نرم افزار (software) چیست؟
2024/07/27در این مقاله قصد داریم موضوعاتی را در رابطه با نرم افزار تجارت الکترونیک مورد بررسی قرار دهیم. نرم افزار تجارت الکترونیک مجموعهای از ابزارها است که به کسب و کارها امکان می دهد تا بتوانند محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانند. در این محتوا علاوه بر ارائه تعریف دقیقی از نرم افزار تجارت الکترونیک به ارزیابی مزیت هایی که این ابزار برای کسب و کار شما فراهم می کند می پردازیم. علاوه بر این به قابلیت ها و ویژگی های این ابزار پرکاربرد اشاره خواهیم کرد. در ادامه این مطالب انواع نرم افزار تجارت الکترونیک را نیز معرفی می کنیم. در نهایت راهنمایی برای انتخاب نرم افزار مناسب برای کسب وکارتان ارائه می دهیم تا بتوانید ابزار مناسب خود را به صورت عمومی و یا اختصاصی سفارش دهید.
نرم افزار تجارت الکترونیک برنامهای مستقل یا مجموعهای از نرم افزارها است که به شما امکان میدهد محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانید. این نرم افزار به شما کمک میکند تا تمام فرآیندهای خود، از مدیریت موجودی تا فروش را از طریق بخش پشتیبان بهینهسازی کنید و خرید را از وبسایت شما که ارتباط مستقیمی با مشتریان دارد، آسان میکند. نرم افزار تجارت الکترونیک در قالبهای مختلفی در دسترس هستند که هر کدام نیازها و بودجههای متفاوتی را پوشش میدهند. اغلب اندازه کسبوکار شماست که نوع نرم افزار تجارت الکترونیک را تعیین میکند، اگرچه این موضوع قطعی نیست. شما میتوانید از نرم افزار بهعنوان سرویس (SaaS)، نرم افزار بهعنوان سرویس (PaaS) یا یک نرم افزار نصبی استفاده کنید که به شما امکان میدهد نرم افزار و سروری را که برای تجارت الکترونیک استفاده میشود را کنترل کنید.
نرم افزار تجارت الکترونیک برای اغلب کسبوکارها اهمیت دارد. این نرم افزار به شما کمک میکند تا فروش خود را فراتر از مکانهای فیزیکی و فروشگاههای حضوری گسترش دهید. از این رو شما میتوانید یک فروشگاه یا دفتر فیزیکی داشته باشید و محصولات یا خدمات خود را از طریق یک وبسایت و نرم افزار تجارت الکترونیک بهصورت آنلاین به فروش برسانید تا به خریداران بیشتری دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این خدمات تجارت الکترونیک به شما امکان میدهد به ابزارهای فروش و بازاریابی دسترسی پیدا کنید که به آگاهی از کسبوکار شما کمک میکنند. فارغ از مزایای ذکر شده، مزیتهایی که یک نرم افزار تجارت الکترونیک برای کسب و کار شما فراهم می کند، عبارتند از:
شما می توانید با داشتن یک نرم افزار تجارت الکترونیک، یک کسب و کار آنلاین ایجاد کنید! این در صورتی است که ایجاد یک کسبوکار آنلاین با استفاده از نرم افزار تجارت الکترونیک دیگر زمان و تلاش چندانی را نمیطلبد. این نرم افزار دارای قالبهایی است که به شما در طراحی و درج تصاویر و اطلاعات کمک میکنند.
با استفاده از نرم افزار تجارت الکترونیک میتوانید همه چیز را تحت کنترل داشته باشید. این موارد شامل مدیریت موجودی، فروش، کارتهای اعتباری و حملونقل را از طریق روشهای ساده ورود داده می باشد. در نهایت با این سیستم سازی به سبب داشتن نرم افزار تجارت الکترونیک شما می توانید در بهبود بهرهوری کسب و کارتان نیز پیشگام باشید.
یک نرم افزار تجارت الکترونیک می تواند به شما کمک کند تا در جهت تسهیل روند مشتریان از کسبوکارتان قدم بردارید. در واقع این به معنای دسترسی به مشتریان بیشتر نسبت به فروش حضوری است که در نهایت منجر به افزایش درآمد نیز می شود.
مشتریان از امکان خرید و پیگیری روند حمل و نقل کالا از مبدا (فروشگاه شما) به مقصد خود لذت میبرند. در این راستا نرم افزار تجارت الکترونیک به شما امکان میدهد تا بتوانید خرید را تکمیل کنید، برچسب حملونقل ایجاد کنید و آن را برای راحتی مشتری ارائه دهید.
شما میتوانید به مشتریان بالقوه بیشتری که بهطور حاشیهای به آنچه میفروشید علاقهمند هستند دسترسی پیدا کنید. آنها میتوانند در از طریق وبسایتتان شما را جستجو کنند و کشف کنند که شما کالاهایی دارید که با علایق یا نیازهایشان مرتبط است یا خیر. همچنین میتوانید از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با نرم افزار تجارت الکترونیک خود برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان بالقوه استفاده کنید.
نرم افزار تجارت الکترونیک دارای مجموعهای از ویژگیها است که به شما در مدیریت موجودی، فروش و حملونقل کمک میکنند. در این نرم افزار منظور از قابلیت صرفهجویی در زمان، صرف زمان کمتر برای پیگیری محصولات، پردازش فروش و ارسال کالا است.
فروشگاههای آنلاین گاهی اوقات به پذیرش چند روش پرداخت محدود میشوند و افزودن روشهای بیشتر میتواند دشوار باشد. استفاده از نرم افزار تجارت الکترونیک به شما امکان میدهد به گزینههای بیشتری برای پردازش پرداخت با هزینههای رقابتی دسترسی داشته باشید تا به مشتریان خود گزینههای پرداخت بیشتری ارائه دهید و به افزایش فروش کمک کنید.
ابزارهای بازاریابی در نرم افزار تجارت الکترونیک ساخته شدهاند و به شما امکان میدهند خبرنامههای ایمیلی ایجاد کنید تا به مردم در مورد آخرین اخبار یا فروشها اطلاع دهید. همچنین این ابزارها به شما در بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) کمک میکنند تا وبسایت شما در موتورهای جستجو بالاتر دیده شود.
نرم افزار تجارت الکترونیک طراحی شده تا نیازهای شما برای راهاندازی یک کسبوکار موفق آنلاین را پوشش دهد. شما به ابزارهای بازاریابی و اطلاعات فوری دسترسی دارید و میتوانید فایلها را برای استفاده آفلاین دانلود کنید، موجودی خود را پیگیری کنید، پرداختها را پردازش کنید و اطلاعات بهروز در مورد حملونقل به مشتری ارائه دهید. به طور گسترده تر قابلیت های نرم افزار تجارت الکترونیک عبارتند از:
ابزارهای بازاریابی برای کمک به شما در دسترسی به مشتریان بیشتر و بهبود تجربه مشتری طراحی شدهاند. ابزارهای بازاریابی پایه شامل سازنده وبسایت، فرمها، صفحات فرود و یک دستیار مجازی است که پیشنهاداتی ارائه میدهد. سایر ابزارهای بازاریابی که میتوانید از طریق نرم افزار تجارت الکترونیک استفاده کنید شامل آزمون A/B، قالبهای سفارشی، محتوای پویا و موارد دیگر میشوند.
پایگاه داده مرکزی تمام دادههای وبسایت شما را در قالبی آسان برای خواندن ارائه میدهد. شما میتوانید از طریق گزینهها کلیک کنید تا ببینید چه تعداد بازدیدکننده در سایت بودهاند، چه چیزی را مشاهده کردهاند و کدامیک از محصولات شما پرفروشتر است.
سازنده وبسایت ابزارهایی را در اختیار شما قرار میدهد تا یک وبسایت کامل ایجاد کنید که نمایانگر شما و کسبوکار شما باشد. شما یک قالب طراحی را انتخاب میکنید که با محصولات یا خدمات شما همخوانی دارد و سپس تا زمانی که به طراحی دلخواه برسید، چیدمان و زبان را ویرایش میکنید.
فرآیند پرداخت خودکار به این معنی است که مشتریان شما میتوانند انتخابهای خود را به سبد خرید اضافه کنند، یک گزینه حملونقل را انتخاب کنند و پرداخت را بدون نیاز به دخالت شما انجام دهند. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که اطلاعات کسبوکار، گزینههای حملونقل و روشهای پرداخت مورد پذیرش را در فرم ثبت کنید. پس از انجام خرید توسط مشتری، شما یک هشدار سفارش فروش در بخش پشتی برای انجام کارهای مربوطه دریافت میکنید.
با نرم افزار تجارت الکترونیک میتوانید بهراحتی دادهها و شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) را تحلیل کنید تا ببینید مشتریان شما هنگام خرید از وبسایت شما چه میکنند. شما میتوانید ببینید وبسایت چگونه استفاده میشود، چه محصولاتی بیشتر مشاهده میشوند، چه کالاهایی بهتر و در چه زمانی به فروش میرسند و موارد دیگر. این اطلاعات به شما کمک میکنند تا پیشنهادهای خود را برای افزایش فروش تطبیق دهید.
نرم افزار تجارت الکترونیک در سه نوع مختلف در دسترس است که هرکدام نیازهای عملیاتی متفاوتی را برآورده میکنند و به شما کمک میکنند فروش خود را خودکار کنید. همه این نرم افزارها به شما امکان میدهند یاد بگیرید چگونه یک وبسایت تجارت الکترونیک بسازید، صفحات فرود (Landing page) ایجاد کنید، محصولات خود را برای فروش فهرست کنید و هنگام خرید پرداختها را پردازش کنید.
SaaS نوعی از نرم افزار تجارت الکترونیک است که بهطور کامل در خارج از سایت میزبانی میشود و هاست و عملیات آن توسط یک شخص ثالث کنترل میشود. شما یک آدرس اینترنتی (URL) خریداری میکنید، ماهانه هزینه هاست میپردازید و پرداختها را از طریق خدمات کارت اعتباری ارائهدهنده پردازش میکنید. در عوض، شما آزادی انتخاب یک قالب تجارت الکترونیک قابل تنظیم را دارید که میتوانید بهراحتی آن را به دلخواه تغییر دهید و تا زمانی که شرایط خدمات هاست را نقض نکنید، لیست محصولات خود را ایجاد کنید. دسترسی به نرم افزار معمولا به دو بخش مشتریمحور و کسبوکارمحور محدود میشود.
این نوع نرم افزار تجارت الکترونیک به عنوان یک ویرایشگر WYSIWYG شناخته میشود، به این معنی که "آنچه میبینید همان است که به دست میآورید." نرم افزار هاست تجارت الکترونیک محدودیتهایی در تعداد تغییراتی که میتوانید روی یک قالب ایجاد کنید و مقدار کدی که میتوانید تغییر دهید، دارد. اگر به انعطافپذیری بیشتری نیاز دارید، بهتر است از نرم افزار نرم افزار بهعنوان سرویس (PaaS) بهرهمند شوید.
PaaS شبیه به مدل SaaS است با این تفاوت که نرم افزار در بستر ابر میزبانی میشود، اما شما همچنین به سخت افزار فیزیکی که وبسایت را اجرا میکند دسترسی دارید. شما به نرم افزار ارائهشده توسط میزبان دسترسی دارید، میتوانید از نرم افزار خودتان استفاده کنید و به ابزارهای توسعهدهنده، مدیریت پایگاه داده، سرورها و فضای ذخیرهسازی و سیستمعاملهای مختلف دسترسی پیدا کنید.
اجرای یک نرم افزار بر روی PaaS برای سازمانی مناسب است که میخواهد کد خود را برای نرم افزار خود بنویسد و کنترل مستقیم بر دادهها داشته باشد. این نوع نرم افزار تجارت الکترونیک نیاز به تلاش بیشتری در ساخت و عملیات دارد، اما برای سازمانی که نیاز به کنترل کامل دارد، بدون هزینههای سختافزار فیزیکی، مناسب است.
یک نرم افزار داخلی شامل سخت افزار و نرم افزاری است که بهطور کامل در محل شرکت میزبانی میشود. کسبوکار یک یا چند سرور در محل فیزیکی خود دارد، نرم افزار را بر روی سرور میزبانی میکند و از یک اتصال اینترنتی برای اتصال نرم افزار به اینترنت استفاده میکند. این روش به کسبوکار کنترل کامل بر عملکرد نرم افزار میدهد، اما باید سختافزار و اتصال به اینترنت را مدیریت کند تا مطمئن شود که نرم افزار همیشه آنلاین و در دسترس کاربران است.
با وجود گزینههای متعدد برای نرم افزارهای تجارت الکترونیک، توجه به ویژگیهایی که برای کسبوکار شما اهمیت دارند ضروری است. به هر حال، آنچه برای یک فروشنده کارآمد است، ممکن است برای همه مناسب نباشد. برای مثال، اگر شما فقط هفت محصول مختلف را میفروشید، نیازی به نرم افزاری که از موجودی گسترده پشتیبانی کند را ندارید. برای اینکه بهترین نرم افزار را برای کسب و کار خود انتخاب کنید، لازم است به این نکات توجه کنید:
ارزیابی مزایای نرم افزارهای ابری در مقابل نرم افزارهای نصبی: مزایا و معایب هر گزینه را بسنجید. یک نرم افزار ابری دارای هزینه اشتراک ماهانه است و نگهداری و بهروزرسانی نرم افزار توسط فروشنده انجام میشود. در این حالت، شما نیازی به خرید سختافزار یا زیرساخت اضافی ندارید. با این حال، یک نرم افزار نصبی نیاز به سخت افزار اختصاصی و تیم فناوری اطلاعات ماهر برای سفارشیسازی نرم افزار دارد. نرم افزارهای ابری به ویژه برای کسب و کارهای کوچک مناسب تر است.
اطمینان از پشتیبانی از تجارت موبایل:گوگل برای ایندکسگذاری موبایلمحور نیاز دارد که وبسایت شما برای موبایل نیز بهینهسازی شده باشد تا محصولات شما رتبه بالایی در نتایج جستجو کسب کنند. بنابراین قبل از انتخاب یک نرم افزار تجارت الکترونیک، بررسی کنید که آیا آن راهکار امکان ایجاد فروشگاههای آنلاین با تجربه کاربری مناسب برای موبایل را فراهم میکند یا خیر.
بررسی امکان ادغام با ابزارهای دیگر: ادغام ابزارهای مختلف دیگر مانند درگاه پرداخت، نرم افزار مدیریت اشتراک، نرم افزارهای پشتیبانی مشتری، نرم افزارهای بررسی و شرکتهای حملونقل برای یک فروشگاه آنلاین ضروری است. امکانات ادغام ارائهشده توسط شرکت ارائه دهنده نرم افزار تجارت الکترونیک را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که از سایر ابزارهایی که شما استفاده میکنید یا قصد استفاده از آنها را دارید پشتیبانی میکند.
قیمتگذاری: مقرونبهصرفه بودن برای بسیاری از کسبوکارهای کوچک که در مراحل اولیه راهاندازی فروشگاه آنلاین خود هستند، حیاتی است. هنگام بررسی اینکه کدام نرم افزار تجارت الکترونیک برای شما مناسب است، نهتنها قیمت ماهانه، بلکه کارمزدهای پردازش را نیز در نظر بگیرید. غالبا، یک نرم افزار تجارت الکترونیک هزینههای ماهانه پایینی را ارائه میدهد، اما با کارمزدهای پردازش بالا، بنابراین با توجه به حجم فروش خود ارزش این هزینهها را بسنجید.
سهولت استفاده: بهترین نرم افزار تجارت الکترونیک، طراحی وبسایت و مدیریت فروشگاه آنلاین را ساده میکنند. در حالت ایدهآل، نرم افزاری که انتخاب می کنید باید یک رابط کاربری آسان برای ویرایش وبسیات و ادغامهای شهودی ارائه دهد.
ویژگیها و امکانات: هر نرم افزار تجارت الکترونیک دارای مجموعهای از ویژگیها است که با هم مشابه اما متفاوت هستند. هنگام تعیین اینکه کدام نرم افزار برای شما مناسب است، ویژگیهایی که بیشترین اهمیت را دارند در نظر بگیرید. به عنوان مثال، بررسی کنید که آیا دامنه رایگان، گواهی SSL رایگان، ابزارهای داخلی بازاریابی ایمیلی یا ادغام با خدمات دراپشیپینگ ارائه میدهد یا خیر.
طراحی و سفارشیسازی: بهترین نرم افزارهای تجارت الکترونیک این امکان را فراهم میکنند که کاربران بدون نیاز به تجربه طراحی وب یا دانش کدنویسی بتوانند یک سایت جامع تجارت الکترونیک را ایجاد و مدیریت کنند. در نظر بگیرید که آیا قالبها و تمهای آماده، ویژگیهای داخلی و امکان سفارشیسازی یک قالب یا تم وجود دارد یا خیر.
پشتیبانی مشتری: در مواقع نیاز، پشتیبانی با کیفیت تفاوت ایجاد میکند، بنابراین مهم است که یک نرم افزار را پیدا کنید که از طریق روشهای ارتباطی مورد ترجیح شما، پشتیبانی ارائه دهد.
بیشتر بخوانید: پشتیبانی مشتری چیست و ساختار آن چگونه است؟
طراحی سفارشی و اختصاصی نرم افزار تجارت الکترونیک به معنای ایجاد یک نرم افزار تجارت الکترونیک است که کاملا بر اساس نیازها و خواستههای خاص کسبوکار شما طراحی و توسعه داده میشود. این نوع طراحی به شما اجازه میدهد تا تمام جنبههای نرم افزار، از ظاهر وبسایت تا قابلیتهای عملیاتی آن، را مطابق با برند و استراتژی تجاری خود سفارشی کنید. به طور کلی مزایای طراحی سفارشی و اختصاصی نرم افزار تجارت الکترونیک عبارتند از:
انطباق با نیازهای خاص کسبوکار: شما میتوانید تمامی ویژگیها و قابلیتها را بر اساس نیازهای خاص کسبوکار خود تنظیم کنید، از مدیریت موجودی و پردازش سفارشات گرفته تا روشهای پرداخت و حملونقل.
انعطافپذیری بالا: طراحی سفارشی به شما این امکان را میدهد که هر زمان بخواهید قابلیتها و عملکردهای جدیدی به نرم افزار اضافه کنید یا تغییراتی ایجاد کنید. شما کنترل کامل بر توسعه و بهروزرسانیهای نرم افزار خود دارید.
برندسازی قویتر: با طراحی سفارشی، شما میتوانید یک وبسایت منحصر به فرد و متناسب با هویت برند خود ایجاد کنید. این به شما کمک میکند تا تجربه کاربری شخصیتر و بهتری برای مشتریان خود فراهم کنید و برند خود را از رقبا متمایز کنید.
بهینهسازی تجربه کاربری: شما میتوانید تجربه کاربری را بر اساس خواستههای خاص مشتریان خود طراحی کنید. این شامل بهبود ناوبری، سرعت بارگذاری سایت، و فرآیند خرید سریعتر و راحتتر است.
امنیت بالاتر: طراحی سفارشی به شما امکان میدهد که تدابیر امنیتی مخصوص به خود را پیادهسازی کنید و از دادههای مشتریان و تراکنشهای آنلاین خود به بهترین نحو محافظت کنید.
ادغام با سیستمهای موجود: نرم افزار سفارشی به راحتی میتواند با سایر سیستمهای داخلی شما مانند سیستمهای مدیریت مشتری (CRM)، مدیریت منابع سازمانی (ERP) یا هر نرم افزار دیگری ادغام شود.
اکثر شرکت هایی که در بازار رقابتی و پر مخاطب امروزه قرار دارند، نرم افزارهای از پیش طراحی شده با قابلیت های محدود ارائه میدهند. از این رو یافتن شرکتی که نرم افزار مورد نیاز شما را کاملا مطابق با نیازتان طراحی کند و همزمان با مقیاس پذیری کسب و کار شما، قابل توسعه باشد، امری دشوار بنظر میرسید. اما تیم توسعه نرم افزار کدالین قادر به طراحی نرم افزار تجارت الکترونیک بر اساس خواستهها و نیازهای موجود در کسب وکار شما می باشد. به طور کلی مراحل طراحی سفارشی و اختصاصی نرم افزار تجارت الکترونیک به این صورت است:
در این مرحله، نیازهای خاص کسبوکار شما بررسی میشود. این شامل بررسی نوع محصولاتی که میفروشید، استراتژی بازاریابی، فرایندهای داخلی مانند مدیریت موجودی و پشتیبانی مشتری، و همچنین نیازهای خاص مثل روشهای پرداخت، حملونقل، یا ادغام با سایر سیستمها است.
بیشتر بخوانید: طراحی نرم افزار مدیریت استراتژیک | راهنمای خرید و بررسی قابلیت های این نرم افزار
طراحی تجربه کاربری (UX) و رابط کاربری (UI) برای ساخت یک سایت تجارت الکترونیک کاربرپسند و زیبا صورت میگیرد. در این مرحله از طراحی گرافیکی تا طراحی ساختاری وبسایت به شکلی که مشتریان بتوانند به راحتی محصولات شما را مرور و خریداری کنند، پرداخته میشود.
پس از نهایی شدن طراحی، تیم توسعه شروع به کدنویسی و پیادهسازی قابلیتها و ویژگیهای مورد نیاز میکند. این مرحله شامل برنامهنویسی سمت سرور، سمت کاربر و ادغامهای لازم با سیستمهای پرداخت، مدیریت سفارشات یا هر نرم افزار دیگر میشود.
پس از تکمیل توسعه، نرم افزار مورد تست قرار میگیرد تا از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل شود. در این مرحله، مشکلات احتمالی شناسایی و رفع میشوند و وبسایت بهینهسازی میشود تا بهترین تجربه کاربری و عملکرد را ارائه دهد.
پس از اتمام تست، نرم افزار تجارت الکترونیک به صورت رسمی راهاندازی میشود. همچنین، پشتیبانی و بهروزرسانیهای منظم برای حفظ عملکرد بهینه نرم افزار ارائه میشود.
نرم افزار تجارت الکترونیک برنامهای مستقل یا مجموعهای از نرم افزارها است که به شما امکان میدهد محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانید. این نرم افزار به شما کمک میکند تا فروش خود را فراتر از مکانهای فیزیکی و فروشگاههای حضوری گسترش دهید. مزایای نرم افزار تجارت الکترونیک شامل ایجاد کسب و کار آنلاین، بهبود بهره وری، افزایش درآمد، افزایش رضایت مشتری، دسترسی به مخاطبان گستردهتر، صرفهجویی در پول و منابع و… می شود. نرم افزار تجارت الکترونیک طراحی شده تا نیازهای شما برای راهاندازی یک کسبوکار موفق آنلاین را پوشش دهد؛ از این رو قابلیت هایی را نظیر ابزارهای بازاریابی، پایگاه داده مرکزی، سازنده وبسایت، فرآیند پرداخت خودکار و تحلیل دادهها ارائه می دهد. نرم افزار تجارت الکترونیک در سه نوع مختلف در دسترس است که هرکدام نیازهای عملیاتی متفاوتی را برآورده میکنند و به شما کمک میکنند فروش خود را خودکار کنید. این سه نوع شامل نرم افزار بهعنوان سرویس (SaaS)، نرم افزار بهعنوان سرویس (PaaS) و نرم افزارهای داخلی است. شما برای اینکه بتوانید نرم افزار تجارت الکترونیک مناسب خود را انتخاب کنید باید نکاتی را مثل تفاوت نرم افزار ابری و نصبی، امکان ادغام با سایر ابزارها، نحوه قیمت گذاری، سهولت در استفاده، طراحی و سفارشی سازی و خدمات پشتیبانی را در نظر بگیرید. در نهایت مزایای و مراحل طراحی اختصاصی نرم افزار تجارت الکترونیک را بررسی کرده ایم. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.
در این مقاله با توجه به اهمیت نرم افزار تجارت الکترونیک در هر کسب و کاری، به تعریف و بررسی مزایای آن پرداختیم. از این رو برای سفارش طراحی و کدنویسی انواع وبسایت، نرم افزار، اپلیکیشن و ابزارهای مورد نیاز کسبوکار یا سازمان خود میتوانید به وبسایت کدالین مراجعه کنید و چنانچه در این مورد سوالی دارید با ما در ارتباط باشید. خوشحال میشویم نظرات و دیدگاههای خود را با ما به اشتراک بگذارید.
برچسب ها
نظرات (4)
ممنونم از مقاله عالیتون. یه سوال داشتم فرق نرم افزار تجارت الکترونیک و وبسایت تجارت الکترونیک چیه؟
سلام ، خواهش میکنم. سپاس از توجهتون. ببینید درواقع نرمافزار تجارت الکترونیک سیستم مدیریت فروش و سفارشات در پشت صحنه است، در حالی که وبسایت تجارت الکترونیک پلتفرمی است که مشتریان از آن برای خرید محصولات استفاده میکنند.
محتوای بسیار مفیدی بود. نرم افزار تجارت الکترونیک به درد چه کسب و کارهایی میخوره؟
سلام ، سپاس از توجهتون.
نرمافزار تجارت الکترونیک برای تمامی کسبوکارهایی که به دنبال فروش آنلاین محصولات یا خدمات هستند مناسب است. این شامل فروشگاههای کوچک آنلاین، برندهای بزرگ خردهفروشی، شرکتهای ارائهدهنده خدمات دیجیتال، صنایع تولیدی و حتی کسبوکارهای B2B میشه. در واقع، هر کسبوکاری که نیاز به یک پلتفرم امن و جامع برای مدیریت تراکنشها، سفارشات و مشتریان داشته باشه، میتونه از این نرمافزار بهرهمند بشه.
محتواتون خیلی مفیده. فقط من یه سوال داشتم. اگه نرم افزار تجارت الکترونیک خودمون رو انتخاب کردیم، آیا این با بقیه نرم افزارهامون یکپارچه سازی میشه؟
سلام ، سپاس از توجهتون.
بله، نرمافزارهای تجارت الکترونیک معمولا قابلیت یکپارچهسازی با سیستمهای دیگخ مثل نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری)، ERP (برنامهریزی منابع سازمانی)، سیستمهای حسابداری و حتی ابزارهای بازاریابی رو دارند. این یکپارچهسازی به کسبوکار شما این امکان رو میده تا تمام فرآیندهای خود، از مدیریت مشتریان و موجودی کالا گرفته تا پردازش پرداختها و گزارشدهی رو به صورت یکپارچه و کارآمد مدیریت کنید. با این قابلیت، جریان دادهها بین سیستمهای مختلف بدون مشکل و به شکل خودکار انجام میشود، که به بهبود بهرهوری و کاهش خطاها کمک میکند.
موضوعات مرتبط
پستهای اخیر
نرم افزار (software) چیست؟
2024/07/27نرم افزار سی آر ام (CRM) ...
2024/06/02طراحی وبسایت با هوش ...
2024/07/01عملکرد تیم فروش ...
2024/04/17برنامه وفاداری مشتری ...
2024/02/21
مرسی از محتوای کاربردی ای که نوشتین. چه شرکت های موفقی از نرم افزار تجارت الکترونیک استفاده میکنن؟
سلام ، سپاس از توجهتون.
بسیاری از شرکتهای بزرگ و موفق از نرمافزارهای تجارت الکترونیک استفاده میکنند. حالا برخی از این شرکتها عبارتند از: آمازون، ایبی و علیبابا که از سیستمهای پیچیده و سفارشیسازی شده استفاده میکنند. علاوه بر اینها برندهای مستقلی مثل شاتللند یا دیجیکالا توی ایران هم نمونههایی از شرکتهایی هستند که از این نوع نرمافزارها برای مدیریت فروشگاههای آنلاین خود استفاده میکنند.