طراحی وبسایت سوپر مارکت | بررسی قیمت و روش ساخت وبسایت سوپر مارکت

وبسایت سوپر مارکت

در این مقاله قرار است به تعریف دقیق وبسایت سوپر مارکت بپردازیم و معروف ترین و کاربر پسند ترین وبسایت های سوپر مارکت ایران را بررسی کنیم. ویژگی های طراحی وبسایت سوپر مارکت را نیز، شرح می‌دهیم. سپس به مزایایی که یک وبسایت سوپر مارکت برای کسب و کار شما دارد، می‌پردازیم. علاوه بر این ها، به طور کامل توضیح خواهیم داد که طراحی وبسایت سوپر مارکت چگونه انجام می‌شود و برای اینکه یک وبسایت سوپر مارکت خوب و کاربر پسند باشد، به چه ویژگی هایی نیاز دارد. همچنین، استراتژی های بازاریابی مناسب وبسایت سوپر مارکت را نام می‌بریم و هر کدام را به طور مختصری توضیح می‌دهیم. در نهایت، برآورد میانگینی از هزینه‌ی طراحی وبسایت سوپر مارکت خواهیم داشت. امید است با مطالعه‌ی این وبلاگ، به اطلاعات شما در مورد طراحی وبسایت سوپر مارکت افزوده شود و بتوانید از این دانش در ارتقاء حداکثری کسب و کار خود استفاده کنید.

 

وبسایت سوپر مارکت چیست؟

سوپر مارکت ها با فراهم کردن دسترسی راحت به انواع غذا و محصولات ضروری برای زندگی روزمره، نقش مهمی در زنجیره تامین مواد غذایی ایفا می‌کنند. در کشور‌هایی مانند ژاپن، انگلیس، آمریکا و... تقریبا یک چهارم از خریداران اینترنتی، مشتری سوپر مارکت‌ های آنلاین هستند و هر روزه به میزان این رقم، افزوده می‌شود. به همین ترتیب این فروشگاه‌ های آنلاین، رشد چشمگیری داشته‌اند؛ پس واضح است که در این عصر دیجیتال، طراحی وبسایت سوپر مارکت می‌تواند یک فکر اقتصادی منطقی به نظر برسد. اما باید دقت داشته باشید که راه اندازی سوپر مارکت اینترنتی چالش‌ های خود را به دنبال دارد؛ برای مثال، فروش مواد غذایی که تاریخ انقضای مصرف دارند، یکی از مواردی است که هنگام طراحی وبسایت سوپر مارکت باید مورد توجه قرار گیرد. این در حالی است که با وجود دغدغه های زیاد مردم و کمبود وقت، بسیاری از آنها ترجیح می‌دهند تمامی مایحتاج مورد نیازشان را به صورت آنلاین خریده و به راحتی درب منزل تحویل بگیرند. در وضعیتی که امروزه استفاده از گوشی های همراه در میان مردم افزایش یافته، افراد حتی پرداخت قبوض خود را نیز از طریق وبسایت های مختلف تلفن همراه انجام می‌دهند. به همین خاطر ساخت وبسایت سوپر مارکت، می‌تواند نتیجه مطلوبی به دنبال داشته باشد. به طور خلاصه، یک وبسایت سوپر مارکت، نه تنها یک مرکز خرید برای مواد غذایی و محصولات خانگی است، بلکه مکانی است که با ارائه محصولات و خدمات متنوع و در دسترس، زندگی روزمره مردم را آسان‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: وبسایت فروشگاهی چیست و چه امکاناتی باید داشته باشد؟

 

معروف ترین وبسایت های سوپر مارکت ایران کدام‌اند؟

قطعا شما هم وبسایت های سوپر مارکتی معروفی را دیده‌اید. این فروشگاه های اینترنتی بزرگ، با وجود درآمد بسیار زیاد از خرید های حضوری، در بستر اینترنت نیز فعالیت می‌کنند. شما با طراحی وبسایت سوپر مارکت، یک شعبه از فروشگاهتان را در جیب مشتری قرار می‌دهید تا در هر زمان و مکانی که نیاز به محصول شما داشت، به سراغ‌تان بیاید. بهتر است برای آشنایی بیشتر با وبسایت سوپر مارکت، نمونه های بسیار معروف و شناخته شده ایرانی را بشناسید تا در صورت لزوم از آن ها الهام بگیرید. نمونه های وبسایت سوپر مارکت ایرانی، شامل موارد زیر است:

 

اُکالا (okala)

اکالا از اولین وبسایت های سوپر مارکت در ایران بود. این مجموعه که در اصل متعلق به فروشگاه‌ های زنجیره‌ای افق کوروش است، در اواسط سال 96 شروع به فروش اینترنتی مواد غذایی کرد. در اصل خرید هایی که شما از این وبسایت سوپر مارکت دارید، از نزدیکترین فروشگاه افق کوروش برایتان ارسال می‌شود. اگر اقلام مورد نظر خودتان را از اکالا خریداری کنید، می‌توانید در صورت وجود مشکلی در محصولات مثل خرابی، انقضاء تاریخ مصرف و... آنها را مرجوع کنید. در مورد زمان و شرایط ارسال کالاها توسط این وبسایت سوپر مارکت لازم به ذکر است که، خریدهای بالای 100 هزار تومان با ارسال رایگان همراه هستند و خرید های پایین‌تر از 100 هزار تومان نیز، فقط 5 هزار تومان هزینه ارسال دارند.

 

تزول مارکت

تزول مارکت، یکی دیگر از نام‌ های آشنا در حوزه وبسایت سوپر مارکت است. این فروشگاه، چندین سال است که وارد این صنعت شده و نظر مشتریان زیادی را به خودش جلب کرده است. البته در حال حاضر تزول، صرفا در حال ارائه خدمات به مشتریان ساکن در استان تهران است. یکی از ویژگی‌های مهم تزول که در نگاه اولیه به چشم می‌آید، ظاهر زیبا و ساده این وبسایت سوپر مارکت است. این وبسایت در عین سادگی، کارایی بسیار بالایی دارد. البته در مقابل این ویژگی مثبت، یک ویژگی منفی هم هست. آن هم اینکه تزول در مقایسه با رقبا قیمت‌های بسیار بالایی برای محصولات در نظر گرفته است. شرایط ارسال این فروشگاه به این صورت است که، ارسال خرید های بالای 40 هزار تومان برای مشتریان رایگان می‌باشد. شایان ذکر است با وجود اینکه تزول مارکت، یک واسطه بین شما و فروشگاه مواد غذایی محله‌تان است، ارسال محصولات از آن، چیزی کمتر از 45 دقیقه زمان می‌برد.

 

اسنپ مارکت

هر جایی که صحبت از استارتاپ های آنلاین باشد، بی شک نام اسنپ نیز آنجا خواهد بود. اسنپ مارکت، یکی دیگر از وبسایت های سوپر مارکت است. خوب است بدانید که اسنپ مارکت، با همکاری مجموعه اسنپ و هایپر استار، کار خود را آغاز کرده است. در این بین، شما می‌توانید برای خرید بین سوپر مارکت بزرگ محله خود و نزدیک‌ ترین شعبه هایپر استار، یکی را به صورت آزادانه انتخاب کنید. نحوه فعالیت اسنپ مارکت هم به شکل واسطه‌ای میان فروشگاه‌ های فیزیکی و مشتریان آنها است. به همین جهت، مدت زمان ارسال کالاها و همینطور هزینه ارسال، نسبت به فروشگاه انتخابی شما تعیین می‌شود. اسنپ مارکت هم مثل اغلب رقبای خود، اقدام به فروش محصولات با تخفیف کرده اما این تخفیفات گاها به شدت اندک بوده و قابل توجه نیستند. دسته بندی این فروشگاه علاوه بر تمام مواد غذایی های سوپر مارکتی، شامل مواد پروتئینی و حتی لوازم خانگی و... هم می‌شود. شاید اسنپ سعی کرده به کمک راه اندازی این وبسایت سوپر مارکتی، به نوعی با دیجی کالا رقابت به راه بیندازد.

 

ویژگی های وبسایت سوپر مارکت کدام است؟

با دیجیتال شدن اغلب کسب و کار ها، طراحی وبسایت سوپر مارکت نه تنها برای فروش شما مفید خواهد بود، بلکه در بیشتر دیده شدن فروشگاه سوپر مارکت شما نیز موثر است. دانستن ویژگی های وبسایت سوپر مارکت، علاوه بر اینکه شما را مجاب به طراحی وبسایت سوپر مارکت می‌کند، به آن هدف و جهت می‌دهد. همچنین به مشتری های شما کمک می‌کند تا هدف وبسایت سوپر مارکت شما را بهتر درک کنند. داشتن یک وبسایت سوپر مارکت برای بیشتر دیده شدن در عرصه آنلاین، حفظ مشتریان و افزایش فروش، ضروری است. بنابراین بهتر است بیشتر با این ویژگی ها آشنا شویم. ویژگی های وبسایت سوپر مارکت با توجه به اهمیت انجام این کار، شامل موارد زیر است:

وبسایت سوپر مارکت چه ویژگی هایی دارد؟

 

دیده شدن در فضای آنلاین

امروزه بسیاری از مصرف کنندگان قبل از خرید، اطلاعات محصول و راه های خرید آن را، به صورت آنلاین جستجو می‌کنند. داشتن یک وبسایت سوپر مارکت، به شما اجازه می‌دهد تا در اینترنت حضور داشته باشید، در فضای آنلاین بیشتر دیده شوید و شما را به عنوان منبع قابل اعتماد برای خرید محصولات و خدمات مورد نیازشان معرفی می‌کند.

 

وفاداری مشتری

یک وبسایت سوپر مارکت، موجب می‌شود تا مشتریان‌تان را در مورد محصولات جدید، تبلیغات و رویداد های وبسایت سوپر مارکت خود مطلع کنید. علاوه بر این، می‌توانید از ابزارهایی مانند خبرنامه یا کمپین‌ های خودکار برای حفظ مشتریان، با ارسال پیشنهادات شخصی‌ سازی شده، بر اساس اولویت‌ های خرید آنها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار باشگاه مشتریان چیست؟ + بررسی 10 نرم افزار باشگاه مشتریان

 

رشد فروش

یک وبسایت سوپر مارکت که به خوبی طراحی شده باشد، باعث افزایش فروش شما می‌شود. با قابلیت نمایش تمام محصولات و خدماتی که ارائه می‌کنید، کاربران می‌توانند به راحتی محصولی را که به دنبال آن هستند، پیدا کرده و بدون نیاز به خارج شدن از منزل، آن را خریداری کنند. علاوه بر این، بهتر است که وبسایت سوپر مارکت خود را با یک پلتفرم تجارت الکترونیک ادغام کنید تا به مشتریان خود امکان خرید آنلاین را نیز بدهید.

 

وبسایت سوپر مارکت چه مزایایی دارد؟

ایجاد یک وبسایت سوپر مارکت، مزایای متعددی را به شما ارائه می‌دهد که برای موفقیت و رقابت در بازار دیجیتال امروز، ضروری است. برای افزایش فروش و بیشتر دیده شدن فروشگاه شما، بهتر است برای آن وبسایت سوپر مارکت طراحی کنید. علاوه بر این ها، طراحی وبسایت سوپر مارکت به شما این امکان را می‌دهد که به مشتری های قدیمی خود خدمات بهتری ارائه دهید و آنها را حفظ کنید. به طور خلاصه، یک وبسایت سوپر مارکت نه تنها برای در ارتباط ماندن با مشتریان، ضروری است، بلکه یک پلتفرم قدرتمند برای بهبود عملیات، افزایش فروش و بهبود تجربه مشتری در اختیار فروشندگان می‌گذارد. در نهایت این امر، به رشد و موفقیت کسب و کار سوپر مارکت کمک می‌کند. به صورت کلی، مزایای طراحی وبسایت سوپر مارکت به شرح زیر است:

 

گسترش دسترسی به بازار

یک وبسایت، به سوپر مارکت اجازه می‌دهد تا از محدودیت‌های جغرافیایی خود فراتر رفته و به مشتریان بیشتری دسترسی داشته باشد. این امر، به ویژه برای جلب توجه کسانی که ترجیح می‌دهند به دلیل راحتی یا محدودیت زمانی، خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهند، بسیار مفید خواهد بود.

 

افزایش فروش

یک وبسایت سوپر مارکت، توانایی فعالیت 24/7 را در اختیار شما و مشتریان قرار می‌دهد. با اجازه دادن به مشتریان برای خرید در هر زمان و از هر مکان، فرصت های فروش را افزایش پیدا خواهد کرد. این موضوع می‌تواند منجر به افزایش قابل توجه درآمد صاحبان کسب و کار شود.

 

بهبود تجربه مشتری

توانایی خرید آنلاین، سطح قابل توجهی از راحتی را برای مشتریان به دنبال خواهد داشت. یک وبسایت سوپر مارکت که خوب طراحی شده باشد، می‌تواند یک خرید یکپارچه برای تجربه مشتری از جستجوی محصول تا فرآیند پرداخت را به مشتریان ارائه دهد، بنابراین رضایت مشتری را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

 

کارایی مدیریت موجودی

فناوری یک وبسایت سوپر مارکت، امکان مدیریت کارآمد تر و دقیق تر موجودی محصولات را برای فروشندگان، فراهم می‌کند. سیستم‌ های آنلاین می‌توانند به پیگیری موجودی حقیقی در هر لحظه کمک کنند و اطمینان حاصل کنند که محبوب‌ترین محصولات همیشه در دسترس مشتریان هستند.

 

بازاریابی و تبلیغات موثر

وبسایت سوپر مارکت ابزاری قدرتمند برای بازاریابی دیجیتال است. این بستر ها، به سوپر مارکت‌ اجازه می‌دهد تا کمپین‌ های تبلیغاتی هدفمند، تبلیغات ویژه و برنامه‌ های وفاداری را به خوبی اجرا کند و مشتریان را به طور موثرتری جذب و حفظ نماید.

 

تجزیه و تحلیل داده ها

یک وبسایت سوپر مارکت توانایی جمع آوری، تجزیه و تحلیل داده های مربوط به رفتار خرید مشتریان را در اختیار شما قرار می‌دهد. این اطلاعات برای درک بهتر ترجیحات مشتری، بهینه سازی استراتژی های بازاریابی و تنظیم پیشنهادات محصول بسیار ارزشمند هستند.

 

کاهش هزینه

عملیات آنلاین می‌تواند به میزان قابل توجهی هزینه‌های خاص، مانند حقوق پرسنل و هزینه‌ های مربوط به نگهداری یک فروشگاه سوپر مارکت فیزیکی را کاهش دهد. همچنین می‌توانید با دقت بهتر و بیشتر در مدیریت موجودی، ضایعات سوپر مارکت خود را کاهش دهید.

 

رقابت پذیری

در بازاری که تحت سلطه راحتی انجام امور در فضای دیجیتال است، داشتن یک وبسایت سوپر مارکت موجب می‌شود شما حضور آنلاین پر رنگ تری داشته باشید. طراحی وبسایت سوپر مارکت به شما اجازه می‌دهد که نه تنها با سایر سوپر مارکت های محلی، بلکه با فروشگاه های بزرگ آنلاین و خدمات تحویل مواد غذایی نیز رقابت کنید.

 

روش طراحی وبسایت سوپر مارکت چگونه است؟

قبل از شروع به ایجاد وبسایت سوپر مارکت، مهم است که معماری وبسایت و محتوایی را که می‌خواهید در آن قرار دهید، تعریف کنید. این امر موجب سازماندهی اطلاعات به شیوه‌ای منطقی و سازگار برای بازدیدکنندگان وبسایت سوپر مارکت خواهد شد. معماری وبسایت باید به گونه‌ای طراحی شود، که نویگیشن آسان را برای بازدیدکنندگان تضمین کند. انجام این امر بدان معنی است که بازدیدکنندگان باید بتوانند به راحتی اطلاعات لازم را بدون نیاز به کلیک بر روی صفحات زیاد، پیدا کنند. علاوه بر اینها، ساختار وبسایت سوپر مارکت باید منعکس کننده سلسله مراتب اطلاعات در سوپر مارکت باشد. به عنوان مثال، بخش "محصولات تازه" را می‌توان به بخش های فرعی مانند "میوه"، "سبزیجات" و "گوشت" تقسیم کرد. برای ساده‌ سازی نویگیشن وبسایت سوپر مارکت، توصیه می‌شود از یک نوار پیمایش اصلی در بالای صفحه و یک نوار پاورقی در کنار صفحه برای ارائه اطلاعات اضافی استفاده کنید. محتوای یک وبسایت سوپر مارکت باید بر اساس مخاطبان هدف و اهداف تجاری انتخاب شود.

 

به عنوان مثال، یک سوپر مارکت ممکن است بخواهد محصولات خاص یا پیشنهادات ویژه‌ای را تبلیغ کند که او را از سایر سوپر مارکت ها متمایز می‌کند. مهم است که اطلاعات ضروری مانند آدرس سوپر مارکت، ساعات کاری آن و روش‌ های تماس را در وبسایت سوپر مارکت خود لحاظ کنید. علاوه بر تمام این ها، وبسایت می‌تواند از بخش «درباره ما»، برای ارائه تاریخچه و ارزش های سوپر مارکت استفاده کند. همچنین، بهتر است بخشی را به نظرات مشتریان‌تان اختصاص دهید؛ این امر، راهی موثر برای نشان دادن کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده‌ی سوپر مارکت به سایر کاربران می‌باشد. پیاده‌ سازی این قابلیت‌ها نه تنها به ارائه یک تجربه کاربری عالی و ایمن کمک می‌کند، بلکه از کارایی عملیاتی سوپر مارکت در محیط دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کند. نمونه‌ای ساده از معماری وبسایت سوپر مارکت به شرح زیر است:

 

کاتالوگ محصولات پیشرفته

مورد اولی که در کاتالوگ محصولات پیشرفته قرار می‌گیرد، بخش توضیحات تفصیلی است. به این صورت که هر محصول باید دارای توضیحات مفصلی باشد، که اطلاعاتی در مورد مواد تشکیل دهنده، ارزش غذایی، دستورالعمل استفاده و نگهداری آن را در اختیار مشتریان وبسایت سوپر مارکت قرار بدهد. مورد دوم، استفاده از تصاویر با کیفیت بالا است. به طوری که برای هر محصول تصاویر واضح و دقیق از زوایای مختلف در وبسایت سوپر مارکت قرار دهید.

 

جستجوی پیشرفته و فیلترها

ویژگی جستجوی قدرتمند، نیز یک از مهم ترین عوامل جستجوی پیشرفته و فیلتر هاست. این ویژگی، به کاربران امکان می‌دهد محصولات را بر اساس نام، دسته بندی یا کلمات کلیدی جستجو کنند. همچنین، فیلتر های جستجو نیز برای وبسایت های سوپر مارکت بسیار موثرند. به این صورت که، جستجو بر اساس نوع محصول، قیمت، نام تجاری، رتبه‌ بندی، پیشنهادات ویژه و سایر ویژگی‌ های مرتبط را برای کاربران آسان می‌کند.

 

سبد خرید و سیستم پرداخت امن

می‌دانید که سبد خرید تعاملی، به کاربران این امکان را می‌دهد که به راحتی محصولات را به سبد خرید خود اضافه کنند، مقادیر آن را تغییر دهند یا مواردی را از آن حذف کنند. همچنین، فرآیند پرداخت ساده در وبسایت سوپر مارکت، موجب می‌شود تا فرآیند پرداخت شفاف و ایمن را با گزینه های پرداخت متعدد و امکان وارد کردن کد های تخفیف در اختیار مشتریان‌تان قرار می‌دهد.

 

حساب های کاربری

بخش ثبت و مدیریت حساب، باعث ایجاد و مدیریت حساب های مشتریان برای پیگیری سفارشات، مدیریت آدرس های حمل و نقل شده و اولویت های پرداخت را برای مشتریان آسان می‌کند. همچنین، تاریخچه سفارشات و سفارش‌ های مجدد آسان نیز به کاربران این امکان را می‌دهد که به تاریخچه خرید خود دسترسی داشته باشند تا محصولاتی که قبلا خریداری کرده‌اند را، دوباره سفارش دهند.

 

خدمات مشتری

یکی از ویژگی های مهم در بخش خدمات مشتری، ایجاد چت زنده و پشتیبانی ایمیل است. به طوری که، کانال‌ های پشتیبانی را برای کمک به سؤالات یا مشکلات سریع به مشتریان ارائه می‌دهد. علاوه بر این، بخش سؤالات متداول، برای پاسخ به سؤالات رایج در مورد محصولات، خط‌مشی‌ های فروشگاه و رویه‌ های خرید در نظر گرفته می‌شود.

 

بازاریابی و تبلیغات

استفاده از خبرنامه ها و اشتراک های خبرنامه، به شما کمک می‌کند که ایمیل ها را برای کمپین های بازاریابی، ارائه تخفیف یا محتوای انحصاری برای مشترکین ارسال کنید. همچنین، تبلیغات و تخفیف ها نیز ابزار هایی برای مدیریت تبلیغات، تخفیف های حجمی و پیشنهادات ویژه هستند و از این طریق در اختیارتان قرار می‌گیرد.

 

یکپارچه سازی رسانه های اجتماعی

بخش اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی، به کاربران اجازه می‌دهد محصولات یا تبلیغات را مستقیماً در شبکه های اجتماعی خود مانند اینستاگرام، به اشتراک بگذارند تا به بیشتر دیده شدن وبسایت سوپر مارکت و افزایش دسترسی آن کمک کنند.

 

مدیریت موجودی

به کمک این ویژگی می‌توانید آیتم به‌روزرسانی در زمان واقعی داشته باشید و  اطمینان حاصل کنید که موجودی در زمان واقعی به روز می‌شود تا کاربرا از در دسترس بودن محصول اطمینان یابند.

 

تحلیل و گزارش

ابزار های تحلیلی، ابزار هایی را برای نظارت بر رفتار کاربر، فروش و سایر معیار های کلیدی برای کمک به تصمیم گیری استراتژیک در نظر بگیرید.

 

بهینه سازی موبایل

طراحی پاسخگو موجب می‌شود تا شما بتوانید اطمینان حاصل کنید که وبسایت سوپر مارکت‌تان به طور یکپارچه در همه دستگاه ها کار می‌کند و خرید از هر کجا برای مشتری ها آسان است.

 

استراتژی های بازاریابی وبسایت سوپر مارکت چیست؟

ایجاد یک وبسایت سوپر مارکت، اولین بخش از یک ماجراجویی دیجیتال است. اکنون که یک وبسایت سوپر مارکت دارید، باید به مردم اطلاع دهید که وبسایت شما وجود دارد. آنها را متقاعد کنید که از آن بازدید کنند و در نهایت وبسایت سوپر مارکت را طوری طراحی کنید که رضایت بخش باشد و کاربران را مجاب کند تا از شما خرید کنند. استراتژی های بازاریابی زیادی وجود دارد که می‌توانید برای تبلیغ وبسایت سوپر مارکت خود، از آنها استفاده کنید: رسانه های اجتماعی، خبرنامه ها، پیشنهادات ویژه آنلاین، SEO و همکاری با سایر وبسایت های فروشگاهی. استراتژی هایی را انتخاب کنید که به بهترین شکل ممکن با نیاز های شما مطابقت دارند و سپس شروع به تبلیغ سوپر مارکت آنلاین خود کنید.

وبسایت سوپر مارکت چه استراتژی های بازاریابی دارد؟

 

از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

رسانه های اجتماعی، ابزاری قدرتمند برای تبلیغ وبسایت سوپر مارکت هستند. اگر از قبل یک حساب رسانه اجتماعی ندارید، یک حساب کاربری ایجاد کنید و در آن مطالب جالب و مرتبط با سوپر مارکت‌تان را نشر بدهید. مطمئن شوید که لینک وبسایت سوپر مارکت خود را در توضیحات پست های رسانه های اجتماعی، قرار می‌دهید تا مردم به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

 

یک خبرنامه ایجاد کنید

ایجاد یک خبرنامه، راهی عالی برای آگاه کردن مشتریانتان در مورد محصولات جدید سوپر مارکت و پیشنهادات ویژه است. همیشه پیوندی به وبسایت سوپر مارکت خود در خبرنامه قرار دهید تا خوانندگان بتوانند، مستقیماً از وبسایت سوپر مارکت شما بازدید کنند.

 

پیشنهادات ویژه آنلاین ایجاد کنید

پیشنهادات ویژه‌ای ایجاد کنید که فقط از طریق وبسایت سوپر مارکت شما در دسترس باشند. به عنوان مثال، تعیین کنید که مشتریان در صورت خرید آنلاین، 10٪ تخفیف برای یک محصول خاص دریافت خواهند کرد. این کار باعث می‌شود افراد از وبسایت شما بیشتر بازدید کنند و فرایند خرید را به صورت آنلاین انجام دهند.

 

وبسایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید

سعی کنید وبسایت سوپر مارکت خود را در بهترین نتایج موتور های جستجو مانند گوگل قرار دهید. این کار باعث بیشتر دیده شدن سوپر مارکت شما می‌شود و افراد بیشتری را برای بازدید از وبسایت شما جذب می‌کند. از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که وبسایت سوپر مارکت شما آسان و سریع اجرا می‌شود.

 

با وبسایت های دیگر همکاری کنید

به دنبال همکاری با سایر وبسایت های مرتبط با سوپر مارکت باشید. به عنوان مثال، می‌توانید با یک وبلاگ آشپزی همراه شوید تا غذایی که با استفاده از محصولات شما پخته شده، بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. لینک وبسایت سوپر مارکت خود را در بخش راهنما قرار دهید تا خوانندگان بتوانند برای خرید محصولات از آن بازدید کنند.

بیشتر بخوانید: استراتژی های جذب مشتری چیست؟ | معرفی 10 استراتژی کارآمد

 

هزینه طراحی وبسایت سوپر مارکت چقدر است؟

قیمت و هزینه طراحی وبسایت سوپر مارکت وابسته به عوامل متعددی مانند: پیچیدگی طراحی، سیستم مدیریت محتوا (CMS)، طراحی واکنشگرا، کارکرد تجارت الکترونیک و غیره است. با در نظر گرفتن هر یک از این موارد، هزینه طراحی وبسایت سوپر مارکت می‌تواند متغیر باشد. بهتر است با یک شرکت طراحی وبسایت سوپر مارکت حرفه‌ای ارتباط بگیرید تا مطمئن شوید که همه الزامات وبسایت شما درک شده و در طرح پیشنهادی پروژه لحاظ خواهند شد. برای مثال طراحی یک وبسایت سوپر مارکت ساده و واضح با ویژگی های استاندارد، طراحی تمیز و عملکرد ضروری تجارت الکترونیک می‌تواند بین 20 تا 40 میلیون تومان متغیر باشد. در حالی که یک وبسایت سوپر مارکت با ویژگی های بیشتر و قابلیت های اضافی مانند: حساب های کاربری و طراحی پیشرفته می‌تواند از 40 تا 80 میلیون تومان متغیر باشد. از طرفی برای طراحی یک وبسایت سوپر مارکت اختصاصی بسیار سفارشی که با ویژگی های منحصر به فرد، قابلیت های پیشرفته تجارت الکترونیک و طراحی پیچیده توسعه یابد، هزینه طراحی وبسایت سوپر مارکت از 80 میلیون تومان نیز فراتر رفته و حتی بسته به پیچیدگی های کد نویسی آن، ممکن است به 100 میلیون تومان نیز برسد. توجه به این نکته مهم است که این ارقام تخمین‌ های تقریبی هستند. هزینه واقعی توسعه وبسایت سوپر مارکت ممکن است بر اساس نیاز های خاص شما و نرخ‌ هایی که توسط متخصصان طراحی وبسایت یا آژانس‌ هایی که انتخاب می‌کنید، متفاوت باشد.

 

جمع بندی وبسایت سوپر مارکت

با مطالعه‌ی این مقاله دریافتید که یک وبسایت سوپر مارکت، نه تنها یک مرکز خرید برای مواد غذایی و محصولات خانگی است، بلکه مکانی است که با ارائه محصولات و خدمات متنوع و در دسترس، زندگی روزمره مردم را آسان‌تر می‌کند. وبسایت های اکالا، تزول مارکت و اسنپ مارکت، از معروف ترین و پر استفاده ترین وبسایت های سوپر مارکت ایران هستند. با دیجیتال شدن اغلب کسب و کار ها، طراحی وبسایت سوپر مارکت نه تنها برای فروش شما مفید خواهد بود، بلکه به بیشتر دیده شدن فروشگاه سوپر مارکت شما نیز کمک شایانی خواهد کرد. به همین دلیل ویژگی هایی همچون: دیده شدن در فضای آنلاین، افزایش وفاداری مشتری و رشد فروش از بیشترین اهمیت برخوردار بوده است. یک وبسایت سوپر مارکت نه تنها برای مرتبط ماندن در عصر دیجیتال ضروری است، بلکه یک پلتفرم قدرتمند برای بهبود عملیات، افزایش فروش و بهبود تجربه مشتری در اختیار افراد می‌گذارد و در نهایت به رشد و موفقیت کسب و کار سوپر مارکت کمک می‌کند. معماری وبسایت باید به گونه‌ای طراحی شود که نویگیشن آسان را برای بازدیدکنندگان تضمین کند. هزینه طراحی وبسایت سوپر مارکت را نمی‌توان به طور دقیق تعیین کرد، اما به صورت میانگین، بین 20 تا 100 میلیون تومان متغیر است و این اختلاف قیمت به امکانات، پیچیدگی وبسایت سوپر مارکت و نوع سیستم مدیریت محتوا (CMS) آن وبسایت بستگی دارد.

 

در این مقاله با توجه به اهمیت وبسایت سوپر مارکت، به تعریف و بررسی مزایای آن پرداختیم. از این رو برای سفارش طراحی و کدنویسی انواع وبسایت، نرم افزار، اپلیکیشن و ابزار های مورد نیاز کسب و کار سوپر مارکت خود می‌توانید به وبسایت کدالین مراجعه کنید و چنانچه در این مورد سوالی دارید با ما در ارتباط باشید. خوشحال می‌شویم نظرات و دیدگاه های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

اطلاعات بیشتر در رابطه با وبسایت سوپر مارکت

بهینه سازی وبسایت سوپر مارکت رو چطور باید انجام داد؟

چطور مخاطب های هدف وبسایت سوپر مارکت رو پیدا کنم؟

تحلیل و نظارت به نتایج وبسایت سوپر مارکت چطور انجام میشه؟

برچسب ها

نظرات (5)

کیفیت محتوا
فرناز فضل الهیان کاربر
2024/09/08 | 10:25

سلام مقاله تون خیلی کامل بود در مورد وبسایت سوپر مارکت فقط کاش توضیح میدادین که مراحل اصلی توسعه یک وبسایت چی هست؟

مهسا ولی محمدی کارمندان
2024/09/08 | 10:29

سلام، ممنونم از شما که مقاله رو مطالعه کردین! طراحی وبسایت سوپر مارکت مراحل کلیدیی داره که کارشناسان همیشه این مراحل رو براساس اولویت، رتبه بندی می کنن. مراحل طراحی وبسایت به ترتیب شامل: تحقیق و برنامه ریزی، طراحی کردن، توسعه، تست کردن و راه اندازی هست. توی وبلاگ های قبل، به صورت کامل هر مرحله رو توضیح دادیم. نکته‌ای که باید بهش توجه کنین، اینه که حتما آژانس هایی رو انتخاب کنین که بتوانند در مورد فرایند تحویل پروژه خود، مسیر روشنی رو به شما ارائه بدهند. اگر آژانس نتواند نحوه اجرای پروژه شما را در اختیار‌تون بگذارد، امکانش هست که شرکت مناسبی برای طراحی وبسایت سوپر مارکت نباشد.

مهدیه سهرابی کاربر
2024/09/08 | 10:26

سلام وقت بخیر. من دو ماه پیش به یه شرکت طراحی و توسعه سپردم که برام وبسایت سوپر مارکت طراحی کنن. امروز صبح زنگ زدن و گفتن که وبسایت تقریبا آماده است ولی باید محتواش رو خودم بنویسم. نوشتن محتوای مکتوب برای وبسایت سوپر مارکت ضرورتی داره واقعا؟

مهسا ولی محمدی کارمندان
2024/09/08 | 10:30

سلام، وقت شما هم بخیر! طراح های وبسایت سوپر مارکت، اغلب فرایند نوشتن محتوا رو برون سپاری می‌کنند به این دلیل که خارج از حوزه تخصصی اون هاست. از طرفی محتوای متمرکز به بازاریابی، نقشی حیاتی در موفقیت وبسایت سوپر مارکت شما ایفا می‌کند و به عنوان ابزار اصلی برای کاربران و موتورهای جستجو عمل می‌کند و باعث میشه تا وبسایت سوپر مارکت شما، بسیار راحت تر پیدا بشه و در صفحه اول جستجوها به نمایش دربیاید. خوشبختانه، برخی از شرکت های طراحی وبسایت، در ارائه خدمات نوشتن محتوای با کیفیت تخصص دارند تا به شما در این زمینه کمک کنند. می‌تونین آموزش ببینین و این فعالیت رو خودتون انجام بدین، یا اینکه روند تولید محتوای وبسایت سوپر مارکت رو به این شرکت ها بسپارین.

علی کاربر
2024/09/08 | 10:27

سلام من بعد از راه اندازی وبسایت سوپر مارکت، چه نوع آموزش/پشتیبانی را باید از شرکت طراح انتظار داشته باشم؟

مهسا ولی محمدی کارمندان
2024/09/08 | 10:31

سلام، روزتون بخیر! اگر قصد دارید تغییرات و به روز رسانی های وبسایت سوپر مارکت رو خودتون به تنهایی انجام بدین، مطمئن بشین که طراح وبسایت شما، از یک پلتفرم کاربر پسند برای طراحی وبسایت سوپر مارکت استفاده می‌کند. این نوع طراحی به شما اجازه می‌دهد که وبسایت سوپر مارکت‌تون رو به راحتی حفظ کنید. در مورد گزینه های آموزش وبسایت، باید با شرکت طراحی وبسایت سوپر مارکت خودتون صحبت کنین تا از خدمات و آموزش هایی که ارائه میدن مطلع بشین. یک شرکت طراحی وبسایت سوپر مارکت ممکن هست خدمات اموزشی مثل: کارگاه های گروهی یا آموزش های ویدیویی سفارشی را در اختیار شما بگذارد تا به شما در مدیریت موثر وبسایت‌تون کمک کند.

مهدی رمضانی کاربر
2024/09/08 | 10:27

چرا طراحی وبسایت سوپر مارکت اینقدر گرونه؟

مهسا ولی محمدی کارمندان
2024/09/08 | 10:31

سلام، وقت بخیر! طراحی یک وبسایت‌ سوپر مارکت می‌تونه بسیار هزینه بر باشه، البته هزینه آن بر اساس نیاز های عملکردی تعیین میشه. هر چه وبسایت سوپر مارکت سفارشی بزرگتر باشه، طراحی تمام صفحات وبسایت متمایز خواهد بود و برنامه نویس برای کدنویسی آن به زمان بیشتری نیاز دارد. وبسایت‌ها به برنامه‌ریزی زیاد، محتوای جذاب و گرافیک خوب، بهینه‌سازی موتور جستجو، بهینه‌سازی سرعت، تست واکنش‌گرا، راه‌اندازی میزبانی و نگهداری مداوم نیاز دارند که همگی این موارد در هزینه‌ نهایی تاثیر گذار هست. از طرفی توسعه یک وبسایت‌ سوپر مارکت، ممکن هست چند هفته تا چند ماه طول بکشه. طراحی و توسعه وبسایت‌های سفارشی حرفه‌ای مانند هر تلاش بازاریابی دیگری یک سرمایه‌گذاری محسوب میشه. درسته که شما قراره مبلغ زیادی رو برای طراحی وبسایت سوپر مارکت پرداخت کنین، ولی به این نکته هم توجه داشته باشین که این بستر تا سال های متمادی برای شما مشتری جذب می‌کنه.

دانیال کیارستمی کاربر
2024/09/08 | 10:28

یه سوال، هاست و دامنه چی هست؟ برای طراحی وبسایت سوپر مارکت به هاست و دامنه نیازی هست؟

مهسا ولی محمدی کارمندان
2024/09/08 | 10:31

سلام، خیلی ممنونم که این وبلاگ رو مطالعه کردین! اصطلاح میزبانی وبسایت (Host)، یک تجارت آنلاین هست که سرورها رو در خودش جای میده و فایل ها را برای وبسایت ها نگهداری می‌کنه. یک شرکت میزبانی وب، سرورهایی را اجاره می‌کنه تا به سایر شرکت ها اجازه بده که بتونن وبسایت خودشون رو در اینترنت منتشر کنند. هاست، فایل های یک وبسایت رو ذخیره می‌کنه تا توسعه دهندگان و صاحبان وبسایت بتوانند به آن اطلاعات دسترسی داشته باشند. از طرفی آدرس وبسایت(URL)، دامنه وبسایت شما نامیده میشه. شما باید با توجه به نام شرکت یا خدماتی که ارائه می‌دهید، یک نام دامنه منحصر به فرد ثبت کنین. نکته‌ قابل توجه اینه که هاست و دامنه برای همه وبسایت ها از جمله وبسایت سوپر مارکت لازمه و اگر شما هاست و دامنه برای وبسایت سوپر مارکت‌تون نداشته باشین، در واقع هیچ وبسایتی نخواهید داشت. توصیه من به شما اینه که دامنه تون رو توی همون شرکتی ثبت کنین که هاست وبسایت سوپر مارکت رو ثبت کردین.

مهسا ولی محمدی

مدیر 2024/09/07
امتیاز 5/5 تعداد نظرات 5

موضوعات مرتبط

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید