ارجاعات و گواهی هایی را ارائه می دهند که اعتبار برند شما را بهبود می بخشد. تحقیقات BrightLocal نشان می دهد که 46٪ از مصرف کنندگان به بررسی های آنلاین به اندازه توصیه های شخصی اعتماد دارند. بنابراین، حتی اگر حامیان مشتری شما مستقیما سرنخ‌های جدید را ارجاع نمی‌دهند، تشویق و انتشار بازخورد آنها کمک می‌کند تا شرکت شما قابل اعتمادتر به نظر برسد.

 

3. پیشنهادات فریمیوم ایجاد کنید.

پیشنهادات فریمیوم (Freemium) یک راه عالی برای جلب توجه سرنخ های بالقوه است. با پیشنهاد فریمیوم، شرکت‌ها در ازای دریافت اطلاعات مشتری، چیزی ارزشمند را به صورت رایگان تقدیم می‌کنند. مورد ارائه شده می تواند به سادگی دانلود یک PDF یا تعاملی تر باشد، مانند یک نرم افزار نمونه اولیه رایگان. به عنوان مثال، نرم افزار کلید یک نسخه فریمیوم از ابزارهای بازاریابی، فروش و خدمات مشتری خود را ارائه می دهد. کاربران برای استفاده از این ابزارها مجبور نیستند هزینه ای بپردازند و به این ترتیب، مشتریان می توانند مزه مفید بودن ابزار کلید را برای کسب و کارشان را بچشند.

 

4. برنامه های ارجاع اجرا کنید.

مشتریان موجود منبعی عالی برای ایجاد پایگاه مشتری شما هستند. آنها می توانند با استفاده از بازاریابی دهان به دهان و ارائه اعتبار به برند شما به عنوان یک روش بازاریابی موثر عمل کنند. به منظور تشویق مشتریان فعلی برای ارجاع برند شما به خانواده و دوستان، سعی کنید این موارد را ارائه دهید: تخفیف ها، دسترسی انحصاری به محصولات جدید یا یک هدیه رایگان، ارتقا برنامه فعلی خود. برخی از برنامه ها هم تخفیفی را به مشتری فعلی به عنوان تشکر و هم به مشتری معرفی شده به عنوان هدیه خوش آمدگویی ارائه می دهند. اگر تصمیم به رفتن به مسیر تخفیف دادن دارید، مطمئن شوید که این تخفیف آنقدر زیاد نیست که ارجاعات شروع به تاثیرگذاری بر سود شما کند.

 

5. از ابزارهای خدمات مشتری استفاده کنید.

همانطور که مشتریان بیشتری را جمع آوری می کنید، تیم خدمات مشتری شما باید با افزایش تقاضای مشتری سازگار شود. یکی از گزینه های کسب و کار شما این است که تعداد بیشتری از نمایندگان را برای درخواست های خدمات میدانی استخدام کنید. با این حال، این مسیر مناسب نیست زیرا تکمیل آن گران و زمان بر است. از این رو، می توانید از ابزارهای خدمات مشتری برای گسترش پهنای باند تیم خدمات مشتری خود بدون استخدام کارمندان جدید استفاده کنید. یکی از ابزارهایی که می توانید در تیم خدمات مشتری خود ادغام کنید، میز کمک است. میز کمک پلتفرمی است که انواع ابزارهای مفید خدمات مشتری را میزبانی می کند، مانند پایگاه دانش، سیستم فروش بلیط و صندوق ورودی مشترک. این ابزارها به طور خودکار درخواست های خدمات دریافتی را سازماندهی و توزیع می کنند و مدیریت پرونده های باز را برای نمایندگان آسان تر می کند. ابزارهای خدمات مشتری به‌جای پیگیری کارهایی که روی آنها متمرکز هستند، گردش کار نمایندگان شما را بهینه می‌کنند و زمانی را برای آنها آزاد می‌کنند تا هر روز موارد بیشتری را انجام دهند.

 

6. بازخورد مشتریان را جمع آوری کنید.

اگر ایده های شما برای جذب مشتریان جدید تمام شده است، به بازخورد مشتریان خود نگاه کنید. بازخورد مثبت به شما می‌گوید که چه کاری را خوب انجام می‌دهید و چه چیزهایی را باید به سرنخ‌های جدید ببالید. بازخورد منفی نشان می‌دهد که کجا باید پیشرفت کنید و چه چیزهایی را باید تغییر دهید تا حفظ مشتری افزایش یابد. نظارت دقیق بر بازخورد مشتریان، به شما ایده بهتری درباره آنچه در پایگاه مشتری شما ارزشمند تر است، ارائه می دهد. بازخورد خدمات باید پس از بسته شدن تیکت پشتیبانی یا پس از تعامل با خدمات مشتری جمع آوری شود. همچنین می‌توانید پس از انجام خرید از مشتریان بازخورد بخواهید، زیرا ممکن است در مورد تلاش‌های تیم فروش خود در زمینه خدمات مشتری کنجکاو باشید. راه های موثر زیادی برای جمع آوری بازخورد مشتریان وجود دارد. به عنوان مثال، پس از خرید یا تعامل خدمات، می توانید نظرسنجی هایی را به مشتریان ارائه دهید. نظرسنجی‌های NPS عالی هستند زیرا داده‌های کمی و کیفی در مورد مشتریان شما در اختیار شرکت شما قرار می‌دهند. اگر تیم شما در جمع‌آوری پاسخ‌ها مشکل دارد، برخی از این استراتژی‌ها را که می‌توانید برای دریافت بازخورد مشتری استفاده کنید، بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: روش های دریافت بازخورد مشتری چیست؟

 

7. یک برنامه موفقیت مشتری ایجاد کنید.

کسب و کارهای موفق می دانند که ارزش مشتری با خرید از شرکت شما در طول زمان افزایش می یابد. بنابراین اگر بتوانید مردم را متقاعد کنید که به کسب و کارتان بازگردند، پایگاه مشتری شما به طور مداوم رشد خواهد کرد، حتی اگر هر ماه تعداد انگشت شماری از مشتریان را به دست آورید. یکی از ابزارهای موثر حفظ مشتری، برنامه موفقیت مشتری است. تیم های موفقیت مشتری حساب های فردی را برای موانع موجود در سفر مشتری نظارت می کنند. اگر اصطکاکی را پیش‌بینی کنند، می‌توانند با مشتری تماس بگیرند و به او کمک کنند تا قبل از تبدیل شدن به یک مشکل مهم، موضوع را حل کند. این می تواند تفاوت زیادی در جلوگیری از ریزش مشتری ایجاد کند، به خصوص زمانی که می توانید قبل از اینکه مشتریان متوجه وجود آنها شوند، نقاط درد را حذف کنید.

 

8. دسترسی به وب را در نظر بگیرید.

اگر وب‌سایتی دارید، باید به خاطر داشته باشید که برند شما برای هر کسی که به اینترنت دسترسی دارد قابل مشاهده است، اما همه به یک شکل از اینترنت استفاده نمی‌کنند. برخی از افراد برای استفاده موثر و دسترسی به سایت شما به ویژگی های خاصی نیاز دارند که در رایانه هایشان فعال باشد. اگر سایت شما با این برنامه ها سازگار نباشد، این مخاطبان نمی توانند به محتوای شما دسترسی پیدا کنند، به این معنی که فرصت های تبدیل سرنخ های بالقوه را از دست می دهید. Campaign Asia تخمین می زند که 6.9 میلیارد دلار در سال توسط برندهایی که وب سایت های غیرقابل دسترسی دارند برای همتایان قابل دسترس خود از دست می دهند.

دسترسی به وب پایگاه مشتری: اگر در دسترسی به وب تازه کار هستید، مرور دستورالعمل ها می تواند به شما کمک کند تا سایت خود را به روز کنید و بتوانید برای همه مخاطبان در دسترس باشید. این نه تنها یک حرکت هوشمندانه برای کسب و کار شماست، بلکه قدمی است که می توانید برای فراگیرتر کردن کسب و کار خود بردارید.

 

9. برنامه وفاداری مشتری خود را بهینه کنید.

برنامه وفاداری مشتری شما ابزار ارزشمند دیگری برای حفظ و جذب مشتری است. این می تواند مشتریان وفادار شما را با پیشنهادات تبلیغاتی برند شما درگیر کند و زمانی که مشتریان شرکت شما را با یک رقیب در بازار شما مقایسه می کنند، می تواند یک مزیت رقابتی باشد. در واقع، 69٪ از مصرف کنندگان می گویند که برنامه های وفاداری در تصمیم گیری آنها در هنگام بررسی یک برند جدید تاثیر می گذارد. یکی از راه‌های بهینه‌سازی برنامه وفاداری مشتری، اتخاذ ساختار عضویت لایه‌ای است. طبقات، مشتریان را تشویق می‌کنند که به خرید از کسب‌وکار شما ادامه دهند و با پیشرفت در هر سطح از وفاداری، احساسی از این جامعه دریافت کنند. هر ردیف باید پاداش های ویژه خود را داشته باشد و با حرکت مشتریان به سمت بالاترین سطح، ارزش پاداش ها افزایش می یابد. اینجاست که تیم شما می‌تواند ارزش طول عمر مشتری را تخمین بزند و تعیین کند که یک فرد قبل از اینکه به عنوان یکی از وفادارترین مشتریان شما در نظر گرفته شود، چقدر باید در کسب و کار شما هزینه کند.

بیشتر بخوانید: برنامه وفاداری مشتری چیست و چه تاثیری در رونق کسب و کارها دارد؟

 

10. تجربه مشتری را Gamify کنید.

گیمیفیکیشن فرآیند افزودن عناصر پویا به وظایف یا رویه‌های روزمره است تا فرآیند لذت‌بخش‌تر یا جذاب‌تر شود. کسب‌وکارها اکنون از گیمیفیکیشن برای جذب استفاده می‌کنند. کاربران جدید را با گنجاندن عناصر بازی‌سازی شده که تجربه مشتری آنها را بهبود می‌بخشد. ایده این است که مشتریان نه تنها از استفاده از محصول لذت می برند، بلکه می خواهند به استفاده از آن ادامه دهند زیرا شبیه به یک سرگرمی یا بازی است.

 

11. حضور مشتری را شخصی سازی کنید.

هنگامی که شخصی خرید خود را با برند شما تکمیل می کند، لحظات بعدی سفر مشتری او بسیار مهم است. اگر آنها با استفاده از محصول یا درک آموزش کاربر مشکل دارند، ممکن است محصول شما را به کلی رها کنند و به دنبال جایگزینی کاربر پسندتر باشند. در واقع، طبق گفته Wyzowl، بیش از نیمی (۵۵درصد) از مصرف کنندگان یک محصول را به دلیل عدم درک نحوه استفاده از آن برگردانده اند. برنامه جذب مشتری شما می تواند این مشکل را با شخصی سازی کردن تجربیات هر کاربر حل کند. بنابراین، به جای استفاده از رویکردی یکسان برای همه، از تیم خود بخواهید با مشتریان خود تماس گرفته و ببیند آیا می توانید نیازها و اهداف خاص آنها را شناسایی کنید. اگر یک محصول خرده‌فروشی ارائه می‌دهید، گزینه‌های پشتیبانی مشتری خود را به‌طور برجسته روی بسته‌بندی خود نشان دهید، تا مشتریان دقیقا بدانند که اگر سوالی داشتند چگونه با شما تماس بگیرند. در دسترس قرار دادن تیم خدمات مشتری خود برای مشتریان، کلید ارائه پشتیبانی قابل اعتماد و در زمان واقعی است.

چند نمونه پایگاه مشتری وجود دارد؟

 

نمونه های پایگاه مشتری

اکنون که نحوه ایجاد و رشد یک پایگاه مشتری را آموختید، بیایید چند نمونه رایج از پایگاه های مشتری را در نظر بگیریم.

 

1. مشتریان وفادار

اینها مشتریانی هستند که در طول زمان از کسب و کار شما خرید کرده اند. آنها عاشق محصولات و خدمات شما شده اند و با کمال میل کسب و کار شما را به دیگران معرفی می کنند. بدون شک توجه ویژه به این دسته از مشتریان امری حیاتی است. شما می توانید با حفظ یا بهبود کیفیت محصولات و خدمات خود آنها را راضی نگه دارید. همچنین می توانید یک برنامه وفاداری راه اندازی کنید که به این مشتریان در ازای وفاداری آنها پاداش می دهد. برای مثال، برنامه Sephora’s Beauty Insider به مشتریان وفادار این امکان را می‌دهد تا علاوه بر دریافت هدیه‌هایی مانند ارسال رایگان و هدایای تولد، برای هر خرید امتیاز کسب کنند.

 

2. مشتریان جدید

مشتریان جدید کسانی هستند که اخیرا چیزی از فروشگاه شما خریداری کرده اند. برای تبدیل مشتریان جدید به مشتریان مکرر یا وفادار، یک شروع عالی این است که اطمینان حاصل کنید که آنها تمام آنچه را که برای موفقیت با محصول یا خدماتی که به تازگی خریداری کرده اند، در اختیار دارند. اگر یک کسب و کار مبتنی بر محصول هستید، به مشتریان جدید راهنماهایی را ارائه دهید که حاوی اطلاعات دقیق درباره استفاده از محصولات است و اگر کسب‌وکار مبتنی بر خدمات را اداره می‌کنید، باید تجربه‌های شخصی‌سازی شده ای برای این مشتریان را ایجاد کنید.

 

3. مشتریان بالقوه

اگرچه اینها هنوز از نظر فنی مشتری نیستند، اما توجه به آنها هنوز حیاتی است. افراد این گروه احتمالا هنوز در حال بررسی هستند که آیا محصولات و خدمات شما می‌تواند نیاز آنها را برطرف کند یا خیر. شما می توانید با ایجاد پیشنهادات فریمیوم که به آنها فرصت تجربه استفاده از محصولات و خدمات شما را می دهد، به مشتریان بالقوه کمک کنید.

 

4. مشتریان مقرون به صرفه/تخفیف

اینها نه مشتریان جدید هستند و نه مشتریان وفادار. بلکه آنها فقط زمانی به سراغ شما می‌آیند که در حال فروش یا اجرای تبلیغات هستید. از این رو تمرکز بیش از حد بر روی این پایگاه مشتری چندان سودمند نیست زیرا زمانی که برند دیگری تخفیف بیشتری ارائه می‌دهد، بلافاصله از دست می روند.

 

 

جمع بندی از مقاله پایگاه مشتری


پایگاه مشتری مجموعه ای از افرادی است که به طور مکرر محصولات یک شرکت را خریداری می کنند یا از خدمات یک سازمان استفاده می کنند. این مشتریان اغلب با کسب و کار درگیر می شوند و بیشترین ارزش مالی را برای شرکت ها فراهم می کنند. شما می توانید با ایجاد آگاهی از برند خود در رسانه های اجتماعی، شراکت با سایر مشاغل و اجرای کمپین های بازاریابی ایمیلی گامی برای شروع ایجاد یک پایگاه مشتری بردارید. برای اینکه پایگاه مشتری خود را توسعه و افزایش دهید باید اقداماتی اعم از: ارائه خدمات عالی به مشتریان، حمایت از مشتری، ایجاد پیشنهادات فریمیوم، اجرای برنامه های ارجاع، استفاده از ابزارهای خدمات مشتری، دریافت بازخورد مشتری و … انجام دهید. به صورت کلی مشتریان پایگاه مشتری به چهار دسته تقسیم می شوند؛ مشتریان وفادار، مشتریان جدید، مشتریان بالقوه یا احتمالی و در آخر مشتریان مقرون به صرفه.

 

در این مقاله با توجه به اهمیت پایگاه مشتری در هر نوع کسب و کاری، به ارائه تعاریف، نحوه ایجاد و نمونه هایی از آن پرداختیم. از این رو برای تهیه نرم افزار اختصاصی مورد نیاز کسب و کار و سازمان خود می توانید به وبسایت کدالین مراجعه کنید و چنانچه در این مورد سوالی دارید با ما در ارتباط باشید. خوشحال می شویم نظرات و دیدگاه های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

What is customer base? | Definition from TechTarget

What is a customer base? 9 strategies to build and grow it

Customer Base: Definition, Types and How to create one

7 Simple Ways to Increase Your Customer Base

 

 

 

برچسب ها

نظرات (1)

کیفیت محتوا
مریم کریمی کاربر
2024/07/28 | 08:40

👍👍

ملیکا عروجی

مدیر 2024/03/25
امتیاز 5/5 تعداد نظرات 1

موضوعات مرتبط

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید