طراحی وب سایت خدماتی | مزایا و روش طراحی وب سایت خدماتی

طراحی وب سایت خدماتی

در این مقاله قصد داریم تا نکات اساسی و مهم در رابطه با طراحی وب سایت خدماتی را در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه طراحی وب سایت خدماتی را توضیح داده، کسب و کار‌هایی که به طراحی وب سایت خدماتی  نیاز دارند را نام می‌بریم و مزایای طراحی وب سایت خدماتی را در هر کسب و کار بررسی می‌کنیم. همچنین روش طراحی وب سایت خدماتی را توضیح خواهیم داد و انواع وب سایت‌های خدماتی را شرح می‌دهیم. علاوه بر تمام این‌ها در رابطه با ویژگی‌های مهم هر وب سایت خدماتی، امکانات لازم برای هر وب سایت خدماتی و بهترین طراحان وب سایت های خدماتی در ایران هم به صورت کامل و جامع بحث خواهیم کرد. در نهایت، قیمت طراحی وب سایت خدماتی و میزان زمانی که طراحی وب سایت خدماتی نیاز دارد را به طور تخصصی بررسی کردیم. با مطالعه‌ی این مقاله، شما می ‌توانید بهترین شرکت طراحی وب سایت خدماتی پیدا کنید و از این طریق موفقیت شغلی خود را افزایش دهید.

 

طراحی وب سایت خدماتی چیست؟

یک وب سایت خدماتی در اصطلاح به وب سایتی گفته می‌شود که با هدف کلی معرفی خدمات و ویژگی‌های یک مجموعه، شرکت یا کسب و کار به سایر کاربران در اینترنت و نهایتا جذب مشتری بیشتر، طراحی و برنامه نویسی می‌شود. در طراحی وب سایت خدماتی تلاش می‌شود تا فرآیند معرفی خدمات به بهترین شکل و در کوتاه ترین زمان انجام شود که این هدف از طریق انجام مواردی همچون: ساخت و طراحی گرافیک و محتوا‌ی مناسب برای معرفی خدمات و ویژگی‌ها، ایجاد فرم‌های ارتباطی و مشاوره‌ای در بخش‌های گوناگون برای کاربران، در اختیار قرار دادن حجم زیادی از اطلاعات در قالب صفحات و بخش‌های مجزا میسر می‌شود. همچنین فرآیند جذب مشتری از طریق بخش‌‌‌های ارتباطیِ تماس تلفنی، واتساپ، تلگرام و اینستاگرام در صفحه‌ی "تماس با ما" انجام می‌شود. امروزه انواع طراحی وب سایت خدماتی در بازار موجود است. زمانی که به دنبال طراحی وب سایت خدماتی هستید، توجه به تجربه و تخصص این شرکت در طراحی وب سایت بسیار مهم است. همچنین باید توانایی شرکت برای برآوردن نیازها و بودجه خاص خود را نیز در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: 0 تا 100 وبسایت اختصاصی | طراحی وبسایت

 

چند نوع طراحی وب سایت خدماتی وجود دارد؟

سه نوع اصلی طراحی وب وجود دارد: استاتیک، داینامیک و ریسپانسیو (واکنش گرا). طراحی استاتیک شامل ایجاد یک وب سایت با استفاده از طرح‌بندی‌ها و تصاویر ثابت است که بدون توجه به دستگاه یا مرورگر مورد استفاده، فعالیت می‌کنند. طراحی پویا، وب سایت‌ هایی با طرح بندی و تصاویر ایجاد می‌کند که در پاسخ به اندازه‌های مختلف صفحه نمایش و ترجیحات کاربر تغییر می‌کند. طراحی ریسپانسیو(responsive)، ترکیبی از طراحی ایستا و پویا است و وب سایت‌ هایی را ایجاد می‌کند که می‌توانند با هر اندازه صفحه سازگار شوند و همچنان عالی به نظر برسند.

 

طراحی وب سایت خدماتی چه ویژگی هایی دارد؟

مهم ترین ویژگی طراحی وب سایت خدماتی این است که اگر تمام ملاک‌ها و معیارهای طراحی یک وب سایت رعایت شود اما در دسترس  کاربران گوگل نباشد، عملا زحمات شما از بین خواهد رفت. در طراحی تمام ساختار وب سایت، از قبیل متن، عکس، Front-end و Back-end، باید استانداردهای بهینه سازی رعایت شود تا وب سایت خدماتی شما شانس بیشتری برای دیده شدن در صفحه اول گوگل داشته باشد. به طور کلی باید بررسی کنید که چگونه می‌توانید اعتماد مشتریان صنف خود را جلب کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای جلب اعتماد مشتری، این است که بخشی از وب سایت‌ خدماتی تان را به ارائه تجربیات مشتریان قبلی خود اختصاص دهید. سایر ویژگی های طراحی وب سایت خدماتی شامل:

  • طراحی وب سایت خدماتی با کاربری ساده

  • استفاده از اصول روانشناسی رنگ ها

  • پنل کاربری جذاب و کارآمد

  • سرعت بالای بارگزاری یا لود وب سایت

  • آرشیو کاربران و مشتریان

  • قابلیت ارسال پیامک به کاربران در صورت لزوم

  • بهترین تعامل یا  InterAction را با کاربر 

  • ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن وب سایت (تطابق با انواع موبایل، تبلت، دسکتاپ و غیره)

بیشتر بخوانید: آیا طراحی وبسایت رایگان وجود دارد؟

 

طراحی وب سایت خدماتی چه امکاناتی دارد؟

شرکت‌های مختلف، امکانات متنوعی را به مشتریان خود ارائه می‌کنند. همچنین صاحبان کسب و کارهای خدماتی می‌توانند امکانات ویژه‌ای را برای وب سایت خدماتی خود درخواست کنند. این امکانات می‌تواند با توجه به نوع خدمات شرکت متفاوت باشد. با این حال در ادامه به امکاناتی اشاره خواهیم کرد که برای طراحی انواع وب سایت مشاغل از جمله وب سایت خدماتی ضروری هستند.

 

1. منوی خدمات: شرکت‌های مختلف، خدمات متنوعی ارائه می‌دهند که باید در منو یا زیر منویی جداگانه قرار گیرند. این دسته بندی می‌تواند انتخاب مشتریان را آسان سازد.

2. سفارش آنلاین خدمات: فلسفه‌ی اصلی طراحی وب سایت خدماتی، امکان سفارش و دریافت آن خدمات به صورت آنلاین است. باید بخشی در وب سایت وجود داشته باشد که بتوان خدمت مورد نظر را از طریق پر کردن یک فرم سفارش داد.

3. توصیه‌ی مشتریان: یکی از مهمترین فاکتور های طراحی وب سایت خدماتی، درج توصیه‌ی مشتریان است. قرار گرفتن این بخش در صفحه می‌تواند تاثیری جدی بر تصمیم کاربران جدید بگذارد. این کار می‌تواند اعتبار یک شرکت را به راحتی افزایش دهد.

4. دسته‌بندی خدمات با توجه به موقعیت جغرافیایی: برای افرادی که در موقعیت‌های مختلف جغرافیایی زندگی می‌کنند، دسترسی به خدمات موجود در محل، بسیار ضروری است. بنابراین باید بخشی در وب سایت خدماتی باشد، که بتواند خدمات مختلف را با توجه به محل زندگی کاربران فراهم کند.

5. تهیه‌ی اپلیکیشن مجزا: یکی از گزینه‌هایی که می‌تواند مشاهده و سفارش خدمات را آسان کند، اپلیکیشن وب سایت خدماتی است. اپلیکیشن ابزاری است که می‌تواند به فرم دلخواه طراحی شود و خدمات شرکت به راحتی در اختیار کاربران قرار گیرد.

6. فرم های تماس: فرم تماس، گزینه‌ای حیاتی برای برقراری ارتباط مشتری با شرکت است. اگر این فرم در دسترس نباشد، کاربران به هنگام سفارش خدمات، سردرگم می‌شوند.

7. امکان چت آنلاین: چت آنلاین، بخشی از وب سایت خدماتی است که در تمام صفحات باید وجود داشته باشد تا مشتری بتواند جواب سوالات خود را در اسرع وقت بدست آورد.

 

مزایای طراحی وب سایت خدماتی برای کسب و کار‌ها چیست؟

ایجاد یک وب سایت برای کسب و کار شما مزایای زیادی دارد. چه یک فروشگاه حضوری داشته باشید و  چه در حال تلاش برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین هستید، حضور آنلاین در مقابل مشتریان‌تان بسیار حائز اهمیت است. در گذشته، این به معنای تبلیغات در رسانه‌های چاپی بود، اما با ظهور اینترنت، همه چیز تغییر کرد. به جای اینکه هزینه‌‌های گزاف برای تبلیغات در مجلات خرج کنید، می‌توانید همان مبلغ را صرف طراحی وب سایت خدماتی کنید، که مشتریان بیشتری از آنچه تصور می‌کردید برای شما به ارمغان بیاورد.  پس به طور خلاصه می توان گفت، طراحی وب سایت خدماتی در زمینه های زیر به کسب و کار شما کمک می‌کند:

مزایای طراحی وب سایت خدماتی چیست؟

 

1. ایجاد هویت در فضای آنلاین: داشتن یک وب سایت خدماتی باید اولین قدم شما برای سرمایه گذاری در هویت آنلاین‌تان باشد. بهره‌ مندی از یک وب سایت خدماتی حرفه‌ای، درک کاربران از برند و کسب و کار شما را شکل خواهد داد.

2. گسترش بازار و افزایش مخاطبین: با گسترش نفوذ در اینترنت، مخاطبان شما که دسترسی به اینترنت دارند می‌توانند بهتر و آسان‌تر از همیشه، وب سایت خدماتی شما را ببینند و در صورت تمایل از خدمات و محصولات شما استفاده کنند.

3. افزایش رضایت کاربران و خلق ارزش: داشتن وب سایت خدماتی به شما کمک می‌کند، تا با استفاده از امکانات تولید و انتشار محتوایی که در دسترس شماست به انتشار مطالب وبلاگی، راهنمای محصول و .. بپردازید و رضایت کاربران را افزایش دهید.

4. بهره‌مندی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال: مالکیت یک وب سایت خدماتی به عنوان رسانه اختصاصی کسب و کار شما، توانایی بهره مندی از ابزارهای مختلف بازاریابی دیجیتال نظیر سئو، تبلیغات گوگل، تبلیغات بنری و ... را خواهد داد.

 

کدام کسب و کار ها نیازمند طراحی وب سایت خدماتی هستند؟

شاید در نگاه اول اینطور به نظر بیاید که طراحی وب سایت خدماتی فقط برای کسب و کارهایی است که خدمات تعمیرات و یا سرویس لوازم انجام می دهند، اما طراحی وب سایت خدماتی فقط به این مشاغل محدود نمی‌شود و کسب و کار‌های بی شماری را در بر می‌گیرد به طور مثال فردی دارای رستوران یا قنادی است و با داشتن یک وب سایت خدماتی مناسب می‌تواند محصولات خودش را بفروش برساند و یا حتی شخصی که مدیریت یک سالن زیبایی را بر عهده دارد می‌تواند با وب سایت خدماتی خود به نوبت دهی بپردازد و مشتریانش در وب سایت خدماتی نوبت خود را ثبت و حتی هزینه خود را پرداخت کنند. حتی افراد می‌توانند به فروش وسایل جانبی و مرتبط با کسب و کار خود  در وب سایت خدماتی نیز بپردازند. همچنین ده ها کسب و کار دیگر با سفارش و ساخت وب سایت خدماتی، می‌توانند فروش را افزایش دهند و در عین حال در هزینه ها و زمان تا حد بسیار زیادی صرفه جویی کنند.

 

یک وب سایت خدماتی مانند یک فروشگاه آنلاین برای کسب و کار شما است. نیازی به بروشور های کاغذی یا فضای تبلیغاتی گران قیمت نیست. درعوض، می‌توانید فقط با یک URL، اطلاعاتی در مورد محصولات و خدمات خود منتشر کنید. وب سایت خدماتی شما باید به راحتی پیدا شود - افراد باید بتوانند به راحتی آن را در مرورگر خود تایپ کنند و تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد محصولات و خدمات شما بیابند. اگر آنها سوالاتی دارند که در وب سایت خدماتی شما به آنها پاسخ داده نشده است، باید بتوانند بدون هیچ مشکلی مستقیماً از طریق وب سایت، با شما تماس بگیرند یا ایمیل بزنند. شما می‌خواهید که مردم در انجام تجارت با شما احساس راحتی کنند، بنابراین مطمئن شوید که اطلاعات تماس شما به راحتی پیدا می‌شود و به وضوح نوشته می‌شود - نمی‌خواهید کسی که در ساعت 2 بامداد سوالی برایش پیش آمده، فقط به دلیل نبود اطلاعات تماس، وب سایت خدماتی شما را ترک کند؛ زیرا آنها بی صبرانه منتظر آن هستند.

 

روش طراحی وب سایت خدماتی چگونه انجام می شود؟

فرآیند طراحی و پیاده سازی وب سایت خدماتی شامل تجزیه و تحلیل، طراحی، توسعه و نگهداری است. برای ایجاد یک وب سایت خدماتی، در ابتدا طراحان باید متوجه شوند که چه کسی مخاطب هدف خواهد بود، به چه چیزی نیاز دارد و وب سایت چگونه باید باشد. پس از تصمیم گیری در مورد اینکه چه ویژگی‌ هایی باید در وب سایت خدماتی گنجانده شود، زمان شروع کار برای طراحی آن است. وب سایت باید کاربرپسند باشد و به گونه‌ای توسعه یابد که به راحتی توسط کاربران در دسترس و استفاده باشد. طراحان وب سایت خدماتی از Flash یا HTML برای ایجاد وب سایت خدماتی استفاده می‌کنند. فلش برای طراحی وب سایت‌ های داینامیک استفاده می‌شود، در حالی که HTML برای وب سایت‌ های استاتیک استفاده می‌شود. طراحان همچنین از CSS برای جذاب‌تر کردن و کاربر پسند کردن وب سایت‌ ها استفاده می‌کنند؛ علاوه بر این از جاوا اسکریپت برای ایجاد عناصر تعاملی یک وب سایت بهره می‌برند.  Adobe Dreamweaver برای طراحی وب سایت‌ های خدماتی به همراه Flash استفاده می‌شود، در حالی که Notepad ++ یا هر ویرایشگر متن دیگری برای طراحی وب سایت‌های HTML استاتیک، استفاده می‌شود. بسیاری از ابزار ها و فناوری‌ های دیگر مانند WordPress، PHP، Laravel، PrestaShop و بسیاری دیگر نیز برای توسعه وب سایت‌ خدماتی استفاده می‌شوند. وب سایت‌ های خدماتی معمولاً دارای صفحات و بخش‌های متفاوتی هستند. اینجاست که طراح مطمئن می‌شود که همه چیز به خوبی در کنار هم جریان داشته باشد و مانند یک قطعه منسجم به نظر برسد. طراحان از مشتری سوال می‌کنند که کدام محتوا، کجا قرار بگیرد تا مطمئن شوند که وب سایت خدماتی مطابق میل صاحبان کسب و کار و خدمت بهتر به بازدید کنندگان است. علاوه بر این، توسعه دهندگان اطمینان حاصل می‌کنند که هر گرافیک یا تصویری که استفاده می‌شود خوب به نظر برسد و با بقیه طرح مطابقت و یکپارچگی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: طراحی وب سایت با هوش مصنوعی چطور امکان پذیر است؟

 

هزینه و زمان لازم برای طراحی وب سایت خدماتی چقدر است؟

پروژه‌های برنامه نویسی و طراحی یک وب سایت خدماتی که CMS اختصاصی داشته باشد، به صورت میانگین بین ۶۰ تا ۱۲۰ روز کاری زمان می‌برند. این مقدار، بستگی به امکانات وب سایت خدماتی دارد و با توجه به آن‌ها کم و زیاد می‌شود. اما در رابطه با هزینه‌ها هیچ پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد، زیرا عوامل زیادی بر طراحی وب سایت خدماتی اثرگذار هستند؛ ولی به طور کلی، چند فاکتور اصلی برای قیمت گذاری وجود دارد. یکی از آن‌ها طراحی اختصاصی است. بسیاری از شرکت‌ها و طراحان وب سایت خدماتی از قالب‌های آماده وردپرس استفاده می‌کنند که بسیار ارزان تر و راحت تر است. تیم کدالین طراحی وب سایت خدماتی را به صورت اختصاصی و منحصر به هر مشتری انجام می‌دهد. طوری که شما می‌توانید با حداقل قیمت ده میلیون تومان برای کسب و کار خود یک وب سایت خدماتی اختصاصی داشته باشید. در ادامه مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت طراحی وب سایت خدماتی آورده شده است:

هزینه طراحی وب سایت خدماتی به چه عواملی وابسته است؟

 

 

1. کیفیت و امنیت هاست: کیفیت و امنیت هاست عامل مهم تاثیرگذار بر قیمت وب سایت خدماتی است. در طراحی وب سایت خدماتی، امنیت پرداخت‌ ها اهمیت دارد؛ بنابراین باید از یک هاست معتبر استفاده کرد.

2. نوع شرکت طراحی وب سایت: نوع شرکت به عنوان عامل اثرگذار بر قیمت، به معنای میزان حرفه‌ای بودن تیم طراحی وب سایت آن است. هر مقدار تیم طراحان حرفه‌ای تر باشند، پروژه را با حداقل میزان خطا ارائه دهند.

3. آپشن‌ های مورد نیاز مشتری: طبیعی است که هر قدر تعداد آپشن‌ های مورد نیاز مشتری بیشتر شود، هزینه طراحی وب سایت خدماتی نیز افزایش می‌یابد. در مورد طراحی وب سایت خدماتی این آپشن‌ها همان مزیت‌های اصلی وب سایت هستند که در قسمت‌های قبلی مورد بررسی قرار گرفتند.

4. نوع CMS وب سایت خدماتی: CMS یا سیستم مدیریت محتوای وب سایت خدماتی، یکی از تعیین‌کننده‌ ترین عوامل اثرگذار بر قیمت طراحی وب سایت است. از معروفترین CMS‌ها، می‌توان به وردپرس اشاره کرد که به واسطه سهولت در استفاده، از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است.

5. طراحی ریسپانسیو: ارائه نسخه موبایلی وب سایت خدماتی، یکی دیگر از مواردی است که بر قیمت طراحی وب سایت خدماتی شما تاثیر می‌گذارد.  از آنجایی که تعداد کاربران موبایل در حال افزایش است این موضوع بسیار اهمیت دارد.

6. سرعت و امنیت وب سایت: پارامترهای امنیت و سرعت وب سایت خدماتی هم برای استفاده کاربران و هم از نظر تاثیر آن بر قیمت نهایی پروژه بسیار اهمیت دارد. بنابراین پرداخت هزینه‌ های بیشتر برای دستیابی به این موضوع برای جلب رضایت حداکثری بسیار منطقی است.

 

جمع بندی از طراحی وب سایت خدماتی

در این مقاله دریافتیم که یک وب سایت خدماتی در اصطلاح به وب سایتی گفته می‌شود که با هدف کلی معرفی خدمات و ویژگی‌ های یک مجموعه، شرکت یا کسب و کار به سایر کاربران در اینترنت و نهایتا جذب مشتری بیشتر، طراحی و برنامه نویسی می‌شود. به طور کلی این نوع وب سایت مناسب هر کسب و کار خدماتی نظیر: قنادی، رستوران، سالن های زیبایی و.. می‌باشد. علاوه بر این وب سایت خدماتی دارای مزایای بسیاری عبارتند از: ایجاد هویت آنلاین، گسترش بازار و افزایش مخاطبین، افزایش رضایت کاربران و خلق ارزش و بهره‌مندی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال می‌باشد. نحوه انجام طراحی وب سایت خدماتی نیز مورد بررسی قرار گرفت و به طور کامل شرح داده شد، به این صورت که با توجه به ویژگی های درخواستی صاحبان کسب و کار نوع وب سایت خدماتی یعنی استاتیک یا داینامیک بودن آن تعیین می‌شود و در نهایت طراحان به توسعه وب سایت خدماتی می‌پردازند. امکاناتی که در سفارش و انتخاب یک وب سایت خدماتی می‌بایست در نظر داشته باشیم شامل: منوی خدمات، سفارش آنلاین خدمات، توصیه‌ی مشتریان، دسته‌بندی خدمات با توجه به موقعیت جغرافیایی، تهیه‌ی اپلیکیشن مجزا، فرم های تماس و امکان چت آنلاین می‌باشد. قیمت حدودی طراحی وب سایت خدماتی به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما به صورت کلی بین 20 تا 100 میلیون تومان هزینه می‌برد. همچنین برای طراحی یک وب سایت خدماتی حرفه‌ای، بین 60 تا 120 روز کاری زمان لازم است. 
 

در صورتی که نیاز به طراحی وب سایت خدماتی دارید، کارشناسان تیم کدالین آماده ارائه مشاوره و خدمات طراحی و توسعه انواع وب سایت و نرم افزار هستند. چنانچه این مقاله برای شما کاربردی و مفید بود، با سایر دوستان خود به اشتراک بگذارید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

 

اطلاعات بیشتر در رابطه با طراحی وب سایت خدماتی

طراحی وب سایت خدماتی چند نوع دارد؟

طراحی سایت خدماتی به چه امکاناتی نیاز دارد؟

تفاوت وب سایت خدماتی وردپرس با وب سایت خدماتی حرفه‌ای چیست؟
 

برچسب ها

نظرات (0)

کیفیت محتوا

مهسا ولی محمدی

مدیر 2024/08/29
امتیاز 5/5 تعداد نظرات 0

موضوعات مرتبط

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید