نرم افزار سی آر ام عملیاتی چیست؟ + بررسی تفاوت های آن با دیگر نرم افزارهای سی آر ام

تعریف دقیق سی آر ام عملیاتی چیست؟

نرم افزار سی آر ام(CRM) عملیاتی به عنوان یک ابزار مدیریتی برای هر سازمان و کسب و کاری حیاتی است. این نرم افزار به صورت مداوم و به صورت خودکار فعالیت های عملیاتی را مدیریت می‌کند و این امر باعث بهبود کارایی، کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت خدمات می‌شود. سی آر ام عملیاتی برای هر نوع کسب و کار از صنایع تولیدی تا خدماتی، از بزرگ تا کوچک و حتی دولتی و غیرانتفاعی مفید است. این نرم افزار به کسب و کارها کمک می‌کند تا فرآیندهای خود را بهبود بخشند، هزینه‌ها را کاهش دهند و به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه دهند. در واقع، سی آر ام عملیاتی به مدیران کسب و کار کمک می‌کند تا فعالیت‌های روزانه، برنامه‌ریزی، نظارت و اجرا را بهبود بخشند و به سازمان خود یک دیدگاه جامع و یکپارچه بدهند.

 

نرم افزار سی آر ام های عملیاتی از اتوماسیون و مدیریت داده استفاده می کنند تا تقریبا در تمام جنبه های استراتژی های ارتباط با مشتری شما موثر واقع شوند. از این جهت می‌توانید از آن برای ساده‌سازی پروسه فروش، کمپین‌های بازاریابی و حتی پشتیبانی مشتری استفاده کنید. این نوع ابزار اتوماسیون فروش، عملیات کسب و کار شما را با ذخیره و جمع آوری تمام داده های مهم مشتری شما در یک مکان مناسب بهینه می کند. این به فروشندگان اجازه می دهد تا از خریداران خود مراقبت کنند و نیازهای فردی آنها را برآورده کنند، که در نهایت منجر به رضایت و حفظ مشتری بیشتر می شود. بنابراین، تلاش برای توسعه یک کسب و کار بدون تمرکز بر روابط با مشتری مانند تمرین تنیس روی میز با یکی از دو طرف میز است. شما می توانید استراتژی ها را یاد بگیرید و توسعه دهید، اما بدون ربط دادن این مهارت ها به انسان دیگری، تجربه شما بسیار کم ارزش می شود. اگر به دنبال رشد کسب و کار خود هستید، بسیار مهم است که روی مشتریان خود تمرکز کنید.
 

نرم افزار سی آر ام عملیاتی چیست؟

سی آر ام های عملیاتی به بهینه سازی فرایندهای ارتباط با مشتری در یک شرکت کمک می کنند. آنها ابزارهایی را ارائه می کنند که می توانند کل سفر مشتری را بهتر تجسم و مدیریت کنند. این همچنین با بسیاری از نقاط تماس سر و کار دارد. این روند با اولین تعاملات با وب سایت شرکت شما شروع می شود، در کل فرآیند مدیریت سرنخ از طریق پایپ لاین فروش ادامه می یابد و از طریق رفتار آنها به عنوان مشتریان واقعی گسترش می یابد. سیستم های سی آر ام عملیاتی معمولا عملکردهای اتوماسیون را ارائه می دهند. اتوماسیون بازاریابی، اتوماسیون فروش و اتوماسیون خدمات بخشی از کارهایی را که در غیر این صورت کارمندان باید به دوش می‌کشیدند، بر عهده می‌گیرند. این باعث صرفه جویی در زمان می شود و از این طریق می توان برای جنبه های خلاقانه و شخصی زمان بیشتری را صرف کرد. این امر همچنین ادامه ارائه خدمات با کیفیت بالا و مقیاس پذیر را برای شرکت های در حال رشد آسان تر می کند.

 

نرم افزار سی آر ام عملیاتی معمولا از چه چیزی پشتیبانی می کند؟

هدف این نوع نرم افزار این است که به خودکارسازی و ساده‌سازی سه عملکرد روابط مشتری کمک  می کند: بازاریابی، خدمات مشتری و فروش.

 

عملیات فروش

نمایندگان فروش هر روز ده ها مشتری بالقوه را مدیریت می کنند. اما بین ورود داده‌ها، نوشتن ایمیل‌ها و جلسات داخلی، این احتمال وجود دارد که نمایندگان بیشتر وقت خود را روی کارهایی غیر فروش متمرکز می‌کنند و در یک پروسه ناکارآمد قرار بگیرند.

 

فرآیند نرم افزار سی آر ام عملیاتی

نمایندگان فروش شما مسئول یافتن موثرترین راه ها برای فروش به مشتریان خود هستند و حذف کارهای غیر ضروری اولین گام برای حفظ آنها در هدف است. برای کمک به مدیریت مشتریان بالقوه و حرکت سریع آنها در چرخه فروش، برنامه های کاربردی نرم افزار سی آر ام شامل ابزارهایی نظیر موارد زیر می باشد:

  • ذخیره و مدیریت اطلاعات تماس مشتری

  • جستجو کردن

  • تولید سرنخ های واجد شرایط جدید

  • مدیریت تماس ها و ایمیل ها 

  • گزارش فروش و ردیابی KPI

  • قابلیت استفاده از نسخه موبایل 

  • هوش فروش، گزارش گیری و تجزیه و تحلیل

  • پیش بینی فروش

  • مدیریت پایپ لاین فروش 

نرم افزار سی آر ام عملیاتی برای تیم‌های فروش، هر یک از این وظایف را بر روی یک پلتفرم متمرکز می‌کنند و تضمین می‌کنند که همه با دقیق‌ترین و به‌روزترین داده‌ها کار می‌کنند. مانند این است که همه ابزارهای خود را در یک جعبه ابزار کاملا سازماندهی شده نگه دارید که هر کسی بتواند آن را باز کند تا آنچه را که نیاز دارد بیابد.

 

خدمات مشتری و روابط آنها

هنگامی که یک مشتری یک نگرانی منحصر به فرد دارد، کار کردن با او ممکن است دشوار باشد، به خصوص اگر نماینده خدمات مشتری که با او سروکار دارد اطلاعات کمی برای استخراج داشته باشد. اما با یک سیستم نرم افزار سی آر ام، هر یک از اعضای تیم می توانند تعاملات خود را با مشتریان خود از لحظه ای که علاقه نشان می دهند پیگیری کنند. استفاده از نرم افزار سی آر ام به شما امکان می‌دهد اطلاعات مشتری را در یک مکان نگه دارید و آن را برای همه افراد شرکتتان در دسترس قرار دهید. اگر یک نماینده خدمات مشتری نیاز به دانستن بیشتر در مورد مکالمات قبلی شخصی داشته باشد، می تواند به سرعت اطلاعات مربوط به هر تعاملی که با شرکت داشته است به دست آورد. این به آنها اجازه می دهد تا نیازهای مشتری را به سرعت و با اتلاف وقت کمتر پاسخ دهند.

 

فناوری نرم افزار سی آر ام عملیاتی بازاریابی

نرم افزار سی آر ام به تیم های بازاریابی کمک می کند تا از طریق راه های مختلف، از جمله رویدادهای حضوری، فرم های وب‌سایت، تعاملات رسانه های اجتماعی و تبلیغات، به دنبال سرنخ های جدید باشند. اما استفاده اصلی از فناوری نرم افزار سی آر ام عملیاتی در بازاریابی از طریق کمپین های ایمیل خودکار است. هنگامی که مشتریان به یک محصول یا خدمات علاقه نشان می دهند، این سیستم ها می توانند استراتژی های ایمیل منحصر به فردی را برای مطابقت با سطوح تعامل خود ایجاد کنند. برای مثال، اگر مشتری بالقوه با یک فرم وب‌سایت آنلاین تعامل داشته باشد، سیستم نرم افزار سی آر ام عملیاتی تیم بازاریابی را از علاقه آنها مطلع می‌کند و مجموعه‌ای از ایمیل‌ها را در اختیار مشتری قرار می‌دهد که می‌تواند به رشد تعامل بازاریابی و فروش آنها کمک کند. آنها همچنین به تیم های بازاریابی در جمع آوری اطلاعات در مورد این مشتریان کمک می کنند. نرم افزار سی آر ام می توانند به طور خودکار اطلاعات تماس، نقاط درد بالقوه، سطوح تعامل و سایر داده هایی را که می توانند استراتژی ها و بهترین شیوه ها را راهنمایی کنند، پیدا کنند.

 

مقایسه سی آر ام های عملیاتی و سایر سی آر ام ها

فناوری مراقبت از مشتری و فروش به بخش های زیادی منشعب شده است. سه نوع مختلف نرم افزار سی آر ام وجود دارد - تحلیلی، مشارکتی و عملیاتی. نرم افزار سی آر ام های تحلیلی و مشارکتی دارای ویژگی های تخصصی تری هستند، در حالی که نرم افزار سی آر ام عملیاتی دارای ویژگی های متعادلی هستند که از طیف کلی عملکردهای تجاری پشتیبانی می کنند. بنابراین اگر در حال تحقیق در مورد نرم افزار سی آر ام هستید، نرم افزار سی آر ام عملیاتی نقطه ای عالی برای شروع است.

به طور کلی هیچ قانون سخت و سریعی در مورد اینکه چه نوع نرم افزاری می تواند کدام وظایف را انجام دهد وجود ندارد. پلتفرم‌هایی را خواهید یافت که اجزای مختلف هر نوع نرم افزار سی آر ام را با هم ترکیب می‌کنند و ترکیبی از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهند. اما اگر سیستمی خود را منحصرا به عنوان یک نوع نرم افزار سی آر ام به بازار عرضه می کند، باید دقیقا بدانید که چگونه آنها را مقایسه می کنند تا بهترین انتخاب را برای تجارت خود داشته باشید.

 

نرم افزار سی آر ام عملیاتی در مقابل تحلیلی

تفاوت بین نرم افزار‌های سی آر ام عملیاتی و تحلیلی در هدف آنها و ویژگی های طراحی شده برای تحقق آنها است. تجزیه و تحلیل نرم افزار سی آر ام ذخیره، سازماندهی و تجزیه و تحلیل اطلاعات مشتری شما را آسان می کند - که تصمیم گیری هوشمندانه را آسان تر می کند. داده های به خوبی تجزیه و تحلیل شده ابزاری حیاتی برای ایجاد استراتژی های موفق است و نرم افزار سی آر ام تحلیلی ابزاری عالی برای انجام این کار است. اما ایجاد استراتژی تنها یک مرحله است. پیاده سازی استراتژی شما به طور کامل مرحله دیگری است که به عملکردهای نرم افزاری مختلفی نیاز دارد - از این رو تفاوت بین ویژگی های نرم افزار سی آر ام عملیاتی و تحلیلی وجود دارد. نرم افزار سی آر ام عملیاتی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با ارائه ابزارهایی که جریان کار را ساده‌سازی می‌کنند و وظایف را خودکار می‌کنند، استراتژی‌های مبتنی بر داده را پیاده‌سازی کنند. این ابزاری است که به شما امکان می‌دهد استراتژی‌های فروش و بازاریابی خود را به طور موثر عملی کنید، بنابراین می‌توانید اهداف فروش بالاتری را تعیین کنید و به آنها برسید و به طور مداوم کمپین‌های بازاریابی بهتری تولید کنید.

 

نرم افزار سی آر ام عملیاتی در مقابل مشارکتی

نرم افزار سی آر ام مشارکتی به تیم ها اجازه می دهد تا تعاملات مشتری را در کانال های دلخواه خود مدیریت کنند. و در داخل، ابزارهایی برای تبادل اطلاعات بین بخش ها، انجام وظایف و به اشتراک گذاری حجم کاری ارائه می دهد. در یک شرکت با ده ها یا صدها نقش، یک مشتری ممکن است با چندین کارمند تعامل داشته باشد. نرم افزار سی آر ام مشارکتی کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که هر تعامل - حتی اگر در کانال های مختلف و هر بار با یک کارمند متفاوت باشد - روان، سریع و موفق پیش برود. در حالی که نرم افزار سی آر ام عملیاتی می‌تواند این سیستم‌های ارتباطی را پشتیبانی کند، این نوع نرم افزار بیشتر بر روی تعامل با مشتری تمرکز می‌کند. در اصل، هر دوی آنها ارتباطات را مدیریت می کنند، اما برای اهدافی متفاوت. نرم افزار سی آر ام مشارکتی ارتباطات بین تیم هایی که با مشتری در ارتباط هستند را  را به منظور پیشبرد تعاملات انجام می دهند، در حالی که سی آر ام عملیاتی این فرآیند را ساده می کند تا حرکت رو به جلو توسط اقدامات ناکارآمد متوقف نشود.

 

بیشتر بخوانید: نرم افزار سی آر ام مناسب برای شرکت شما کدام است؟

 

نمونه های عملی سی آر ام عملیاتی

بیایید به چند نمونه فرضی از ابزارهای نرم افزار سی آر ام عملیاتی در عمل نگاهی بیندازیم. ما آنها را بر اساس بخش تقسیم کرده‌ایم، بنابراین بهتر می‌توانید ببینید که چگونه تبادل موثر اطلاعات جزء حیاتی نرم افزار سی آر ام است.

 

نمونه های عملیاتی نرم افزار سی آر ام: فروش

 

مثال 1: جستجو کردن

انجام تحقیقات دستی روی صدها سرنخ یک فعالیت وقت گیر برای هر تیم فروش است. بین جمع آوری اطلاعات در مورد اندازه شرکت، استانداردهای صنعت، عملکردهای اخیر و اطلاعات تماس، تیم های فروش زمینه زیادی را برای پوشش دارند. جستجوی افراد بالقوه ای که فعالانه به محصولات و خدمات شما علاقه نشان می دهند، بدون ابزار مناسب می تواند خسته کننده باشد. ابزارهای جستجوی خودکار از طریق این داده ها برای شما جستجو می کنند و آن را در یک مکان جمع آوری می کنند. این به نمایندگان فروش شما اطلاعاتی را می‌دهد که دستیابی به داغ‌ترین سرنخ‌ها برایشان مانند آب خوردن می شود. هنگامی که نمایندگان بدانند دنبال چه کسانی هستند، ابزارهای نرم افزار سی آر ام مانند ایمیل‌های خودکار و ردیابی می‌تواند به آنها کمک کند تا سرنخ‌های جدید خود را پیدا کند. نرم افزار سی آر ام عملیاتی می‌تواند به فروشندگان کمک کند تا سرنخ‌ها را در یک لحظه پیدا کنند و واجد شرایط شوند، در این حالت در زمان آنها صرفه جویی می شود و آنها می تواند روی فروش خود متمرکز بمانند.
 

مثال 2: مدیریت پایپ لاین

وقتی یک سرنخ نویدبخش و جدید وارد می‌شود، تیم‌های فروش باید سریعا  آن را بررسی کنند. بین پرورش یک سرنخ، ردیابی پیشرفت آنها از طریق پایپ لاین و کشف نقاط درد کلیدی آنها، تبدیل موفقیت آمیز یک سرنخ جدید زمان زیادی را برای آماده سازی می طلبد. با یک نرم افزار سی آر ام عملیاتی، تیم های فروش می توانند زمان کمتری را صرف تشریح یک فروش بالقوه کنند و زمان بیشتری را برای اجرای آن صرف کنند. نرم‌افزار مدیریت فرصت‌ها می‌تواند سیستم‌هایی را برای تخصیص سرنخ‌ها به نمایندگان فروش که توانایی تمرکز روی آنها را دارند، توسعه دهد. سیستم‌های ردیابی سرنخ به نمایندگان فروش کمک می‌کنند پیگیری و ارتباط با هر مشتری بالقوه ای را از جایی که متوقف کرده‌اند، ادامه دهند. نه تنها این، بلکه معیارهای تصویر بزرگتر در مورد تجزیه و تحلیل، گزارش و سهمیه ها تضمین می کند که شما دائما به دنبال فرصت هایی برای بهبود و ساده کردن روش فروش خود هستید.

 

مثال 3: فروش و پیگیری فعالیت

نمایندگان فروش اغلب در حال تلاش در نقاط فروش و ددلاین ها برای رسیدگی به 15-20 سرنخ در هر روز هستند. مدیریت ردیابی هر خریدار بالقوه از طریق پایپ لاین به صورت دستی می تواند یک کار دشوار باشد. حفظ سرنخ ها و پیگیری تعاملات خود با آنها، راهی حیاتی برای استفاده بهتر از زمان تیم شما و کارآمدتر کردن پایپ لاین آنها است. با ابزارهای اتوماسیون نیروی فروش، می توانید وظایف تیم خود را سازماندهی کنید و به آنها اطلاع دهید که چه زمانی باید پیگیری کنند و چه کسانی باید روی چه مشتریانی تمرکز کنند. به این ترتیب، هر یک از مشتریان آنها توجه مورد نیاز خود را برای فروش جلب می کند. ایمیل خودکار و ابزار تماس نیز می تواند از هدر دادن زمان تیم شما جلوگیری کند. قالب‌های ایمیل چارچوبی برای ایمیل‌های شخصی بدون نیاز به توقف و تایپ ایجاد می‌کنند، و شماره‌گیرهای خودکار به این معنی است که تیم شما مجبور نیست وقت خود را برای بررسی مخاطبین خود تلف کند. بنابراین وقتی همه چیز از همان ابتدا برای تیم شما تنظیم شده باشد، آنها می توانند زمان بیشتری را صرف برنامه ریزی یک استراتژی فروش شخصی، آگاهانه و موفق کنند، نه اینکه در طول مسیر درگیر موانع باشند.

 

مثال های نرم افزار سی آر ام عملیاتی: خدمات مشتری

 

مثال 1: گزارش های بازخورد

بازخورد کلیدی ابزار تصمیم گیری آگاهانه برای بهبود است. اگر درک دقیقی از احساس مشتریان خود در مورد شرکت خود نداشته باشید، ممکن است فرصت هایی را برای جذب افراد بیشتری به کسب و کار خود از دست بدهید. گزارش های بازخورد مانند شما به طور خودکار بازخورد مشتری را درخواست و پیگیری می کنید. وقتی مشتریان فرم‌ها را پر می‌کنند یا به ایمیل‌ها پاسخ می‌دهند، نرم افزار سی آر ام این اطلاعات را در یک گزارش ثبت می‌کند و آن را بر اساس جمعیت‌شناسی کلیدی سازمان‌دهی می‌کند. به‌جای پر کردن دستی صفحات گسترده با نظرسنجی‌های رضایت مشتری، به گزارش‌ها و آمارهایی دسترسی خواهید داشت که به شما در ایجاد یک برنامه رشد عملی کمک می‌کند.
 

مثال 2: پاسخ های ایمیل استاندارد شده

اگر می‌خواهید هر ایمیلی که شرکت شما ارسال می‌کند به صورت دستی نوشته و تحویل داده شود، به ارتشی از مردم نیاز دارید که پشت رایانه‌ها بنشینند. پاسخ‌های ایمیل استاندارد شده به شما امکان می‌دهد مکاتبات مناسب را به‌طور خودکار ایجاد و ارسال کنید، بنابراین مشتریان شما اطلاعات مورد نیاز خود را سریع‌تر دریافت می‌کنند و شما مجبور نیستید ارتشی از افراد را استخدام کنید. پاسخ‌های ایمیل آماده می‌تواند راهی عالی برای نمایندگان خدمات مشتری باشد تا ارتباط قوی با مشتریان خود را بدون نیاز به تایپ کامل هر پاسخ داشته باشند. با در دسترس نگه داشتن الگوهای ایمیل، آنها می توانند با مشتریان خود به گونه ای تعامل کنند که همچنان شخصی به نظر برسد تا زمانی که سؤالات آنها توضیح بیشتری را طلب کند.

 

مثال 3: گزینه های سلف سرویس

وقتی مشتری یک سوال ساده دارد، انتظار برای پاسخ از یک نماینده خدمات مشتری می تواند خسته کننده باشد. بنابراین با ارائه گزینه های سلف سرویس به مشتریان خود، به آنها این قدرت را می دهید که مسائل کوچک را به راحتی حل کنند. چه با یک پورتال مشتری یا یک سیستم مدیریت صورت‌حساب آنلاین، شرکت‌ها می‌توانند از سی آر ام های عملیاتی برای توانمندسازی مشتریان خود برای حل مسائل ساده خود استفاده کنند. این کار بار کاری نمایندگان خدمات مشتری شما را تا حد زیادی کاهش می دهد و همچنین رضایت مشتری را بهبود می بخشد.

 

مثال 4: سیستم های چت زنده

ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی هنوز اشکال محکمی از ارتباط هستند. اما برخی از مشتریان ترجیح می دهند به روش های دیگری ارتباط برقرار کنند. سیستم‌های چت زنده یک خط ارتباطی در دسترس را برای مشتریانی که ممکن است مایل به استفاده از ایمیل یا تلفن نباشند، ارائه می‌دهد. اگر مشتری در وب سایت شما به دنبال حل یک مشکل است، ممکن است نخواهد ایمیل خود را باز کند و پیامی بنویسد که همه چیز را توضیح دهد. ویجت چت زنده در وب سایت شما یک نقطه تماس فوری با پاسخ سریع ارائه می دهد، بنابراین مشتریان مجبور نیستند به صورت دستی یک ایمیل کامل بنویسند و سپس منتظر پاسخ باشند. هنگامی که یک مشتری از طریق سیستم های چت زنده نگرانی خود را بیان می کند، نرم افزار سی آر ام تیم خدمات مشتری را مطلع می کند و به مشتری پاسخ می دهد. با گذشت زمان، نرم افزار سی آر ام به پاسخ‌هایی دسترسی پیدا می‌کند که مفید هستند، و وقتی تیم خدمات مشتری در دسترس نباشد، می‌تواند پیام‌های خودکاری را ارائه دهد که احساس شخصی‌تر کنند.


 

مثال های عملیاتی نرم افزار سی آر ام: بازاریابی

 

مثال 1: کمپین برد-بازگشت

گاهی اوقات مشتریان شرکت شما را ترک می کنند و خرید خود را متوقف می کنند - اما این بدان معنا نیست که آنها برای همیشه باید از بین بروند. کمپین‌های بازگشتی برای کمک به شما برای تعامل مجدد با مشتریانی که مدتی است خرید نکرده‌اند، طراحی شده‌اند و با هشدار دادن به آنها در مورد بهبودی که ممکن است باعث شود نظرشان درباره شما تغییر کند، ارتباط برقرار کنید. برای مثال، شاید زمانی که شرکت شما جوان بود، بهترین منابع خدمات مشتری را نداشتید و در نتیجه تعدادی از اولین مشتریان خود را از دست دادید. کمپین‌های بازگشت خودکار یک راه عالی برای ارائه دلیلی به مشتریان خود برای امتحان مجدد محصولات و خدمات شما هستند. آنها می توانند نقاط عطف پیشرفت یک شرکت را نشان دهند، جزئیات محصول به روز شده را نشان دهند، یا به سادگی روشی چشمگیر را نشان دهند که در آن شرکت شما تغییر کرده است.

 

مثال 2: کمپین خوش آمد گویی

لحظه ای که مشتری بالقوه تبدیل به مشتری می شود می تواند یک موفقیت بزرگ باشد، اما این بدان معنا نیست که زمان بسته شدن پرونده او فرا رسیده است. کمپین های خوش آمد گویی روشی عالی برای جذب مشتریان پس از خرید هستند تا برای مدت طولانی تری مشتری باقی بمانند. کمپین های شما ممکن است نکات مفیدی را برای استفاده از محصول خود ارائه دهند، یا در صورت بروز هرگونه مشکل، به پورتال مشتری مناسب شما هشدار دهند. با خودکار کردن این کمپین ها، از همان ابتدا با مشتریان خود ارتباط برقرار خواهید کرد. این می تواند وفاداری مشتری را افزایش دهد و به آنها دلیلی برای ماندن در این زمینه بدهد.

 

مثال 3: کمپین های پرفروش و متقابل

مشتریان همیشه به یک محصول راضی نیستند. حتی اگر آنها با طرح یا بسته فعلی خود موفق باشند، ممکن است درک نکنند که محصولات و خدمات دیگر چگونه می توانند تجربه آنها را بهتر کنند. با کمپین های خودکار افزایش فروش و فروش متقابل، می توانید به مشتریان خود نشان دهید که چگونه از محصولات و خدمات خود بیشترین بهره را ببرند. سی آر ام عملیاتی می تواند به شما کمک کند خریدهای مشتریان خود را ردیابی کرده و نقاط درد آنها را تجزیه و تحلیل کنید. اگر فرصتی برای فروش متقابل سایر محصولات خود پیدا کردید یا طرح فعلی آنها را افزایش دهید، می توانید کمپین های ایمیلی راه اندازی کنید که آنها را  متقاعد می کند که دوباره به خرید خود نگاه کنند.


 

نحوه انتخاب نرم افزار نرم افزار سی آر ام عملیاتی

بسیاری از نرم افزارهای  سی آر ام مختلف وجود دارد، که تعیین اینکه کدام یک بیشترین ارزش را برای کسب‌وکار شما به ارمغان می‌آورد را دشوار می‌کند. هر سیستم منحصر به فرد نرم افزار سی آر ام ترکیبی از عملکردها و ویژگی های خاص خود را برای ارتقاء فرآیندهای ارتباط با مشتری ارائه می دهد.

 

هنگام مقایسه فروشندگان، به این سوالات پاسخ دهید تا مطمئن شوید که خود را به پلتفرمی که واقعا نیازهای شما را برآورده نمی کند متعهد نمی شوید.

 

  • به کدام ویژگی ها در نرم افزار سی آر ام نیاز دارید؟ ابزارهای نرم افزار سی آر ام عملیاتی دارای طیف گسترده ای از ویژگی ها و پلاگین های قابل تنظیم سی آر ام هستند. پرداخت هزینه برای ویژگی‌هایی که به آنها نیاز ندارید، اتلاف منابع است و می‌تواند تیم شما را در هنگام تلاش برای یافتن و استفاده از ویژگی‌هایی که نیاز دارند، گیج کند. ویژگی هایی را که تیم شما واقعا از آنها استفاده می کند و همچنین ویژگی هایی که ممکن است در آینده با رشد شرکت شما بخواهید را فهرست کنید. سپس پلتفرمی را بیابید که آن ویژگی ها را ارائه می دهد و می تواند با گسترش نیازهای مدیریت مشتری شما با شما همگام سازی شود.

 

  • تیم شما تا چه حد از فناوری آگاه است؟ هر سیستم نرم افزار سی آر ام یک رابط منحصر به فرد ارائه می دهد. هرچه رابط کاربری پیچیده‌تر باشد، اعضای تیم شما که از نظر فنی به چالش کشیده شده‌اند، بیشتر درگیر می‌شوند. یک رابط کاربری آسان به سرعت بخشیدن به اجرا و کاهش ناامیدی کمک می کند. فراموش نکنید که یادگیری نرم افزار جدید می تواند برای برخی افراد ترسناک باشد، بنابراین نرم افزاری را انتخاب کنید که استفاده از آن برای تیمی که دارید آسان باشد.

 

قبل از تصمیم گیری آن را امتحان کنید. هنگامی که یک نرم افزار سی آر ام پیدا کردید که برای کسب و کار شما مناسب به نظر می رسد، از آزمایش ها یا دموها استفاده کنید. سنجش ارزش نرم افزار سی آر ام برای تیم شما بدون مثال عملی می تواند دشوار باشد. اما هنگامی که تیم شما به سیستم عادت کند، اندازه گیری ارزش آن بسیار آسان تر می شود.



 

جمع بندی


سی آر ام های عملیاتی به بهینه سازی فرایندهای ارتباط با مشتری در یک شرکت کمک می کنند. آنها ابزارهایی را ارائه می کنند که می توانند کل سفر مشتری را بهتر تجسم و مدیریت کنند. این همچنین با بسیاری از نقاط تماس سر و کار دارد. این روند با اولین تعاملات با وب سایت شرکت شما شروع می شود، در کل فرآیند مدیریت سرنخ از طریق پایپ لاین فروش ادامه می یابد و از طریق رفتار آنها به عنوان مشتریان واقعی گسترش می یابد. هدف این نوع نرم افزار این است که به خودکارسازی و ساده‌سازی سه عملکرد روابط مشتری کمک کند: بازاریابی، خدمات مشتری و فروش. تجزیه و تحلیل نرم افزارهای سی آر ام ذخیره، سازماندهی و تجزیه و تحلیل اطلاعات مشتری شما را آسان می کند و در نهایت تصمیم گیری هوشمندانه را آسان تر می کند.

 

در این مقاله با توجه به اهمیت نرم افزار سی آر ام  عملیاتی در هر نوع کسب و کاری، به ارائه تعاریف، مزایا و نحوه انتخاب نرم افزار متناسب با کسب و کارتان پرداختیم. از این رو برای اطلاع بیشتر درمورد نرم افزار سی آر ام کلید می توانید بلاگ های دیگر ما را مطالعه کنید و چنانچه در این مورد سوالی دارید با ما در ارتباط باشید. خوشحال می شویم نظرات و دیدگاه های خود را با ما به اشتراک بگذارید.



 

?What is Operational CRM

Operational CRM: Key features and benefits

What is Operational CRM? | Objectives and Benefits

What's an Operational CRM & How Is It Used? - Nextiva

 

برچسب ها

نظرات (3)

کیفیت محتوا
shapoor کاربر
2024/06/19 | 13:46

salam

علیرضا داوودی کاربر
2024/06/22 | 13:46

لطفا انواع دیگه ای از سی ار ام هارو بیشتر توضیح بدید

بهزاد عبدی کاربر
2024/06/27 | 10:26

بسیار مفید بود

ملیکا عروجی

مدیر 2024/06/18
امتیاز 5/5 تعداد نظرات 3

موضوعات مرتبط

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید